Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:35

elnienjo schreef:
secricible schreef:
Nee dat was mijn opa. Doe overigens niet overleden is door corona maar door andere dingen. Maar wel geen afscheid heeft kunnen nemen door de sluiting van instellingen door corona.

Maar jouw moeder was ook ziek geworden? Gaat het met haar weer wel goed? Of haal ik het nu helemaal door elkaar?
Evengoed heel erg allemaal om niet bij je dierbaren te kunnen zijn als ze slecht liggen in deze coronatijden.

Mijn moeder is gelukkig nog gezond ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:41

Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Vreselijk. Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:59

Er worden nu volgens de nieuwsberichten flink wat boetes uitgedeeld her & der. De tijd van alleen waarschuwen lijkt voorbij.
Het zal ook in het nieuws komen om mensen ervan proberen te weerhouden er onnodig op uit te gaan aankomend Paasweekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:07

Destination schreef:
Als je langer dan 1 dag blijft moet je je wel inschrijven, want toerisme is verboden :))

Mijn vriend kent iemand die nu voor werk onderweg is. Hij zit helemaal alleen in het hotel en heeft de sleutels gekregen voor dit weekend. Zelfs het personeel is er dan niet :')

Dat lijkt me een beetje eng. Ik zou dan steeds aan de Shining moeten denken :') .

opisop_shop

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:27

Gecondoleerd Babootje....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:21

Ik trek mijn woorden in over mensen die zich netjes aan de regels houden in ons dorp. Het leek vanochtend wel survival of the fittest. Echtparen met twee karren , ellenlange boodschappenlijsten en eentje die de hele winkel door struint. Alles blokkeren voor overleg om te kijken of ze drie of twee paprika’s moesten kopen. Heb er een poos netjes op staan wachten tot ik er genoeg van had. Na de eerste keer vriendelijk gevraagd te hebben of ze opzij wilden gaan heb ik keihard in mijn elleboog gehoest. Het hielp. Bij de Kruidvat een jonge dame die stijf over mijn streep voor de kassa stapte. Gezegd dat ze achteraan moest sluiten aangezien die strepen er niet voor niets stonden. Krijg je als antwoord : Dacht dat je nog aan het winkelen was en och, ik ken toch niemand die ziek is.
Even fijntjes gezegd dat er al zeker acht mensen in ons dorp overleden zijn en er veel in het ziekenhuis liggen. Toen ging ze nog verder naar achteren en dat is dus waar ik al een beetje bang voor was, ze kennen niemand en nemen het dus niet zo nauw met de regels.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:24

Pasen is al vaak een beetje hetzelfde idee als kerst qua winkelen en boodschappen. En nu nog een tandje erger natuurlijk. Hier is 2e paasdag ook de supermarkt open. Meeste hebben we in huis. Ik ben blij dat we er niet perse uit hoeven nu.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:30

Gecondoleerd Babootje!!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:35

Citaat:
325 nieuwe doden in België, veel in woonzorgcentra
In België zijn de afgelopen 24 uur 325 nieuwe doden als gevolg van het coronavirus gemeld. Het gaat om bevestigde coronapatiënten en mensen van wie wordt vermoed dat ze het virus hadden. De bevestigde gevallen, 114, lagen in het ziekenhuis. De doden die vermoedelijk besmet waren, lagen in een woonzorgcentrum of thuis. Dat waren er 211, meldt de VRT.

Bovenop dat sterftecijfer komen nog 171 doden in woonzorgcentra, die in de periode 18 tot 31 maart waren te betreuren en nog niet eerder waren meegeteld. Het totale dodental in België komt daarmee op 3019. Opvallend is dat ruim 40 procent van de doden niet werd geteld in het ziekenhuis, maar in verzorgingscentra of elders.

Bron: NOS

En vanuit CBS, Nederland:
Citaat:
CBS: vorige week 2000 meer mensen overleden dan gemiddeld
De sterfte in de periode 30 maart tot en met 5 april valt hoger uit dan gemiddeld voor deze periode. Het aantal overledenen wordt geschat op 5100 personen. Dat zijn er in deze week ongeveer 2000 meer dan het weekgemiddelde in de eerste tien weken van 2020.

Het CBS baseert zich op het aantal overlijdensberichten dat het bureau tot nu toe heeft ontvangen over week 14. Eerder, tussen 23 en 25 maart, overleden 4425 mensen.

In de afgelopen weken stierven vooral meer ouderen.

Bron: NOS

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:39

Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Heel veel sterkte, een heel verdrietig bericht..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:50

Gecondoleerd Babootje!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:54

Gecondoleerd Babootje...

Ik was gisteren voor het eerst in 4 weken zelf even in de winkel. Moest langs de zaak om wat te brengen en aardappels waren op. Kinderen in de auto gelaten met raampje open en zelf naar binnen. Was echt top geregeld, maar had het nog niet meegemaakt met alle aanpassingen. Voelde heel surreeel allemaal.

Hier heeft mijn man gisteravond al boodschappen gedaan. Wilden niet in die drukte komen. En maandag wordt er door de appie gewoon bezorgd. Dat is wel heel fijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:55

bigone schreef:
Ik trek mijn woorden in over mensen die zich netjes aan de regels houden in ons dorp. Het leek vanochtend wel survival of the fittest. Echtparen met twee karren , ellenlange boodschappenlijsten en eentje die de hele winkel door struint. Alles blokkeren voor overleg om te kijken of ze drie of twee paprika’s moesten kopen. Heb er een poos netjes op staan wachten tot ik er genoeg van had. Na de eerste keer vriendelijk gevraagd te hebben of ze opzij wilden gaan heb ik keihard in mijn elleboog gehoest. Het hielp. Bij de Kruidvat een jonge dame die stijf over mijn streep voor de kassa stapte. Gezegd dat ze achteraan moest sluiten aangezien die strepen er niet voor niets stonden. Krijg je als antwoord : Dacht dat je nog aan het winkelen was en och, ik ken toch niemand die ziek is.
Even fijntjes gezegd dat er al zeker acht mensen in ons dorp overleden zijn en er veel in het ziekenhuis liggen. Toen ging ze nog verder naar achteren en dat is dus waar ik al een beetje bang voor was, ze kennen niemand en nemen het dus niet zo nauw met de regels.

Ik ben vanochtend om 8 uur gegaan en het was wel drukker dan andere dagen om 8 uur, maar gelukkig nog niet zoals jij het omschrijft. En bij de boerderijwinkel stond ik al voor opening voor de deur en ik mocht toch gelijk binnen komen waardoor ik de enige klant was.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:56

Tja toch pasen, denk dat het daar mee te maken heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:59

Jup. Veel mensen halen nu de paasboodschappen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:00

Dan ga ik vanavond wel rond 9uur. :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:01

Maar paasboodschappen? Wat willen al die mensen doen dan?
Gisteren in de AH ook een lastige. In het midden van het gangpad stonden vulwagens en aan beide kanten daarvan stonden ze vakken te vullen.. ook niet heel snugger in het kader van afstand houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:06

Tiggs schreef:
Maar paasboodschappen? Wat willen al die mensen doen dan?
Gisteren in de AH ook een lastige. In het midden van het gangpad stonden vulwagens en aan beide kanten daarvan stonden ze vakken te vullen.. ook niet heel snugger in het kader van afstand houden.

Het is ook lastig. Je zal maar vakkenvuller zijn in deze tijd. De hele dag mensen om je heen... Ik denk dat we een beetje geduld moeten hebben met elkaar. Met vriendelijk vragen en begrip kan je een hoop samen oplossen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:06

Gecondoleerd Babootje.

Het was hier gisteren zo erg in de supermarkt... ik stond netjes te wachten probeer afstand te houden. (Excuses op voorhand voor mijn wat minder vriendelijke benaming maar het maakt me nog boos.) 2 grijze dakduifjes, stelletje batsen er gewoon tussendoor geen afstand houden steeds de hele winkel door en steeds "voordringen". Ik en een heel schattig lief vrouwtje keken elkaar eens aan en we zagen in elkaars ogen de "onmacht". Het leek wel the battle of the sterksten zeg maar. We zeiden al tegen elkaar 1.5 meter, hoe dan? Het maakt mij dan vooral ook een beetje boos dat het dan juist een stel is uit overduidelijk de risicogroep die zich zo opstelt. Was al 2 weken niet meer in de winkel geweest en gelukkig zegt mijn man dan nu ook dat hij dan wel de boodschappen gaat doen. Want ikzelf word er best een beetje verdrietig van als het zo gaat. Sta je netjes te wachten, niemand lette op elkaar en het was "ikke ikke ikke".

Ben benieuwd hoe het aankomend weeknd zal zijn...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:09

ik vind het wel een contradictie dat twee grijze dakduifjes uit de risicogroep in dat geval de battle of the fittest leken te winnen :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:17

Cer schreef:
ik vind het wel een contradictie dat twee grijze dakduifjes uit de risicogroep in dat geval de battle of the fittest leken te winnen :')

Nou ja we waren niet een potje aan het touwtrekken, weet niet wie er dan had gewonnen :D :')

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:20

Hier gister ook 2 oudjes, hoorden overduidelijk bij elkaar. Beide een kar met 1 ding erin en maar midden in gangpad overleggen wat ze nodig hadden... heel vervelend in deze tijd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:23

Hier was het ook druk. Had wellicht beter gisterenavond de week boodschappen kunnen doen, maar de groentes worden op vrijdagochtend aangevuld dus dan grijp ik ook mis. Zelfscan kassa was dicht, en de 3 andere kassa's hadden rijen tot een stuk in het gangpad. Erg handig. -O-
Gelukkig wel een hoop goed oplettende mensen hier, een enkeling daargelaten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:31

Mellow schreef:
Cer schreef:

Nou ja we waren niet een potje aan het touwtrekken, weet niet wie er dan had gewonnen :D :')

:')

Nou ja zij zijn een risicogroep, zoek het dan ook zelf maar uit..
Ik zou zelf niet heel benauwd zijn voor oudjes, zij moeten denk eerder opletten of ze niks van mij oplopen..

En ik denk dat het soms toch lastig is voor hun om te snappen hoe het werkt. En ja, er zijn oudjes genoeg die het wel begrijpen maar er zijn er ook die dat dus niet begrijpen, of denken dat het niet voor hen geldt (wellicht zijn het de oma's en opa's van de 5G-complotdenkers) weet jij veel... :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:35

Ik heb me vandaag voor het eerst echt onveilig gevoeld in een winkel Was hier bij de lidl. Super druk, niet te doen om anderhalve meter afstand te houden. Ik ben met een brood de winkel weer uit gekomen en heb daarna boodschappen bij de AH gedaan. DAar ging het een stuk beter, maar echt lekker voel ik me er niet bij. Ik ga voorlopig maar even geen boodschappen meer doen geloof ik.