Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Let wel, ik heb het hier over oprecht autistische, adhd of hoogbegaafde kinderen die het nodig hebben om op een andere manier te wennen aan veranderingen. Niet over Vlindertje die gewoon haar zin wil hebben. En dat onderscheiden kan erg moeilijk zijn als ouder of als omgeving, maar goed, je handelt met de informatie die je op dat moment hebt.
Haarbal schreef:Wat heb ik toch een graftakkenhekel aan mensen die van een supermarkt bezoek 'een gezellig uitje voor de hele familie' maken.![]()
Echt, dat grut loopt maar in de weg en zit overal aan en flikkert spul random in schappen, en als dat het niet is dan is het aan het krijsen of dramatisch aan het doen. En dan zo'n zalvende mama erbij die dingen roept als "Pak die maar Boaz, ja doe maar pakken doen, die vindt Boaz heel lekker!"Boaz krijgt de taalstoornis er gratis bij.
Roosch schreef:Ja, ik zou dan liever wat geld opzij zetten voor het kind. Dat heb ik afgelopen jaar ook gedaan voor de dochter van m'n nichtje: ik heb een boek cadeau gegeven en geld overgemaakt voor op haar spaarrekening. Dat ben ik ook van plan te blijven doen als ze wat ouder wordt.
Ik zie in m'n directe omgeving hoe het us als kinderen teveel cadeaus krijgen. Ik zie daar duidelijk gebeuren wat Vuurvleugels aangeeft.