TessaxQuincy schreef:Mijn moeder die constant aan het zeiken is dat ik 22 ben en me in haar ogen niet volwassen genoeg gedraag, constant dingen zeggen zovan ''gedraag je toch is naar je leeftijd en blablabla'', ik heb angststoornis + autisme, waardoor ik veel dingen gewoon niet durf. Vanaf m'n 13e/14e amper een normale jeugd gehad toen m'n vader is overleden, ook door mijn moeder en nu moet ik 24/7 oppassen op wat ik doe en zeg richting m'n moeder, waardoor ik gewoon constant gestressed ben.
Nu heb ik bijvoorbeeld kleurboeken gekocht en stiften die ik gezien had op tiktok, wat mij ook wel leuk leek. En ja het zijn kleurboeken met dikkere lijnen en niet zoveel lijnen waardoor het lijkt alsof het voor kinderen is, en zeikt ze dus constant dat het kinderachtig is en zonde is van het geld. Maar het is mijn keuze en mijn geld, mij lijkt het relaxend en fijn om te doen. Heb het nu al een paar dagen in huis maar nog geen zin gehad om er in te kleuren omdat haar woorden alleen maar door m'n hoofd gaan. En zo zijn er vaker dingen waar ik me echt gewoon dood aan erger en wat mij pijn doet, maar dat heeft ze gewoon niet door.
Ik snap je frustratie, want zo was mijn moeder vroeger ook. Voor sommige ouders is het duidelijk dat ze het moeilijk vinden om hun kinderen los te laten. Mijn zoon is een Aspie, maar heb ik gewoon meerdere keren op z'n snufferd laten gaan, omdat hij dingen zelf moet leren (en geloof me, ook mensen met Autisme kunnen heel veel, zo niet eigenlijk alles gewoon zelf, alleen het gaat op hun manier en hun tempo. Je kunt tips geven, maar ze moeten het uiteindelijk zelf doen). Maar kijk ik naar mijn schoondochter, dan zie ik hoe die verstikt wordt door de bemoeienissen van haar vader. Ze moet alles verantwoorden en overal vindt hij wel wat van. Zo jammer. Mijn zoon is bijna 25 en kocht laatst nog een BMX-fiets, waar je kunstjes op kunt doen. Joch heeft nog nooit zoiets gedaan en ineens lijkt het hem dan wel wat. Staat momenteel naast zijn motorfiets stof te happen. Prima, zijn keuze, zijn geld. Als het mij maar niet in de weg staat, want dan mag hij een andere opslagplek gaat zoeken. En het staat niet in de weg, kost mij niets, dus waar maak ik mij druk om.