Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:De zelftesten missen rustig 40% van de besmettingen. De pcr van de ggd minder dan 5% van de (aantoonbare) besmettingen. Dat is een enorm verschil. De sneltesten van de ggd zijn ook al minder betrouwbaar dan de pcr-testen, zelfs als ze door een ander afgenomen worden.
De zelftesten zijn enkel bedoeld als extraatje, geen klachten maar voor de zekerheid toch checken.
Pandora2 schreef:Vaccins als neusspray. Hopelijk werken die niet te verslavend dan
Citaat:Een aantal nieuwe ontwikkelingen in de farma-industrie zouden er wel eens voor kunnen zorgen dat het volgende vaccin een simpele neusspray wordt. “Het zou dé oplossing zijn om nieuwe vaccinatiecampagnes te organiseren.”
Echwel schreef:Wegrestaurants zijn uitgesloten van de qr plicht
Vind ik ook heel raar
Sizzle schreef:Janneke, 2G is wel degelijk een machtsmiddel natuurlijk.
Als je behalve de supermarkt nergens meer heen mag (kapper, kleding, schoenen) en wellicht uiteindelijk niet eens meer naar je eetk (Italie) dan is dat zeker wel een omskachtige verplichting. Er wordt door de overheden gewoon letterlijk gezegd dat ze 2G invoeren omdat uit Oostenrijk gebleken is dat memsen dan wel gaan vaccineren.
In plaats van dat feit te ontkennen is het zinvoller om er over te prateb of het terecht is.
sureido schreef:Ik vind testen bij ggd ook verschrikkelijk en best een hoge drempel.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Sommige mensen vaccineren juist niet voor hun eigen gezondheid..
Ze dénken dat ze dat doen. De wetenschap zegt wat anders, dat je daar niet in gelooft dat is je eigen probleem.
MarlindeRooz schreef:Maar stel je laat je niet testen en je heb dus wel corona gekregen op bijvoorbeeld je werk. Hoe weten je collega's dan dat ze thuis moeten blijven?
Pandora2 schreef:Het is zoals rijden in de regen op de snelweg zei onze minister gister ook.
Ruitenwissers aanzetten helpt, maar je zal toch ook echt je snelheid moeten aanpassen.
Doelend op enerzijds vaccinatie en anderzijds maatregelen.
Nog niet zo slecht gevonden vind ik zelf
Vayo schreef:Elisa2 schreef:Sommige mensen vaccineren juist niet voor hun eigen gezondheid..
Volgens mij is het al lang bewezen dat vaccinatie echt wel helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Urk is daar best een mooi voorbeeld van.
Relaxed schreef:Pandora2 schreef:Het is zoals rijden in de regen op de snelweg zei onze minister gister ook.
Ruitenwissers aanzetten helpt, maar je zal toch ook echt je snelheid moeten aanpassen.
Doelend op enerzijds vaccinatie en anderzijds maatregelen.
Nog niet zo slecht gevonden vind ik zelf
Winterbanden is ook een mooie, het is veiliger, maar je zult ook je rijstijl aan moeten passen bij sneeuw of gladheid
Of deze
[ [url=m/qadHL6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sizzle schreef:Oh, ik dacht dat je dat wilde vanwege de bijwerkingen.
Maar als je hem dan toch neemt dan maakt het weinig uit inderdaad.
In Zwitserland krijg je dat tegenwoordig een 3 maanden geldigen G mee, maar dat is niet internationaal.
Pandora2 schreef:Vaccins als neusspray. Hopelijk werken die niet te verslavend dan
Citaat:Een aantal nieuwe ontwikkelingen in de farma-industrie zouden er wel eens voor kunnen zorgen dat het volgende vaccin een simpele neusspray wordt. “Het zou dé oplossing zijn om nieuwe vaccinatiecampagnes te organiseren.”
Relaxed schreef:bij de Mac of burger king kon je ook zonder qr binnen eten langs de snelweg...Echwel schreef:Wegrestaurants zijn uitgesloten van de qr plicht
Vind ik ook heel raar
Hmm niet echt, chauffeurs hebben die voor hun werk namelijk nodig voor oa toiletten/douches en een fatsoenlijke maaltijd. Tijdens eerdere lockdown moesten wegrestaurants wel dicht en dat was voor vrachtwagenchauffeurs een groot probleem..
Popstra schreef:Relaxed schreef:bij de Mac of burger king kon je ook zonder qr binnen eten langs de snelweg...
Hmm niet echt, chauffeurs hebben die voor hun werk namelijk nodig voor oa toiletten/douches en een fatsoenlijke maaltijd. Tijdens eerdere lockdown moesten wegrestaurants wel dicht en dat was voor vrachtwagenchauffeurs een groot probleem..