Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:34

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:34

Mizora schreef:
De zelftesten missen rustig 40% van de besmettingen. De pcr van de ggd minder dan 5% van de (aantoonbare) besmettingen. Dat is een enorm verschil. De sneltesten van de ggd zijn ook al minder betrouwbaar dan de pcr-testen, zelfs als ze door een ander afgenomen worden.

De zelftesten zijn enkel bedoeld als extraatje, geen klachten maar voor de zekerheid toch checken.

Denk je dat die 40% of is dat echt bewezen? Tja en dan nog. Ik blijf erbij dat ik het een gemiste kans vind dat je niet kunt kiezen uit een ander soort test die minder vervelend is. Ik ken genoeg mensen die om die reden niet laten testen En dan is een zelftest altijd nog beter dan niks. Daarbij vind ik ook dat als je al gevaccineerd bent, je al volop hebt bijgedragen. Zo´n test is niet noodzakelijk voor je eigen gezondheid. Je kunt er ook voor kiezen thuis te blijven als je ziek bent. En dan zo nu en dan een zelftest.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:39

Pandora2 schreef:
Vaccins als neusspray. Hopelijk werken die niet te verslavend dan :D

Citaat:
Een aantal nieuwe ontwikkelingen in de farma-industrie zouden er wel eens voor kunnen zorgen dat het volgende vaccin een simpele neusspray wordt. “Het zou dé oplossing zijn om nieuwe vaccinatiecampagnes te organiseren.”

Zou een mooie ontwikkeling zijn voor mensen met prikangst. Zelf vind ik het vooralsnog een vreemd idee en heb ik op het moment nog het liefst de gewone prik. Dan weet ik tenminste zeker dat het binnen komt. Maar het zal zeker in de toekomst schelen voor mensen met prikangst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:42

Echwel schreef:
Wegrestaurants zijn uitgesloten van de qr plicht
Vind ik ook heel raar

Hmm niet echt, chauffeurs hebben die voor hun werk namelijk nodig voor oa toiletten/douches en een fatsoenlijke maaltijd. Tijdens eerdere lockdown moesten wegrestaurants wel dicht en dat was voor vrachtwagenchauffeurs een groot probleem..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:43

Ik vind testen bij ggd ook verschrikkelijk en best een hoge drempel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:49

Sizzle schreef:
Janneke, 2G is wel degelijk een machtsmiddel natuurlijk.
Als je behalve de supermarkt nergens meer heen mag (kapper, kleding, schoenen) en wellicht uiteindelijk niet eens meer naar je eetk (Italie) dan is dat zeker wel een omskachtige verplichting. Er wordt door de overheden gewoon letterlijk gezegd dat ze 2G invoeren omdat uit Oostenrijk gebleken is dat memsen dan wel gaan vaccineren.
In plaats van dat feit te ontkennen is het zinvoller om er over te prateb of het terecht is.

... ik ben er regelmatig trots op, dat mensen mij een roze bril toedichten.
De kunst is, vind ik, om de ellende regelrecht in het gezicht te zien - en dan proberen na te denken en oplossingen verzinnen.

2G is zeer beslist drang met andermaal een R.
(Reproductie getal, de R in september t/m april, en in drang.)

2G is geen dwang, maar het is idd een machtsmiddel.
Oude, Hollandse/ Nederlandse traditie : wij stellen de overheid aan om namens ons allemaal het algemeen belang 'na flink wat polderen' te behartigen.

Ik ben solidair met mijn collega's op de IC die zich uit de naad werken, en met mensen die veel langer dan strikt noodzakelijk een lage levenskwaliteit hebben omdat noodzakelijke operaties niet door kunnen gaan.

Ik vind drang met een R 'dus' een geoorloofd middel om het algemene belang te dienen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:54

sureido schreef:
Ik vind testen bij ggd ook verschrikkelijk en best een hoge drempel.

Ze zijn eerst een poos bezig geweest met ademtesten. Om op vakantie naar het buitenland te mogen kun je zelfs door rivm/ggd goedgekeurde speekseltesten doen, maar als je gewoon zo moet testen dan moet het zo diep in de neus.

En voor je eigen gezondheid is het ook helemaal niet noodzakelijk. Helemaal niet als je gevaccineerd bent. Na bijna 2 jaar had ik wel verwacht dat je ook kon kiezen voor een minder invasieve test. Ik laat me vooralsnog niet testen, omdat ik er zo intens tegenop zie. Ik durf gewoon echt niet. Ik zie er niet voldoende noodzaak in om me hier overheen te zetten. Ik houd het bij zelftesten.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:56

Maar vayo jij durft niet te testen en dat mag en is prima maar waarom ben jij dan wel zo fel op verplicht vaccineren? Ook daar zijn mensen die echt niet durven.

Beetje meten met 2 maten toch?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:05

Desnoods vaccineren ze mensen met vooraf een pleister met emla creme of bij erge angst met een roesje. Daarnaast vaccineer je voor je eigen gezondheid. Als die test noodzakelijk is voor mijn eigen gezondheid, onderga ik hem ook hoe vreselijk ik het ook vind. Maar ik heb me al laten vaccineren en ben waarschijnlijk goed beschermd tegen ernstig ziek worden.

Ik vind dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken. Niet vaccineren heeft grote invloed op de hele maatschappij. Kijk maar naar de zorg die overspoeld wordt door niet gevaccineerde mensen die op de IC belanden.
Als ik niet laat testen, maar ik blijf bij klachten gewoon thuis dan is de kans klein dat ik hier iemand kwaad mee doe.

En fel op het vaccineren komt vooral voort uit het spuugzat zijn dat we na bijna 2 jaar nog steeds met maatregelen zitten. De groep niet gevaccineerden is nog te groot en volgens mij is dit de hoofdreden dat we nog steeds met maatregelen opgescheept zitten.

Het liefste wil ik dat iedereen zijn eigen vrije keuze hierin kan maken. Maar wel dat anderen hier geen last van hebben. Dus geen maatregelen en wordt je ernstig ziek, dan is dat het risico dat je genomen hebt. Alleen ga je hier de zorg teveel mee belasten dus kan dit niet.

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:06

Maar stel je laat je niet testen en je heb dus wel corona gekregen op bijvoorbeeld je werk. Hoe weten je collega's dan dat ze thuis moeten blijven?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:07

Sommige mensen vaccineren juist niet voor hun eigen gezondheid..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:08

Elisa2 schreef:

Ze dénken dat ze dat doen. De wetenschap zegt wat anders, dat je daar niet in gelooft dat is je eigen probleem.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:09

Het is zoals rijden in de regen op de snelweg zei onze minister gister ook.
Ruitenwissers aanzetten helpt, maar je zal toch ook echt je snelheid moeten aanpassen.

Doelend op enerzijds vaccinatie en anderzijds maatregelen.

Nog niet zo slecht gevonden vind ik zelf :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:11

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:

Ze dénken dat ze dat doen. De wetenschap zegt wat anders, dat je daar niet in gelooft dat is je eigen probleem.

Wow veel te kort door de bocht, sommige mensen kunnen niet anders omdat ze al ernstige gezondheidsschade hebben door voornamelijk artsen die niet verder kijken dan hun neus lang is. De wetenschap is niet heilig, en ze weten nog lang niet alles. Gelukkig beseffen sommige goede artsen dit ook.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:33

MarlindeRooz schreef:
Maar stel je laat je niet testen en je heb dus wel corona gekregen op bijvoorbeeld je werk. Hoe weten je collega's dan dat ze thuis moeten blijven?

Nu werk ik niet met collega´s en ik werk overal met PBM en 1,5 m afstand waardoor anderen niet in quarantaine zouden hoeven als ik positief zou zijn. Bij klachten meld ik me ziek en blijf ik thuis. Ik doe dan een paar zelftesten en heb er wel vertrouwen in dat die dan positief uit zouden slaan, mocht ik corona hebben. Dan kan ik prima zelf mensen op de hoogte brengen. De kans dat ik dan mensen besmet in vooral in mijn privékring. En die mensen houd ik dan ook prima zelf op de hoogte.

Het is niet zo dat ik niet laat testen en ook geen zelftesten doe of niet thuis blijf natuurlijk. Daar neem ik echt wel mijn verantwoordelijkheid in. Ik vind het gewoon jammer dat er na ruim 1,5 jaar nog geen andere mogelijkheden zijn om te testen. En als ik aangeef dat ik niet wil dat ze in mijn neus gaan, maar alleen een keelafname denk ik niet dat ze daar mee akkoord gaan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:34

Elisa2 schreef:

Volgens mij is het al lang bewezen dat vaccinatie echt wel helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Urk is daar best een mooi voorbeeld van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:35

Pandora2 schreef:
Ruitenwissers aanzetten helpt, maar je zal toch ook echt je snelheid moeten aanpassen.

Winterbanden is ook een mooie, het is veiliger, maar je zult ook je rijstijl aan moeten passen bij sneeuw of gladheid :j

Of deze :')

Afbeelding

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:42

Ik denk dat sommige ouders nu zeker gaan besluiten om hun kids niet te testen, bij een positief geval in het gezin moet iedereen namelijk in quarantaine, gevaccineerd of niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:44

Vayo schreef:
Elisa2 schreef:

Volgens mij is het al lang bewezen dat vaccinatie echt wel helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Urk is daar best een mooi voorbeeld van.

Er zijn gewoon mensen waarbij het risico wat ze lopen door de vaccinatie zoveel groter is dan dat Corona zou zijn áls ze het al krijgen.
Over díe mensen gaat het.
Niet over Gerda die denkt ‘dat ze doodgaat aan het spuitje omdat ze niet weet wat er in zit’

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:54

Echwel schreef:
Vind ik ook heel raar

Niet zo raar. Al die chauffeurs die al de hele week van huis zijn moeten toch even wat eten. Mijn vriend heeft tijd met bord op schoot in zijn auto moeten zitten nou daar wordt je niet heel blij van dag in dag uit.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:57

Relaxed schreef:
Pandora2 schreef:

Winterbanden is ook een mooie, het is veiliger, maar je zult ook je rijstijl aan moeten passen bij sneeuw of gladheid :j

Of deze :')

[ [url=m/qadHL6.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D
Ook al rij ik dan in het donker zonder koplampen aan, ik zie er absoluut wel de humor van in :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:26

Sizzle schreef:
Oh, ik dacht dat je dat wilde vanwege de bijwerkingen.
Maar als je hem dan toch neemt dan maakt het weinig uit inderdaad.
In Zwitserland krijg je dat tegenwoordig een 3 maanden geldigen G mee, maar dat is niet internationaal.

Klopt ivm bijwerkingen wil ik geen 3de vaccinatie maar als ik geen qr code zou kunnen krijgen als ik antistoffen via bloedonderzoek laat meten dan is de optie toch echt hier om die 3de prik te moeten halen...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:39

Pandora2 schreef:
Vaccins als neusspray. Hopelijk werken die niet te verslavend dan :D

Citaat:
Een aantal nieuwe ontwikkelingen in de farma-industrie zouden er wel eens voor kunnen zorgen dat het volgende vaccin een simpele neusspray wordt. “Het zou dé oplossing zijn om nieuwe vaccinatiecampagnes te organiseren.”

Zou een mooie ontwikkeling zijn voor mensen met prikangst. Zelf vind ik het vooralsnog een vreemd idee en heb ik op het moment nog het liefst de gewone prik. Dan weet ik tenminste zeker dat het binnen komt. Maar het zal zeker in de toekomst schelen voor mensen met prikangst[/quote]

Neusspray vaccins heb je al langer bij dieren, dus echt nieuw is het niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:45

Relaxed schreef:
Echwel schreef:
Vind ik ook heel raar

Hmm niet echt, chauffeurs hebben die voor hun werk namelijk nodig voor oa toiletten/douches en een fatsoenlijke maaltijd. Tijdens eerdere lockdown moesten wegrestaurants wel dicht en dat was voor vrachtwagenchauffeurs een groot probleem..
bij de Mac of burger king kon je ook zonder qr binnen eten langs de snelweg...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:46

Popstra schreef:
Relaxed schreef:

bij de Mac of burger king kon je ook zonder qr binnen eten langs de snelweg...

Niet als je daarvoor een afslag af moet. :D