Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:44

:(:) echt irritant zulke mensen

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:39

Jolien87 schreef:
Een vrouw in de trein die zonder oordopjes een serie kijkt op haar telefoon. Het geluid gaat dwars door mijn oordopjes heen.
Nee, we zitten niet in de stiltecoupé maar toch.

Daar heb ik me wel eens schuldig aan gemaakt... in de stiltecoupé nota bene. Oordopjes werken alleen als je het snoertje ook echt in je telefoon doet }:0
Toen iemand me dat lichtelijk geïrriteerd kwam vertellen, schaamde ik me de ogen uit de kop :oo

Misschien was die dame bij jou vanochtend ook nog niet helemaal wakker...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:51

Pfff de carnavalsvierders die krijsend, schreeuwend, zuipend de trein binnen lopen. Gelukkig ruiken ze nog fris :+

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:43

Dat de schuifdeur in de stiltecoupe niet helemaal goed dicht kan en daardoor de hele reis al tikt.. het is echt irritant |o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:03

Door werkzaamheden treinen die uitvallen en dan de resterende treinen die wel rijden korter maken dan normaal... Lekker als iedereen moet omrijden via dat traject.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:05

JorineV schreef:
Jolien87 schreef:
Een vrouw in de trein die zonder oordopjes een serie kijkt op haar telefoon. Het geluid gaat dwars door mijn oordopjes heen.
Nee, we zitten niet in de stiltecoupé maar toch.

Daar heb ik me wel eens schuldig aan gemaakt... in de stiltecoupé nota bene. Oordopjes werken alleen als je het snoertje ook echt in je telefoon doet }:0
Toen iemand me dat lichtelijk geïrriteerd kwam vertellen, schaamde ik me de ogen uit de kop :oo

Misschien was die dame bij jou vanochtend ook nog niet helemaal wakker...

Oeh ongemakkelijk. :=

Ik snap wat je bedoelt, zo was er laatst ook een knul die trance zat te luisteren zonder dat zijn oordopjes waren aangesloten. :')
Maar deze vrouw had überhaupt geen oordopjes in. :n
Ik kon het dus door de oordopjes horen die ik in had.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:22

Iemand die naar augurken ruikt :(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:50

De parfumfles.. euh.. bedoel persoon in de bus, bij elke ademhaling die ik neem lijkt het net alsof de parfum mijn keel in komt

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:54

Ben eerder klaar van werk dus sta nu in den Bosch en wil naar Eindhoven. Dat word dan maar een bus pakken denk ik....

Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:04

De trein waarin de verwarming op standje sauna staat

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:46

BlackClaw schreef:
Ben eerder klaar van werk dus sta nu in den Bosch en wil naar Eindhoven. Dat word dan maar een bus pakken denk ik....

[ [url=m/XWB3zC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was heel blij dat ik dit zag... Ik stond op het punt om naar huis te gaan, maar blijf nu maar even langer werken dan...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:59

Mensen die bovenaan de roltrap niét eventjes 2 stappen doorlopen, en vervolgens deurdringers die maar al te graag de trein in willen voor een zitplekje, mens doe rustig, is niet goed voor je bloeddruk zo hoor :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:04

Iemand die in een propvolle trein op luid volume gaat FaceTimen...

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:00

Bnet schreef:
BlackClaw schreef:

[ [url=m/XWB3zC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was heel blij dat ik dit zag... Ik stond op het punt om naar huis te gaan, maar blijf nu maar even langer werken dan...

Het is nu nog bezig, word een lange werkdag zo :P Uiteindelijk nog thuis gekomen? Ik ben blij dat ik de bus had gepakt ondanks dat ik anderhalf uur heb moeten staan.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:45

BlackClaw schreef:
Het is nu nog bezig, word een lange werkdag zo :P Uiteindelijk nog thuis gekomen? Ik ben blij dat ik de bus had gepakt ondanks dat ik anderhalf uur heb moeten staan.

Mijn vriend had een dag vrij en is me maar komen halen. Dat was wel heel fijn!

Wat een ellende voor de andere reizigers, zo zonder businzet!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:06

Er zit regelmatig een man in de trein die aan de andere kant van het gangpad in de 4-zits plaatsneemt. Ik zit altijd met een haakwerkje in de trein en onlangs besloot die man een gesprekje aan te knopen over mijn hobby.
Nu moeten jullie weten dat ik 's ochtends om half 7 nog niet op mijn paasbest ben en een donkerzwarte aura met een straal van 3 meter heb, laat staan dat ik dan uitgebreid ga zitten kletsen in de trein. Enfin, die enkele keer kon ik me er nog wel toe zetten. Maar nu begint hij dus iedere ochtend over mijn haakwerk, of het al af is, etc.
Vanmorgen was hij er weer en vroeg hij waar ik naartoe moest dus ik besloot wel beleefd te antwoorden maar wilde me eigenlijk gewoon lekker in mijn bubbel terugtrekken dus ik deed mijn oordopjes al in en zette een serie op maar voor ik het wist zat hij honderduit over zijn werk te vertellen en liet hij me foto's zien van wat hij maakte en van zijn kat dus dat heb ik maar als een boerin met kiespijn over me heen laten komen.
En die man was heel aardig hoor, maar ik kan daar zo op de vroege ochtend echt nog niet tegen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 02:00

Storing van de overwegbomen. Kwartier voor staan koekeloeren terwijl auto's en fietsers om me heen tussen de bomen door zigzagden. Uiteindelijk de bus maar gekeerd en via omwegen mijn route met 20 minuten vertraging weer opgepakt. Koude mensen bij de haltes in de regen en natte sneeuw. Dappere strijders dat ze er nog stonden...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:49

Ugh, groepje jongens die deo loopt te spuiten in de bus.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:34

Getver, net mijn trein die niet rijdt -:(-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:53

Ik snap gewoon niet hoe mensen op dit tijdstip zó opgewekt kunnen zijn. Twee meiden die 'Naaah wat leuk!', 'Heeey, toevallig zeg', 'Jaaa, gezellig joh!' elkaar getroffen hebben in de trein en nu aan 1 stuk door zitten te kwebbelen. Niet kletsen, niet praten. Kwebbelen. Ik heb er geen ander woord voor.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:46

Bus die met -4 aan mn neus voorbij knalt en aan komt op station op de tijd dat hij eigenlijk mijn halte voorbij had moeten rijden. Trein die met +1 aan komt op mijn station en blijft staan zonder enige informatie. Goederentrein die voorrang krijgt. Internationale trein die voorrang krijgt (waar een deel van de passagiers naar overgestapt is). Even later komt de volgende trein (zelfde bestemming) het station binnen rijden en ik voel al aankomen dat mijn trein opgeheven zou worden dus ik besluit over te lopen. Sluit de vorige trein met +20 toch nog zijn deuren en vertrekt. Ik wil terug naar huis. Terug naar bed. Alles kan de pleuris krijgen vandaag

Edit: dat is inclusief de vent naast me waarmee ik nu been aan been, arm aan arm zit. Aan de andere kant zit ik tegen het prullenbakje aan en meneer neemt lekker alle ruimte.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:34

Net stapte ik in de bus 165 van 8.21 van station Deventer naar raalte (via wesepe)

Ik stap de bus in en zeg netjes goedemorgen tegen de buschauffeur die druk bezig is zijn ontbijt op te eten en mij nieteens aankijkt. Daarna zoek ik mijn ov kaart en check in en loop naar een stoel.
Roept/schreeuwt de chauffeur ineens naar mij "hé ben je chagrijnig ofzo" via zijn spiegel. Dus ik vraag beduusd of hij mij bedoeld want ik had juist goedemorgen gezegd. "Ja jij ja, ben je chagrijnig ofzo". Ik zeg sorry meneer maar ik zei goedemorgen. "Heb ik nie gehoord hoor" riep die terug.

Mede passagier kijkt mij aan en fluistert naar mij dat zij wel gehoord had dat ik goedemorgen zei. Ben verkouden en praat zacht. Maar is nog geen reden om direct zo boos en onbeschoft te doen tegen reizigers. Terwijl je met je mond vol zit en binnenkomende passagiers niet eens aankijkt.

Ik voel mij nu niet prettig in de bus.. hij rijd ook behoorlijk hard.
Ik snap frustratie van chauffeurs dat er veel mensen zijn die niet groeten en met oortjes binnen komen. Maar dit kwam zo rauw op mijn dak dat ik mij er echt beetje naar van voel.

Heb klacht naar de vervoerder gestuurd. Ook ik heb grenzen aan mijn begrip voor chauffeurs.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:57

Drie jongens in de vierzits naast me. Stinken enorm naar eten (?) en zweet. :r

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:35

Mensen die het vertikken om op te staan als je eruit moet.
Ik zat vandeweek in de bus en er wilde een vrouw naast me gaan zitten. Ik zeg haar nog netjes dat ik de volgende halte eruit moest. Vervolgens gaat mevrouw zitten en vertikt het om op te staan.
Het is eigenlijk jammer dat ik er wel langs kon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:18

Huilende baby :=
Ik ben vanochtend 5 uur opgestaan, dus het geluid tikt extra aan.