Sheran schreef:En dit deel gaat dus verkeerd overkomen, maar dat bedoel ik absoluut niet zo: als je zegt dat je niet 'kan' werken maar je 'kan' wel boodschappen doen: waar zit dan dat kunnen in? Kun je dan alleen maar op je werk zijn als je je optimaal voelt?
Ik denk dat je dit stukje best vergelijkbaar is met een fysieke ziekte. Stel je hebt een griep. Boodschappen moeten nu eenmaal gedaan worden, dus dan pep je jezelf op, slik je een Dafalgan en sleur je jezelf naar de winkel om daar als een zombie (who cares hoe je eruit ziet) boodschappen in je kar te duwen, thuis te komen en te crashen op de zetel omdat de Dafalgan uitgewerkt is. Op je werk zou je echter geen cent waard zijn. Je moet er presentabel uitzien, je moet je concentreren, je kan niet even gaan liggen als de griep de overhand neemt, ... Best neem je dus een paar dagen ziekteverlof.
Ik denk dat het psychisch net zo is.
Alleen duwen mensen psychisch te lang door, omdat beginnende klachten gemakkelijker genegeerd kunnen worden. Waardoor je vaak pas uitvalt wanneer je al heel ver bent en een weekje ziekteverlof niet meer afdoende is.