Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:07

Als de bezorgdienst zegt dat het is geleverd, dan krijg je je geld. Het is een beetje een schijnveiligheid. Je kunt als koper een baksteen opgestuurd krijgen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:16

Daarom doe ik het alleen met Postnl verzending want die is in het gesprek te volgen. ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:41

Volgens mij bied gelijk oversteken alleen (schijn) veiligheid voor de koper.
Als verkoper krijg je volgens mij ook niet je geld als je het wel opstuurd maar het niet aankomt.
Maar je kan ook onzin opsturen als verkoper, en dan krijg je nog steeds je geld.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:39

siskeh schreef:
Volgens mij bied gelijk oversteken alleen (schijn) veiligheid voor de koper.
Als verkoper krijg je volgens mij ook niet je geld als je het wel opstuurd maar het niet aankomt.
Maar je kan ook onzin opsturen als verkoper, en dan krijg je nog steeds je geld.

Je krijgt als verkoper gewoon je geld na 7 dagen ook al “vergeet” de koper te bevestigen dat het pakket aangekomen is. Het is wel het handigste om via marktplaats gelijk een verzend label te maken van PostNL dan komt de track & trace gewoon automatisch in de chat. Ik koop en verkoop eigenlijk alles met verzending via marktplaats met PostNL. Gelijk oversteken doe ik alleen als de koper dat wil, maar nog nooit prof mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:27

Ik heb een tondeuse te koop voor het scheren van paarden, honden en katten.
Eerst iemand een reactie, zonder punten, komma’s etc dat hij hem wel voor 50 op kan komen halen (vp is €75, vaste prijs).
Nee gaat hij niet voor weg, €60 dan?
Nee ook niet, vaste prijs.
Voor hoeveel dan? Zucht :x

Nu iemand, wat de afmetingen en hoogtematen zijn? :+
Echt hoor, schiet mij maar lek _O-

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:29

Stille meelezer meldt zich. Ik lees altijd graag mee met jullie Marktplaats-perikelen. Ik heb zelf nog geen gekke dingen meegemaakt, maar bij dit geval slaat de twijfel toe. Ik heb een bedframe te koop staan. Gisteren een bod ontvangen. Iets lager dan de vraagprijs, maar meer dan prima. Bedframe staat hier toch maar in de weg. Netjes gereageerd dat ik akkoord was met het bod en duidelijk vermeld dat alleen ophalen mogelijk is. Bod werd ingetrokken. Paar minuten wordt door dezelfde persoon de vraagprijs geboden. Koper geeft aan nog in het buitenland te wonen. Ze zullen een bedrijf inhuren om het bedframe op te laten halen. Ivm verblijf in het buitenland willen ze liever niet met Ideal/betaalverzoek betalen, maar vragen ze om mijn bankgegevens. Geen idee waarom, maar ik twijfel toch wel een beetje. Iemand ervaring met een dergelijke situatie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:30

Niet geven!! Dit is de bekende truc om je te kunnen oplichten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:33

Niet doen. Vreemd verhaal en een bedrijf inhuren voor veel geld voor zoiets onnozels als een simpel bedframe? Gelijk oversteken van mp zou dan nog ietsje veiliger zijn

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:37

Inderdaad dat dacht ik ook al. Zoveel moeite voor een bedframe (van Ikea). Ze geven wel aan dat vooruitbetaling geen probleem is. Maar goed papier is geduldig. Volgens het laatste berichtje verhuizen ze volgende maand naar Nederland. Ga antwoorden dat ze dan contact kunnen opnemen als ze nog interesse hebben en dat betaling inderdaad alleen via Marktplaats kan verlopen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:37

Oplichting!!!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:06

Voor zo'n goedkoop iets een koerier laten komen... Ongeloofwaardig.
Inderdaad een berichtje dat ze tzt contact op kunnen nemen, dat zou ik ook doen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:13

Ik ben er niet zo in thuis dus ik vraag mij af wat kunnen ze met je bank gegevens..?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:28

Iemand uit België wil geld overmaken naar mij,dan hebben ze toch genoeg aan mijn rekening nummer en naam?

Trouwens best irritant,heb je de koop rond incl verzending en dan komen ze aan van ' stuur maar naar België"

Duhh dan veranderen de verzendkosten Sherlock :roll:

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:13

Gisteren en vandaag ook weer een bijzonder gesprek. Ik heb een artikel te koop staan met een nieuwwaarde van 1800 euro. Omdat het maatwerk is bied ik hem te koop aan voor 250 euro. In nieuwstaat, 250 is vaste prijs. Krijg ik eerst allerlei vragen, foto's maken, al dat soort dingen. Uiteindelijk, hij past! Maar wat is je minimale prijs. 250 euro is de prijs maar vooruit voor 225 mag je hem komen halen. Tja dat was te duur. Ze gingen er een nacht over slapen. Vanmorgen verder. Voor 175 wilden ze hem komen halen. Nee de prijs is minimaal 225. Na een poosje uiterlijk 200.... dus ik nogmaals 'nee sorry, maar lager als 225 euro ga ik echt niet, dan heb je er een echt een koopje aan'.... krijg ik ' jammer hoor, ik kom je nog tegemoed in de prijs'....

Hmmm oké. Ik snap dat niet hoor. Iets staat al heel goedkoop op marktplaats. Ga je eerst allerlei vragen stellen, vervolgens bied je 75 euro onder de ) zeer lage) vraagprijs. Dan krijg je nog eens 25 euro korting. En dan ben je geïrriteerd omdat je geen akkoord krijgt....

Ben al weer klaar met mp.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:32

Nou moet ik toch langs het politiekantoor om klacht in te dienen.Daar had ik echt geen zin in dus ik wilde het zo laten.Eigenlijk maak ik me niet druk over dat tokkie type.
Maar...nu is hij me ook via Messenger aan het uitschelden via 2 profielen van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:42

Daan13 schreef:
Iemand uit België wil geld overmaken naar mij,dan hebben ze toch genoeg aan mijn rekening nummer en naam?

Trouwens best irritant,heb je de koop rond incl verzending en dan komen ze aan van ' stuur maar naar België"

Duhh dan veranderen de verzendkosten Sherlock :roll:

Bic hebben ze soms ook nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:17

Zou dan toch maar langs politie bureau gaan.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:26

Dank je,zal ff de bic opzoeken.

Kon het zo gauw niet vinden wat ze nog meer nodig zijn. T'is wel een aardige koper anders had ik al die moeite niet gedaan :o
T'is een product wat makkelijk verkoopt dus kwijt raak ik ze wel.

Wat een droeftoeter joh,ik zou aangifte doen,ff kijken welk bureau er in de buurt zit en langsgaan.

Dit lijkt erger te worden met de tijd dus de kop indrukken met zulke klaplopers }:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:33

Daan, ik heb laatst ook iets naar België verkocht
Je kunt ook via Homerr verzenden en dan is het maar 3,79 euro
Dus echt een heel ander bedrag dan dat je verwacht

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:19

Merlen schreef:
Nou moet ik toch langs het politiekantoor om klacht in te dienen.Daar had ik echt geen zin in dus ik wilde het zo laten.Eigenlijk maak ik me niet druk over dat tokkie type.
Maar...nu is hij me ook via Messenger aan het uitschelden via 2 profielen van hem.

Screens en hup naar de politie.
Bij zulke Idioten weet je nooit wat die anders nog uitspoken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:26

Screenshot maken en aangifte doen. Anders stopt het niet :n wat is nu het probleem van dezepersoon eigenlijk jij bent koper toch?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:08

Blijkbaar kan hij het niet verkroppen dat mijn vriend vorig jaar de politie heeft opgebeld.
Alle communicatie is via hem verlopen.Hij moet mij dus via hem opgezocht hebben en toen een screenshot genomen hebben van mijn profielfoto want die foto hebt ik bijna een jaar geleden veranderd en mijn profiel is privé.Op die foto stond ook de tractor waarmee we naar hem toe waren gereden.
Puur bij toeval,door een advertentie op een facebookgroep heb ik dit dus ontdekt.
Dat hij nu ook begint via Messenger link ik aan enkele advertenties op 2dehands van landbouwmateriaal dat ik verkoop waar dus die tractor ook bij op staat.
De voorbije dagen heb ik daar reactie op gekregen van 2 personen om langs te komen.Aan één heb ik mijn nummer gegeven maar (gelukkig) nog niet het adres.Die berichten zijn gelezen zonder reactie.Ik vermoed kennissen van hem.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:24

Zou het allemaal melden bij de politie. En geen risico nemen van laten gaan. Zulke gasten kunnen best link zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:59

Ik had ook even teruggezocht. Een naar mannetje kennelijk en niet vies van rare streken. Ik hoop dat je telefoon niet te koppelen is aan jullie adres. Ik zou zeker aangifte doen. Je wilt niet hebben dat als er echt sjit komt je dan nog alles moet melden. Wie weet wil de politie alvast een bezoekje wagen naar de beste man om te waarschuwen pas op flik niks _-:(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:06

Ik vraag me idd ook af of ze je adres weten...dat zou me dan toch wel weerhouden.
Ja ze verdienen het om een aangifte tegen zich te krijgen, maar zulke lui deinzen niet zo snel terug van mishandeling.