Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:27

Beloven schreef:
Nou ik had vanavond afgesproken om wat op te halen.

Althans bod uitgebracht, reactie gehad dat het goed was, met haar adres en zus en zo was ze thuis ze zag ons wel verschijnen..

Ik teruggemaild dat we er dan vanavond om 7 uur zouden zijn, geen reactie meer op gehad

Wij staan daar.. Niemand thuis..

Jeetje, dat is wel echt kl*te! Dit hebben wij ook pas gehad, zouden we het ophalen, dus wij staan daar, doet er niemand open. Toen hebben we afgesproken om het dan een andere keer op te halen, maar ook die tweede keer was er niemand thuis. Dan baal je echt wel, rijd je helemaal voor niks. Uiteindelijk heeft diegene het zelf gebracht, maar toch heel zonde van je tijd. -O-

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:55

Marktplaats blijft toch een bijzonder fenomeen. Een pony weken lang op MP gehad, geen reactie. Tijdje er af gehaald en er daarna weer op gezet, Binnen een halve week verkocht en nog 3 mensen die er voor in de wacht stonden.. haha *\o/*
Nu hopen dat dat met de rest van mijn spulletjes ook gebeurt.
Boktmarkt verkoop ik nooit wat.
Nu wel een gezocht oproep geplaatst. ff kijken of er hier nog mensen wat willen verkopen :o

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:14

Ik heb er nu een elektrische fiets op staan. Ding is 3 jaar oud maar in perfecte staat. Nieuwwaarde tegen de 2000 euro, we willen er 600 voor hebben minimaal.

Krijg je biedingen van 200... Of nog erger; 205 |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:17

Nja is gewoon zonde van onze tijd indd + benzine :l

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:37

Wij zitten er aan te denken om onze 2 paarden weg te doen. Het liefst samen hoeft geen geld te kosten als ze maar samen een goed plekje krijgen.
Nadelen, ze hoesten maar is niet te herleiden waar het vandaan komt, is ook niet de hele dag, vooral 's ochtends. Een van de 2 is sterk van karakter dus er moet wel een aanpakker als eigenaar komen die niet bang is. De leeftijden zijn16 en 17 en er is al 7 jaar niets meer mee gedaan. Als ik ze op marktplaats zet ben ik bang dat er handelaren enzo komen dus lastig hoe dit nu te doen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:44

en als je er nu een slacht prijs aan hangt? Dan betalen ze er in ieder geval wat voor en is het percentage winst minder dus minder aantrekkelijk voor een handelaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:36

Nou kreeg gisteravond nog een mailtje dat ze de krabpaal tog aan der huisgenoot had verkocht. Leuk maar ik stond tog echt voor je deur om de afgesproken tijd.. Kan je niet om 10 uur gaan mailen echt.. Wtf.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:49

bridgetF schreef:
en als je er nu een slacht prijs aan hangt? Dan betalen ze er in ieder geval wat voor en is het percentage winst minder dus minder aantrekkelijk voor een handelaar?
Tuurlijk wel.. Een handelaar kan ze toch juist dan verkopen. De prijs is immers laag.. Wil je niet dat ze ergens terecht komen waar je er geen zeggenschap over hebt of waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is het heel simpel. NIET verkopen… op het moment dat je ze verkoopt heb je er niks meer over te zeggen. Dan ben je gewoon overgeleverd aan de goede wil van de ‘koper’ en dat is gewoon puur geluk hebben.
Wellicht kun je nog beter kijken naar een bejaardentehuis of stal speciaal voor oudere paarden. Meestal behoud je dan nog zeggenschap, iig omdat je elke maand nog een klein gedeelte stalgeld betaald.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:04

Hier weer een goede ervaring :D
17:55 een mailtje gedaan over een 50mm lensje van Canon, was er gisteren tevens pas op gezet. Was in Franeker, en wij moesten naar Harlingen toe. Mooi op de route dus :j Prijs was leuk, zeker met de extra bijgeleverde spulletjes (filtertje en zonnekap). Gemaild, binnen 5 minuten mail terug gehad, en om kwart over 7 stonden we al daar op de stoep om het lensje op te halen. Helemaal super :D

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:43

Ik heb ook een aantal dingen op mp gezet het eerste onzin bod is al binnen...

10 euro Inc verzendkosten op een zgan body protector van Kieffer..2x gedragen.. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:41

Hier een goede ervaring.

Wij willen al best lang een airfryer. Toch wel de XL versie.

Kijken op marktplaats, mensen bieden gewoon €175-185 op die dingen (zijn €200 nieuw)

Stond er net 5 min eentje op voor €150, gelijk gemaild. Eigenlijk alleen ophalen maar ze wouden hem wel verzenden.

Netjes dezelfde dag €158,60 overgemaakt. En vandaag ontvangen :D

Ding is nog helemaal nieuw, factuur erbij en alle boekjes. Ik ben blij. Toch een hoop geld vind ik.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:18

Hier ook weer een goede ervaring.
Irish horseware deken vandaag op de post gedaan, morgen een bubbeltjesevelop kopen voor een bit dat ik moet versturen en misschien ook een paar beschermers verkocht. :D

Maar ook weer mensen die niet kunnen lezen... Staat drie keer in mijn advertentie dat de peeskappen maat full zijn. Krijg ik een mailtje: 'goedemorgen welke maar zijn de peeskap gr' _-:(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 02:03

Beloven schreef:
Hier een goede ervaring.

Wij willen al best lang een airfryer. Toch wel de XL versie.

Kijken op marktplaats, mensen bieden gewoon €175-185 op die dingen (zijn €200 nieuw)

Stond er net 5 min eentje op voor €150, gelijk gemaild. Eigenlijk alleen ophalen maar ze wouden hem wel verzenden.

Netjes dezelfde dag €158,60 overgemaakt. En vandaag ontvangen :D

Ding is nog helemaal nieuw, factuur erbij en alle boekjes. Ik ben blij. Toch een hoop geld vind ik.

Oef, zou met zon hoog bedrag dat eigenlijk niet aandurven. Dan zou ik alleen ophalen durven.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:16

Alja schreef:
is ook een raar verhaal, weet ook nog niet zo goed wat ik ermee aan moet..
miss eerst maar op zn beloop laten...
maar vind het vooral heel raar dat ik in een sms heel duidelijk heb gevraagd om de adres gegevens te mailen maar dat zij het dan alleen in de bankomschrijving zet en ook niet terug smst ed.
tegenwoordig kijk ik alleen nog maar via de app op mijn bankrekening en dan zie je geen bankomschrijving staan dus toen ik het bedrag herkende ging ik er vanuit dat het bij het mailtje hoorde.

Zou het kunnen dat het adres via sms van zoonlief is en ze je zo proberen op te lichten?
Jij stuurt naar zoon en zij ontvangt geld terug.
Zo hebben ze en geld terug en product.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:56

Sammie schreef:
bridgetF schreef:
Tuurlijk wel.. Een handelaar kan ze toch juist dan verkopen. De prijs is immers laag.. Wil je niet dat ze ergens terecht komen waar je er geen zeggenschap over hebt of waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is het heel simpel. NIET verkopen… op het moment dat je ze verkoopt heb je er niks meer over te zeggen. Dan ben je gewoon overgeleverd aan de goede wil van de ‘koper’ en dat is gewoon puur geluk hebben.
Wellicht kun je nog beter kijken naar een bejaardentehuis of stal speciaal voor oudere paarden. Meestal behoud je dan nog zeggenschap, iig omdat je elke maand nog een klein gedeelte stalgeld betaald.

Hier sluit ik me bij aan. Ik heb inmiddels zoveel mee gemaakt op het gebied van paarden verkopen en ze zouden zo'n geweldig plekje krijgen en altijd blijven en als ze toch weg gingen eerst contact met mij..
Ik heb nu zelf twee haflingerruinen beide met zomereczeem, super gek op elkaar. Ze zijn nu 3 jaar, dus niet beleerd nog niet zo erg, maar weet ook niet of het er van komt. Ze blijven maar lekker hier in het land lopen, want de risico's dat ze uit elkaar worden getrokken of verkeerd terecht komen..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:16

Daarom denk ik juist slachtprijs vragen ipv gratis. Maar het blijft hoe dan ook een moeilijke situatie. Als ze eenmaal uit handen zijn, heb je er geen zeggenschap meer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:31

Heb de stommigheid uitgehaald om bij AliExpress wat te bestellen(lithops zaden)
Ernstig nep. Geld terug gevraagd en krijg nu met een zielige mams en dito kids te maken.
Tja zal wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-15 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:32

Tot nu toe heb ik altijd gekregen wat ik heb besteld bij aliexpress. Maar ook dat zijn verkopers, nog altijd betrouwbaarder dan marktplaats.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:00

Ik ben nooit zo van bestellen.
Inmiddels ben ik via ebay in lovee. Naar een blingbling speen (baby) maar weet niet of dit een betrouwbare verkoper is.

http://m.ebay.co.uk/itm/281838960182

Iemand zin om met mij mee uit te zoeken?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:02

Verkoper heeft 100% positive feedback. Dus zou de gok gewoon wagen en anders heb je niks te verliezen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:15

Ja dat wel, als ik verder kijk zie ik zelfde verkooer met elke keer 100% feedback. Maar ik heb er echt geen verstand van.

Is hij wel eerlijk dan haal ik bijna zn hele collectie (beddengoed en kleding-jongen enz)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:54

Ik heb ook wel is zadels verzonden dat mensen €200-500 overmaakte. Dus uit mijn ervaring durfde ik het daarom wel, mensen waren ook al paar jaar actief en ophalen was gewoon te ver. Hadden we wel gedaan als het niet verzonden kon worden.

Maar hij werkt perfect, lekkere patatjes :D haha.

Heb ook een scooter via marktplaats gekocht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:06

Euh ik zie 1 neutrale feedback en de rest allemaal positief. Ik zou die gok bij deze koper wel wagen. Heb je paypal? Betaal via paypal, heb je nog wat extra bescherming.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:53

Oke ik heb er echt geen verstand van. Ik zie maar 1 recensie daarom. Ligt misschien aan mijn mobiel.

Dankjewel

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:00

Musiess schreef:
Oke ik heb er echt geen verstand van. Ik zie maar 1 recensie daarom. Ligt misschien aan mijn mobiel.

Dankjewel

Ik vertrouw dit ook wel :j 699 positief en 1 neutraal. geen negatief.

Maar tja dat dacht ik ook bij een eBay seller, 5 negatief en 500 nog wat positief ik daar wat bestellen verdwijnt die verkoper opeens van eBay terwijl hij al sinds 2010 actief is. Hopen dat mijn paketje deze week toch nog aan komt anders moet ik alsnog mijn geld terug vragen... ik wil gewoon mijn paketje :')