Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:10

Hier had iemand een week geleden gereageerd op een zoekertje voor eendagskuikens. Geen reactie meer, tot gisteren. Ondertussen waren de kuikens dus al in prijs omhoog gegaan. Van €1.75 per stuk naar €2.00. Maar goed, ik had een akkoord gegeven voor €1.75 een week geleden. Ze wou er ook maar 5 dus maakte mij er niet druk om.

Uiteraard niet komen opdagen vandaag. Stuurt ze een bericht dat ze wel in het dorp was maar het papiertje met mijn adres thuis was vergeten. Maar ze wil ze wel binnen een dikke week komen ophalen. Uiteraard nog altijd aan €1.75. Tegen dan zijn de kuikens 3 weken. Ik moet ze ook eten geven en ben er niet mee gedient met de: Dan ben ik weer in de buurt dus dan kom ik ze halen. Zoiets spreek je af. Dus heb gestuurd dat dat geen probleem is maar ik nu wel kosten door reken en ze dan €2.25 per stuk kosten. Uiteraard weer geen reactie. Maar wel een lekkere en handige techniek. Prijs afspreken als de dieren een dag oud zijn maar dan verwachten dat ze hier nog even 3 weken kunnen blijven en ze die dan nog altijd aan dezelfde prijs kan ophalen.

Edit: Gho, nu wil ze ze uiteraard niet meer :+

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:22

Nou, ik heb ook weer wat hoor. Heb een set Faber Castell aquarel potloden op marktplaats staan. Nieuwprijs 60 euro. Ik heb een set van 120 stuks besteld. Dus deze zijn dubbel.

Nog niet geslepen, keurige potloden, nauwelijks gebruikt. Vraagprijs 42,50 excl verzenden.

Krijg ik een berichtje: €20?

Dus ik heb gereageerd met drie van deze: :')

Naam van deze bieder: Kunstenaar.

Dus ik heb nadat hij opnieuw een bericht stuurde een opmerking gemaakt dat hij ook wel kan bedenken dat zijn bod belachelijk is.

En nou komt het: Hij moet er zo’n eind voor rijden om ze op te halen, daarom vind hij zijn bod terecht.

Ehhhh, en in welk opzicht is dat mijn probleem? Ik heb gezegd dat hij de set maar lekker ergens anders moet gaan kopen voor het volle pond.

Dikke toedeloe. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:17

Pffff slechte beoordeling van een dame die zelf eerst al fiks onder de vraagprijs bood, vervolgens dan weer wel, dan weer niet wilde kopen...
Dan weer wel opsturen dan weer willen ophalen op onmogelijke tijden..
Dan maar afhaken.
Hoop echt dat ze dat debiele systeem eens verwijderen, slaat werkelijk nergens op.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:19

Hier dus door zoiets ook twee keer een 1 ster beoordeling gehad. Als je marktplaats vervolgens mailt hierover, dan doen ze toch niks.
Dat beoordelingssysteem mag van mij ook heel snel verwijderd worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:20

Ja.... en dan ook “ beleefder communiceren”.... tegen iemand die dagen t bloed onder m’n nagels vandaan haalt.
Wat willen ze hier nu mee bereiken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:24

Echt hè.

Ik had van de week ook zoiets. Vroeg netjes naar de vraagprijs. Vond ik te hoog. Hij gaf aan dat het niet meer te koop is dus de waarde blijft houden (servies). Ik vond het te hoog en heb hem netjes succes gewenst met de verkoop.

Krijg ik een 1 ster beoordeling met de mededelingen: "beleefder communiceren" en "bieden naar waarde". Echt waar slaat dat op :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:26

Mensen die dan op hun pik getrapt zijn, dat is echt de enige reden die ik kan bedenken.
Ik heb ook weer een beoordeling, iemand die ik alleen maar foto’s van een artikel gevraagd heb en vervolgens gemeld dat het toch niet mijn kleur is.
Zal ook wel weer wat mis mee zijn..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:05

Echt triest eigenlijk zulke mensen. :=

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:26

Ja heel irritant. Op aanraden van iemand hier blokkeer ik zeer slecht communicerende/onbeleefde mensen voor het tot een beoordeling kan komen.

Ik sta nu gem op 5 sterren qua beoordeling (10×) en ik moet zeggen dat dat het zaken doen wel echt nog gemakkelijker maakt. Ik heb echt nooit gekke dingen of problemen * klopt af*.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:27

Anoniem schreef:
Mensen die dan op hun pik getrapt zijn, dat is echt de enige reden die ik kan bedenken.
Ik heb ook weer een beoordeling, iemand die ik alleen maar foto’s van een artikel gevraagd heb en vervolgens gemeld dat het toch niet mijn kleur is.
Zal ook wel weer wat mis mee zijn..

Herkenbaar. Als ik meer wil weten dan formuleer ik ook meteen duidelijk dat dat niet betekend dat ik automatisch het product koop. Dat ik nu eerst wil voldoen aan mijn onderzoeksplicht voordat ik met een miskoop zit. En ook vertel ik duidelijk dat er een kans is dat het wel of niet neem.
En hoe kinderachtig dit ook klinkt, men reageert hier wel goed op. Het is blijkbaar nodig helaas.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:45

Ik vroeg idd ook wat aan iemand
En bij het antwoord zat gelijk een betaalverzoek
Vind dat zo vreemd?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:09

Van de week de vraagprijs van iets gevraagd op marktplaats. Krijg ik een bericht terug dat hij nieuw aardig duur was (tussen haakjes de nieuwprijs er bij) en ik niet aan hoefde te komen met een laag bod. Uh?? Ik vraag om een vraagprijs :roll:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:50

Ik heb het juist omgekeerd..
Mensen die bieden, waarna ik akkoord ga. Gaan ze opeens nog allemaal vragen stellen en daarna haken ze af...
Dan heb ik liever dat je gewoon eerst je vragen stelt... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:21

Ik kreeg zonet reactie op een vaatwas:

-Wat is u minimum prijs?
*€100 is de vaste prijs
-Ok ik bied €89
* Sorry, het is een vaste prijs
-U gaat echt iets van de prijs moeten doen want ik kom van A. Dat is 75 kilometer enkel.
*Sorry dat u zo ver woont, maar daar kan ik helaas niets aan doen. Ik hoor het wel als u hem wilt overnemen voor €100.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:05

Zo had ik al enige tijd een ticket voor een festival op mp staan. Toen kreeg ik eindelijk een reactie en maakte deze persoon het geld over en een afspraak gemaakt over wanneer hij de ticket op kon halen.

Kreeg ik daarna een bericht of ik de ticket eventueel ook nog extra via de mail kon verzenden, of ik kon laten zien dat ik echt twee tickets had (dus een voor mezelf en de ticket die ik dan ging verkopen) zodat hij echt met die ticket naar binnen kon.

Ik gaf aan dat hij geen twijfels of onzekerheid hoefde te hebben en zodra hij de ticket ophaalde kon ik dit hem laten zien. Waarop zijn antwoord was : Maar de papieren ticket kunt u natuurlijk onbeperkt kopiëren en door verkopen.

Ik zei dat ik hem alleen mijn woord kon geven dat dit niet het geval was. Waarop hij antwoordde : Maar twijfel nu wel wat haha. Straks sta ik daar en kom ik er niet in.

Ik was er wel klaar mee, en heb aangeboden om het geld terug te storten en de koop te annuleren. Dat vond hij een goed idee.

Heb daarna ook direct m'n ticket via instagram verkocht.

Man man man, een beetje vertrouwen? Of begin helemaal niet aan zo'n koop +:)+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:08

En toch snap ik dat wel Ropa :o

Sowieso vind ik het een rare gang van zaken, geld overmaken en daarna komen. Waarom niet betalen als hij het komt halen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:37

Ik begrijp het ook wel :j Zou nooit tickets via Marktplaats kopen :n
Dus vind 'm al een lefgozer in de eerste plaats!

Wel erg netjes van je aangeboden!!!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:07

Nou vandaag een akkoord gemaakt en zou mijn aquarium vanmiddag opgehaald worden, leeg gepompt, alles schoon gemaakt, de over gebleven visjes in een emmertje met warmte element, komt er niemand opdagen. Ben echt boos, vind het ook zielig voor de visjes. Helaas kan er geen beoordeling gegeven worden, de ene keer kan dat na twee keer op en neer mailen en de andere keer ben je tien keer op en neer aan het berichten en komt er geen ding voor beoordeling. Persoon had echt een zeer negatieve beoordeling kunnen krijgen. Baal er echt van

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:10

Daarom heb ik ook nooit een aquarium al leeggehaald voordat er iemand was.
Deed het meestal met de koper samen, ook om te bewijzen dat hij niet lek was.

Ik ga straks een semi akoestische gitaar ophalen :D
Hoop dat het wat is :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:16

ik zit net ff te kijken naar mijn beoordelingen... allemaal positief behalve 1x 1 ster... met als mededeling:sneller betalen.

nu weet ik nog wat dat was... stond een caravan.. vandaag ophalen 100 euro, morgen 50 euro, woensdag gratis...ik mail hem: mocht hij wpensdag nog niet verkocht zijn wil ik hem dan wel ophalen... krijg ik terug:kom vandaag dan is ie voor jou. ik:nee, want ik red het niet vandaag, maar vind je aanbod gratis vooral interessant... krijg ik terug:iedereen wil hem gratis hebben... stelletje gierigaards!!! uhm... ok... laat maar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:18

Bied het dan niet aan. :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:30

Jolien87 schreef:
Bied het dan niet aan. :')

dat dacht ik ook idd...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:42

Sowieso dat beoordelingssysteem, bah. Heb 2 beoordelingen. 1x 5 ster, 1x 1 ster. Veel anderen waar het goed mee is gegaan hebben mij niet beoordeeld. Die 1 ster wel, maar joh.. Zo onnodig. Dat was gratis geel zand. Geregeld dat ik het kon halen, twee dagen later. Ik zou het met mijn zwager doen, maar de dag ervoor kneusde die zijn arm, en ik kan zelf niet zo'n stapel scheppen. Dus af moeten zeggen. Bijna 24 uur van te voren heb ik het afgezegd en reden uitgelegd. Is gewoon overmacht. 1 ster omdat ik mijn afspraken niet nakom. Nouja, het zal..

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:54

Saul schreef:
En toch snap ik dat wel Ropa :o

Sowieso vind ik het een rare gang van zaken, geld overmaken en daarna komen. Waarom niet betalen als hij het komt halen?

Hij wilde in eerste instantie de tickets via de mail dit hadden we afgesproken, deze tickets stonden echter wel op naam.. daarna wilde hij liever de papieren ticket. Maar hij had toen al betaald.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:55

Janine1990 schreef:
Ik begrijp het ook wel :j Zou nooit tickets via Marktplaats kopen :n
Dus vind 'm al een lefgozer in de eerste plaats!

Wel erg netjes van je aangeboden!!!

Dacht ik, ik kan wel door blijven drammen.. maar denk dat zoiets juist het wantrouwen aansterkt.