Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:51

Klopt, het is vooral druk in de ziekenhuizen omdat er een hoog ziekteverzuim is onder eigen medewerkers

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:05

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:14

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:15

We komen er wel

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:50

996981; fijne, goed onderbouwde bijdrages in dit topic! Niet sarcastisch bedoeld, echt serieus. .

Wat betreft overgewicht; zorg er voor dat je zoveel mogelijk binnenkrijgt waarbij geen (onbegrijpelijk) ingrediëntenlijstje op de verpakking geplakt staat. Dus idd, ook (zeker) geen slimpie. Dat is al een grote stap naar preventieve gezondheid.
Je lichaam zal je er dankbaar voor zijn, al dat bewerkte spul snapt hij vaak niet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:53

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:05

parnassia schreef:
996981; fijne, goed onderbouwde bijdrages in dit topic! Niet sarcastisch bedoeld, echt serieus. .

Wat betreft overgewicht; zorg er voor dat je zoveel mogelijk binnenkrijgt waarbij geen (onbegrijpelijk) ingrediëntenlijstje op de verpakking geplakt staat. Dus idd, ook (zeker) geen slimpie. Dat is al een grote stap naar preventieve gezondheid.
Je lichaam zal je er dankbaar voor zijn, al dat bewerkte spul snapt hij vaak niet.

Blij dat er mensen zijn die het wel waarderen :D

https://myprivacy.dpgmedia.nl/consent/? ... smaak.html

Hier is een iets langere uitleg nog over de smaakpapillen mocht je het interessant vinden :)

Het standaard drinken van zoete drankjes, of het nu Ranja of Cola light is, is gewoon niet een heel goed idee… je lichaam gaat vragen om meer zoetigheid.

Heel eerlijk dacht ik dat dit wel algemeen bekend was. Wellicht dat ik daarom ook te fel uit de hoek kwam met “ik snap sowieso niet dat mensen Ranja kopen”.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:09

Misschien een tip?
Een speciaal corona en gewicht topic maken? Want die herhaling hier is zo uitgekauwd ondertussen.
Kan ieder die het niet interesseert er een kruisje op plempen, zoals ik bijvoorbeeld ook op het viruswaanzin topic.

En kan het hier gewoon gaan over de maatregelen enz.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:14

parnassia schreef:

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren op afvaldingen gezien offtopic, maar dit is zo'n grote onzin dat ik het niet kan laten... Dat "bewerkte spul" zijn gewoon diverse chemische samenstellingen, zowel natuurlijk als synthetisch. Je lichaam is slim genoeg daarmee overweg te kunnen, maak je maar geen zorgen. Sterker nog, als het bijv. een E-nummer heeft is het onderzocht en veilig bevonden en dus kan je lichaam ermee overweg :=

Dat jij het ingrediëntenlijstje niet snapt, wil dus niet zeggen dat die slecht is of dat je lichaam daar moeite mee zou hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:22

Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:24

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:36

Hier gaat onze coronabarometer naar oranje op 18feb aldus Volksgezondheid.
Dus krijgen we weer versoepelingen :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:41

DuoPenotti schreef:
Misschien een tip?
Een speciaal corona en gewicht topic maken? Want die herhaling hier is zo uitgekauwd ondertussen.
Kan ieder die het niet interesseert er een kruisje op plempen, zoals ik bijvoorbeeld ook op het viruswaanzin topic.

Zoals vaker gezegd; fantastisch idee. Dan ook graag de volgende topics:

- quarantaine topic
- werklocatie topic
- vaccinatie topic
- Corona cijfer topic
- maatregelen topic
- familie en Corona topic

Etc etc.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:48

Over gewicht en Corona...

Voor Corona was ik heel gezond bezig, (bijna) een gezond gewicht, veel buiten, veel bewegen, lekker in mn vel.

Vanaf de eerste lockdown is alles achteruit gegaan. Flink aangekomen, gestopt met bewegen, en vooral flinke stress om "alles". Weerstand ook nog eens pleite door al het handen wassen en social distancing.

Voor Corona had ik nergens last van gehad als ik Corona opgelopen had. 1.5 jaar later toch 3 daagjes ziek geweest van Corona.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:50

JudithO schreef:
Ook in Frankrijk zijn ze inmiddels bezig met plannen om de vaccinatiepas te gaan beëindigen. De verwachting is eind maart/begin april.

Bron: https://www.midilibre.fr/2022/02/09/cov ... 08prlNHlQY

Kijk, dat is ook nog een keer goed nieuws !
Kan ik toch weer Frankrijk op mijn lijstje zetten :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:59

In Italie moest een 2 jarig jochie een dringende levensreddende hartoperatie ondergaan maar de ouders weigerde dit omdat ze eerst garantie willen dat hij enkel bloed krijgt van niet gevaccineerde mensen. Dit vanwege hun christelijk geloof en het gebruik van een embryonale cellijn voor de productie van het vaccin.
Inmiddels zijn ze tijdelijk uit de ouderlijke macht gezet (net als bij Jehovas die bloedtransfusie weigeren bij hun kind). Treurig voor het joch dat het nodig is.

Even een Engelse bron erbij gezocht ipv Duitse:
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 4.html?amp

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:06

Wat sneu voor het kind zeg.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:11

Extremisme is nooit goed en bijna altijd schadelijk. Zo sneu…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:16

DuoPenotti schreef:
Misschien een tip?

Dat topic loopt volgens mij al

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:25

purny schreef:
DuoPenotti schreef:
Misschien een tip?

Dat topic loopt volgens mij al

Mooi, als men daar dan verder gaat. :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:39

Ja, laten we ons allemaal aanpassen aan de mening van iemand :j

Je kunt gewoon over de onderwerpen heen lezen die je niet interessen.

Ik vind het ook niet interessant dat de oma van een buurvrouw van een tante Corona had, gevaccineerd is etc. maar ook dat mag hier gedeeld worden. Dit is namelijk het algemene coronatopic. Dat houdt in dat álle onderwerpen die raakvlak hebben met Corona hier besproken kunnen en mogen worden. Of een individu dat betreffende onderwerp leuk of interessant vind is niet van belang.

Bizar dat je verwacht dat iedereen zich aan jou gaat aanpassen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:43

Aan mij, die normaal!
Meerdere geven aan geen interesse te hebben en klaar te zijn met het overloze gezeik, ja dat is het voortaan gezeik.

Ja fijn als dat een keer een paar berichten is, maar elke 8 dagen zijn dat 10 pagina's.
Daar is niet door te scrollen
En idd het is een algemeen corona topic, daar zeg je het precies goed.
Niet corona dieet topic of wat ook.

Ja IK lees graag de gang van zaken in het algemeen door, specifiek ga ik wel elders heen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:50

DuoPenotti schreef:
Aan mij, die normaal!
Meerdere geven aan geen interesse te hebben en klaar te zijn met het overloze gezeik, ja dat is het voortaan gezeik.

Ja fijn als dat een keer een paar berichten is, maar elke 8 dagen zijn dat 10 pagina's.
Daar is niet door te scrollen
En idd het is een algemeen corona topic, daar zeg je het precies goed.
Niet corona dieet topic of wat ook.

Ja IK lees graag de gang van zaken in het algemeen door, specifiek ga ik wel elders heen.

Joh, gisteren ging het nog over bananen in het coronatopic. Ga dan daarover klagen dat het niks met Corona te maken heeft en je dat niet wil lezen. Maar blijkbaar is dat wel prima.

Het mag hier over alles gaan, zelfs als het niets meer met Corona te maken heeft, als het maar niet over gewicht gaat. En dat terwijl ongezond gewicht nu eenmaal aantoonbaar hogere risico’s geeft.

Waarom dat niet onder ogen willen zien? Is het leuk? Nee, maar het is wel zo. Dat ontkennen gaat niks veranderen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:55

Bananen is 1 keer voor gekomen, als dat nu 10 keer voorkomt zou ik hetzelfde zeggen.

Maar weet je, ik ontstip wel weer. Kijk wel weer op het AD en nos naar recentelijk nieuws dan dat uitgekauwde riedeltje van hier een paar.
Te vermoeidend :O ...maar ga lekker verder met oud nieuws..... :evaw:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:55

Ik heb ook eerder aangegeven dat ik de discussie over het gewicht in het andere topic wilde, maar daar werd ook niet naar geluisterd.