Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:33

Oeps :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:21

De top aansluitingen die ze soms hebben. Moet, ivm werkzaamheden leiden omrijden via Gouda. Mijn trein komt 17 aan. Mijn aansluiting gaat om 17. Dus lange overstap. Ik erger me helemaal suf. Ik doe echt ruim het dubbele over mijn reis. Maar je geld terugvragen mag niet 'want het rijdt via dienstregeling'. Dat je tne opzichte van normaal we veel langer over doet vergeten ze even. Grmbl. Zo zonde van mijn tijd dit }:0 :7

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:58

Hier in een overvolle ariva trein. Normaal zetten ze smorgens op dit traject roermond-maastricht 3 of 4 wagons nu maar 2 en dat is flink te merken in de ochtend drukte |o

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:45

biggirl schreef:
Hier in een overvolle ariva trein. Normaal zetten ze smorgens op dit traject roermond-maastricht 3 of 4 wagons nu maar 2 en dat is flink te merken in de ochtend drukte |o

Och ja, Arriva heeft soms echt de meest stomme treinen rijden. Vorig jaar was het nog erger.. Gelukkig hoef ik nu bijna nooit meer met Arriva.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:22

Een vrouw die uitcheckt aan de andere kant van het poortje, maar vervolgens achteruitloopt en niet er doorheen gaat. Vervolgens check ik aan de andere kant in, loopt ze eruit door ‘mijn poortje’. :\

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:29

Flying_Angel schreef:
Een vrouw die uitcheckt aan de andere kant van het poortje, maar vervolgens achteruitloopt en niet er doorheen gaat. Vervolgens check ik aan de andere kant in, loopt ze eruit door ‘mijn poortje’. :

Wauw... -O- Kon jij nog wel door het poortje of ging hij dicht nadat zij er doorheen ging?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:10

Ik heb haar niet zo lief opzij gedrukt en ging er nog doorheen .

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:57

In de ochtend reden er geen treinen tussen Doetinchem en Arnhem, resultaat; 50 minuten in de regen kunnen wachten tot er wel wat reed. En raad het maar, op de terugweg, weer geen treinen tussen Didam en Wehl. Pfff.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:03

Oh god, is het weer zo laat daar?

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:27

Jupp... helaas wel.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:48

Jengelende, vermoeide kinderen in de stilte coupé die heel hard een gesprek aan het voeren zijn... dus ik zeg er wat van tegen de moeder krijg ik als antwoord "Ja maar waar moet ik dan zitten met 4 kinderen".. zucht tis de stiltecoupe, niet de schreeuwcoupe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:27

Energydrink :=

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 07:52

Dat de storing bij Woerden nóg niet is opgelost _-:(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:23

De babyboomer mevrouw tegenover mij in de tram vanochtend. Ik was een boek aan het lezen, begint ze tegen me aan te tetteren dat het ZO leuk was dat ik nog een BOEK las, want dat zie je NOOIT meer en de JEUGD VAN TEGENWOORDIG zit altijd allemaal maar op hun SMARTPHONE en dat KON toch eigenlijk niet en ze vond het zo LEUK dat ik nog een BOEK las, echt heel LEUK.

Mens, ga weg. Het is half acht op maandagochtend, als je je smoel niet houdt weet ik nog wel iets anders wat ik met dat boek (van 500 pagina's) kan doen _-:(

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:17

Iemand die zo luid zit te telefoneren dat je alles kan volgen en een knikkebollend iemand naast je, die steeds meer naar je toe zakt. Megaaaaa irritant.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:38

Omg dat doet me ergens aan denken _O-
Geldt het vliegtuig ook als openbaar vervoer? :))
Ik zat op de middelste stoel, mijn man gebruikte ik als kussentje en ik heb schijnbaar degene die aan de andere kant zat zitten schoppen omdat ik beenruimte zocht (in mijn slaap) := dat vertelde mijn man me pas toen ik -uit mezelf- wakker werd, ik heb die vrouw niet meer aan aan durven kijken _O- mijn man is ook echt sadistisch dat ‘ie me niet wakker maakt :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:19

Trein deur sluit niet, ik voel de bui alweer hangen

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:08

Buitenlands ov, mag dat ook?
Wij zijn vandaag vanuit Avignon met de trein terug naar NL. Overstap van 9 minuten in Brussel. Was natuurlijk best te verwachten dat dat te krap zou zijn en inderdaad had de trein uiteindelijk 15 minuten vertraging.

Dat was nog niet de ergernis, (nou ja leuk is anders) maar bij het loket waar we ons treinticket moesten laten aanpassen naar de volgende trein wilde de vriendelijke mevrouw ons maar heeel moeilijk geloven "de computer zegt maar +2".
Joh. Ik sta hier voor mn lol om een andere trein te pakken... :') en al die andere mensen uit onze trein ook.

En uiteindelijk hoefde ze alleen een stempel op ons kaartje te zetten... dat was ruim 20 min werk alles bij elkaar met in de rij staan enzo -O-

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:45

Een bus reed mij voorbij? Stond samen met nog iemand te wachten, ov in de aanslag maar de beste buschauffeur keek ons niet eens aan. Bus was niet vol en er stond ook niets geks op de bus zelf. Hoe kan dat?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:54

Questquedit schreef:
Een bus reed mij voorbij? Stond samen met nog iemand te wachten, ov in de aanslag maar de beste buschauffeur keek ons niet eens aan. Bus was niet vol en er stond ook niets geks op de bus zelf. Hoe kan dat?

Stak je wel je hand uit?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:19

Dat mijn bus op 2 minuten na net niet aansluit op de volgende. Oftewel ik zit nu een uur te wachten.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:26

__Sannne schreef:
Questquedit schreef:

Stak je wel je hand uit?

Ik heb nog nooit mijn hand hoeven uitsteken voor een bus, en zeker niet bij die halte :o we stonden beide bij de rand van de weg, dus het is niet alsof hij ons niet kon zien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:49

__Sannne schreef:
Stak je wel je hand uit?

Citaat:
Ik heb nog nooit mijn hand hoeven uitsteken voor een bus, en zeker niet bij die halte :o we stonden beide bij de rand van de weg, dus het is niet alsof hij ons niet kon zien.

Tja dan rijden ze je weleens voorbij. Pas bij hand uitsteken is het echt duidelijk dat je met de bus meewil. Helemaal als er meerdere bussen ( verschillende lijnen) bij die halte stoppen.

Neemt niet weg dat het erg vervelend is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:18

Ik sta anders ook alleen maar met mijn ov in de hand hoor..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:17

Oh my. Iemand die echt enorm uit z'n muil stinkt. Net honden poep. En dan veel blijven praten. Het zal je collega maar zijn. Hij moet nog een hele dag.... Bahhhhh