Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:27

Oh dat kan best hoor maar had het nog nooit meegemaakt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:31

Urbanus schreef:
Mijn man werkt niet bij de overheid maar ook hij moet eerst een dossier aanleggen voordat hij iemand kan ontslaan. Ik dacht dat dat gebruikelijk was?

Alleen bij diefstal of druggebruik mag op staande voet.

Ander soort dossiervorming.

Voorbeeld: als je betrapt wordt bij jatten wordt je op staande voet ontslagen, toch?

Als een ambtenaar wegens jatten ontslagen wordt moet je kunnen aantonen dat je betreffende persoon schriftelijk hebt laten weten hebt dat jatten in/van de organisatie niet mag. Die instructie moet je regelmatig herhalen. En zelfs als hij/zij dan toch jat kun je niet over gaan tot ontslag op staande voet. Het ambtenarenrecht kent die term en werkwijze namelijk niet. Er komt altijd een rechtzaak van, waarbij de insteek niet is of er gejat is maar gekeken wordt in hoeverre betrokkene dat had kunnen weten en of jatten nou echt zo raar is dat het een strafontslag rechtvaardigd.

fokfanaat

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:36

volgens mij hebben alle ambtenaren nu een eed of belofte afgelegd waarin je aangeeft dat je dat niet gaat doen. dus ik denk dat die schriftelijke bevestiging niet meer nodig is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:38

Cowboy55 schreef:
Urbanus schreef:
Mijn man werkt niet bij de overheid maar ook hij moet eerst een dossier aanleggen voordat hij iemand kan ontslaan. Ik dacht dat dat gebruikelijk was?

Alleen bij diefstal of druggebruik mag op staande voet.

Ander soort dossiervorming.

Voorbeeld: als je betrapt wordt bij jatten wordt je op staande voet ontslagen, toch?

Als een ambtenaar wegens jatten ontslagen wordt moet je kunnen aantonen dat je betreffende persoon schriftelijk hebt laten weten hebt dat jatten in/van de organisatie niet mag. Die instructie moet je regelmatig herhalen. En zelfs als hij/zij dan toch jat kun je niet over gaan tot ontslag op staande voet. Het ambtenarenrecht kent die term en werkwijze namelijk niet. Er komt altijd een rechtzaak van, waarbij de insteek niet is of er gejat is maar gekeken wordt in hoeverre betrokkene dat had kunnen weten en of jatten nou echt zo raar is dat het een strafontslag rechtvaardigd.

Dit is een grap, toch.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:41

fokfanaat schreef:
volgens mij hebben alle ambtenaren nu een eed of belofte afgelegd waarin je aangeeft dat je dat niet gaat doen. dus ik denk dat die schriftelijke bevestiging niet meer nodig is

Dan ben ik door de Bestuursrechter behoorlijk genaaid in een soortgelijk zaak 15 jaar geleden. Kostte mijn werkgever het destijds goddeloze bedrag van Euro 75.000. Ik denk overigens ook niet dat vuilnismannen in gemeentedienst een ambtseed afleggen. Ook nu niet.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 30-08-22 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:42

Ik kreeg er echt jeuk van _O-
Vreselijk want je hebt altijd mensen die er misbruik van maken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:44

Cowboy55 schreef:
fokfanaat schreef:

Dan ben ik door de Bestuursrechter behoorlijk genaaid in een soortgelijk zaak 15 jaar geleden. Kostte mijn werkgever het destijds goddeloze bedrag van Euro 75.000. Ik denk overigens ook niet dat vuilnismannen in gemeentedienst een ambtseed afleggen. Ook nu niet.

dit is ook recent, niet van 15 jaar geleden

vuilnismannen zijn toch ook niet in dienst bij de gemeente?

https://www.p-direkt.nl/informatie-rijk ... en-belofte

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:03

fokfanaat schreef:
Cowboy55 schreef:

dit is ook recent, niet van 15 jaar geleden

vuilnismannen zijn toch ook niet in dienst bij de gemeente?

https://www.p-direkt.nl/informatie-rijk ... en-belofte

Mijn voormalig werkgever (afvalinzameling) begon 20 jaar geleden met 100 gemeente-ambtenaren die hun ambtenarenstatus behielden. Daar zijn er nog steeds zo’n 12 van over. De rest heeft een reguliere, niet ambtelijke aanstelling. Maar ze zijn er nog, de ambtenaren. Volgen de CAR-UWO van de grootste gemeente die klant is van het bedrijf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:13

UO 90% van alle LinkeIn posts is meuk. Wat een onzin zie ik weer voorbij komen zeg, het is Facebook niet. Ga daar lekker je ego-post neerkwakken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:03

Ook in de privé is ontslaan niet altijd zo makkelijk en zeker op staande voet moet je zorgen dat je dossier als een huis staat. En terecht want de gevolgen zijn niet min. Geen recht op een uitkering kan mensen echt ruïneren.

Overigens heb ik al gevallen van diefstal en elkaar slaan en vanalles gehad waarbij ik dus braaf dossier mocht aanleggen want ontslaan op staande voet werd door HR afgewezen…

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:35

rien10 schreef:
UO 90% van alle LinkeIn posts is meuk. Wat een onzin zie ik weer voorbij komen zeg, het is Facebook niet. Ga daar lekker je ego-post neerkwakken!

Kijk er niet eens heen. Maak periodiek die box leeg en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:34

rien10 schreef:
Dat is geen UO, maar een feit. _O- LinkedIn is zo mogelijk nog veel faker dan Instagram, Facebook en Twitter bij elkaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:40

Mkango schreef:
rien10 schreef:
Dat is geen UO, maar een feit. _O- LinkedIn is zo mogelijk nog veel faker dan Instagram, Facebook en Twitter bij elkaar.

Vroeger was dat heel anders, kon je veel interessante bijdragen lezen van grootheden in je vak.
En nu zitten zelfs de wappies zonder werk op LinkedIn ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:43

verootjoo schreef:
Mkango schreef:

Vroeger was dat heel anders, kon je veel interessante bijdragen lezen van grootheden in je vak.
En nu zitten zelfs de wappies zonder werk op LinkedIn ;(

Ik zie dat ik aan LinkedIn niks mis.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:30

De helft van die LinkedIn berichten beginnen ook met dezelfde strekking: moet ik dit op LinkedIn zetten, ja dat doe ik gewoon. En dan een heel privé verhaal wat amper iets met werk te maken heeft. Echt maar 10% is wel interessant qua ontwikkelingen rondom mijn vakgebied en dan 20% waar oud-collega’s zich mee bezig houden en de rest is allemaal meuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:20

Sanet schreef:
De helft van die LinkedIn berichten beginnen ook met dezelfde strekking: moet ik dit op LinkedIn zetten, ja dat doe ik gewoon. En dan een heel privé verhaal wat amper iets met werk te maken heeft. Echt maar 10% is wel interessant qua ontwikkelingen rondom mijn vakgebied en dan 20% waar oud-collega’s zich mee bezig houden en de rest is allemaal meuk!

Afbeelding

Ik kijk er tegenwoordig vooral op voor mooie plaatjes van automerken en interieurontwerp. :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:33

_O- _O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:10

In mijn vriendengroep in ieder geval een hele unpopular opinion: chocolade en mint combineert goddelijk en after eights zijn lekker <3

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:33

JudithGigi schreef:
In mijn vriendengroep in ieder geval een hele unpopular opinion: chocolade en mint combineert goddelijk en after eights zijn lekker <3

Je hebt nieuwe vrienden nodig. Deze doen t niet meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:44

Zo. Smerig.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:44

JudithGigi schreef:

Ja <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:45

Urbanus schreef:
Zo. Smerig.

Niks aan toe te voegen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:47

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:
Zo. Smerig.

Niks aan toe te voegen.

Barbaren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:50

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen sterven van de honger maar dat een klein select groepje 'mensen' chocolade tiranniseert met pepermunt. Zo niet ethisch.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:51

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:
Zo. Smerig.

Niks aan toe te voegen.

Helemaal mee eens. Los van elkaar heerlijk, bij elkaar niet.