Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:54

bridgetF schreef:
Morganlefay schreef:
Bodywarmer van Horka gekocht bij web/winkel die op Marktplaats adverteert.
Te klein, mag m retourneren maar dan zijn wel alle verzendkosten voor mijn rekening. :evaw:
2x6,95 en dan 14,95 terugkrijgen.
Zet m zelf wel op MP, bah.

Als je hem rechtstreeks heb gekocht via haar webwinkel, dan is ze verplicht verzendkosten te betalen.
Ook al wil ze er niet aan beginnen, het is een plicht voor haar.
Als ze een webwinkel keurmerk heeft, Gewoon mailen dat je anders een melding doet.
Volgens mij maar dan moet je even googlen, ik dacht dat je haar ook ergens vermelden kunt, omdat ze de regelgeving niet naleeft. Bij meerdere meldingen krijgt ze, naar wat ik ooit ergens had gehoord een boete.

Ben al bezig met r.
Heb ook aangegeven Marktplaats te contacteren.
Wel probeert ze nu met korting meerdere producten los te krijgen.
Gaat zeker niet gebeuren.

Mer1980

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:53

Ik heb 2 x 10 bij 1,4m meter aan rubbermatten te koop staan, Gloednieuw, nooit gebruikt nieuwprijs €179,95 voor de hele rol van 10 meter. Ik heb een vraagprijs van €125,- per rol. Best redelijk. Ik wil ook wel wat zakken, maar nu is er een meneer helemaal kwaad dat hij ze niet allebei mag hebben voor €100,-. Pfffff

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:24

Is toch wat, dat mensen kwaad worden omdat je niet akkoord gaat met hun bod

Vandaag zou ik een eurostar dekje ophalen. Dus wij om de afgesproken tijd aanbellen... blijkt het dekje al verkocht te zijn -O-. Ze had mij gemaild dat het verkocht was, maar deze is nooit bij mij aangekomen (grr domme marktplaats mail). Sta je daar :=. Verkoopster vond het erg sneu dat we voor niets waren gekomen, maarja zij kon er ook niet veel aan doen. Ik kwam pas 2 weken later bij haar in de buurt en zij kon het verkopen aan een stalgenootje, dus ik snap volledig dat ze het liever aan haar verkocht
Les: voortaan op de afgesproken dag mailen of ze het artikel nog hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:27

Morganlefay schreef:
Dacht ik ook maar daar begint mevrouw niet aan.
Dan heeft mevrouw pech, want dat zijn gewoon wettelijke regels. Geloof sinds een jaar of twee ingesteld. Mot ze maar geen webwinkel beginnen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:52

Mijn moeder had een bod gedaan op een kast. Het bod werd geaccepteerd. Dus zij maandag gemaild. Ik kan hem woensdag, donderdag of vrijdag ophalen na 18.00 uur en anders zaterdag of zondag heel de dag. Kreeg ze geen reactie. Stuurde ze woensdagavond een herrinneringsmail, geen reactie. Kreeg ze gisteren een mail van die vent; Ik heb de kast al verkocht aan iemand die hem meteen kon ophalen....

Nooit gezegd dat hij ervan af wil, ook nooit mijn moeder de kans gegeven om een ander moment te kiezen (want dan had ze echt wel wat geregeld!)....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:24

Mer1980 schreef:
Ik heb 2 x 10 bij 1,4m meter aan rubbermatten te koop staan, Gloednieuw, nooit gebruikt nieuwprijs €179,95 voor de hele rol van 10 meter. Ik heb een vraagprijs van €125,- per rol. Best redelijk. Ik wil ook wel wat zakken, maar nu is er een meneer helemaal kwaad dat hij ze niet allebei mag hebben voor €100,-. Pfffff

Heb je geantwoord dat je hem niet als goed doel hebt kunnen traceren?!?
Wat een mafkees... :=

En gelijk een vraagje: hoe dik is de mat en verkoop je eventueel ook 1 rol?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:35

Heb vorige week een deken verkocht, waarvan ik dacht dat hij 370 grams was, maar de man die heb gekocht heeft meldt nu dat hij echt een stuk dunner is dan dat... Wat zouden jullie doen? Heb al teruggemaild dat ik het heel vervelend vind en gevraagd wat hij voorstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:40

Dat die een stuk dunner is zegt niks hoor :}

Mijn 300 grams deken was 2x zo dik als mijn 200 grams of 400 grams deken :p

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:44

Hoe is het eigenlijk te meten hoeveel grams een deken is? kun je dat ergens aan zien? Ik heb de deken namelijk zelf via marktplaats gekocht als een 370 grams en ben er dus ook vanuitgegeaan dat hij ook echt 370 grams was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:51

Model opzoeken op google.
Miss op een label ergens? En ja ik heb eigk geen idee haha :p

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:05

guusje_h schreef:
Heb vorige week een deken verkocht, waarvan ik dacht dat hij 370 grams was, maar de man die heb gekocht heeft meldt nu dat hij echt een stuk dunner is dan dat... Wat zouden jullie doen? Heb al teruggemaild dat ik het heel vervelend vind en gevraagd wat hij voorstelt.

Lekker laten gaan.
Als die het zeker had willen weten had die naar de winkel moeten gaan, of naar een foto van het label moeten vragen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:09

Ik heb van het weekeind een paar schoenen verkocht. Nog nieuw.

Betaling keurig ontvangen, direct verzonden gisteren.

Nou heeft ze de schoenen vandaag niet ontvangen en krijg ik direct een heel vagevuur waarom de schoenen er niet zijn en of ik ze wel echt heb verzonden?

Nou ja hee! Beetje kalm aan zeg!! :')

Heb een foto van het bonnetje verstuurd. Wat een ongeduldige miep zeg! :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:11

Hmm. Hier even advies nodig.
Ik had een gezocht advertentie voor een bepaald scheerapparaat. Krijg een reactie of ik die nog zoek, want hij heeft er 1.
Persoon is 1 dag actief, en heeft geen vraagprijs, "daar komen we wel uit".

Bij mij gaan alarmbellen rinkelen.
Ik heb nu gevraagd of hij foto's heeft en waar hij woont, zodat ik t evt op kan halen.
Mgoed, hij kan ook zien dat ik in enschede woon en gewoon een plaats lekker ver weg uitzoeken zodat ik t niet ophaal.

Of ben ik nu paranoide? :')

Edit: heb even voor en achternaam gegoogled (althans, voornaam waar ie mee afsluit en naam waar marktplaats hem mee aanduid in mail onderwerp) en krijg geen resultaten.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:15

Dott schreef:
Hmm. Hier even advies nodig.
Ik had een gezocht advertentie voor een bepaald scheerapparaat. Krijg een reactie of ik die nog zoek, want hij heeft er 1.
Persoon is 1 dag actief, en heeft geen vraagprijs, "daar komen we wel uit".

Bij mij gaan alarmbellen rinkelen.
Ik heb nu gevraagd of hij foto's heeft en waar hij woont, zodat ik t evt op kan halen.
Mgoed, hij kan ook zien dat ik in enschede woon en gewoon een plaats lekker ver weg uitzoeken zodat ik t niet ophaal.

Of ben ik nu paranoide? :')

Edit: heb even voor en achternaam gegoogled (althans, voornaam waar ie mee afsluit en naam waar marktplaats hem mee aanduid in mail onderwerp) en krijg geen resultaten.

Zeg dat je voor je werk toch het halve land door moet en daarom in veel delen van Nederland komt. Dan maakt het niet uit welke woonplaats hij geeft, dan kan je vragen naar het adres.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:16

Ik zou dat met verzenden inderdaad niet vertrouwen Dott.
Of aangeven dat je in de buurt komt als hij de plaats zegt en een afspraak wil maken. Zijn adresgegevens krijgt en eventueel dan zeggen, dat je toch daar niet moet zijn als hij het alsnog wil verzenden, maar natuurlijk blijft dat ook een risicootje.
En anders een lieve bokker uit de buurt zoeken die hier wat langer rond loopt :))

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:21

ik zou het zeker niet vertrouwen!
dat hoor je wel vaker dat als iemand een gezocht advertentie plaatst dat er dan iemand reageert die ook nog maar net lid is en het dan toevallig heeft!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:39

"De camera functie van zijn telefoon is kapot" en hij woont helemaal bovenin friesland.

:evaw:
Dacht ik dus niet vriend.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:44

ik had een topvintage jurk verkocht aan iemand die zich jos noemde. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het een vrouw was maar kreeg vandaag een berichtje dat de jurk binnen was en dat hij als gegoten zat en weer met groetjes Jos maar nu stonden er zoveel uitroeptekens achter Jos dat ik even niet weet als het wel echt een dame is.
Heb maar gereageerd dat iedereen nu blij is :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:14

Ik had ooit via een groothandel een hele partij lingerie (nog ingepakt/verzegeld, facature ect erbij) ingekocht en uiteindelijk laten verstoffen in de kast. Dus maar op marktplaats gezet.

Kreeg ik reacties of ze al gedrage waren? En zo niet of ik ze kon dragen tijdens het bevredogen van me zelf en hem dan 'nat' kon opsturen.

Ik heb nog nooit zo lang met ogen op steeltjes naar mijn pc gekeken...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:16

Musiess schreef:
Ik had ooit via een groothandel een hele partij lingerie (nog ingepakt/verzegeld, facature ect erbij) ingekocht en uiteindelijk laten verstoffen in de kast. Dus maar op marktplaats gezet.

Kreeg ik reacties of ze al gedrage waren? En zo niet of ik ze kon dragen tijdens het bevredogen van me zelf en hem dan 'nat' kon opsturen.

ik krijg een beetje OITNB flashbacks nu :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:28

Dott schreef:
"De camera functie van zijn telefoon is kapot" en hij woont helemaal bovenin friesland.

:evaw:
Dacht ik dus niet vriend.

Ik woon in Friesland O:) Weet niet wat hij bovenin noemt maar als het in de buurt is zou ik het voor je op kunnen halen, maar dat wil hij vast niet.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:46

guusje_h schreef:
Musiess schreef:

ik krijg een beetje OITNB flashbacks nu :')

Wat is een OITNB flashback als ik vragen mag?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:52

Orange Is The New Black, is een serie. In het laatste seizoen werd er een hele handel gestart in gedragen slipjes. Maar dat is een beetje off-topic :o

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:16

Ohh oke.

Ik ging even googlen (ja ik spoor niet) schijnt nog flink actief te verkopen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:52

Owwwkeeey!!

De dame van de schoenen blijkt niet Roos, maar Roger te heten!!

En Roger stuurt net een bericht dat hij ze heeft en ze geweldig zitten!

Nou ja, hij blij, ik blij! :')