Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:31

Fitzroy schreef:
Mogen streng gereformeerde meisjes paardrijden omdat ze dan een broek aan moeten?

Ik ken iemand die rijdt in een legging met een wijde rok eroverheen...

Janine1990

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:10

Ik ben vorige maand over mijn internet heen gegaan. Instelling is dat het dan traag wordt. Echter zijn we nu de 4e en is het nog steeds traag. Ik heb Vodafone. Is dit normaal?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:12

Mijn ervaring is dat Vodafone sneller is met trager internet dan Tmobile.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:13

Janine1990 schreef:
Ik ben vorige maand over mijn internet heen gegaan. Instelling is dat het dan traag wordt. Echter zijn we nu de 4e en is het nog steeds traag. Ik heb Vodafone. Is dit normaal?

Krijg jij op de eerste van de maand nieuw internet? Ik ken ook mensen die dit halverwege de maand krijgen, dus dan zou het kloppen dat het nog traag is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:29

Twijfelachtig... 4e is de einddatum. Maar er wordt wel vanaf de eerste gerekend in de app... :?
Normaal ook saltijd weer normaal internet op de 2e.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:42

Hallo!

Ik vroeg mij zojuist wat af en moest aan dit topic denken!

Ik zal vast niet de enige zijn die dit opgevallen is. Als je snachts neonletters ziet, valt het mij op dat je eigenlijk alle kleuren wel scherp ziet, behalve blauw. In Amersfoort zag ik op 3 gebouwen 3 verschillende borden met neonletters, HU Amersfoort in blauw, 22High in oranje, Mercure in roze.

De laatste 2 kon ik scherp zien. De blauwe letters, die niet. Ligt dat aan mij, of is er een andere verklaring voor?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:50

Ik dacht dat het met de gevoeligheid van je oog te maken had, waardoor een soort "overbelichting" optreedt.

Het zou me niet verbazen als dat ook juist de reden is waarom voor blauwe zwaailichten gekozen is bij hulpdiensten. Juist die blauwe kleur springt overal bovenuit.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:52

Marjoow schreef:
Hallo!

Ik zal vast niet de enige zijn die dit opgevallen is. Als je snachts neonletters ziet, valt het mij op dat je eigenlijk alle kleuren wel scherp ziet, behalve blauw. In Amersfoort zag ik op 3 gebouwen 3 verschillende borden met neonletters, HU Amersfoort in blauw, 22High in oranje, Mercure in roze.

De laatste 2 kon ik scherp zien. De blauwe letters, die niet. Ligt dat aan mij, of is er een andere verklaring voor?

Ik heb me een keer op dezelfde plek hetzelfde afgevraagd, alleen nooit over gedacht om het hier te vragen. Dacht dat het misschien net zoiets was als met hoge/lage tonen dat het met golflengtes te maken zou hebben maar heb eigenlijk geen idee.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:20

Ik wilde dit laatst ook al vragen maar was het vergeten!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 01:36

Wat ik me afvraag, als je een auto-ongeluk krijgt en de airbags vangen je op, kan je dan gewond raken omdat je een (zonnen)bril op hebt? Wordt die niet heel hard in je gezicht gedrukt?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:07

Janine1990 schreef:
Twijfelachtig... 4e is de einddatum. Maar er wordt wel vanaf de eerste gerekend in de app... :?
Normaal ook saltijd weer normaal internet op de 2e.

Even je telefoon uit en aan zetten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:30

Tivoli dat doet au en heb je darna een bril in je hoofd gemasseerd. Ex heeft dat een keer gehad. Die was niet blij 8-)

O ja waarom wordt popcorn met film een standaard combinatie genoemd? :? Bedacht ik van de week, scootmobiel drive inn. Er stond popcorn ipv de gebruikelijke appeltaart. Bleken we film te gaan kijken :P voor mij dus geen logische combi dus. Ben geen film eter

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:13

Ik ook niet maar ik link het wel heel erg aan film. Je gaat sowieso geen appelgebakje eten in de zaal :P Popcorn vind ik ook niet zo sociaal, maar ik wil dan ook gewoon geen etende mensen in mijn film :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:38

Tivoli schreef:
Wat ik me afvraag, als je een auto-ongeluk krijgt en de airbags vangen je op, kan je dan gewond raken omdat je een (zonnen)bril op hebt? Wordt die niet heel hard in je gezicht gedrukt?

:= Natuurlijk kun je gewond raken met een airbag, het is sowieso een 2e rangs bescherming tov gordels.

Hopelijk breekt het montuur en doet je schrikreflex (= oa je ogen dichtknijpen) de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:51

Janneke2 schreef:
Tivoli schreef:

:= Natuurlijk kun je gewond raken met een airbag, het is sowieso een 2e rangs bescherming tov gordels.

Hopelijk breekt het montuur en doet je schrikreflex (= oa je ogen dichtknijpen) de rest.

Ja, het kan een beste klap zijn, schijnt. Mijn rijinstructrice zei ook dat je daarom tegenwoordig leert om je handen op kwart voor drie (en je duimen óp en niet óm het stuur) aan het stuur te houden i.p.v. tien voor twee; schijnbaar heb je dan wat minder kans om je armen te breken. Maar hopelijk valt een montuur in je gezicht in het niet met het letsel dat je had kunnen oplopen zonder airbag. :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:26

Kan je paardenvoer bewaren in je auto? Dichte zakken? Ik heb niet genoeg plek op stal maar thuis ook niet en haal t van ver dus wil graag meerdere zakken halen en opslaan in mn auto. Is dat aan te raden of niet?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:36

Ik denk dat het vochtig wordt in de auto.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:38

PanamaD schreef:
Kan je paardenvoer bewaren in je auto? Dichte zakken? Ik heb niet genoeg plek op stal maar thuis ook niet en haal t van ver dus wil graag meerdere zakken halen en opslaan in mn auto. Is dat aan te raden of niet?

Kijk naar het bewaaradvies op de verpakking.

Vergeet niet dat het wel eens vochtig kan worden in de auto. En miss ook te warm.

Om vocht te voorkomen zou je wat kattengrid in een semi open bakje kunnen zetten. En tijdig vervangen.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:40

En je auto gaat ernaar ruiken :+ helaas ervaring ermee

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:40

Marjoow schreef:
Hallo!

Ik dacht altijd dat dat kwam door mijn bril! Heb het er wel eens over gehad met mijn vriend, die dus geen bril/lenzen nodig heeft, en hij ziet die blauwe letters wel gewoon normaal...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:54

In de winter kan het, maar in de zomer wordt je auto te heet en kost het je vitaminen en kwetsbare aminozuren (oa lysine kan er niet zo best tegen).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:19

Ooh juist lekker als de auto er naar ruikt.. kruidenmuesli! <3

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:19

AnnetteFlame schreef:
En je auto gaat ernaar ruiken :+ helaas ervaring ermee

Mijn auto is oud en ruikt sowieso dus dat zou alleen maar fijn zijn haha!

Captain schreef:
Ooh juist lekker als de auto er naar ruikt.. kruidenmuesli! <3

Lijkt mij ook haha

Ga dan toch kijken naar een andere plek ervoor!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:52

culaccino schreef:
Ja, het kan een beste klap zijn, schijnt. Mijn rijinstructrice zei ook dat je daarom tegenwoordig leert om je handen op kwart voor drie (en je duimen óp en niet óm het stuur) aan het stuur te houden i.p.v. tien voor twee; schijnbaar heb je dan wat minder kans om je armen te breken. Maar hopelijk valt een montuur in je gezicht in het niet met het letsel dat je had kunnen oplopen zonder airbag. :)

Een botsing kan je je leven kosten.
"Het verkeer eiste slachtoffers" zeggen we dan plechtig, alsof het een godheid is die offers eist.
'Het verkeer' - dat is hoe wij met elkaar omgaan.

Graag met zorgvuldigheid, dus.

Ik kan me nul komma niets voorstellen bij 'je hebt minder kans op een armbreuk'.
Je armen iets lager doen is makkelijker als je vrachtwagen chauffeur bent en dus uren moet autorijden.

Bij een matige snelheid botsen zal je gordel jou in je stoel houden - de positie van de duim voorkomt duimletsel. Bij een heftiger botsing zal je gordel jou nog steeds beschermen, maar |( kun je geraakt worden door metaal etc dat op je afkomt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:15

Caluccino heeft wel gelijk, alleen gaat het meer om het voorkomen van hoofdletsel door de kracht van de airbag. Is mij verteld.

Tien voor 2 is sinds de airbag behoorlijk achterhaald.

Om dezelfde reden wordt met één hand bovenaan het stuur (12 uur) afgeraden.