Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:02

Nou de Macs waar ik was gestopt.(verslaafd) moest ik bij alle een QR laten zien. Voor mij werd het dus een mcdrive wat ik overigens niet erg vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:12

Popstra schreef:
Relaxed schreef:

Hmm niet echt, chauffeurs hebben die voor hun werk namelijk nodig voor oa toiletten/douches en een fatsoenlijke maaltijd. Tijdens eerdere lockdown moesten wegrestaurants wel dicht en dat was voor vrachtwagenchauffeurs een groot probleem..
bij de Mac of burger king kon je ook zonder qr binnen eten langs de snelweg...

Serieus? :? Chauffeurs die 5 dagen/4 nachten per week onderweg zijn wil je alleen junkfood laten eten? :roll:

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:20

De chauffeurscafés hadden een ontheffing wbt QR-controle voor beroepschauffeurs sinds september.
Verscheidene chauffeurscafés plaatsen nu berichten dat ze nu ook ontheffing hebben wbt de sluitingstijd.
Tot 20 uur is iedereen welkom.
Na 20 uur is uitsluitend de beroepschauffeur welkom.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:22

Vayo schreef:
Mizora schreef:
De zelftesten missen rustig 40% van de besmettingen. De pcr van de ggd minder dan 5% van de (aantoonbare) besmettingen. Dat is een enorm verschil. De sneltesten van de ggd zijn ook al minder betrouwbaar dan de pcr-testen, zelfs als ze door een ander afgenomen worden.

De zelftesten zijn enkel bedoeld als extraatje, geen klachten maar voor de zekerheid toch checken.

Denk je dat die 40% of is dat echt bewezen? Tja en dan nog. Ik blijf erbij dat ik het een gemiste kans vind dat je niet kunt kiezen uit een ander soort test die minder vervelend is. Ik ken genoeg mensen die om die reden niet laten testen En dan is een zelftest altijd nog beter dan niks. Daarbij vind ik ook dat als je al gevaccineerd bent, je al volop hebt bijgedragen. Zo´n test is niet noodzakelijk voor je eigen gezondheid. Je kunt er ook voor kiezen thuis te blijven als je ziek bent. En dan zo nu en dan een zelftest.

40% missen? Ik betwijfel het, dan waren ze niet eens op de markt gebracht lijkt me. Toevallig afgelopen 7 dagen 6x een zelftest gedaan, steeds ander merk en afname van neusswab tot speeksel , allemaal negatief. Dan ga je echt ook nog eens naar de GGd voor een pcr test.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:29

Vriendin van mij had haar kinderen met klachten een zelftest afgenomen. Binnen 30 sec hartstikke positief.
Op advies van ggd moesten zij en haar man iedere dag of om de dag zelftesten en bij klachten meteen ggd test laten doen.
Dit heeft ze keurig gedaan.
Zij krijgt klachten, maakt een afspraak voor pcr-test. Kwartier na die test doet ze weer eeen zelftest.
4x zelftest gedaan, altijd negatief, pcr-test positief.
Haar man heeft geen klachten ontwikkeld.
Beide zijn gevaccineerd.

Het zou mij niet verbazen dat de zelftesten (nog) minder betrouwbaar zijn bij gevaccineerden.

Haar kinderen heeft ze ook meegenomen voor een pcr-test zodat die indien nodig een herstel bewijs kunnen krijgen. 7 en 12 jaar oud.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:29

Daar heb je die 24-hrs regel ook weer ... :')
Wie, waar en hoe dit gecontroleerd wordt, is mij na anderhalf jaar nog steeds een raadsel :+

Citaat:
Niet-gevaccineerde Belgen die naar Frankrijk willen reizen, moeten voortaan in het bezit zijn van een PCR- of antigeentest die maximum 24 uur oud is. Tot nu toe volstond het als zo’n test 72 uur voor vertrek afgenomen werd.

De regel geldt niet voor beroepschauffeurs. Een uitzondering geldt ook voor grensbewoners die minder dan 24 uur in Frankrijk vertoeven en voor zakenreizen. Ook andere landen, waaronder Duitsland, krijgen de regel opgelegd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:34

Elisa2 schreef:
Sommige mensen vaccineren juist niet voor hun eigen gezondheid..

Waarom vaccineer je dan? Gewoon voor je eigen gezondheid, en je omgeving profiteert daar ook van. Dat edelmoedige geneuzel van: ik vaccineer alleen om oma te bezoeken etc, kom op zeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:04

Ik denk dat je de zin anders moet lezen Charley :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:14

Suzanne F. schreef:
En geloof maar niet dat bij elke manege bij de ingang iemand staat die je QR code controleert. Je kan zo naar binnen lopen. En zo zal het bij vele andere sportclubs ook zijn.

Ik heb afgelopen week 3 maneges bezocht en bij alle 3 werd de qr bij iedereen gecontroleerd.

De enige plek waar ik niet gecontroleerd ben is een restaurant. 2 weken terug.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:59

Needje schreef:
Elisa2 schreef:
Sommige mensen vaccineren juist niet voor hun eigen gezondheid..

Volgens mij is het al lang bewezen dat vaccinatie echt wel helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Urk is daar best een mooi voorbeeld van.

Er zijn gewoon mensen waarbij het risico wat ze lopen door de vaccinatie zoveel groter is dan dat Corona zou zijn áls ze het al krijgen.
Over díe mensen gaat het.
Niet over Gerda die denkt ‘dat ze doodgaat aan het spuitje omdat ze niet weet wat er in zit’

Precies jij snapt het.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:01

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:04

Maar er is toch verschil in een eetgelegenheid en een kroeg bv..
Zeker wat betreft afstand

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:13

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:17

Toen was alle geplande zorg afgeschaald en was al het IC personeel nog fris en vol goede moed.

Ondertussen hebben die een uitputtingsslag gehad van een jaar en hebben we met elkaar toch ook wel besloten dat geplande zorg óók doorgang moet krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:18

Nee dat doet hij niet, gewoon goedkoop scoren. 27000 verpleegkundigen weg waaronder veel ic verpleegkundigen. Zeer hoog ziekteverzuim , regelmatig personeel in quarantaine, uitgestelde zorg die in sommige gevallen echt niet langer kan wachten. Geboortes die doorgaan en dagelijks honderden mensen met covid erbij . Op Corona afdeling extra tijd nodig voor aankleden enzenz dus ja met inmiddels 350 ic bedden bezet door COVID is de situatie ernstiger dan vorig jaar met 600 bedden. En met een pandemie heeft elk land een capaciteitsprobleem. Zelfs Duitsland op dit moment.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:18

Nou ik zie het probleem echt niet ontstaan in de horeca die ipv 12 uur om 8 uur dicht moet, behalve dat je rustiger kan zitten óf dat ze 2 shifts kunnen doen…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:19

Sunnda schreef:
https://www.gids.tv/video/391672/marcel ... geen-gedoe

Deze man zegt imo precies waar het pijnpunt zit. :j

Welk pijnpunt bedoel jij?

Hij zegt dat het capaciteitstekort niet alleen door corona komt, wat nogal logisch lijkt me 1,5 jaar uitgestelde zorg. Wat er dus voor zorgt dat we nu eerder maatregelen moeten nemen omdat er niet meer zoveel zorg uitgesteld kan worden en er dus minder ruimte is voor corona patiënten op de IC.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:10

Wederom een vertekend beeld door een storing, zie het liveblog van de nos....
Verder zeg ik niet wat ik denk

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:20

Hier net terug van de intocht van Sinterklaas. Ondanks de drukte en politie werd er niet gecontroleerd/ingegrepen en hebben de kinderen genoten. Daarna gezellig met de familie een terrasje gedaan. Gelukkig voor de horeca was het druk. Nu werd netjes van iedereen de qr-code gescand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:23

Vayo schreef:
Hier net terug van de intocht van Sinterklaas. Ondanks de drukte en politie werd er niet gecontroleerd/ingegrepen en hebben de kinderen genoten. Daarna gezellig met de familie een terrasje gedaan. Gelukkig voor de horeca was het druk. Nu werd netjes van iedereen de qr-code gescand.

En ik hoop legitimatie gevraagd?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:26

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:29

purny schreef:
Vayo schreef:

En ik hoop legitimatie gevraagd?

Nee dat niet. Tot nu toe echt nog maar één keer meegemaakt dat dit werd gevraagd. Ik vond het al heel wat dat ze de qr code scannen. Er zijn hier meerdere cafés waar ze niet scannen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:31

Dat vind ik nou echt jammer.
Er zouden wat mij betreft ook mysterie guests ingezet mogen worden.

Maar daar kan jij niks aan doen Vayo.

Het is wel weer een leuke tijd voor de kleintjes maar niet goed voor de lijn met al die pepernoten. Maar wel heel lekker

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:00

purny schreef:
Dat vind ik nou echt jammer.
Er zouden wat mij betreft ook mysterie guests ingezet mogen worden.

Maar daar kan jij niks aan doen Vayo.

Het is wel weer een leuke tijd voor de kleintjes maar niet goed voor de lijn met al die pepernoten. Maar wel heel lekker

En ook nog eens warme chocomelk met slagroom :oo <:)

Nee, dat ben ik met je eens. Ik zie veel in een 2G regel, maar als er niet goed op gecontroleerd wordt hebben we daar ook niks aan.

Ik vrees echt dat er bij heel veel plekken niet volledig gecontroleerd wordt en ook dat er op best wat plekken totaal niet gecontroleerd wordt.

Tja echwel .. allemaal thuisblijven ... we doen het met zijn allen .... nog even doorzetten ....
Ik geloof daar niet meer in. Ik zie deze lockdown wel verlengd worden of zelfs nog strenger. Straks met kerst weer meer maatregelen. Er zijn al zoveel dingen geweest waarvan eerst werd beloofd dat het nooit ging gebeuren en het kwam er toch of dingen die juist wel werden beloofd maar uiteindelijk gewoon niet waargemaakt konden worden.

Ik heb me vorig jaar een hele periode heel erg streng aan de maatregelen gehouden en ik werd er enorm ongelukkig van en ben echt in de put geraakt. Het is het me niet meer waard. Ik vertrouw er niet meer in dat dit maar 3 weken gaat zijn. Ik ben er ook gewoon klaar mee dat eigenlijk duidelijk is waar het probleem vooral zit als je kijkt naar de IC bezetting, maar dat iedereen er weer halfbakken voor op draait.

Mijn kinderen gaan gewoon sporten (teamsport), we gaan gewoon naar de sint intocht, volgende week naar intratuin naar de kerstshow kijken. Ik spreek af met vrienden. We gaan eens een keer ergens een hapje eten of wat drinken. Ik blijf er echt niet meer voor thuis. Ik wil ook dat mijn kinderen er gewoon zo min mogelijk last van hebben en de gewone leuke dingen gewoon blijven doen. Zelfs de verjaardagen vier ik gewoon. We zijn gevaccineerd en bij klachten blijven we netjes thuis. Die steen vind ik groot genoeg. Psychisch welzijn gaat bij mij nu even voor aangezien ik gevaccineerd ben en iedereen om me heen ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:12

Jaaa warme chocolademelk met slagroom!

De enigste tijd dat ik thuis blijf is vanaf 23 november tot en met 30 november. Dan moet ik testen voor de vakantie.
Helaas moet ik deze week nog een keer de winkel in omdat ik alleen nog contant geld in huis heb...
Maar nog 1 weekje werken en dan lekker vakantie en dan een week later zelf op vakantie