Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urbanus schreef:Mijn man werkt niet bij de overheid maar ook hij moet eerst een dossier aanleggen voordat hij iemand kan ontslaan. Ik dacht dat dat gebruikelijk was?
Alleen bij diefstal of druggebruik mag op staande voet.
Cowboy55 schreef:Urbanus schreef:Mijn man werkt niet bij de overheid maar ook hij moet eerst een dossier aanleggen voordat hij iemand kan ontslaan. Ik dacht dat dat gebruikelijk was?
Alleen bij diefstal of druggebruik mag op staande voet.
Ander soort dossiervorming.
Voorbeeld: als je betrapt wordt bij jatten wordt je op staande voet ontslagen, toch?
Als een ambtenaar wegens jatten ontslagen wordt moet je kunnen aantonen dat je betreffende persoon schriftelijk hebt laten weten hebt dat jatten in/van de organisatie niet mag. Die instructie moet je regelmatig herhalen. En zelfs als hij/zij dan toch jat kun je niet over gaan tot ontslag op staande voet. Het ambtenarenrecht kent die term en werkwijze namelijk niet. Er komt altijd een rechtzaak van, waarbij de insteek niet is of er gejat is maar gekeken wordt in hoeverre betrokkene dat had kunnen weten en of jatten nou echt zo raar is dat het een strafontslag rechtvaardigd.
fokfanaat schreef:volgens mij hebben alle ambtenaren nu een eed of belofte afgelegd waarin je aangeeft dat je dat niet gaat doen. dus ik denk dat die schriftelijke bevestiging niet meer nodig is
Cowboy55 schreef:fokfanaat schreef:volgens mij hebben alle ambtenaren nu een eed of belofte afgelegd waarin je aangeeft dat je dat niet gaat doen. dus ik denk dat die schriftelijke bevestiging niet meer nodig is
Dan ben ik door de Bestuursrechter behoorlijk genaaid in een soortgelijk zaak 15 jaar geleden. Kostte mijn werkgever het destijds goddeloze bedrag van Euro 75.000. Ik denk overigens ook niet dat vuilnismannen in gemeentedienst een ambtseed afleggen. Ook nu niet.
fokfanaat schreef:Cowboy55 schreef:
Dan ben ik door de Bestuursrechter behoorlijk genaaid in een soortgelijk zaak 15 jaar geleden. Kostte mijn werkgever het destijds goddeloze bedrag van Euro 75.000. Ik denk overigens ook niet dat vuilnismannen in gemeentedienst een ambtseed afleggen. Ook nu niet.
dit is ook recent, niet van 15 jaar geleden
vuilnismannen zijn toch ook niet in dienst bij de gemeente?
https://www.p-direkt.nl/informatie-rijk ... en-belofte
Mkango schreef:rien10 schreef:Dat is geen UO, maar een feit.UO 90% van alle LinkeIn posts is meuk. Wat een onzin zie ik weer voorbij komen zeg, het is Facebook niet. Ga daar lekker je ego-post neerkwakken!LinkedIn is zo mogelijk nog veel faker dan Instagram, Facebook en Twitter bij elkaar.
verootjoo schreef:Mkango schreef:Dat is geen UO, maar een feit.LinkedIn is zo mogelijk nog veel faker dan Instagram, Facebook en Twitter bij elkaar.
Vroeger was dat heel anders, kon je veel interessante bijdragen lezen van grootheden in je vak.
En nu zitten zelfs de wappies zonder werk op LinkedIn
Sanet schreef:De helft van die LinkedIn berichten beginnen ook met dezelfde strekking: moet ik dit op LinkedIn zetten, ja dat doe ik gewoon. En dan een heel privé verhaal wat amper iets met werk te maken heeft. Echt maar 10% is wel interessant qua ontwikkelingen rondom mijn vakgebied en dan 20% waar oud-collega’s zich mee bezig houden en de rest is allemaal meuk!