Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 12:22

DuoPenotti schreef:
Ja, klopt helaas. ja bijna of soms helemaal de helft van de maand migraine. Dus ook per jaar.
Maar dat is niet erg genoeg.....
Maar leef dan wel mee met de mensen die het nog vaker hebben...

En ik krijg het redelijk onderdrukt, nu dus ook. Voel nu wel pijn maar is te hebben. Denken gaat traag. De gordijnen zijn bijna dicht maar niet helemaal, dus ook te doen.
En buiten met zonnebril en pet ook. Al is inspanning weer niet te doen.
En dan weet ik ook dat er mensen zijn ondanks medicatie die echt in bed moeten liggen met de gordijnen potdicht.
Dus ja, probeer het maar te relativeren.
Tussen die dagen door kan ik gelukkig ook weer dingen waar een hoop andere weer van dromen :)

En soms rol ik van de ene aanval in de andere, maar meestal zit er weer even tussen.
En dan ben ik blij dat ik het nu heb en hoogstwaarschijnlijk van het weekend niet als mijn vriend ook vrij is.

Die regels zijn vast bedacht door iemand achter een bureautje, die zelf nooit iets mankeert. Echt, een uurtje normale hoofdpijn is al * Engels knippen *, laat staan dagen heftige en daaraan gerelateerde bijwerkingen... Vanaf nu met een vork gaan schrijven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 12:40

Ik denk DP, dat jij iemand bent die nogal de neiging heeft om te "onderdrijven" als in tegenovergestelde van overdrijven.
Als jij na 12 dagen barstende koppijn klaar bent met barstende koppijn, ben je nog niet fit, dat maak je mij niet wijs. Dus dat hoort nog bij de barstende koppijn. Het geheel duurt vast meer dan 12 dagen. Maak er maar 15 van.
Soms mag je best wat zuiniger op jezelf zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:05

Dank je allemaal. lief.... :o

Ja klopt, dat benoem je ook bij de neuroloog en dat weten ze ook.
Dat de dag voor een aanval ik vaak al extreem moe ben (naast mijn ME/CVs)
En de dag na een aanval mijn hele lijf zeer doet en ook nog echt moe ben en moet bijkomen.
Dus een aanval van 3 dagen kost er 5.
Maar toch tellen ze dat niet... Want dat is wat de meeste migraine patienten wel ervaren. Ze tellen echt de migraine dagen om het chronisch te noemen

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:09

Dus:
van tevoren moe = +1
nadien bijkomen = + 2
Dus Voila, 15 dagen.
Tja, als ze achter een bureau onzin gaan verkopen, ben je snel uitgeluld. Bah bah bah.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 13:24

Lekker thuis aan het werken met de ramen open, dacht lekker.. beetje briesje erbij, fluitende vogeltjes, zonnetje op het raam..

Hoor ik het alleen maar het woeste geflapper van het Houtduivenkoppel dat hiervoor in de boom is genesteld omdat meneer Houtduif achter mevrouw Houtduif aan zit en probeert voort te planten.

Doe dat ergens anders. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:20

rien10 schreef:
Dus:
van tevoren moe = +1
nadien bijkomen = + 2
Dus Voila, 15 dagen.
Tja, als ze achter een bureau onzin gaan verkopen, ben je snel uitgeluld. Bah bah bah.

Ja dit idd, die bijkomdagen horen er echt wel bij

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:30

Ik vind het ook wel knap dat je zo kan denken DP. Dat is ook zeker een goede eigenschap :) maar dat betekent niet dat jouw klachten niet compleet poedersuiker zijn. Die mogen er ook zijn en jij mag daar ook "aan toe geven" en over zeuren.
Zéker als andere medicatie niet werkt of zulke heftige bijwerkingen geven, zou ik lekker terug gaan naar de arts en er 16 dagen van maken. Dat het erger is geworden, kan nou eenmaal.

Telpeva schreef:
Nyaleti schreef:
Intake bij de sportschool (na 10 weken revalidatie fysio dus dit is niet eens 0)

Sommige apparaten kan ik niet omdat het lichtste gewicht al te zwaar is... Man wat facking confronterend weer. ;(
Ik wist niet dat het zo erg was. Ik had zoveel zin om weer te "knallen" in de sportschool, mentaal ook zo nodig.

Arm oefening die ik eerst 3x15 35kg kon, kan ik nu 5 x 5 kg en dan is het al over de zeik.
Man ik had echt net weer een beetje motivatie om te leven maar dit is zo'n klap.

Hoe is de verwachting van je herstel, kan het met oefeningen en trainen wel verbeteren? Ik duim keihard voor je...

Fibromyalgie dus ik mag het lekker helemaal zelf uitzoeken +:)+
Ik heb al revalidatie gehad maar dat was echt prut (het fysio gedeelte) en heeft precies niks geholpen. Ik hoop dat zelf sporten nu wel verschil kan maken.
Maar als het minimale van het minimale ook al over mijn grens, weet ik het ook niet meer.

Ik kan nog het een en ander aanpassen aan leefstijl maar dat is héél lastig als je flink in de put zit..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:45

Waaraan ik me vandaag erger is dat ik me net een plofkip voel, bolle buik, gezicht, zelfs mn hals lijkt vol te worden, en huiduitslag..
Dat komt waarschijnlijk door de astma medicijnen die ik sinds kort heb. Ik ben altijd slank (dun) geweest en voel me nu zo vreemd in dit lichaam…

Kan ook mede verband houden met het gestopt zijn met roken sinds half jaar, en teveel eten sindsdien, ik hoop maar dat ik weer kan afvallen..

*gaat maar weer een eind lopen*

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:09

Wat naar en poedersuiker al die (al dan niet volgends de geleerden chronisch)zieke Bokkers. Veel Sterkte.

Duo Penotti: ik las in je bericht iets over betablokkers. Heb je Sotalol al eens geprobeerd? Vanwege mijn hart moet ik ook medicijnen slikken en van oa Metropelol had ik meer bijwerkingen dan dat ik last had van de eigenlijke kwaal. Met Sotalol bijna nergens last van.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:31

Keeeeellllontsteking en ik ben er zo klaar mee ^)

Nyaleti, ik heb ook fibromyalgie. Jaren terug al gediagnosticeerd. Slik je ook magnesium? Dat maakt voor mij een wereld van verschil. Een goede fysio ook, al heeft die van mij me er vooral mee om leren gaan. Energie managen, weten dat de pijn niet perse betekent dat er echt iets mis is en het daarmee ook goed kunnen plaatsen. Dat betekent niet dat ik geen pijn meer heb, maar wel dat ik er mee om heb leren gaan. Dan blijven er zeker nog dagen waarin alles te veel is, daar geef ik dan ook aan toe. Die zijn gelukkig veruit in de minderheid :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:34

Fybro is idd ook zo'n rotziekte waar weinig begrip voor is.

Marigold, niet fijn je zo voelen. Staat het als bijwerking van de medicijnen?

Fohadie
nee die heb ik niet gehad.
Maar nadeel is dat ik dus geen hoge bloeddruk heb, eerder laag dan hoog. Dus ik ben bang dat veel "lol"
medicijnen voor mij niet fijn vallen.
Daarnaast heb ik een trage schildklier, de betablokkers zetten alles nog in een lagere modus en ik werd obees van die rommel, zonder vermindering van hoofdpijn.
Dan liever migraine dan obees en dan uiteindelijk weer suikerziekte krijgen of zoiets.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:46

Ik reageer somehow averechts op magnesium := bij sommige die ik geprobeerd heb werden m'n klachten zelfs erger. Andere werd m'n buik niet gelukkig van en van die spray krijg ik uitslag :=
Ik weet allemaal hoe het in theorie beter zou moeten worden en pas veel ook toe maar het helpt niks. De klachten zijn net zo erg.
En dan krijg je alleen maar meer onbegrip want de ene met fibro is de andere niet. De ene werkt gewoon 40 uur, de andere helemaal niet. En omdat er zoveel mensen zijn met fibro krijg je echt vaak als antwoord "ik ken ook iemand die dat heeft maar die werkt / sport gewoon". Nja, blijkbaar heb ik het zwaarder te pakken dan die persoon dan hè? Maar dat kan dan niet. "Ze" doen allemaal alsof iedereen het even erg heeft en even veel pijn heeft.

Edit: niet tegen jou bedoelt Berdien! Maar vanuit het stukje dat de "standaard" adviezen geen drol helpen.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 10-04-24 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:58

Mensen die mopperen dat je je hand moet uitsteken, terwijl je gewoon je richtingaanwijzer van de scooter aan hebt. Misschien zelf beter kijken. (En ja de richtingaanwijzers doen het gewoon.)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:10

Aan mensen die altijd maar ruzie zoeken. Waarom toch.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:20

Ik vind een bruiloft plannen echt heel poedersuiker.

Voordat ik verloofd was dacht ik dat het een en al zonneschijn zou zijn. Maar ik vind het alleen maar stom. Leveranciers die je aan alle kanten de hoofdprijs willen laten betalen, dingen zijn veel moeilijker dan je van tevoren bedenkt en dan nog die verschrikkelijke gastenlijst. Ik ben tegelijkertijd een perfectionist én slecht in keuzes maken. Vriend denkt dat het allemaal wel losloopt, dat een locatie (en het geld) uit de lucht komt vallen en er dan spontaan bloemen liggen en een taart staat of zo. Ik kan hem niet duidelijk maken dat als we te lang wachten, alles aan ons voorbij gaat en we concessies moeten maken. Dat wil ik niet. Maar dit gezeik wil ik ook niet, jezus. KLAAR MEE, laat maar zitten of zo!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 16:20

Mijn vriend: "ik ben zo onderweg."
Ook mijn vriend: is drie kwartier later nog niet vertrokken.

Ik ga hier zo slecht op hè :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:07

Ik heb eén uitstrijkje moeten doen, en die was echt naar. Om maar te bedenken dat ik hem op mijn 30e weer moet doen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:24

Kinderen op skeelers in de supermarkt :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:28

Gestoken door bij op achterhoofd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:26

Eapy schreef:

Voordat ik verloofd was dacht ik dat het een en al zonneschijn zou zijn. Maar ik vind het alleen maar stom. Leveranciers die je aan alle kanten de hoofdprijs willen laten betalen, dingen zijn veel moeilijker dan je van tevoren bedenkt en dan nog die verschrikkelijke gastenlijst. Ik ben tegelijkertijd een perfectionist én slecht in keuzes maken. Vriend denkt dat het allemaal wel losloopt, dat een locatie (en het geld) uit de lucht komt vallen en er dan spontaan bloemen liggen en een taart staat of zo. Ik kan hem niet duidelijk maken dat als we te lang wachten, alles aan ons voorbij gaat en we concessies moeten maken. Dat wil ik niet. Maar dit gezeik wil ik ook niet, jezus. KLAAR MEE, laat maar zitten of zo!

Moet het een hele happening worden of wil je het heel klein?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:36

Jakkes Nyaleti, dat lijkt mij vreselijk, niet weten waar je precies gaat bij zult hebben en hoe het verder zal verlopen.

DP dat wat jij hebt klinkt ook vreselijk beperkend :\ sterkte :knuffel:

MWM hoe is het met je moeder?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:39

Ik heb dan de bonus, fibromyalgie en migraine.
Super fijn hoor....NOT
Maar ik vind de migraine echt de hel, ben nu naar een neuroloog aan het gaan hiervoor.
Die canehupeldepup om het te voorkomen heb ik ook gekregen, ben er niet aan begonnen omdat ik het niet vertrouw die rommel.
Op de migraine dagen dat ik alleen maar donker, stil, slapend of kotsend kan zijn denk ik wel eens laat mij maar hier ter plekke dood gaan....verschrikkelijk!
Maar als dan de aanval na 3 dagen weer over is ben ik toch blij dat ik er nog ben haha

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:44

Eapy schreef:

Ik vond een bruiloft plannen het allerleukste wat ik ooit gedaan heb :))

Ja, het was heel veel geregel, maar als planmatige, dwangmatige perfecionist heb ik mij (denk ik) mijn hele leven op dit moment voorbereid en we hadden wel 20 draaiboeken voor alle mogelijke scenario's en ik als stresskip ben nog nooit zo zenn geweest :')

Familie en vrienden waren allemaal verbaasd, er zijn heel wat mensen geweest die dachten dat ik echt een bridezilla zou zijn, maar ik was oprecht super zenn.

Wellicht kan ik je helpen met wat tips in de voorbereiding?

xPabloBokt schreef:
Mijn vriend: "ik ben zo onderweg."
Ook mijn vriend: is drie kwartier later nog niet vertrokken.

Ik ga hier zo slecht op hè :')

Herkenbaar, ik stond gister op het punt om weg te gaan naar een vergadering, toen mijn man belde met de vraag of ik ff wilde wachten, want hij was bijna thuis.
In mijn beleving is "bijna thuis" je bent op 1 minuut tot max 5 minuten afstand van ons huis...

Ik had hem nog aan de telefoon en heb mij wat laten afleiden en toen hij uiteindelijk binnen kwam zag ik dat we 25 MINUTEN LATER WAREN...

Wtf... In welk universum betekend dat bijna thuis??

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:47

Klinkt echt heftig, justdiesel. :knuffel:

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:40

Shenavallie schreef:
Moet het een hele happening worden of wil je het heel klein?

Beetje medium. 65 mensen ongeveer. Geen dramatisch gedoe, we zijn geen theatrale mensen. Maar wel mooi en bijzonder natuurlijk.

M_D_H schreef:
Ik vond een bruiloft plannen het allerleukste wat ik ooit gedaan heb :))

Ja, het was heel veel geregel, maar als planmatige, dwangmatige perfecionist heb ik mij (denk ik) mijn hele leven op dit moment voorbereid en we hadden wel 20 draaiboeken voor alle mogelijke scenario's en ik als stresskip ben nog nooit zo zenn geweest :')

Familie en vrienden waren allemaal verbaasd, er zijn heel wat mensen geweest die dachten dat ik echt een bridezilla zou zijn, maar ik was oprecht super zenn.

Wellicht kan ik je helpen met wat tips in de voorbereiding?

Zo lief dat je het aanbiedt, dankjewel!

Ik weet ook niet WAT ik zo lastig vind eerlijk gezegd. Ik ben een perfectionist als het om mezelf gaat, maar niet een bridezilla — als ik op een feestje kom vind ik alles al gauw goed, als wij een feestje organiseren ben ik echt van het “lekker pizza doen met z’n allen”, juist niet een perfectionist hierin… ik denk dat ik me gewoon druk maak om wat anderen ervan gaan vinden? Of wat ze van mij zullen vinden als we locatie A doen, of taart B, etc etc etc…

Mijn ouders zijn extreem kritische mensen, altijd geweest. Alles moet op niveau en niks is goed genoeg. Zijn ouders zijn dan weer heel nuchter en vinden dat hautaine gedoe maar niks. En ik… zit ergens tussenin? Het moet wel mooi en goed zijn, maar het moet vooral heel leuk en gezellig en ongedwongen zijn. Ik denk dat ik me druk maak om hoe onze gasten deze dag gaan beleven.

En het geld. Ik vind het gestoord om zo veel geld uit te geven aan 1 dag, maar ben dan ook weer zo dat ik vind dat je wat betreft zulke dingen niet op elke cent moet letten.

Sorry voor het mega verhaal mensen. Ben mezelf ook zat :')