Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:22

Ligt misschien ook aan de functie. Voor wat ik doe zijn dagen op kantoor/het warehouse wel belangrijk om problemen op te lossen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:25

Oh, in dat geval heb ik als meelezer ook nog wel een UO :=

Hier ook werkende bij de Rijksoverheid en ik vind het bloedirritant dat enkele collega's vertikken om één keer per week even je gezicht te laten zien op kantoor. Dat soort momenten zijn belangrijk om even snel te kunnen schakelen over én gewoon goed voor de onderlinge verstandhouding. En als ik op zo'n dag een paar uurtjes geconcentreerd aan iets moet werken, doe ik gewoon even mn noise cancelling oortjes in. Niemand die dat raar vindt!

Maar nee, Henk vindt INEENS dat ie niet meer naar kantoor hoeft omdat dat "zo ver reizen is". Terwijl hij ZELF 15 jaar geleden een baan in de randstad heeft aangenomen en op de Belgische grens woont.
Vóór corona was Henk uiteraard ook gewoon 4 dagen per week op kantoor, maar nu is t allemaal ineens moeilijk moeilijk :roll:
Ik vind t gewoon echt asociaal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:26

_San87_ schreef:
Ligt misschien ook aan de functie. Voor wat ik doe zijn dagen op kantoor/het warehouse wel belangrijk om problemen op te lossen.

Ja, dan heb je connectie nodig met de vloer, zoals dat zo mooi heet.
Voor een administratie -zoals ik doe- niet.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:26

Ik moet 3 dagen naar kantoor, had wel graag een extra dag thuis kunnen blijven. Vind de kantoordagen op zich wel waardevol, maar de (lange) reistijd vind ik vermoeiend.

Misschien unpopular (toch als ik het andere topic lees :+ ) maar heb echt moeite met het hoge loon van mijn bazen. Ik vind het totaal oneerlik dat zij zoveel meer verdienen in vergelijking met ons als werknemers. Ik vind hen aangenaam als persoon, maar ik mag echt niet te lang stilstaan bij het salaris dat ze zichzelf uitkeren. En hun gierigheid als ze iets voor ons 'moeten' doen :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:29

Mijn werkgever interesseert het niet zoveel of we (veel) op kantoor zijn of niet. Ik merk wel dat de kantoordagen meer om samenwerken draait dan om focuswerken, maar ik heb leuke collega's dus dat vind ik prima.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:32

Silenna schreef:

Hier ook werkende bij de Rijksoverheid en ik vind het bloedirritant dat enkele collega's vertikken om één keer per week even je gezicht te laten zien op kantoor. Dat soort momenten zijn belangrijk om even snel te kunnen schakelen over én gewoon goed voor de onderlinge verstandhouding. En als ik op zo'n dag een paar uurtjes geconcentreerd aan iets moet werken, doe ik gewoon even mn noise cancelling oortjes in. Niemand die dat raar vindt!

Maar nee, Henk vindt INEENS dat ie niet meer naar kantoor hoeft omdat dat "zo ver reizen is". Terwijl hij ZELF 15 jaar geleden een baan in de randstad heeft aangenomen en op de Belgische grens woont.
Vóór corona was Henk uiteraard ook gewoon 4 dagen per week op kantoor, maar nu is t allemaal ineens moeilijk moeilijk :roll:

Doe als Henk. Bespaar op reiskosten en vervuiling.
Henk heeft kennelijk geen behoefte aan de verbetering van de onderlinge verstandhouding.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:37

rien10 schreef:
Silenna schreef:

Doe als Henk. Bespaar op reiskosten en vervuiling.
Henk heeft kennelijk geen behoefte aan de verbetering van de onderlinge verstandhouding.

Iedereen reist (verplicht) met de trein naar werk en heeft daarvoor een OV-Rijkskaart. Die vlieger gaat dus niet op. :') Daarnaast is het vaak ook gewoon belangrijk voor de inhoud van het werk om elkaar even face to face te spreken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:39

Ald de rest het wel wil en Henk is de enige dwarsligger, is jouw mening waarschijnlijk geen UO, maar die van Henk :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:40

Ik vind een kantoor waar mensen verplicht moeten werken dus echt totaal niet meer van deze tijd.

Wij hebben een klein kantoor voor onze regio, bedoeld als flexkantoor voor afspraken of inderdaad als je even niet thuis wil zitten om wat voor reden dan ook of voor onze maandelijkse bedrijfsupdates. Maar verder is dat dus geen vaste plek om elkaar te treffen. Daar heb je Teams en je telefoon voor, ook om gewoon even te bellen hoe het is.
En naar kantoor gaan "om de onderlinge verstandhouding te verbeteren" vind ik de verkeerde kant op. Wij gaan juist af en toe naar kantoor "om koffie te drinken", dus precies andersom :D

Maar goed, ik snap dat er ook functies zijn waarin niet meer op kantoor komen geen optie zijn. Maar bij de meeste functies vind ik het echt totaal niet meer van deze tijd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:41

UO
Treinreizen zijn niet gratis. Iemand betaalt het. Niet gaan bespaart dus wel degelijk geld.
Ook treinen zijn vervuilend, als ze niet rijden, behoeven zij geen brandstof, worden zij niet gefabriceerd en behoeven geen onderhoud.
Mensen leven = vervuilen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:41

Nouja misschien is in dat geval mijn UO dat er bij de overheid gewoon te veel gepikt wordt van werknemers, in een regulier bedrijf zou dit soort *onzin* denk ik gewoon niet getolereerd worden.

Oh wacht, dat is misschien ook geen UO _O-

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:45

rien10 schreef:
UO
Treinreizen zijn niet gratis. Iemand betaalt het. Niet gaan bespaart dus wel degelijk geld.
Ook treinen zijn vervuilend, als ze niet rijden, behoeven zij geen brandstof, worden zij niet gefabriceerd en behoeven geen onderhoud.

Ja, goh :') Maar het lijkt mij nogal duidelijk dat het beter is dat +- 2000 man met de trein gaat dan in losse auto's, nietwaar? En we werken al ruim 80% vanuit huis, maar één keer per week op kantoor komen voor je meetings/afspraken/procesbesprekingen/koffiemomenten whatever is toch geen moeite?
Zeker niet als je dat daarvoor 15 jaar lang 4 keer per week deed, echt hou op met me :') Maargoed, adem in adem uit :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:45

rien10 schreef:
_San87_ schreef:

Ja, dan heb je connectie nodig met de vloer, zoals dat zo mooi heet.
Voor een administratie -zoals ik doe- niet.

Klopt wel, ja. Hoewel ik kantoordagen ook wel echt gezellig vind :=.

Ik ga wel 1 dag in de week thuis werken. Scheelt toch weer reistijd, brandstof e.d..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:46

Silenna schreef:
rien10 schreef:
UO

Ja, goh :') Maar het lijkt mij nogal duidelijk dat het beter is dat +- 2000 man met de trein gaat dan in losse auto's, nietwaar? En we werken al ruim 80% vanuit huis, maar één keer per week op kantoor komen voor je meetings/afspraken/procesbesprekingen/koffiemomenten whatever is toch geen moeite?
Zeker niet als je dat daarvoor 15 jaar lang 4 keer per week deed, echt hou op met me :') Maargoed, adem in adem uit :D

Waarom maak je je zo druk in hoe een ander graag werkt?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:49

Goede vraag, ik maak me er ook wel gewoon (even) te druk om hoor. :j
Maar ik merk dat het me vaak stoort als mensen niet aanwezig willen zijn op dergelijke momenten waardoor ik meer tijd kwijt ben met dingen weer apart telefonisch met diegene afstemmen/overleggen etc. Dus iemand anders zijn aanwezigheid levert mij/ons meer werk op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:49

Voor mij is een kantoorbaan juist interessant als ik thuis kan werken want ik ben arbeidstechnisch gezien erg introvert.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:51

Arbeidstechnisch introvert. YES! ik weet eindelijk wat ik ben. Arbeidstechnisch introvert. Met mijn onuitsprekelijke dank.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:52

Silenna schreef:
Nouja misschien is in dat geval mijn UO dat er bij de overheid gewoon te veel gepikt wordt van werknemers, in een regulier bedrijf zou dit soort *onzin* denk ik gewoon niet getolereerd worden.

ik werk niet bij de overheid? Juist in het bedrijfsleven word m.i. de nieuwe manier van werken veel beter omarmd vind ik. Toen ik nog overheidswerk deed werd er van me verwacht dat ik van 9 tot 5 op kantoor zat. Was mijn werk voorbij? Dan ga je maar tijdschriften lezen ofzo. Verschrikkelijk...
Silenna schreef:
Goede vraag, ik maak me er ook wel gewoon (even) te druk om hoor. :j
Maar ik merk dat het me vaak stoort als mensen niet aanwezig willen zijn op dergelijke momenten waardoor ik meer tijd kwijt ben met dingen weer apart telefonisch met diegene afstemmen/overleggen etc. Dus iemand anders zijn aanwezigheid levert mij/ons meer werk op.

dat laatste lijkt me meer een probleem ja, dat zou niet moeten zijn. Hij kan toch digitaal aansluiten bij afspraken?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:55

Ik werk zelf bij de overheid Secrible :D Sorry voor de onduidelijkheid. Wij werken nu juist +- 4 dagen per week thuis. En eens hoor, ik wil zelf ook liever geen 40u per week op kantoor (meer) zitten. Maar gewoon nooit meer fysiek komen opdagen is misschien het andere uiterste. In mijn ogen dan hé. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:55

Ik kan geen 40 of 36uur per week werken als ik elke dag naar kantoor moet. Nou heb ik als bijbaan een kantoorbaan, en ik ga denk ik 2x per 3 maanden ofzo naar kantoor.

Nu woon ik in Apeldoorn en is mijn werk in Almere. :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:56

Silenna schreef:
Ik werk zelf bij de overheid Secrible :D Sorry voor de onduidelijkheid. Wij werken nu juist +- 4 dagen per week thuis. En eens hoor, ik wil zelf ook liever geen 40u per week op kantoor (meer) zitten. Maar gewoon nooit meer fysiek komen opdagen is misschien het andere uiterste. In mijn ogen dan hé. :')

Altijd op kantoor versus nooit op kantoor IS ook het andere uiterste. Maar dat is slechts de constatering van een feit. Daarmee is het nog niet slecht. Of goed. Het is het uiterste.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:57

Silenna schreef:

Dat snap ik, maar je zegt dat dat in een "regulier bedrijf dit soort onzin niet getolereerd zou worden*. Maar juist bij "reguliere bedrijven" is dit m.i. veel meer geaccepteerd dan bij de overheid is mijn ervaring.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:15

Silenna schreef:

Ik werk bij een "regulier bedrijf" en dit soort onzin wordt prima getolereerd :j ik merk er ook geen verschil in of ik nou elke week op kantoor ben of niet en maar online bij de meetings aansluit. Goede verstandhouding (als we die uberhaupt ooit hebben gehad...? := ) komt er IMO niet onder te lijden.

Hier is Henk trouwens bijna elke dag mee naar kantoor :o

Spoiler:
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:22

Silenna schreef:

Dan is mijn UO dat er bij de overheid veel teveel gepamperd wordt :j
Ik heb altijd in het bedrijfsleven gewerkt maar toen ik bij de overheid ging werken heb ik regelmatig mijn onderkaak van de grond moeten rapen :')
Re-integratie na een griep, niet iemand kunnen ontslaan maar eerst een dossier opbouwen, overla zijn wel regelingen voor, dat had ik nog nooit meegemaakt!
En dan nog klagen :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:25

Mijn man werkt niet bij de overheid maar ook hij moet eerst een dossier aanleggen voordat hij iemand kan ontslaan. Ik dacht dat dat gebruikelijk was?

Alleen bij diefstal of druggebruik mag op staande voet.