Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annash schreef:Drawerlover, ik ben het eens met Jolien. Je ziet overal wat in. Lees gewoon eens mee en geniet van de foto's, ik denk dat je daar veel meer van leert. Dit soort extreme weersomstandigheden/wolkformaties vind je echt niet iedere dag.
Specifiek over 'mothership', dat is in Nederland volgens mij uberhaupt nog nooit voorgekomen. Supercells zijn al zeldzaam in Nederland, laat staan een met structuur dat ze het woord mothership ervoor gebruiken.
Ter vergelijking, onderstaande pano heb ik 20 foto's voor moeten schieten in Texas en in Photoshop aan elkaar moeten plakken om het uberhaupt op 1 plaat te kunnen krijgen. Dan kun je je een beetje voorstellen hoe groot zo'n ding is...
[ Afbeelding ]
Jolien, ik vind het jammer dat ik je stream gemist heb! Had het graag gezien. Inclusief een stuiterende jij (wat waarschijnlijk het geval was, als ik je een beetje ken...)
Annash schreef:Drawerlover, ik ben het eens met Jolien. Je ziet overal wat in. Lees gewoon eens mee en geniet van de foto's, ik denk dat je daar veel meer van leert. Dit soort extreme weersomstandigheden/wolkformaties vind je echt niet iedere dag.
Specifiek over 'mothership', dat is in Nederland volgens mij uberhaupt nog nooit voorgekomen. Supercells zijn al zeldzaam in Nederland, laat staan een met structuur dat ze het woord mothership ervoor gebruiken.
Ter vergelijking, onderstaande pano heb ik 20 foto's voor moeten schieten in Texas en in Photoshop aan elkaar moeten plakken om het uberhaupt op 1 plaat te kunnen krijgen. Dan kun je je een beetje voorstellen hoe groot zo'n ding is...
[ Afbeelding ]
Jolien, ik vind het jammer dat ik je stream gemist heb! Had het graag gezien. Inclusief een stuiterende jij (wat waarschijnlijk het geval was, als ik je een beetje ken...)
Marcella schreef:
[ Afbeelding ]ook wauw
[ Afbeelding ]
haffiefreak schreef:Ik lees veel mee, en er komen ontzettend mooie foto's voorbij.
Vraag voor Annash of Joolien (anderen die er verstand van hebben mogen ook reageren)
Willen jullie foto's onder elkaar plaatsen met de benaming erbij? Zodat ik kan zien wat wat is![]()
En ook foto's in volgorde zetten hoe zo'n wolk ontstaat?
Ik zie vaak wolken waarvan ik denk, is het nu iets of stelt het niet veel voor, en maak dan ook geen foto's.
annelot schreef:Ik wil ook regen!!!!! Hier in noord holland kurkdroog. Gras is op en zit nu toch echt te springen om een paar druppen regen.
Gisteren aan de andere kant van de A7, 3 km verderop
[ [url=m/VbXU07.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rocamor schreef:Annash, WAT zeg je in vredesnaam als je met zo'n monster in contact komt? Of sta je dan alleen met je kin op de grond te staren. Wat een monster zeg!
Cayenne schreef:annelot schreef:Ik wil ook regen!!!!! Hier in noord holland kurkdroog. Gras is op en zit nu toch echt te springen om een paar druppen regen.
Gisteren aan de andere kant van de A7, 3 km verderop
[ [url=m/VbXU07.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat kan Nederland dan opeens groot zijn. Hier in Noord-Brabant verzuipt ons gras bijna.
Ik geloof dat het morgen weer flink tekeer zou kunnen gaan?
Joolien schreef:haffiefreak schreef:Ik lees veel mee, en er komen ontzettend mooie foto's voorbij.
Vraag voor Annash of Joolien (anderen die er verstand van hebben mogen ook reageren)
Willen jullie foto's onder elkaar plaatsen met de benaming erbij? Zodat ik kan zien wat wat is![]()
En ook foto's in volgorde zetten hoe zo'n wolk ontstaat?
Ik zie vaak wolken waarvan ik denk, is het nu iets of stelt het niet veel voor, en maak dan ook geen foto's.
Dat doe ik meestal al wel(korte uitleg), maar ik zal eens kijken of ik van de week tijd heb voor een wat uitgebreidere post.
Vandaag level 1 afgegeven voor wateroverlast, ben benieuwd. Denk dat vooral het zuiden daar het meeste last van krijgt.