Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:28

Hier hebben ze doordat school het echt snel oppikte (maandag dicht, woensdag online lessen gestart) geen achterstanden. Zelf met bepaalde vakken was het boek van het 3e leerjaar al uit. Leerkracht is al gestart met het 4e leerjaar ermee. Heeft op school boekjes gemaakt (kopieën) en thuis bezorgd en ze konden weer verder.
Dit juist vanuit het standpunt, boek moet in de 4e wel af en er is korter tijd.
Juist blij met zo'n man, die kijkt verder alvast

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:32

SusanH schreef:
Ik zie die 1,5 meter samenleving ook nog niet voor me. Buiten dat is ook niet eens zeker of die 1,5 meter wel genoeg is.

Dat is nu toch onderzocht en ook bewezen door TU Eindhoven dat 1,5 meter niet voldoende is en zeker niet bij sporten/fietsen. klik

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:33

gecondoleerd Babootje Y;(

Op het MBO waar ik werk gaan de lessen gewoon door, voor zover mogelijk, online. Voor docenten een hele kluif om hun normale lespakket in no time om te bouwen naar online lessen. Ondersteunende diensten moeten noodprotocollen maken voor verzuim en examinering, accountantcontroles gaan gewoon door, worden zelfs verdubbeld, want hij komt nog een keer om te kijken of alle studenten wel online onderwijs gevolgd hebben en dus bekostigd kunnen worden. Bepaald geen vakantie nu. Studenten met wie we geen contact kunnen krijgen, worden nu bezocht ("voordeur gesprek") door een leerplichtambtenaar.
Er is ook dagelijks een groep studenten op school, dat zijn degenen die een onveilige thuissituatie hebben, daar is ook dagelijks een docent voor aanwezig.

Wat mij opvalt bij Nederlandse supermarkten is dat de ingang ook meteen de uitgang is, in Duitsland en Oostenrijk zijn dat vaak aparte deuren. Bij de COOP vlak achter bij mij staat ook altijd nog een dakloze met z'n krantje pal voor de ingang, niemand die er wat van zegt. Daar komen hoofdzakelijk bejaarden en die nemen het niet zo nauw met de anderhalve meter. Ze houden ook bij voorkeur hun praatjes bij de in-uitgang :roll:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:34

Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Heel hartelijk gecondoleerd...!

Je schreef dat je bang was haar niet meer in levende lijve te kunnen zien - is dit zo gegaan of was er nog iets van een afscheid mogelijk.

Heel veel sterkte!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:34

Over de 1,5meter loopt ook een apart topic..

Buiten dat, die testen.. ik snap niet hoe dat werkt.. blijkbaar moeten we meer testen, dat lees en hoor ik.
maar.. er zijn geen testen. Dus vraag ik me af HOE mensen dat voor zich zien?
De testcapaciteit wordt opgeschaald, maar tot die tijd kun je om meer testen roepen tot je een ons weegt (en met een dichte sportschool gaat dat bij mij een knap poosje duren) maar dat gaat niet gebeuren niet.. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:39

Is er wel wat bekend of het bloed wat gedoneerd is door mensen die corona hebben gehad aanslaat bij patiënten? Ik denk ergens als je er niet zomaar vanaf kunt komen is het steeds met de regels kijken of je het losser kunt laten en weer strenger kan maken of iets dergelijks zodat er steeds genoeg capaciteit blijft op de ic's. Daarbij als er wel genoeg testen komen kan iedereen die het al heeft gehad volgens mij het gewone leven weer oppakken? Ik weet alleen nog niet hoe je dan zeker weet dat iemand het al heeft gehad, als je bijvoorbeeld zou kunnen zeggen die tandarts heeft het gehad en die patiënt ook dan kun je weer gewone behandelingen uitvoeren.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:41

babootje, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:42

Maar als je alles veilig weer open wil kunnen laten gaan ooit, dan is testen nodig. Icm een app. Anders weet je niks. Dan kunnen we net zo goed altijd binnen blijven zitten. Want dat is de consequentie van niet genoeg test capaciteit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:42

Gecondoleerd Babootje, heel veel sterkte gewenst.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:43

Babootje schreef:

Gecondoleerd en heel veel sterkte ;(

Oscar
Forumcoördinator

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:51

Gecondoleerd met het verlies van je moeder, Babootje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:59

SusanH schreef:
Maar als je alles veilig weer open wil kunnen laten gaan ooit, dan is testen nodig. Icm een app. Anders weet je niks. Dan kunnen we net zo goed altijd binnen blijven zitten. Want dat is de consequentie van niet genoeg test capaciteit.

Maar ze zullen waarschijnlijk ook meer gaan testen.. zodra die testen er zijn.

Dus ik snap het 'dat zouden ze hier ook moeten doen' niet zo goed? :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:59

Gecondoleerd Babootje, heel veel kracht en troost gewenst voor jou en je familie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:01

Cer schreef:
SusanH schreef:

Maar ze zullen waarschijnlijk ook meer gaan testen.. zodra die testen er zijn.

Dus ik snap het 'dat zouden ze hier ook moeten doen' niet zo goed? :)

Kan ook niet meteen. Maar dingen weer open willen gooien kan imo pas als de testcapaciteit flink omhoog gaat. Ik denk dat we heel goed naar Duitsland moeten gaan kijken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:02

Gecondoleerd Babootje; veel sterkte voor de hele familie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:03

Oh zo :j
ja ik vermoed zomaar dat de overheid en het RIVM en de taskforce dat ook vinden :)

En ik denk dat Duitsers in Duitsland moeten blijven .. als we naar hun gaan kijken kunnen we nu huppekee in Duitsland met vakantie :P

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:09

Dat zou me goed schikken want ik was toch al van plan om naar DLD te gaan vanwege het hoge schnitzelgehalte :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:15

Gecondoleerd babootje :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:18

Gecondoleerd babootje... Vreselijk dit.. ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:20

Babootje schreef:

Vreselijk voor je, veel sterkte |(

Was jij het nu waarvan je opa ook overleden was aan corona? Wat 'n enorme verliezen....

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:21

Gecondoleerd Babootje... Heel veel sterkte :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:23

Babootje, heel veel sterkte . Onwezenlijk, we beginnen met Corona topics en een korte periode later slaat het noodlot bij mensen die hier posten toe. Ik hoop dat je afscheid hebt kunnen nemen en ook voor jullie zal het virus een werkelijkheid zijn die je liever buiten de deur had gehouden . Y;(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:24

elnienjo schreef:
Babootje schreef:

Vreselijk voor je, veel sterkte |(

Was jij het nu waarvan je opa ook overleden was aan corona? Wat 'n enorme verliezen....

Nee dat was mijn opa. Doe overigens niet overleden is door corona maar door andere dingen. Maar wel geen afscheid heeft kunnen nemen door de sluiting van instellingen door corona.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:27

secricible schreef:
Nee dat was mijn opa. Doe overigens niet overleden is door corona maar door andere dingen. Maar wel geen afscheid heeft kunnen nemen door de sluiting van instellingen door corona.

Maar jouw moeder was ook ziek geworden? Gaat het met haar weer wel goed? Of haal ik het nu helemaal door elkaar?
Evengoed heel erg allemaal om niet bij je dierbaren te kunnen zijn als ze slecht liggen in deze coronatijden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:29

Cer schreef:
Oh zo :j
ja ik vermoed zomaar dat de overheid en het RIVM en de taskforce dat ook vinden :)

En ik denk dat Duitsers in Duitsland moeten blijven .. als we naar hun gaan kijken kunnen we nu huppekee in Duitsland met vakantie :P

Als je langer dan 1 dag blijft moet je je wel inschrijven, want toerisme is verboden :))

Mijn vriend kent iemand die nu voor werk onderweg is. Hij zit helemaal alleen in het hotel en heeft de sleutels gekregen voor dit weekend. Zelfs het personeel is er dan niet :')