Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:13

Zou je paarden meusli ook zelf in de yoghurt kunnen eten?Ga ik niet doen hoor.

Mizora

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:17

Hangt van de ingredienten af. Veel paardenkrachtvoersoorten bevatten een vorm van luzerne, dus die vallen eigenlijk al af. Daarnaast bevat het een premix, dus dat is ook wat twijfelachtig maar kan op zich niet heel veel kwaad (in kleine hoeveelheden) verwacht ik. Ook is het uiteraard zo dat het officieel niet goedgekeurd is voor menselijke consumptie, daardoor zijn de ingrediënten goedkoper, maar daar verwacht ik geen problemen mee. Maar bijvoorbeeld marstall cornmuesli moet prima gaan als muesli voor ontbijt verwacht ik.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:52

Veulen84 schreef:
Macs schreef:
Hoe the f.. doe je een plastron mooi om met speld waarbij de 2 lapjes OP elkaar liggen?
Ik heb voor de eerste keer zo'n ding en vriendin zegt dat ze normaal al wat schuin over elkaar liggen dus zij wist het ook niet (en nu voel ik me echt een groentje :') )

Heb je een kant en klare of één die je zelf moet knopen?

Zelf knopen is dit wel een goeie: https://youtu.be/vylTesbXMro

Ik heb het denk ik gevonden...:')

Ik heb een plastron met 2 rechte lappen op elkaar, waarvan de bovenste wat plooien heeft.
Daar moet dan volgens mij zo'n speld op die recht om het hele zooitje geen gaat, als een servetring zegmaar. Geen gevouw dus.
Een kruislingse plastron hou je dan bij elkaar met een speld als je hem gevouwen hebt.
Tenminste, zo zie ik ze voor me als ik google.

Ik heb dus een rechte plastron en een speld :') Hoe combineer ik dit? -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:23

Kunnen vrouwen die niet tegen bloed kunnen ook niet tegen hun eigen menstruatie?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:37

Ik vind bloed bij anderen erg vervelend om te zien omdat ik dit associeer met pijn maar mijn eigen (menstruatie)bloed kan ik prima tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:53

Ik word ook snel naar als ik andere mensen zie bloeden, bij mezelf heb ik daar minder last van omdat ik het gevoel beter kan plaatsen en het idd niet associeer met pijn waarvan ik niet weet hoe erg hij is.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:02

Wanneer je zachte lenzen hebt en ze na een halve dag dragen 2-3 uurtjes uit doet en dan weer in doet,kunnen je ogen het dan weer iets beter verdragen?

Ik zit nu even zonder bril en wil morgen eerst vanaf 7 tot 2 mijn lenzen in en dan vanaf 5 tot 10 ongeveer. Ik weet alleen niet zeker of dat lukt zonder dat ik last krijg.. Maar heb ze wel echt nodig voor school en mijn werk :\

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:22

IsaCalixa, wat je kan doen is een lenzendoosje met vloeistof er in meenemen smiddags. Dan doe je ze idd na je rustperiode weer in, maar als het niet gaat doe je ze uit en in het bakje, en dan je bril op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:10

Ja, ik denk dat dat wel gaat hoor IsaCalixa! Inderdaad even een lenzenbakje met vloeistof meenemen; sowieso wel handig als ze even niet lekker zitten.

Gerelateerde zachte lenzen-vraag:
Hoe kan het dat ik 's ochtends probleemloos mijn zachte lenzen in kan doen, maar als ik ze 's middags na een middagdutje weer in doe, dat ze dan niet lekker zitten (alsof je ogen droog zijn)? Als ik ze zonder middagdutje over dezelfde periode in zou houden, dan is er niets aan de hand. Zouden je ogen tijdens middagdutjes minder traanvocht aanmaken dan 's nachts? :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:13

Als ik 's nachts naar de wc moet, hoor ik vaak dat mijn kitten ineens gaat eten.
Standaard... Elke keer... Ook als ik drie keer naar de wc gaat.. Gaat hij drie keer eten.

Why??? :o?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:34

julie0307 schreef:
Als je in een achtbaan zit vanboven in een looping (dus je hangt ondersteboven) en je kotst. Wat gebeurt er met je kots? Vliegt het in je gezicht? Valt het recht omlaag? Of vliegt het naar voren? Of schuin naar achter op je t shirt? En als je kots recht naar beneden valt, en je rijdt snel genoeg, kan je kots dan terug op je hoofd vallen?

Mijn leerkracht fysica en biologie wisten het antwoord niet :7

Ik denk dat om deze vraag goed te kunnen beantwoorden je eerst moet weten welke kant uit je kotst... :Y)

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:19

Uitzendbureau betaalt mij niet uit omdat mijn paspoort is verlopen. Zover ik weet hebben ze alleen een kopie nodig van op het moment dat ik bij hen in dienst trad... Natuurlijk moet ik mij wel kunnen identificeren op het moment dat ik voor ze aan het werk ben, maar dit kan toch met mijn rijbewijs? Hebben ze het recht om mij nu niet te betalen?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:55

annetm schreef:
Uitzendbureau betaalt mij niet uit omdat mijn paspoort is verlopen. Zover ik weet hebben ze alleen een kopie nodig van op het moment dat ik bij hen in dienst trad... Natuurlijk moet ik mij wel kunnen identificeren op het moment dat ik voor ze aan het werk ben, maar dit kan toch met mijn rijbewijs? Hebben ze het recht om mij nu niet te betalen?

Rijbewijs is geen legitimatie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:57

Voor inkomen ben je legitimatie nodig.

Als ze je op straat aanhouden is een rijbewijs voldoende. Voor alle vormen van registratie heb je paspoort of id kaart nodig.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:01

Hoe kan ik een kudo die ik per ongeluk heb gegeven op strava verwijderen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:10

Een wat op wattes? :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:12

Waarom zou je dat willen, kudos geven is toch leuk? :)) En anders gewoon nog een keer op de kudo knop klikken?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:18

c_alsemgeest, :') strava is een app waar je sportactiviteiten kunt opnemen. Een kudo is hetzelfde als een like

Ik heb dus random een kudo gegeven voor activiteit van een jaar geleden van iemand die ik niet volg, maar dus wel vaag ken. Vind ik een beetje gênant :+
Nog een keer op het duimpje klikken, lukt niet. Dan krijg ik gewoon de lijst van alle mensen die een kudo hebben gegeven..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:29

Dan gewoon schouders ophalen en door met ‘t leven. Het is strava maar :o

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:19

Piekosjj schreef:
Dan gewoon schouders ophalen en door met ‘t leven. Het is strava maar :o

Niet gelijk aan een huwelijksaanzoek??? :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:22

Mogen streng gereformeerde meisjes paardrijden omdat ze dan een broek aan moeten?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:35

Fitzroy schreef:
Mogen streng gereformeerde meisjes paardrijden omdat ze dan een broek aan moeten?

Denk dat verschilt. Al ken ik niemand die om die reden niet mag paardrijden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:50

Is het mogelijk om 1 specifieke persoon te blokkeren op whatsapp? Dat hij wel kan appen maar niet kan (video)bellen via whatsapp?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:25

Je kan wel via 'aangepaste meldingen' instellen dat je telefoon niet over gaat als die betreffende persoon je belt. Maar of je ook kan blokkeren dat hij je belt.. vrees van niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:32

amber15 schreef:
Je kan wel via 'aangepaste meldingen' instellen dat je telefoon niet over gaat als die betreffende persoon je belt. Maar of je ook kan blokkeren dat hij je belt.. vrees van niet.

Ah, ik zag dat je iemand 8uur, een week of een jaar op stil kan zetten. Dus het komende jaar gaat mijn telefoon iig niet meer af, en moet ik alleen handmatig door de lijst gemiste oproepen zoeken naar de appjes die verzonden zijn. Maar dan ligt dat ding iig nie meer te trillen.