Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:40

Ik ben er ook zo eentje die echt door kan dwalen op muziek in haar hoofd. Het zijn meestal ontzettend irritante nummers :+

Zelf vraag ik me wel af waar je nou echt fijne thermokleding koopt op een redelijk budget. Ik vertrouw de Primark niet met dit soort dingen op een of andere manier, maar ik heb ook geen zin om 80 euro uit te geven aan een shirtje.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:43

Bij de Hema heb ik het ooit gekocht

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:54

bruintje123 schreef:
Ik had vorige week 3 heldere blaasjes aan de buitenkant van mijn lip bij de mondhond.
Deze zijn zonder korstjes weer weg gegaan.
Nu heb ik er weer 3 maar meer op mijn lip. Mooi op een rijtje naast elkaar. Helder van kleur.
Is dit nu toch een koortslip en het herpes virus?

Ik ben wel al de hele week snip verkouden, nies de hele dag.
Maar wat kan ik doen om die blaasjes te voorkomen?

Denk het wel ja.
Zinkzalf smeren (geen zovirax/aciclovir, deze virusremmers bereiken de bron van het virus niet). Zinkzalf droogt het uit zodat verdere besmetting voorkomen wordt en het ook snel weggaat.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:57

Emmaa_ schreef:
Ik ben er ook zo eentje die echt door kan dwalen op muziek in haar hoofd. Het zijn meestal ontzettend irritante nummers :+

Zelf vraag ik me wel af waar je nou echt fijne thermokleding koopt op een redelijk budget. Ik vertrouw de Primark niet met dit soort dingen op een of andere manier, maar ik heb ook geen zin om 80 euro uit te geven aan een shirtje.

Mijn fijnste legging komt wel bij de primark vandaan :') maar die verkopen ze niet meer. Dat was er een met een super dikke en zachte voering. Die is me heilig op dit soort dagen.
Verder raadt ik aan om wol te dragen. En ik ben qua koude spieren helemaal blij met Back on Track. Maar die trui kostte wel 45 euro :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:58

In een koud land, ik heb de beste warme goedkope kleding in finland gekocht.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:58

Dank je.
Ik herken een koortslip namelijk alleen als van die blaasjes die niet helder en daarna korstjes en dat zijn deze niet. Vandaar dat ik twijfelde.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:17

Macs schreef:
bruintje123 schreef:
Ik had vorige week 3 heldere blaasjes aan de buitenkant van mijn lip bij de mondhond.
Deze zijn zonder korstjes weer weg gegaan.
Nu heb ik er weer 3 maar meer op mijn lip. Mooi op een rijtje naast elkaar. Helder van kleur.
Is dit nu toch een koortslip en het herpes virus?

Ik ben wel al de hele week snip verkouden, nies de hele dag.
Maar wat kan ik doen om die blaasjes te voorkomen?

Denk het wel ja.
Zinkzalf smeren (geen zovirax/aciclovir, deze virusremmers bereiken de bron van het virus niet). Zinkzalf droogt het uit zodat verdere besmetting voorkomen wordt en het ook snel weggaat.

Ik smeer gewoon zovirax en dan is het een paar uur later ingedroogd. Iets anders helpt niet. Bij niets doen heb ik er 2 dagen last van.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:29

Ingedroogd kan natuurlijk maar zinkzalf is stukken goedkoper en effectiever. Zovirax bevat een virusremmer maar die kan helemaal niet bij de bron van een koortslip.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:54

Ik ging vandaag weer eens shoppen en zag voor de zoveelste keer van die romperachtige shirts (aan de onderkant kan hij dicht, zoals een romper voor baby's). Waarom is dit mode? Wie koopt dit?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:08

Eske_B schreef:
Ik ging vandaag weer eens shoppen en zag voor de zoveelste keer van die romperachtige shirts (aan de onderkant kan hij dicht, zoals een romper voor baby's). Waarom is dit mode? Wie koopt dit?

Ik! :D
Het zijn bodies. Waarom het mode is? Tja... Ik vind ze (ook niet allemaal natuurlijk) bij leuk staan met een high-waisted broek en iets van een vest/jas erover. En zo heb ik ook niet zo'n last van een blote onderrug als ik zit ofzo.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:18

ik vind ze ook fijn juist. Met een broek aan ziet het er gewoon uit als een hemd/shirt, alleen kruipt ie niet uit je broek

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:38

Waarom blonde mensen zwarte mascara gebruiken. Dat matcht toch helemaal niet met je haarkleur?
Zo snap ik ook niet dat echt blonde mensen hun wenkbrauwen donkerblond/bruin bijtekenen, kan ik me echt aan ergeren :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:41

Als ik m'n wimpers blond laat dan vraagt iedereen de hele dag of ik ziek ben. ;(

M'n wenkbrauwen doe ik om die reden inderdaad niet haha, dat vind ik gek staan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:44

Mar, weinig blonde mensen hebben ook echt blonde wenkbrauwen, die zijn bijna altijd donkerder. Maar ze echt bruin bruin maken staat wel gek ja.

Wimpers maak je zwart om je ogen beter te laten uitkomen, heeft verder niets met je haarkleur te maken.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:44

_Mar3 schreef:
Waarom blonde mensen zwarte mascara gebruiken. Dat matcht toch helemaal niet met je haarkleur?
Zo snap ik ook niet dat echt blonde mensen hun wenkbrauwen donkerblond/bruin bijtekenen, kan ik me echt aan ergeren :\

Omdat ze het zelf wél mooi vinden? ;)
Ik ben overigens blond, doe zwarte mascara op en 'teken' mijn wenkbrouwen donkerblond en ik hoor van mensen juist alleen maar positieve dingen er over. Vind het bij mezelf ook veel mooier dan bruine mascara en een gele wenkbrouwstift hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:46

Ik heb witte wenkbrauwen en donkerblond haar. Ik kleur ze bruin in. Vind ik mooi.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:20

Ik heb blond haar en hele donkere wenkbrauwen, dus hier doe ik niks mee.
Voor mijn wimpers gebruik ik enkel donkerbruine mascara, de zwart is voor mij idd te fel.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:23

Ik heb blond haar, maar zwarte wimpers :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:44

enamorada schreef:
_Mar3 schreef:

Omdat ze het zelf wél mooi vinden? ;)
Ik ben overigens blond, doe zwarte mascara op en 'teken' mijn wenkbrouwen donkerblond en ik hoor van mensen juist alleen maar positieve dingen er over. Vind het bij mezelf ook veel mooier dan bruine mascara en een gele wenkbrouwstift hoor :')

Haha geel wordt helemaal mooi ja. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:57

De meeste vrouwen hebben een kleur variatie van grijs nodig voor hun wenkbrauwen, blondines een lichtere grijs dan brunettes. Alleen als je een heel extreem warme ondertoon in je gezicht en haar hebt staat het mooi om je wenkbrauwen bruin te maken. Maar zelfs met een warme ondertoon staat grijs/bruin vaak nog het mooist.

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:12

Ik heb blond haar maar mijn wenkbrauwen zijn donkerblond. Ik maak ze iets donkerder omdat mijn gezicht dan mooier naar voren komt. Daarnaast zijn mijn wimpers zwart dus zou het raar zijn om blonde? of bruine mascara te gebruiken.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:41

_Mar3 schreef:

Ik heb lichtblond haar, maar mijn wenkbrauwen zijn donkerblond. Als ik mijn wenkbrauwen in dezelfde kleur als mijn hoofdhaar zou bijtekenen zou dat er heel raar uitzien.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:42

Ik heb vandaag een heerlijk brostoetje gekocht, maar ben vergeten hem in de koelkast te doen. Is hij nog eetbaar?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:43

geerte schreef:
Ik heb vandaag een heerlijk brostoetje gekocht, maar ben vergeten hem in de koelkast te doen. Is hij nog eetbaar?

als je die nu opeet nog wel hoor.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:44

Je wilt niet weten hoe gelukkig je mij nu maakt :')