[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:31

Rauwe tomaat smaakt ook heel anders dan warme tomaat.
ik at vroeger wel rauwe tomaten maar absoluut geen warme tomaat (als in, de tomaat in zijn geheel warm.) , tomatensaus etc ging dan wel weer.
Nu ben ik zo ver dat ik wel warme tomatenstukjes eet in gerechten, maar bv een ganse tomaat uit de oven als "stuk" krijg ik nog altijd niet zo goed binnen.

Ik heb bv ook veel moeite met structuur, eet bv supergraag havermout, maar na een halve kom ga ik letterlijk over mijn nek. Heb ik ook wel eens met yoghurt of kwark. of eenpans gerechten waar ze zowel iets chewy als zacht als hard inzit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:46

Ik ben mezelf aan het trainen om dingen te lusten (en uiteindelijk zelfs lekker te vinden!) die ik voorheen echt niet lustte (thee, wijn, veel vissoorten, olijven). Met sommige dingen moet je aan de smaak wennen is mijn ervaring tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:50

Vroeger aten wij alles gekookt, wel vers uit eigen tuin, maar gekookt. Dus avg, pasta, enz.
Sla uit eigen tuin prakte ik altijd door de aardappels (vind dat echt nog steeds het allerlekkerste)
Resultaat is nu wel dat ik rauwe groente zoals sla, wortel echt niet wegkrijg.. Ik blijf maar kauwen en krijg het niet weg. Maar ook gekookte groente, ik vind dat niks aan zonder een aardappel erbij. Wat ik dus weinig kook, want ik woon alleen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:54

Spruitjes vond ik altijd horror.. mijn ma bakte daar schijfjes banaan bij. En dan moest ik 3 spruitjes proberen. Die pakte ik dan helemaal in in de banaan _O-

Nu eet ik alles.. behalve pindakaas. Dat krijg ik gewoon echt niet naar binnen. Er pindasoep van maken is dan weer wel prima.

Mijn ma is zo'n typische pakjes koker.. amper kruiden in de kast. Ik snap dat echt niet. Snap best dat ik nu meer lust.. kook het zelf ook niet compleet zacht. Wij hebben een hangend kruidenrek, een staand rek en dan nog staan er kruiden naast :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:31

Mijn vriend at altijd een banaan voor of na het sporten. Tot hij een keer spontaan ging kokhalzen, ding vloog aan topsnelheid eruit de vuilbak in. Hij begreep niet waarom, er zat geen rare smaak of geur aan ofzo. Nadien nog eens geprobeerd maar nop, om 1 of andere reden vindt zijn lijf dat banaan niet gegeten hoort te worden.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:43

Nou, gewoon kraanwater krijg ik ook amper weg hoor. Hooguit een paar slokken en dan gruwel ik er van. Heeft niks met verwend te maken, vind het gewoon heel smerig.

Vroeger lustte ik echt geen champignons, die haalde ik dan uit de pasta en schoof ze bij mn zusje op haar bord, want die was er gek op. _O-
Maar die lust ik nu wel. Overheen gegroeid ofzo. :))

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:22

Maar hoe kan je water nou vies vinden?
Er zit helemaal geen smaak aan in nederland

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:25

fleurtjeuh schreef:

Helemaal wel. Het is geen sterke smaak maar wel een smaak. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:29

Ik vind water ook niet zo lekker. Ik drink het wel als er niets anders is, maar ik heb meestal wel een fles(je) aanmaak bij me

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:40

Ik vind aanmaak ook lekkerder. Maar wil niet zeggen dat ik geen water lust.
Dus drink ik meestal water, is toch het gezondste :)

Ik denk dat het vaak is omdat we alternatieven hebben we zeggen dat het minder lekker niet lusten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:47

fleurtjeuh schreef:

Tuurlijk wel. Iedere soort water heeft een smaak. Drink maar eens water uit Zeeland en daarna water uit Overijssel of zo.

Wij hebben een poos terug water uit een Sloveneense bron van 3000 jaar oud gedronken. Daar zat echt wel smaak aan :7. En een hele specifieke ook nog.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:48

Sintara schreef:
Als je ook al die verhalen over scholen hoort, wat een gedoe.
Een kind van mijn collega moest worden opgehaald van school omdat hij een etui van een ander kind had gepakt omdat hij die wou voelen (zon pluizig geval). Moest mijn collega dus acuut komen opdraven, kind ophalen en de volgende dag een half uur in gesprek met de juf hoe het probleem de volgende keer voorkomen kan worden 8)7

Ja en ze moeten op tijd worden opgehaald door jou of partner, dus vóór 5'en kijk je al gestrest naar de klok. Vrijdagmiddagborrel? Nee, kinderen moeten gehaald.

En ipv je in je vrije tijd bezig te houden met lezen, sport, slapen, andere hobby's, een leuk sociaal leven en een leuk relatie- en/of date- en/of seks-leven ben je constant alles rondom die kinderen aan het plannen. Ik zou niet weten waar ik de energie vandaan zou moeten halen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:33

Mn broertje was echt een verschrikkelijk slechte eter, wat we ook probeerden, mijn moeder stond altijd alsnog een portie aardappelschijfjes en frikandellen voor hem te bakken, iets anders ging er simpelweg niet in.
Inmiddels is mijn broertje 23, en lust en probeert hij meer dan ik :Y)
Zelf heb ik echt een probleem met bepaalde consistenties. Ik trek bijvoorbeeld bonen, erwten, maïs enzo heel slecht (terwijl ik de smaak an sich niet verkeerd vind) ik moet er echt van kokhalzen.
Met een kok als vriend lust ik inmiddels wel meer dan eerst, maar ik blijf geen makkelijke eter.
Achteraf gezien lustte ik een hoop dingen niet omdat mijn ouders simpelweg niet zo goed kunnen koken.
Mn moeder kookt vrijwel zonder kruiden en zout, en laat zich snel afleiden waardoor het eten ofwel verbrand, danwel kapotkookt.
Mn vader zag eten als een noodzakelijk kwaad en deed simpelweg niet zn best.
Sinds ik zelf vaker kook lust ik opeens gerechten die ik vroeger vies vond.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:39

Ik ben ook altijd een "moeilijke eter" geweest. Tegenwoordig gaat er al best wel meer in. Ik ga ook kokhalzen van bepaalde structuren. Geef mij geen yoghurt met stukjes fruit erin die krijg ik niet eens doorgeslikt %) en zo vind ik paprika ook echt gigantisch smerig, moeder deed vroeger overal paprika door waardoor ik veel dingen niet at. Nou ik samen woon koken ik en m'n vriend allemaal dingen die ik wel lust. Mij zou je dus ook niet in een super de luxe restaurant met 5 gangen tegen komen :+ daar voel ik me zo niet op mijn gemak :')

Wat laurora zegt merk ik ook wel, sinds ik zelf kook lust ik ook meer dingen die ik vroeger niet at

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:42

Gewoon water vind ik best lekker!
Vroeger dronk ik het wel weinig “puur”, omdat ik dat associeerde met schoonmaken en wassen, dus ik vond het raar om het zo te drinken.

@jen ja haha yogurt met stukjes fruit ufhhhh.
Apart? Jammie. Samen? Iew.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:23

Niobe schreef:

Pfoe ik ben gelukkig niet alleen :')
straciatella yoghurt lust ik dan weer wel. Mij vriend vind me heeeel raar want dat zijn ook stukjes >;) maar voor mij toch heel anders

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:39

jen schreef:
Niobe schreef:

Pfoe ik ben gelukkig niet alleen :')
straciatella yoghurt lust ik dan weer wel. Mij vriend vind me heeeel raar want dat zijn ook stukjes >;) maar voor mij toch heel anders

Hahahaha ja die is wel lekker inderdaad. En heel anders dan stukjes fruit!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 00:35

Kraanwater kan idd wel van smaak verschillen!
Wanneer ik water bij mijn ouders in Noord-Holland drink, smaakt het toch wel anders als in Noord-Brabant.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 00:54

Die banaan heb ik ook, het gevoel van een hele banaan is vies gepureerd enzo heb ik daar geen last van.
Ik en mijn broertje mochten drie dingen kiezen die we nooit hoefde te eten. Voor mij zijn dat vis (inclusief schaaldieren enzo), aubergine en courgette

Mn vader heeft eens een week alleen voor ons gezorgd en die vond dat onzin. Heb ik drie avonden achter elkaar hetzelfde eten voorgeschoteld gekregen en de laatste dag gooide hij het laatste door de yoghurt := die smaak van aubergine met yoghurt... Wat een hel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:30

Met ouder te worden ben ik wel meer gaan eten, dingen die ik toen niet lekker vond lust ik nu wel en andersom. Zo vind ik paardenvlees nu veel te zoet.

Kraanwater verschilt bij ons in huis al enorm van smaak. In de keuken is het prima, maar 's nachts in de badkamer een glas drinken smaakt veel meer naar kalk/metaal. Spa ruikt naar vis :+ dus ik drink vooral Chaudfontaine en thuis Volvic.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:43

Onze jongste at heel langzaam,we zette de kookwekker op 20 minuten en als de bel ging ging het eten weg.Als de bel ging propte ze het naar binnen.Duurde niet lang voordat ze gewoon at.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:47

Klinkt een beetje als mijn nichtje.
Die lustte bijna alles wel maar was altijd aan het kletsen en alles buiten in de gaten aan het houden enz en vergat dan te eten :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:39

Nou, ik was gister bij de huisarts omdat ik nogal een tijd loop te klooien met de pil. Ben gewisseld, blijf toch klachten houden. En nu opperde mijn nieuwe huisarts uit zichzelf of sterilisatie niet een oplossing zou zijn. Ze zei wel dat het slim was om eerst te kijken of stoppen met anticonceptie wel de oplossing is voor mijn problemen, dus nu gaan we in het nieuwe jaar 3 maanden een proef doen en als dat bevalt mag ik de operatie ondergaan. Mijn nieuwe dokter is een vrouw en die vond het een hele normale oplossing. Nogal een tegenstelling tot mijn oude huisarts <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:10

Waar woon je? Dan verhuis ik naar daar :')

Dit is zooo waar _O-
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:18

Jeetje, ik stond net even met mijn oren te klapperen :wow:

Een kennis van mij is vorig jaar december bevallen van haar eerste dochter.. En ze vond het zo lastig om gebonden te zijn nu ze een kind had etc etc. Alles was moeilijk en het bleek ook nog eens een huilbaby en niemand biedt zich aan om op te passen blabla.. Nee, ze wilde echt geen tweede meer, want dat zou ze niet trekken..
Inmiddels is ze bijna 20 weken zwanger van de tweede :+ (Ja, reken maar even uit hoe snel dat gegaan is :P ).
Zij en haar vriend waren stomdronken en geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en tja, toen bleek ze opeens zwanger :=
En ze vinden het zo'n wondertje dat ze het toch maar laten komen..
Een wonder? :') Nee, dat is gewoon dommigheid en laksheid geweest.. En straks maar weer zuchten en zeuren over het zware leven met twee kinderen..
De oudste moet nog 1 jaar worden en ze zit alweer op de helft van de tweede zwangerschap. Dat gaat een zware tijd worden idd.