Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:België komt nu ook met verplichte mondkapjes op meer plekken.
België verplicht mondmasker in winkels, musea en bioscopen
https://nos.nl/l/2340140
Sheran schreef:Ben echt even enorm aan het stressen.
We hadden een afscheid van een collega dus we zouden met de sectie afscheid nemen (30 mensen). Zou in de tuin zijn. Ok. Prima. Nu regende het vandaag dus werd het verplaatst naar binnen. Maar er was echt veel ruimte dus er kon voldoende afstand gehouden worden. Niet chill, maar ok.
Nu kwam ik daar aan en achteraf had ik gewoon meteen rechtsomkeert moeten maken. Er waren twee ruimtes. In de ene ruimte, de meest frisse, ben ik zelf gaan zitten met 7 anderen, op 1,5 meter afstand. In de ruimte ernaast was iedereen aan het praten, lachen, van het buffet aan het eten, zonder 1,5 meter afstand. Zeg maar deze situatie:
[ [url=m/XMRwtA.png]Afbeelding[/url] ]
Af en toe liepen er mensen heen en weer. Ik wilde toch graag wachten op de speech en ons gezamenlijke cadeau maar dat duurde en duurde maar. Ben er in totaal 2 uur geweest. Heb zelf stil op een stoel in die zijkamer gezeten. Maar nu ben ik thuis en ben ik half getraumatiseerd. Ben nu thuis en volledig in de stress, zie nu allemaal beelden voor me van die feesten waarbij corona zo erg verspreid werd en alles... en ik ben ook uitermate geschokt door de manier waarop collega's ermee omgingen... alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Alsof je iemand een dier ziet mishandelen die daar dan ook nog om lacht (daar krijg ik altijd een bepaald gevoel van walging en wereldvreemdheid bij)
Heb zelf wel afstand gehouden maar ben toch bang.
We hadden een afscheid van een collega dus we zouden met de sectie afscheid nemen (30 mensen). Zou in de tuin zijn. Ok. Prima. Nu regende het vandaag dus werd het verplaatst naar binnen. Maar er was echt veel ruimte dus er kon voldoende afstand gehouden worden. Niet chill, maar ok.
Nu kwam ik daar aan en achteraf had ik gewoon meteen rechtsomkeert moeten maken.
Nu kwam ik daar aan en achteraf had ik gewoon meteen rechtsomkeert moeten maken. Er waren twee ruimtes. In de ene ruimte, de meest frisse, ben ik zelf gaan zitten met 7 anderen, op 1,5 meter afstand. In de ruimte ernaast was iedereen aan het praten, lachen, van het buffet aan het eten, zonder 1,5 meter afstand. Zeg maar deze situatie:
[ [url=m/XMRwtA.png]Afbeelding[/url] ]
Af en toe liepen er mensen heen en weer. Ik wilde toch graag wachten op de speech en ons gezamenlijke cadeau maar dat duurde en duurde maar. Ben er in totaal 2 uur geweest. Heb zelf stil op een stoel in die zijkamer gezeten. Maar nu ben ik thuis en ben ik half getraumatiseerd. Ben nu thuis en volledig in de stress, zie nu allemaal beelden voor me van die feesten waarbij corona zo erg verspreid werd en alles... en ik ben ook uitermate geschokt door de manier waarop collega's ermee omgingen... alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Alsof je iemand een dier ziet mishandelen die daar dan ook nog om lacht (daar krijg ik altijd een bepaald gevoel van walging en wereldvreemdheid bij)
Heb zelf wel afstand gehouden maar ben toch bang.
elnienjo schreef:SusanH schreef:Kwam dit vandaag tegen op NOs.nl. Klinkt hoopgevend, over vaccin: https://nos.nl/artikel/2340098-belgisch ... ovend.html
Jammer dat daar geen geld voor vrijgemaakt wordt.
elnienjo schreef:Sheran schreef:Ben echt even enorm aan het stressen.
Nu kwam ik daar aan en achteraf had ik gewoon meteen rechtsomkeert moeten maken.
Ik had even persoonlijk afscheid genomen van de collega en zou weer opgestapt zijn.
Buffetten zijn niet voor niets verboden in restaurants. Moet je het dus ook niet zelf organiseren als je gezond wil blijven.
lenaa_tje schreef:En ik denk dat de meeste van ons dat zullen doen. Zeker als het gaat om een afscheid van iemand. Je wil niemand teleurstellen.
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:En ik denk dat de meeste van ons dat zullen doen. Zeker als het gaat om een afscheid van iemand. Je wil niemand teleurstellen.
Je stelt jezelf juist teleur als je besmet raakt doordat je zo dom was om een partijtje bij te wonen.
Zou het zelf helemaal niet op prijs stellen zo'n (afscheids)feestje in deze tijd. Stort het geld maar gewoon op m'n rekening
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:En ik denk dat de meeste van ons dat zullen doen. Zeker als het gaat om een afscheid van iemand. Je wil niemand teleurstellen.
Je stelt jezelf juist teleur als je besmet raakt doordat je zo dom was om een partijtje bij te wonen.
Zou het zelf helemaal niet op prijs stellen zo'n (afscheids)feestje in deze tijd. Stort het geld maar gewoon op m'n rekening
lenaa_tje schreef:Destination schreef:België komt nu ook met verplichte mondkapjes op meer plekken.
België verplicht mondmasker in winkels, musea en bioscopen
https://nos.nl/l/2340140
Ik dacht dat dit in België al een verplichting was Maar blijkbaar niet.
Eerder heb ik hier ook al gelezen dat de overheid in bepaalde steden mondkapjes uitdeelde aan burgers. Vanuit daar waarschijnlijk de conclusie getrokken dat het al een verplichting was. Zal wel anti mondkapjes toeristen naar Nederland brengen vrees ik zo.
MoniqueT schreef:Wij hadden onderweg naar Nederland een ontbijtbuffet in Frankrijk, vond ik ook heel erg vreemd. Alles was steriel, op de kamer echt alles weggehaald, extra kussens kregen we niet, want corona. En dan kom je beneden voor het onbijt, staat er een buffet. Gelukkig waren we de eerste gasten om zes uur ´s morgens, nergens lagen tangen, je moest alles met je eigen vork pakken. Maar toch ... vreemd.
Destination schreef:MoniqueT schreef:Wij hadden onderweg naar Nederland een ontbijtbuffet in Frankrijk, vond ik ook heel erg vreemd. Alles was steriel, op de kamer echt alles weggehaald, extra kussens kregen we niet, want corona. En dan kom je beneden voor het onbijt, staat er een buffet. Gelukkig waren we de eerste gasten om zes uur ´s morgens, nergens lagen tangen, je moest alles met je eigen vork pakken. Maar toch ... vreemd.
Oh dat is wel bijzonder jaEr hoeft maar 1 zieke over het buffet te hoesten of te niezen en het hotel kan in quarantaine of dicht.
Astorga schreef:De kans dat je COVID krijgt door virus in je eten is echt klein. Zou banger zijn dat er iemand over mij hoest dan over mijn eten hoest.
Tangen delen ben ik dan weer niet zo'n fan van, maar dat voorkom je door iedereen eigen schoon(!) bestek te laten gebruiken.
Aan de andere kan wen ik ook weer best aan aangehoest worden. Heb bijna iedere dienst wel iemand die naar me hoest, is toch inherent aan werken met zieke mensen. Ik hou me maar vast aan het feit dat er momenteel vrij weinig besmettingen in mijn regio zijn.
Merk wel dat ik daardoor ook minder bang ben voor niet-patiënten die hoesten of snotteren, zoals gisteren in een vergadering. Dat is dan misschien weer minder handig van me... Ongemerkt word ik dus ook langzaam minder strikt.