Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Relaxed schreef:bij de Mac of burger king kon je ook zonder qr binnen eten langs de snelweg...
Hmm niet echt, chauffeurs hebben die voor hun werk namelijk nodig voor oa toiletten/douches en een fatsoenlijke maaltijd. Tijdens eerdere lockdown moesten wegrestaurants wel dicht en dat was voor vrachtwagenchauffeurs een groot probleem..
Vayo schreef:Mizora schreef:De zelftesten missen rustig 40% van de besmettingen. De pcr van de ggd minder dan 5% van de (aantoonbare) besmettingen. Dat is een enorm verschil. De sneltesten van de ggd zijn ook al minder betrouwbaar dan de pcr-testen, zelfs als ze door een ander afgenomen worden.
De zelftesten zijn enkel bedoeld als extraatje, geen klachten maar voor de zekerheid toch checken.
Denk je dat die 40% of is dat echt bewezen? Tja en dan nog. Ik blijf erbij dat ik het een gemiste kans vind dat je niet kunt kiezen uit een ander soort test die minder vervelend is. Ik ken genoeg mensen die om die reden niet laten testen En dan is een zelftest altijd nog beter dan niks. Daarbij vind ik ook dat als je al gevaccineerd bent, je al volop hebt bijgedragen. Zo´n test is niet noodzakelijk voor je eigen gezondheid. Je kunt er ook voor kiezen thuis te blijven als je ziek bent. En dan zo nu en dan een zelftest.
Citaat:Niet-gevaccineerde Belgen die naar Frankrijk willen reizen, moeten voortaan in het bezit zijn van een PCR- of antigeentest die maximum 24 uur oud is. Tot nu toe volstond het als zo’n test 72 uur voor vertrek afgenomen werd.
De regel geldt niet voor beroepschauffeurs. Een uitzondering geldt ook voor grensbewoners die minder dan 24 uur in Frankrijk vertoeven en voor zakenreizen. Ook andere landen, waaronder Duitsland, krijgen de regel opgelegd.
Suzanne F. schreef:En geloof maar niet dat bij elke manege bij de ingang iemand staat die je QR code controleert. Je kan zo naar binnen lopen. En zo zal het bij vele andere sportclubs ook zijn.
Needje schreef:Elisa2 schreef:Sommige mensen vaccineren juist niet voor hun eigen gezondheid..
Volgens mij is het al lang bewezen dat vaccinatie echt wel helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Urk is daar best een mooi voorbeeld van.
Er zijn gewoon mensen waarbij het risico wat ze lopen door de vaccinatie zoveel groter is dan dat Corona zou zijn áls ze het al krijgen.
Over díe mensen gaat het.
Niet over Gerda die denkt ‘dat ze doodgaat aan het spuitje omdat ze niet weet wat er in zit’
Sunnda schreef:https://www.gids.tv/video/391672/marcel ... geen-gedoe
Deze man zegt imo precies waar het pijnpunt zit.
Vayo schreef:Hier net terug van de intocht van Sinterklaas. Ondanks de drukte en politie werd er niet gecontroleerd/ingegrepen en hebben de kinderen genoten. Daarna gezellig met de familie een terrasje gedaan. Gelukkig voor de horeca was het druk. Nu werd netjes van iedereen de qr-code gescand.
purny schreef:Vayo schreef:Hier net terug van de intocht van Sinterklaas. Ondanks de drukte en politie werd er niet gecontroleerd/ingegrepen en hebben de kinderen genoten. Daarna gezellig met de familie een terrasje gedaan. Gelukkig voor de horeca was het druk. Nu werd netjes van iedereen de qr-code gescand.
En ik hoop legitimatie gevraagd?
purny schreef:Dat vind ik nou echt jammer.
Er zouden wat mij betreft ook mysterie guests ingezet mogen worden.
Maar daar kan jij niks aan doen Vayo.
Het is wel weer een leuke tijd voor de kleintjes maar niet goed voor de lijn met al die pepernoten. Maar wel heel lekker