Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:29

capopjekop schreef:
Zolang ik niet verplicht mee hoef te doen maakt het me weinig uit wat zijn hobby's zijn. Als ie maar hobby's heeft, want een eigen leven hebben vind ik belangrijk.

Wat is er mis met lego als hobby?
Perfectie bestaat niet. Dat zijn we zelf ook allemaal niet.

Maar ik vraag me af of je hem dan uberhaupt wel aantrekkelijk vindt? Mijn ervaring is dat zulke dingen wegvallen als je iemand leuk vindt.

Nou ik date ooit met iemand die maakte poppetjes van papier mache of vogeltjes, daar droogde ik zo intens van op dat ik het direct afgekapt heb :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:30

Soms moet je je ook maar over dingen heenzetten, want inderdaad niemand is perfect... Ik ben bijvoorbeeld zelf overwegend vegetariër en waardeer dit ook erg in mensen, maar m'n huidige vriend eet wel regelmatig vlees. Niet echt mijn ding en ik ben het er ethisch gezien niet helemaal mee eens, maar verder vind ik hem gewoon veel te leuk. En zo zijn er nog wel wat dingen. En dat heeft ie vast ook wel bij mij. Maar als het verder klikt en het gevoel goed is, waarom niet :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 22:50

Zonnetje81 schreef:
Fly_high schreef:

Oke maar serieus, wat moet die beste man dan wél in zijn vrije tijd doen? :o?

Ik kan ff niks bedenken wat wel aan de eisen voldoet hmmm Misschien zo'n hele brave christelijke jongen maar dat is weer niet bepaald uitdagend :=

Voetballen, wielrennen, fitnessen, hardlopen, motor crossen, klimmen er is nog zoveel meer.

Maar de types die lego, gamen en pokeren als hobby hebben passen niet bij mij. Daarbij link ik gamen en pokeren aan verslavings gevoeligheid die weinig goeds brengen en waar ik ver uit de buurt wil blijven. Dat achterlijke geschreeuw tegen een tv scherm. Ga naar buiten, doe iets met je leven. :+ En de type kickboksers op onze leeftijd laat ik ook graag aan me voorbijgaan. Het gaat niet om de hobby ansich maar aan het type wat daar 99/100 aanhangt.

Klimmers zijn meestal avontuurlijke reizigers of juist extra nerdy met anime, lego en al erbij of weer heel zweverig met veganisme en mediteren enz dus ik zag het niet meteen als een match :P

Voetballers die niet tegen een scherm schreeuwen en niet van een peukie en de derde helft houden ook hmmm

Wielrenners en fitness jongens en hardlopers etc klinkt wel logisch ja.

Jester_ schreef:
Nou ik date ooit met iemand die maakte poppetjes van papier mache of vogeltjes, daar droogde ik zo intens van op dat ik het direct afgekapt heb :')

Omg mijn libido zit verstopt onder de kledingkast nu, wat erg dit :')

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 23:19

Thanks zo had ik het nog niet bekeken -:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 23:27

Hahaha is ook niet negatief bedoeld, ik vond het ergens wel fascinerend dat jouw lijstje ongeveer 100% mannen uitsluit die ik ken :o?

De meeste zijn of al lang bezet of totaal niet boeiend als partner daar niet van :=

Pokerspelers en crypto bro's zijn ook zo ongelooflijk cringe, dan maar die papier mache gast :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:44

Ik vind gamers wel zo n afknapper….
Volgens mij is dat ook een bepaald soort type mens / generatie die dat doet…

Ik kan dan echt alleen maar denken, doe iets zinvols met je tijd :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:49

Ik knap op vanalles af maar zou op zich geen problemen hebben met iemand die gamet. Zolang het maar niet extreem fanatiek is. En gamers zijn er ook in diverse soorten. Elkaar afschietspellen of avontuurlijk of creatiever.
Maar niet een directe no go.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:00

Gamers dacht ik altijd een afknapper te vinden. Maar mijn vriend streamt 30 uur naast zijn fulltime werk, en verdient daar goed mee. In de weekenden dat we samen zijn streamt ie niet, maar soms wel ff gamen. Prima hoor, ik doe ook mijn eigen ding dan :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:05

Eigenlijk is dat met alles waar te voor staat. Een sporter vind ik prima. Maar zo'n echte gymbro zou ik dan weer laten gaan. Die zijn vaak obsessief met voeding en sporten bezig en indirect ook met uiterlijk. Daar heb ik weinig mee.

Hetzelfde met gamen. Als iemand na zijn werk even een uurtje gamet helemaal prima. Of je nou een serie kijkt of een spelletje speelt. Dat maakt niks uit. Maar iemand die 6 uur op een dag speelt dan denk ik nah. Mijn vriend gamet ook maar niet fanatiek. Soms spelen we ook weleens samen, ondanks dat ik heel slecht ben :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:10

Alja schreef:
Ik vind gamers wel zo n afknapper….
Volgens mij is dat ook een bepaald soort type mens / generatie die dat doet…

Ik kan dan echt alleen maar denken, doe iets zinvols met je tijd :+

Ben wel benieuwd welk type\generatie jij dit ziet doen :')
Vriend en ik zijn beide gamers, maar komen van hele verschillende generaties :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:15

Hier ook beide gamers maar het is echt niet alsof we niks met ons leven doen. Mijn vriend is meer gamer dan ik maar die verdient ook het meest omdat hij in de ICT zit :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:24

Hobby's boeien me niet echt. Ik vind het meer het totaalplaatje wat iets vervelend maakt of niet. Een game verslaving lijkt me niets maar als een keertje gevloekt wordt tijdens het gamen lig ik er niet wakker van. Misschien zijn er wel hobby's waar ik niet zo lekker op ga. Maar dat zou meer een hobby zijn die ik misschien in de basis niet ethisch vind. Voor plezier gaan jagen oid misschien. Ik vind voor de lol beesten doodschieten een vreemde manier van plezier beleven. Ik denk wel dat ik onbewust bepaalde criteria had. Zo keek ik wel naar opleidingsniveau en beroep. Bepaalde beroepen pastte gewoon niet zo goed. Gaf het wel een kans maar vaak merkte ik in een gesprek wel dat het niet vlotte. Zo heeft iedereen wel z'n dingetjes of criteria.
Hoe iemand met anderen of met mij omgaat in een vroeg stadium ben ik dan wel weer heel kritisch op.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 08:26

capopjekop schreef:
Eigenlijk is dat met alles waar te voor staat. Een sporter vind ik prima. Maar zo'n echte gymbro zou ik dan weer laten gaan. Die zijn vaak obsessief met voeding en sporten bezig en indirect ook met uiterlijk. Daar heb ik weinig mee.

Ja Jezus zo'n iemand die het dagelijks over zijn proteïnedoelen heeft en geen pizza mag eten van zichzelf want macro's, weg ermee :')

Mannen die moeilijk doen over eten knap ik sws zo hard op af, ik lUsT gEeN gRoEnTe ja oke vertel het morgen aan de juf wanneer je naar de kinderopvang gaat :evaw:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:22

Wij gamen ook (van dagelijks tot weken niet :)) ) maar zijn hele normale mensen :')

Om van tevoren zoveel dingen uit te sluiten, dan maak je het jezelf niet perse makkelijk. Er zitten zoveel gradaties in hobby’s.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:29

En terwijl ik een gamer ben, en blij ben dat mijn vriend een gamer is, is dat niet perse garantie op een leuke klik.
Iemand die competitief gamed, voornamelijk schietspelletjes doet of alleen maar horrorspelletjes zou helemaal niet bij mij passen.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:23

Beetje eng hoe generaliserend sommige hier denken...
Hoe zouden jullie het vinden als wij door mannen zo over 1 kam geschoren worden omdat wij een bepaalde hobby hebben? Dat je al bijv. aan de kant wordt gezet omdat je een paard hebt en dat ze verder niet de moeite nemen om naar jou als persoon te kijken?

Een hobby zegt helemaal niks over een persoon. Extreme fascinaties en een bepaalde levensstijl wel maar dat is iets heel anders en dat zou ik zeker wel meenemen in mijn overweging.

Je kijkt toch of je een leuke klik hebt met iemand? Of je gelukkig wordt van het idee dat diegene een deel van je leven gaat zijn? Of iemand in de basis een goed persoon is?
Dat lijken mij belangrijkere voorwaarden dan dat iemand bijv. af en toe even een spelletje ter ontspanning speelt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:29

Ik kom ze volop tegen….geen paardenmeisjes. Ik ken er ook die niet daten met iemand die kinderen heeft. Zo mag iedereen zijn wensen hebben. Ik heb geen behoefte om gek op iemand te worden maar blijkt wel een extreme gamer of pokeraar te zijn. In het begin komt dat vaak niet tot uiting. Ik vind het een waardeloze (vaak verslavende) invulling van je tijd en als dit al dagelijks is zou ik me daar aan storen. Ik heb liever iemand die actief (buiten) bezig is. Net als dat er mensen zijn die bij bepaalde beroepen afhaken. Ik werk heel veel dus misschien komt het daar vandaan. Iemand die “veel op de bank zit” is niet aan mij besteedt. Ik ben niet opgevoed met bank zitter mentaliteit of gokken.

Edit
En mn ex gamede, ik kan het beeld van in je kloffie de hele zondag met een koptelefoon op de bank niet meer aanzien. :+
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 13-01-26 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:32

Zonnetje81 schreef:
Ik kom ze volop tegen….geen paardenmeisjes. Zo mag iedereen zijn wensen hebben. Ik heb geen behoefte om gek op iemand te worden maar blijkt wel een extreme gamer of pokeraar te zijn. In het begin komt dat vaak niet tot uiting. Ik vind het een waardeloze (vaak verslavende) invulling van je tijd en als dit al dagelijks is zou ik me daar aan storen. Ik heb liever iemand die actief (buiten) bezig is. Net als dat er mensen zijn die bij bepaalde beroepen afhaken.

Nou ik denk dat ik vroeger bij voorbaat ook al aan de kant ben gezet want idd paarden…

Maar iedereen mag toch gewoon zijn eigen voorkeuren hebben?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:35

Alja schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik kom ze volop tegen….geen paardenmeisjes. Zo mag iedereen zijn wensen hebben. Ik heb geen behoefte om gek op iemand te worden maar blijkt wel een extreme gamer of pokeraar te zijn. In het begin komt dat vaak niet tot uiting. Ik vind het een waardeloze (vaak verslavende) invulling van je tijd en als dit al dagelijks is zou ik me daar aan storen. Ik heb liever iemand die actief (buiten) bezig is. Net als dat er mensen zijn die bij bepaalde beroepen afhaken.

Nou ik denk dat ik vroeger bij voorbaat ook al aan de kant ben gezet want idd paarden…

Maar iedereen mag toch gewoon zijn eigen voorkeuren hebben?

Precies ik woon landelijk, zullen ook een hoop mensen die stads ingericht zijn niks mee hebben. Of dat ik beesten heb.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:27

Games kunnen ontzettend mooi zijn. Ieder zo zijn escape of ontspanning. De een zit veel op bokt, de ander netflixt, de ander zit graag te gamen.

Zonnetje81 schreef:
Edit
En mn ex gamede, ik kan het beeld van in je kloffie de hele zondag met een koptelefoon op de bank niet meer aanzien. :+

Met deze ervaring begrijp ik heel goed dat je er wat weerzin tegen hebt ontwikkeld. Mijn ex had geen hobbies en dat was erg duidelijk merkbaar, dus ik vind het wel belangrijk dat iemand een hobby of passie heeft, ook al is dat een hobby die ogenschijnlijk suf klinkt.

Vind je het niet spannend om een man te selecteren op honden? Iemand die een hond heeft is misschien beperkter in zijn vrijheid, maar heeft ook meer begrip voor jouw verantwoordelijkheden en kan een hond waarderen. Mensen die niet met honden opgegroeid zijn kunnen echt aversie hebben. Ik houd van honden, al houd ik niet van de opdringerige honden en vind ik het niet zo fijn wanneer iemands huis naar hond ruikt, of dat de bank een grote hondenmand is geworden (hond op de bank is knus, maar sommige banken ruiken ook extreem naar hond).

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:31

Zonnetje81 schreef:
Ik kom ze volop tegen….geen paardenmeisjes. Ik ken er ook die niet daten met iemand die kinderen heeft. Zo mag iedereen zijn wensen hebben. Ik heb geen behoefte om gek op iemand te worden maar blijkt wel een extreme gamer of pokeraar te zijn. In het begin komt dat vaak niet tot uiting. Ik vind het een waardeloze (vaak verslavende) invulling van je tijd en als dit al dagelijks is zou ik me daar aan storen. Ik heb liever iemand die actief (buiten) bezig is. Net als dat er mensen zijn die bij bepaalde beroepen afhaken. Ik werk heel veel dus misschien komt het daar vandaan. Iemand die “veel op de bank zit” is niet aan mij besteedt. Ik ben niet opgevoed met bank zitter mentaliteit of gokken.

Edit

Oh god nee idd het hele weekend besteden aan gamen en zich niet verzorgen en geen buitenlucht en moeten smeken om wat te doen. Ik vind het juist aantrekkelijk als een man zegt kom we gaan naar buiten of de tuin in. Opzich niks mis mee als hij savonds een uurtje gamed zodat jij je lievelingsserie kan kijken. Maar iemand die dag en nacht en alle vrije tijd word opgeslokt door gamen. Nee. Dan denk ik ook hoe volwassen sta je in het leven? Ook qua kinderen. Ik vind veel sporten of klussen ook weer anders. Dan doe je in mijn ogen ook weer wat nuttigs. Eigenlijk wil ik gewoon een gezonde normale vent. Zonder te veel problematiek erom heen. Iemand die de boel gewoon goed op een rijtje heeft. Op alle fronten. Dat je naar een persoon kijkt en denkt ja daar kan ik een gezond stabiel gezin mee oprichten. Ik heb ook een keer een date gehad met een man of ik vond het meer een jongen. Hij deed een spel met zijn vrienden, iets met fantasie en draken ed. Ik dacht echt nee dit past zo niet in mijn straatje. Ik neem dat dan helemaal niet serieus en dacht echt ik zie geen volwassen vent in jou die het over kinderen opvoeden, huizen kopen, reizen en alle volwassen dingen heeft en waar je op terug kunt vallen. Iemand die er staat en stabiel is. Waar je samen iets mee op kunt bouwen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:34

Sommige mensen hangen elke avond voor de TV, sommige mensen gamen. Als iets teveel is dan is het gewoon niet goed imo :)
Maar ja ieder zn voorkeur, ik dacht dat ik best kieskeurig was maar als ik het hier zo lees valt dat wel mee :')

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:35

F_Orumster schreef:
Games kunnen ontzettend mooi zijn. Ieder zo zijn escape of ontspanning. De een zit veel op bokt, de ander netflixt, de ander zit graag te gamen.

Zonnetje81 schreef:
Edit

Met deze ervaring begrijp ik heel goed dat je er wat weerzin tegen hebt ontwikkeld. Mijn ex had geen hobbies en dat was erg duidelijk merkbaar, dus ik vind het wel belangrijk dat iemand een hobby of passie heeft, ook al is dat een hobby die ogenschijnlijk suf klinkt.

Vind je het niet spannend om een man te selecteren op honden? Iemand die een hond heeft is misschien beperkter in zijn vrijheid, maar heeft ook meer begrip voor jouw verantwoordelijkheden en kan een hond waarderen. Mensen die niet met honden opgegroeid zijn kunnen echt aversie hebben. Ik houd van honden, al houd ik niet van de opdringerige honden en vind ik het niet zo fijn wanneer iemands huis naar hond ruikt, of dat de bank een grote hondenmand is geworden (hond op de bank is knus, maar sommige banken ruiken ook extreem naar hond).

Dit heb ik met mijn date. Ik vind het een hele grote pluspunt dat het een dierenvriend is. Ik had laatst een date en hij zei nee ik hou niet van huisdieren. Was ik gelijk klaar.

Maar het moet niet te extreem worden, een hond is een hond en geen kind. De relatie moet niet draaien om de hond en constant oppas moeten zoeken als je wat afspreekt ed.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:42

Herfstblad schreef:
Zonnetje81 schreef:

Edit

Oh god nee idd het hele weekend besteden aan gamen en zich niet verzorgen en geen buitenlucht en moeten smeken om wat te doen. Ik vind het juist aantrekkelijk als een man zegt kom we gaan naar buiten of de tuin in. Opzich niks mis mee als hij savonds een uurtje gamed zodat jij je lievelingsserie kan kijken. Maar iemand die dag en nacht en alle vrije tijd word opgeslokt door gamen. Nee. Dan denk ik ook hoe volwassen sta je in het leven? Ook qua kinderen. Ik vind veel sporten of klussen ook weer anders. Dan doe je in mijn ogen ook weer wat nuttigs. Eigenlijk wil ik gewoon een gezonde normale vent. Zonder te veel problematiek erom heen. Iemand die de boel gewoon goed op een rijtje heeft. Op alle fronten. Dat je naar een persoon kijkt en denkt ja daar kan ik een gezond stabiel gezin mee oprichten. Ik heb ook een keer een date gehad met een man of ik vond het meer een jongen. Hij deed een spel met zijn vrienden, iets met fantasie en draken ed. Ik dacht echt nee dit past zo niet in mijn straatje. Ik neem dat dan helemaal niet serieus en dacht echt ik zie geen volwassen vent in jou die het over kinderen opvoeden, huizen kopen, reizen en alle volwassen dingen heeft en waar je op terug kunt vallen. Iemand die er staat en stabiel is. Waar je samen iets mee op kunt bouwen.

Ja, maar hier beschrijf je gewoon een verslaving. Als je dan het woord "gamen" vervangt voor iets anders dan heb je hetzelfde probleem.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:53

Nou die persoon mag best verslaafd zijn aan onkruid plukken :+