Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:30

marley93 schreef:
Grote operatie afgelopen jaar. Ze hebben me van net onder mijn linkerschouder langs mijn zij richting mijn linkerheup opengemaakt, maar nu is de huid op en onder mijn linkerborst compleet gevoelloos (en tegelijkertijd op de één of andere manier hyper gevoelig), en op mijn buik idem dito. Het is vooral met douchen etc heel vervelend, maar ik hield mijzelf altijd voor dat het wel over zou gaan. Maar hoe meer ik erover lees hoe meer ik vermoed dat het ofwel nooit meer over gaat, of nog een jaar of 10-20 duurt.

Wat fijn dat je lekker hebt gereden en je wat beter voelt. :) Mega cliché, maar het rouwproces is echt een apart iets, geef het vooral de ruimte en wees lief voor jezelf, dan kom je er het beste door. En als je een keer je ei kwijt wil, staat PB altijd open hier. :)

Oh jemig! Zit je natuurlijk ook niet op te wachten dat het nog 10 - 20 jaar kan duren... Hopelijk hersteld het toch nog en ook wat sneller dan voorspeld.

En inderdaad een rouwproces is heel apart! Ik ken de 6 fases , maar die gaan bij mij een beetje door elkaar. De eerste fase het ongeloof heb ik niet zo gehad , haar overlijden was ook niet plotseling. We wisten al 1,5 jaar geleden al dat het maximaal 2 jaar zou zijn. Ze verslechterde heel erg , dus enig sinds wisten we wel dat dit moment eraan kwam. Fijne was wel dat we daardoor veel tijd met haar hebben kunnen doorbrengen. De tweede fase ontkenning heb ik denk ik afgelopen week gehad. Dacht er wel elke minuut aan , maar tot aan de crematie leek het nog niet helemaal echt. Soms zit ik opeens bij fase 5 de zogenaamde nieuwe manieren bedenken om jezelf te verbeteren.

Ik denk eigenlijk dat ik nog een beetje hang bij fase 2 , maar vannacht kwam echt opeens het besef van dit was het dan....

Gelukkig veel dingen in handen de komende dagen , afleiding en veel bezig zijn werkt bij mij het allerbeste. En vooral een vast ritme vinden even de komende week kan ook erg behulpzaam zijn.

En lief dat je pb open staat dankjewel :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:33

FrNo schreef:
Kind van ca 5 a 6 jaar oud? met een fietsje met motor. Ik schat dat ze ca 25 km/uur reed. (zonder te trappen) Vader fietste er achter.

Jakkes, dat hoop ik echt nooit tegen te komen in het verkeer wat gevaarlijk

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 20:34

FrNo schreef:
Kind van ca 5 a 6 jaar oud? met een fietsje met motor. Ik schat dat ze ca 25 km/uur reed. (zonder te trappen) Vader fietste er achter.

Kan het niet zijn dat ze misschien een spierziekte oid heeft? Ik had een klasgenoot op de middelbare school die daarom een fiets met trapondersteuning had.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:36

xPabloBokt schreef:
FrNo schreef:

Kan het niet zijn dat ze misschien een spierziekte oid heeft? Ik had een klasgenoot op de middelbare school die daarom een fiets met trapondersteuning had.

Maar 25 km/h :oo ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:43

3 seconde in de zon en gelijk verbrand :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:48

Lau schreef:

Welke zon :')

Ik heb alleen maar grijze wolken en motregen gezien vandaag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:48

Dilan93 schreef:
Oh wauw :')

Ik verbaas me al over het feit dat de tieners hier allemaal een elektrische fiets hebben om naar school, 5 km verderop, te fietsen.

Ik fietste vroeger 10 (later 7) km heen en zelfde afstand ook weer terug. Heb ik geheel zonder elektrische fiets overleefd :))

Vroeger ging iedereen ook overal lopend, met de trein of met een paard heen. Maar nu pakken we toch ook wel de auto. Echt onnodig want vroeger kon men ook zonder. :))

Nee zonder gein, snap wel dat die kinderen een elektrische fiets krijgen. Scheelt echt veel tijd. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:51

MarlindeRooz schreef:
Dilan93 schreef:

Ik verbaas me al over het feit dat de tieners hier allemaal een elektrische fiets hebben om naar school, 5 km verderop, te fietsen.

Ik fietste vroeger 10 (later 7) km heen en zelfde afstand ook weer terug. Heb ik geheel zonder elektrische fiets overleefd :))

Vroeger ging iedereen ook overal lopend, met de trein of met een paard heen. Maar nu pakken we toch ook wel de auto. Echt onnodig want vroeger kon men ook zonder. :))

Nee zonder gein, snap wel dat die kinderen een elektrische fiets krijgen. Scheelt echt veel tijd. :=
En die ouders zich vervolgens maar afvragen waarom hun kinderen steeds dikker worden. :+ Dit soort "gratis" lichaamsbeweging is je eerste verdienste, lijkt me.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:53

15 km is ook met elektrische fiets flinke lichaamsbeweging. :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:53

MarlindeRooz schreef:
Dilan93 schreef:

Ik pak nog steeds de gewone fiets of ga te voet als het een beetje te doen is. ;) Iets met onnodig kosten aan benzine en het milieu

Daarnaast, ik hoor ook van alle kanten dat kinderen te dik worden, geen conditie meer hebben of druk zijn. Laat ze dan lekker gewoon naar school fietsen, is goed voor ze :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:55

Ergens snap ik beide kanten..
Ik denk soms ook huh: je kunt toch gewoon fietsen?

Aan de andere kant gebruiken we nu ook wasmachines en vaatwassers terwijl dat ook prima met de hand kan. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:03

Zebrastreep schreef:
Lau schreef:

Welke zon :')

Ik heb alleen maar grijze wolken en motregen gezien vandaag

De zon bij de herperduinen had hem graag doorgestuurd

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:06

Ben ik nu dan nog te jong om te zeggen vroege he toen ging ik nog op de normale fiets naar school :') . In verhouding was mijn middelbare school best ver weg 25 minuten fietsen. En altijd tegenwind terug naar huis

@Lau

Ach stuur hem morgen maar door dan :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:10

Captain schreef:

Aan de andere kant gebruiken we nu ook wasmachines en vaatwassers terwijl dat ook prima met de hand kan. :')

Als je huisvrouw bent en geen baan hebt, misschien. Als ik alles op de hand moet gaan wassen ben ik een heel weekend bezig :=.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:13

_San87_ schreef:
Captain schreef:

Als je huisvrouw bent en geen baan hebt, misschien. Als ik alles op de hand moet gaan wassen ben ik een heel weekend bezig :=.

Moet je ook niet gaan freebleeden, viespeuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:14

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

Moet je ook niet gaan freebleeden, viespeuk.

Denk ik eens hip te zijn, is t nog niet goed :\.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:17

Zebrastreep schreef:
Ben ik nu dan nog te jong om te zeggen vroege he toen ging ik nog op de normale fiets naar school :') . In verhouding was mijn middelbare school best ver weg 25 minuten fietsen. En altijd tegenwind terug naar huis

@Lau

Ach stuur hem morgen maar door dan :D

Nee hoor, ik ben 27 en vind mn middelbare schooltijd ook vroeger :)

Ik ben overigens wel weer zo lui dat ik de vaatwasser gebruik. :')

Maar bij mn nieuwe baan wil ik wel zoveel mogelijk met de fiets naar het werk. Kantoor zit op ongeveer 5 km fietsen, dus als het een beetje te doen is qua weer, lekker op de fiets. Zit toch al de hele dag stil.
Mn huidige werk is thuiswerk, kantoor zit op een uur autorijden, dus was niet te doen geweest op de fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:27

MarlindeRooz schreef:
Maar niet iedereen woont zo ver bij school vandaan. Mijn moeder zit op de absentenadministratie en hoe vaak er wel geen kinderen worden afgemeld voor het eerste uur omdat hun elektrische fiets ermee gekapt is, die op hooguit 3km van school wonen. := (Overigens wordt dat gewoon geregistreerd als spijbelen. :') )

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:35

Ik moest 5km fietsen naar de trein, en was zeker blij met een elektrische fiets ;)
Met een gewone fiets was het ook te doen hoor. Ik kan nu ook wel 30-40km fietsen op een gewone fiets... Maar met een zenuwziekte is het toch wel erg fijn om de elektrische te pakken :D Scheelt 's nachts wakker worden met kramp ;)

Maar ik was +/- 5 jaar geleden ook de eerste jongere in het dorp met een elektrische fiets := Nu zie ik inderdaad veel jeugd waarbij ik denk: 'fijn voor jullie. Maar een gewone fietst fietst ook wel'

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:41

Mkango schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar niet iedereen woont zo ver bij school vandaan. Mijn moeder zit op de absentenadministratie en hoe vaak er wel geen kinderen worden afgemeld voor het eerste uur omdat hun elektrische fiets ermee gekapt is, die op hooguit 3km van school wonen. := (Overigens wordt dat gewoon geregistreerd als spijbelen. :') )

:') wauw, voor 3 km, dat kun je nog lopen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:46

Kookaburra schreef:
Ik moest 5km fietsen naar de trein, en was zeker blij met een elektrische fiets ;)
Met een gewone fiets was het ook te doen hoor. Ik kan nu ook wel 30-40km fietsen op een gewone fiets... Maar met een zenuwziekte is het toch wel erg fijn om de elektrische te pakken :D Scheelt 's nachts wakker worden met kramp ;)

Maar ik was +/- 5 jaar geleden ook de eerste jongere in het dorp met een elektrische fiets := Nu zie ik inderdaad veel jeugd waarbij ik denk: 'fijn voor jullie. Maar een gewone fietst fietst ook wel'

Hier hetzelfde, ik heb een elektrische fiets omdat ik doodsbang ben op straat. Maar nu zoveel jongeren er ook 1 hebben terwijl ze gewoon kunnen fietsen word ik ook voor lui uitgemaakt :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:48

In welk opzicht helpt een elektrische fiets voor angst op straat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:51

Ik ben slachtoffer geworden van een gek op verlof, buiten op straat terwijl ik naar huis fietste van mijn werk. Met mijn elektrische fiets kan ik veel sneller wegkomen. Als die stuk is of weg is voor onderhoud kom ik ook niet buiten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:55

[***] schreef:
Ik ben slachtoffer geworden van een gek op verlof, buiten op straat terwijl ik naar huis fietste van mijn werk. Met mijn elektrische fiets kan ik veel sneller wegkomen. Als die stuk is of weg is voor onderhoud kom ik ook niet buiten.

Ah op die manier.

Wel ontzettend kl*te dat je slachtoffer van zo iemand bent geworden :(:)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:57

Ik erger me vandaag aan "vriendinnen" van de man die ik date. Volgens mij zijn ze jaloers ofzo maar de opmerkingen waren niet mals :+