Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:49

lenaa_tje schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/03 ... -november/ (vanuit liveblog nos)

Ik schrik wel van de getallen uit de Belgische ziekenhuizen. Hoe kan dat zo veel hoger zijn dan in Nederland.

In Luik is 1 op 2 testen positief ..dan weet je dat er een pak opnames op volgen

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:03

Kanonne, dat is dan heel heftig 1 op de 2 positief.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:05

tienus63 schreef:

Het hangt er ook vanaf hoe de testbereidheid is. Wanneer het overgrote deel niet gaat zit je al snel aan dit soort percentages. En dat is echt foute boel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:21

Ik ben voor een permanent verbod op vuurwerk. Vooral het doelloze knalspul.
Het kost jaarlijks miljoenen om die zooi op te ruimen, de schade te vergoeden en de zorgkosten voor degenen die hun oog er uit knallen.

Laat ze er mooie georganiseerde lasershows van maken in de toekomst: geen smog, geen lawaai, geen rotzooi in de straten.
Kunnen we ter compensatie van wat we het milieu besparen door geen vuurwerk weer 'n extra vliegreis boeken.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:27

Ben ook voor permanent verbod :)
Om de redenen die elnienjo aanhaalt
Al hoeft die extra vliegreis dan weer niet :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:28

permanent verbod gaat niet lukken

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:29

secricible schreef:
de vraag was of de hogere capaciteit aan bedden in Duitsland voortkwam uit betere zorg.
En daar is geen sprake van, Duitsland heeft alleen meer bedden omdat zij van mening zijn dat ook iemand van 80+ naar de IC gaat en we daar in NL anders over denken en dus onze bedden niet hebben opgehoogd toen de vergrijzing steeds meer een ding werd (en Duitsland dat wel deed).

Dat klopt, ik begrijp je.
Maar los daarvan is ook de zorg van betere kwaliteit, omdat zij er alles aan doen om het hun patiënten zo comfortabel mogelijk te maken. En dat is in Nederland echt niet zo! Dus dat was alleen even wat ik wilde opmerken ;)

Mee eens Elnienjo! Ben ook voor een pertinent verbod. En het gekke is dat zo'n 70% van Nederland dat schijnt te zijn, maar het er toch niet komt -O-
Laatst bijgewerkt door Nikass op 03-11-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:29

Uitslag test is binnen, heb geen Corona. Wel de griep :brr:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:30

Ineke2 schreef:

gelukkig maar maar toch beterschap

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:32

Ineke2 schreef:

Ook heel vervelend :knuffel:

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:32

bigone schreef:
tienus63 schreef:

Het hangt er ook vanaf hoe de testbereidheid is. Wanneer het overgrote deel niet gaat zit je al snel aan dit soort percentages. En dat is echt foute boel.

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:34

Ziekenhuis cijfers zijn natuurlijk gewoon feitelijk. Dan heb je weinig met testen te maken toch? Maar erg heftig hoor!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:35

purny schreef:
permanent verbod gaat niet lukken

Waarom niet? Er zijn een hoop landen waar dat wel gewoon lukt hoor. Het is juist lastiger om te kunne controleren op illegaal vuurwerk als er nog wel vuurwerk toegestaan is, als er niks toegestaan is hoeft er ook geen onderscheid gemaakt te worden.

Je moet er toch niet aan denken dat er bovenop de corona gevallen in het ziekenhuis ook nog allemaal vuurwerkslachtoffers komen? Dat is volgens mij gewoon niet te doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:36

Maar een permanent vuurwerk verbod heeft toch niks meer te maken met Corona?
Ik vind dat echt een andere discussie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:40

Ze willen dat toch eigenlijk dit jaar juist om de zorg te ontlasten? Dat begreep ik eruit en dat heeft dus wel te maken met corona.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:42

Permanent is voor altijd.. en in relatie tot Corona zou het dan alleen om dit jaar moeten gaan (en wellicht volgend jaar?)..

maar goed, als het dit jaar kan, kan het ook permanent :+ Ik vind er ook niks aan en de schade weegt niet op tegen het plezier.. met lazer en drones kunnen ze hele mooie dingen doen tegenwoordig.. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:43

Hahaha, blond :+ Sorry, ik lees gewoon alleen vuurwerkverbod, permanent registreerde even niet. Hoewel ik daar ook voor ben, maar dit jaar vind ik het sowieso een goed idee. (altijd, maar dit jaar juist zodat de zorg een zorg minder heeft)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:44

MyWishMax schreef:
Ze willen dat toch eigenlijk dit jaar juist om de zorg te ontlasten? Dat begreep ik eruit en dat heeft dus wel te maken met corona.

Het tijdelijke verbod heeft dus wel degelijk te maken met corona, maar of vuurwerk permanent verboden blijft heeft zoals lenaa_tje zegt inderdaad minder met corona te maken en dan kom je in de "ik vind het leuk pak die nederlandse traditie niet af" en de "mijn huisdieren hebben er last van maak het verboden!" discussie. Dat heeft wat minder met corona te maken :Y)

Ik denk dat het verstandig is om het dit jaar verboden te maken in het kader van alle beetjes helpen. Ik hoop wel dat politie lukt om dan te handhaven, wellicht makkelijker als al het vuurwerk verboden is en niet het ene wel en andere niet en ze moeten ruiken of t illegaal is ofzo.

Want net zoals vele anderen vind ik ook dat er altijd al veel vuurwerk wordt afgestoken op momenten dat t nog niet mag en ook veel te zwaar vuurwerk (wat dus vaak al illegaal is)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:49

Nee iemand anders kwam met een vuurwerkverbod en die dacht dat het voor altijd was

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:30

Cer schreef:
Permanent is voor altijd.. en in relatie tot Corona zou het dan alleen om dit jaar moeten gaan (en wellicht volgend jaar?)..

maar goed, als het dit jaar kan, kan het ook permanent :+ Ik vind er ook niks aan en de schade weegt niet op tegen het plezier.. met lazer en drones kunnen ze hele mooie dingen doen tegenwoordig.. :j

Zomaar weer een greep aan vuurwerk ellende dat nu al heeft plaatsgevonden.

https://www.ad.nl/binnenland/hondje-mac ... ~aa679c25/

https://nos.nl/artikel/2354777-door-vuu ... geluk.html

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:51

Dat hondje is zeer waarschijnlijk dood omdat zijn baas, een 40 jarige dame die niet helemaal alles op een rijtje heeft, zelf met nitriet heeft gespeeld in de achtertuin.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:52

bigone schreef:
Dat hondje is zeer waarschijnlijk dood omdat zijn baas, een 40 jarige dame die niet helemaal alles op een rijtje heeft, zelf met nitriet heeft gespeeld in de achtertuin.

Waar haal jij dat vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:59

Zullen we het weer over corona hebben? Wat een aannames weer hier :n

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:09

Denk dat het aantal ziekenhuisopnames ook wel zo hoog is in België omdat ze mensen daar eerder opnemen en langer laten blijven dan hier. Als je het aantal IC-opnames en doden kijkt valt dat in verhouding mee.
Waarmee ik het absoluut niet wil bagatelliseren hoor, maar het zal wel invloed hebben.
Hier sturen ze je zo snel mogelijk weer naar huis (en terecht hoor).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:12

Bloodymary schreef:
Denk dat het aantal ziekenhuisopnames ook wel zo hoog is in België omdat ze mensen daar eerder opnemen en langer laten blijven dan hier. Als je het aantal IC-opnames en doden kijkt valt dat in verhouding mee.
Waarmee ik het absoluut niet wil bagatelliseren hoor, maar het zal wel invloed hebben.
Hier sturen ze je zo snel mogelijk weer naar huis (en terecht hoor).

Maar dan is de vraag belast de zorg dan niet te veel in België? Kan mij zo voorstellen dat ze het daar ook erg zwaar hebben (die berichtgeving heb ik geen zicht op)
Ik ben juist wel voor zoveel mogelijk thuis blijven als dat natuurlijk mogelijk is. Ziekenhuis maakt het niet makkelijker.