Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:41

theadora99 schreef:
Voor de tweede keer deze week een auto die enorm naar me aan het seinen is met groot licht. De lampen doen het gewoon goed, groot licht stond niet aan. Best veel gereden en alleen deze twee auto’s hebben geseind, maar wel echt heel vaak. Niet 1 of 2 keer knipperen, maar non stop vanaf dat ze me zien tot ze me voorbij zijn. Zijn ook geen mensen die ik ken ofzo die dat voor de lol zouden doen. Snap er niks van :')

Misschien doffe koplampen? Van dichtbij zie je dat niet maar van veraf wel. Mijn koplampen moeten 1x in de 2 jaar worden gepolijst anders gaan ze ook naar mij seinen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:57

Roosch schreef:
Ik had dat laatst ook en toen stond m'n mistlamp per ongeluk aan :')

Mistlamp is het niet (hebben we gecheckt). Te hoog afgesteld zou kunnen maar zou het raar vinden dat 2 auto’s dat opmerken als ik denk ik de afgelopen week wel 1000 auto’s ben tegengekomen + ik heb er niets aan veranderd haha.
Dof zou nog wel kunnen. Vind het vooral gek dat er 2 mensen seinen alsof mijn lampen uit de auto hangen en verder niemand seint.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:19

Toch wel benieuwd of anderen dit de laatste paar jaren ook meer ervaren dan voorheen: Vooral oudere mensen die:

- Zonder te kijken afslaan (verkeer, supermarkt met kar, scootmobiel op de stoep, maakt niet uit). En dan ook niet in de gaten hebben dat iemand door die actie bijna in de auto zit of op de plaat gaat.
- Fietsen of wandelen op het midden van de weg/fietspad en niet reageren als je belt of vraagt of ze even aan de kant willen.
- Rechts geen voorrang geven.
- Voorrangswegen negeren.
- Spontaan rechtsomkeert maken terwijl je achter ze loopt.
- Eisen dat je langzamer gaat fietsen omdat zij daar lopen (op het fietspad/op de weg).

Wat extremer, maar niet ongebruikelijk:
- Letterlijk op je tenen rijden en erop stil gaan staan met een scootmobiel, vragen of ze even van je voet af willen gaan en naar je hoofd gesmeten krijgen dat ik me niet moet gedragen als een verwende tiener (ben 39 :') )
- Of tegen je hakken aan rijden met de voetsteunen van een rolstoel en boos worden dat je niet doorloopt terwijl je in een rij staat te wachten (gebeurt regelmatig)
- Ook zeer regelmatig: Zelf rechts lopen, merken dat er een fiets aankomt, oversteken om links te gaan lopen, maar de hond, die aan de lijn zit, rechts laten lopen.

Ik weet dat vergrijzing een ding is en dat ouderen minder reactievermogen/denkvermogen hebben, maar deze reeks is van de laatste 2 dagen (en systematisch ook de laatste 2-3 jaar dat het echt opvalt). Zelf doe ik niks anders en ik ben echt niet zo gek veel buiten :')

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:22

Mijn moeder die constant aan het zeiken is dat ik 22 ben en me in haar ogen niet volwassen genoeg gedraag, constant dingen zeggen zovan ''gedraag je toch is naar je leeftijd en blablabla'', ik heb angststoornis + autisme, waardoor ik veel dingen gewoon niet durf. Vanaf m'n 13e/14e amper een normale jeugd gehad toen m'n vader is overleden, ook door mijn moeder en nu moet ik 24/7 oppassen op wat ik doe en zeg richting m'n moeder, waardoor ik gewoon constant gestressed ben.

Nu heb ik bijvoorbeeld kleurboeken gekocht en stiften die ik gezien had op tiktok, wat mij ook wel leuk leek. En ja het zijn kleurboeken met dikkere lijnen en niet zoveel lijnen waardoor het lijkt alsof het voor kinderen is, en zeikt ze dus constant dat het kinderachtig is en zonde is van het geld. Maar het is mijn keuze en mijn geld, mij lijkt het relaxend en fijn om te doen. Heb het nu al een paar dagen in huis maar nog geen zin gehad om er in te kleuren omdat haar woorden alleen maar door m'n hoofd gaan. En zo zijn er vaker dingen waar ik me echt gewoon dood aan erger en wat mij pijn doet, maar dat heeft ze gewoon niet door.

Lisette0

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:28

Ik ben aardig wat jaartjes ouder, en heb ook een oliebol aan kleur spullen hoor. :D

Gewoon aan de slag gaan! Is ook lekker ontspannend, verstand op nul.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:49

Lisette0 schreef:
Ik ben aardig wat jaartjes ouder, en heb ook een oliebol aan kleur spullen hoor. :D

Gewoon aan de slag gaan! Is ook lekker ontspannend, verstand op nul.

Heb ik idd ook meerdere keren gezegd, dat 99% van de mensen op tiktok die aan het kleuren zijn wrs mensen zijn van 30+, maar nee die mensen zijn ook kinderachtig enzv |o

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:54

Niet leuk op te horen idd, dat snap ik. Maar probeer het je niet te veel aan te trekken.
Kan je op je kamer zitten en daar lekker hobbyen? :)

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 01:12

Lisette0 schreef:
Niet leuk op te horen idd, dat snap ik. Maar probeer het je niet te veel aan te trekken.

Ik zit idd altijd op m'n kamer!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:37

Niks van aantrekken, al is dat moeilijk wat ik ook snap omdat het je moeder is. Degene die kinderachtig doet is je moeder.

Ik ben 42 en hou van cosplay en een paar weken geleden liep ik er bij als prinses inclusief jurk met hoepelrok en een tiara :j
Ik vind Disney ook te gek en zou er het liefst elke dag heen willen gaan. <3

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:42

TessaxQuincy schreef:
Mijn moeder die constant aan het zeiken is dat ik 22 ben en me in haar ogen niet volwassen genoeg gedraag, constant dingen zeggen zovan ''gedraag je toch is naar je leeftijd en blablabla'', ik heb angststoornis + autisme, waardoor ik veel dingen gewoon niet durf. Vanaf m'n 13e/14e amper een normale jeugd gehad toen m'n vader is overleden, ook door mijn moeder en nu moet ik 24/7 oppassen op wat ik doe en zeg richting m'n moeder, waardoor ik gewoon constant gestressed ben.

Nu heb ik bijvoorbeeld kleurboeken gekocht en stiften die ik gezien had op tiktok, wat mij ook wel leuk leek. En ja het zijn kleurboeken met dikkere lijnen en niet zoveel lijnen waardoor het lijkt alsof het voor kinderen is, en zeikt ze dus constant dat het kinderachtig is en zonde is van het geld. Maar het is mijn keuze en mijn geld, mij lijkt het relaxend en fijn om te doen. Heb het nu al een paar dagen in huis maar nog geen zin gehad om er in te kleuren omdat haar woorden alleen maar door m'n hoofd gaan. En zo zijn er vaker dingen waar ik me echt gewoon dood aan erger en wat mij pijn doet, maar dat heeft ze gewoon niet door.

Ik ben ook volwassen maar ben wederom begonnen met kleuren omdat ik anders continue op mijn telefoon zit. Gisteren was ik met mijn zoon van 13 aan het kleuren.

Heb je hulp bij je autisme?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:45

Ik ben 58 en kleur ook hoor. Vind het lekker ontspannend vooral nu het in de avond donker is.
Niet van aantrekken en al heb je 6 kleurboeken wat dan nog.
Nou ma.. ik kan beter kleuren dan iedere avond in de kroeg zitten blowen en rondneuken of wil je dat ik dat doe...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:31

De enige die er kinderachtig is, is je moeder..
Misschien moet ze ook eens gaan kleuren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:51

Doet je moeder ook puzzels? Of Daimont painting?
Dat is het zelfde idee namelijk.

Iets maken om ff te ontspannen.
Is juist heel volwassen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:45

Liefie, ik geef creatieve workshops aan volwassenen, ik kan er echt veel aanwijzen die allemaal dol zijn op stiften, kleurpotloden en kleurplaten. Sterker nog ik ga vandaag een spirograaf meenemen, ik schat de kans 95% dat dat meteen liefhebbers krijgt. Dat is een ouderwets product wat je kan vinden in speelgoedzaken, maar het is creatief en ook heel ontspannend.

Creativiteit is easy to learn, difficult to master. Echt niet alleen voor kinderen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:10

Siggislief schreef:
De enige die er kinderachtig is, is je moeder..
Misschien moet ze ook eens gaan kleuren.

Amen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:15

TessaxQuincy schreef:
Lisette0 schreef:

Ik zit idd altijd op m'n kamer!

Wat fijn dat je een eigen plekje hebt waar je je eigen hobby kan uitvoeren. Je moeder mag het helemaal niets vinden, een eigen mening hebben mag, maar ze mag het niet belachelijk maken en jou erom veroordelen.
Mam, jij vind kleuren stom. Maar het IS niet stom, jij VIND het stom. En ik vind het leuk, dus ik kleur.

Lekker doorgaan met kleuren hoor!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:28

Jammer dat je moeder er zo in staat. Waarom moeten dingen die we als kinderen leuk vonden zo 'no go' zijn voor volwassenen terwijl het toch gaat of je het leuk vind, het je ontspanning en rust geeft? Al ga je kleien met kleurtjes. Lekker boeiend hoe oud je bent, als je het leuk vind is het toch prima! Wel heel jammer dat je moeder er zo in staat :(:)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:04

Nou ik vind er echt niks mis mee en je bent er niemand mee tot last toch? Lekker kleuren hoor :D

Mijn baas dropte net even dat hij wel verwacht dat iedereen incl ik donderdag een uurtje of 4 gaat overwerken 8)7

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:28

Weer een afwijzing.
Ik ben het zo verdomme zat. En alleen maar omdat een docent een fout heeft gemaakt.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:32

Dankjewel iedereen <3 Heel fijn om zo wakker te worden. Mijn moeder zelf doet soms diamond painting, ze heeft al aardig wat gemaakt, en ze vind lego ook leuk om te doen. En ja dat is ook officieel bedoeld voor kinderen.

Ineke2 schreef:
Niks van aantrekken, al is dat moeilijk wat ik ook snap omdat het je moeder is. Degene die kinderachtig doet is je moeder.

Ik ben 42 en hou van cosplay en een paar weken geleden liep ik er bij als prinses inclusief jurk met hoepelrok en een tiara :j
Ik vind Disney ook te gek en zou er het liefst elke dag heen willen gaan. <3

Cosplay lijkt mij ook echt heel leuk om te doen, maar daarvan weet ik dat ze dat sowieso nooit gaat accepteren en zoiets snapt ze ook niet dus daar maar nooit over gehad.

Wescha schreef:
Ik ben ook volwassen maar ben wederom begonnen met kleuren omdat ik anders continue op mijn telefoon zit. Gisteren was ik met mijn zoon van 13 aan het kleuren.

Heb je hulp bij je autisme?

Ik heb op dit moment geen hulp, wel gehad toen ik net gediagnosticeerd was, (ik was 20 dus ook pas heel laat) maar aangezien ik alleen thuis zit zonder baan of iets (ben er mee bezig met een job coach) stelde dat weinig voor en hielp het amper.

Mando schreef:
Ik ben 58 en kleur ook hoor. Vind het lekker ontspannend vooral nu het in de avond donker is.
Niet van aantrekken en al heb je 6 kleurboeken wat dan nog.
Nou ma.. ik kan beter kleuren dan iedere avond in de kroeg zitten blowen en rondneuken of wil je dat ik dat doe...

Mijn moeder heeft het qua gedrag echt makkelijk met mij, ik rook niet, drink geen alcohol en doe geen drugs. Ga niet alleen het huis uit dus ze hoeft zich nooit zorgen om mij te maken. Het enige wat ik doe als ik niet kleur is de hele dag op m’n telefoon, of ik ben aan het gamen achter m’n pc. Nou dan zie ik m’n kind toch liever kleuren.

Maar deze berichtjes doen me echt heel erg goed, en ik ga zeker weten vandaag de kleurboeken erbij pakken om te kleuren! <3

Het gene wat mij het meeste pijn doet nu is dat ik volgende week zaterdag jarig ben, en ik eigenlijk stiften wil vragen (een grote set) maar ja kinderachtig dus ga ik niet doen. Alleen dat ze waarschijnlijk ook de hele familie gaat vertellen dat ik ‘kinder’ kleurboeken heb gekocht. En dan ook op zo’n manier om te laten merken wat ze er van vind.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:49

Geld vragen, je bent aan het sparen om wat leuks te kopen. Wat dat precies is gaat niemand wat aan.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:59

Wat een onzin zeg dat je kinderachtig bent omdat je aan het tekenen bent. En wat is er mis mee om kinderachtig te zijn. Sommige mensen kunnen wel wat kinderachtigheid gebruiken. Het leven is allemaal al serieus genoeg zeg… >;)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:37

Malbec schreef:
Dat ik 10 kg kwijt ben (geen ergernis) en dat ik het bij mezelf lichamelijk nog niet zie (wel ergernis). Ik merk het wel steeds meer aan kleding, in mijn dagelijk leven en soms zie ik het een beetje in mijn gezicht, maar echt lichamelijk zie ik het nog niet >;)

Dit, met bijkomstigheid dat ik mijn beha's niet meer pas. Zelfs mijn sportbeha's zijn qua cup te groot :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:27

De muts van uwv waar ik morgen gesprek mee heb zou vandaag bellen. Ik gok zomaar dat ik niet gebeld ga worden. :')

Moet ze morgen niet zeuren naar als ik er hoestend zit. :+

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:59

Kat die niet in de slaapkamer mag. Al vanaf het begin niet en de deur zit altijd op slot.. maar sinds paar weken krabt ze, springt tegen deurklink aan als ik op bed lig. Ben boos geworden, genegeerd etc maar niks helpt. En daardoor kan ik al weken bijna niet slapen.