Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Silenna schreef:Oh, in dat geval heb ik als meelezer ook nog wel een UO
Hier ook werkende bij de Rijksoverheid en ik vind het bloedirritant dat enkele collega's vertikken om één keer per week even je gezicht te laten zien op kantoor. Dat soort momenten zijn belangrijk om even snel te kunnen schakelen over én gewoon goed voor de onderlinge verstandhouding. En als ik op zo'n dag een paar uurtjes geconcentreerd aan iets moet werken, doe ik gewoon even mn noise cancelling oortjes in. Niemand die dat raar vindt!
Maar nee, Henk vindt INEENS dat ie niet meer naar kantoor hoeft omdat dat "zo ver reizen is". Terwijl hij ZELF 15 jaar geleden een baan in de randstad heeft aangenomen en op de Belgische grens woont.
Vóór corona was Henk uiteraard ook gewoon 4 dagen per week op kantoor, maar nu is t allemaal ineens moeilijk moeilijk
Ik vind t gewoon echt asociaal.
rien10 schreef:Silenna schreef:Oh, in dat geval heb ik als meelezer ook nog wel een UO
Hier ook werkende bij de Rijksoverheid en ik vind het bloedirritant dat enkele collega's vertikken om één keer per week even je gezicht te laten zien op kantoor. Dat soort momenten zijn belangrijk om even snel te kunnen schakelen over én gewoon goed voor de onderlinge verstandhouding. En als ik op zo'n dag een paar uurtjes geconcentreerd aan iets moet werken, doe ik gewoon even mn noise cancelling oortjes in. Niemand die dat raar vindt!
Maar nee, Henk vindt INEENS dat ie niet meer naar kantoor hoeft omdat dat "zo ver reizen is". Terwijl hij ZELF 15 jaar geleden een baan in de randstad heeft aangenomen en op de Belgische grens woont.
Vóór corona was Henk uiteraard ook gewoon 4 dagen per week op kantoor, maar nu is t allemaal ineens moeilijk moeilijk
Ik vind t gewoon echt asociaal.
Doe als Henk. Bespaar op reiskosten en vervuiling.
Henk heeft kennelijk geen behoefte aan de verbetering van de onderlinge verstandhouding.
rien10 schreef:UO
Treinreizen zijn niet gratis. Iemand betaalt het. Niet gaan bespaart dus wel degelijk geld.
Ook treinen zijn vervuilend, als ze niet rijden, behoeven zij geen brandstof, worden zij niet gefabriceerd en behoeven geen onderhoud.
Mensen leven = vervuilen.
rien10 schreef:_San87_ schreef:Ligt misschien ook aan de functie. Voor wat ik doe zijn dagen op kantoor/het warehouse wel belangrijk om problemen op te lossen.
Ja, dan heb je connectie nodig met de vloer, zoals dat zo mooi heet.
Voor een administratie -zoals ik doe- niet.
Silenna schreef:rien10 schreef:UO
Treinreizen zijn niet gratis. Iemand betaalt het. Niet gaan bespaart dus wel degelijk geld.
Ook treinen zijn vervuilend, als ze niet rijden, behoeven zij geen brandstof, worden zij niet gefabriceerd en behoeven geen onderhoud.
Mensen leven = vervuilen.
Ja, gohMaar het lijkt mij nogal duidelijk dat het beter is dat +- 2000 man met de trein gaat dan in losse auto's, nietwaar? En we werken al ruim 80% vanuit huis, maar één keer per week op kantoor komen voor je meetings/afspraken/procesbesprekingen/koffiemomenten whatever is toch geen moeite?
Zeker niet als je dat daarvoor 15 jaar lang 4 keer per week deed, echt hou op met meMaargoed, adem in adem uit
Silenna schreef:Nouja misschien is in dat geval mijn UO dat er bij de overheid gewoon te veel gepikt wordt van werknemers, in een regulier bedrijf zou dit soort *onzin* denk ik gewoon niet getolereerd worden.
Oh wacht, dat is misschien ook geen UO
Silenna schreef:Goede vraag, ik maak me er ook wel gewoon (even) te druk om hoor.
Maar ik merk dat het me vaak stoort als mensen niet aanwezig willen zijn op dergelijke momenten waardoor ik meer tijd kwijt ben met dingen weer apart telefonisch met diegene afstemmen/overleggen etc. Dus iemand anders zijn aanwezigheid levert mij/ons meer werk op.
Silenna schreef:Ik werk zelf bij de overheid SecribleSorry voor de onduidelijkheid. Wij werken nu juist +- 4 dagen per week thuis. En eens hoor, ik wil zelf ook liever geen 40u per week op kantoor (meer) zitten. Maar gewoon nooit meer fysiek komen opdagen is misschien het andere uiterste. In mijn ogen dan hé.
Silenna schreef:Ik werk zelf bij de overheid SecribleSorry voor de onduidelijkheid. Wij werken nu juist +- 4 dagen per week thuis. En eens hoor, ik wil zelf ook liever geen 40u per week op kantoor (meer) zitten. Maar gewoon nooit meer fysiek komen opdagen is misschien het andere uiterste. In mijn ogen dan hé.
Silenna schreef:Nouja misschien is in dat geval mijn UO dat er bij de overheid gewoon te veel gepikt wordt van werknemers, in een regulier bedrijf zou dit soort *onzin* denk ik gewoon niet getolereerd worden.