Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 07:57

Jolliegirl schreef:
Kairos schreef:
Met kickboxen verstap ik me met regelmaat :+. Ik vind het wel leuk, dus stoppen zou ik jammer vinden. Echter elke keer als ik me verstap, doet mijn knie niet veel pijn, maar waarschijnlijk net genoeg om hem te gaan ontlasten :7 Hierdoor heb ik nu voor de 2e keer in 1.5 maand tijd weer last van overbelastingsklachten.

Nu dacht ik, zou ik daar tijdens kickboxen een brace voor kunnen dragen? En hoe kom ik erachter wat voor brace dit moet zijn?

Misschien beter om aan je techniek te werken om te voorkomen dat je je verstapt.

Een brace is symptoom bestrijding.
Een goede basishouding lijkt me beter.

Dat probeer ik wel, Maarten gebeurd zeg maar altijd als we pads doen en ik de pads vasthoud. Iemand trapt 1x, ik ben nog uit balans en sta nog niet helemaal goed, iemand trapt nog een keer en verstap me daardoor als het ware. Anders had ik waarschijnlijk op de grond gelegen :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 09:37

Dan moet diegene dus wachten tot jij goed staat. Zo simpel is het. En jij kunt aangeven " okay,.lets go!"
Je traint niet om geblesseerd te raken.

kosseh

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:19

Welke winkels naast Mediamarkt zijn op zondag op en verkopen Samsung telefoons?

Mijne heeft het gister avond begeven. Zou vandaag graag een nieuwe kopen, alleen hebben de 4 medimarkten die hier het dichtsbij zijn niks op voorraad. Bestellen kan natuurlijk wel, maar niet heel handig. Ik kan nu namelijk ook niet bij de ING en creditcard app, waardoor betalen lastig is..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:50

Coolblue is ook altijd wel open op zondag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:03

En dan vaak ook nog wel de ketens als Expert.
Niet dat ik er daar ooit 1 heb gekocht, maar kan wel :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:38

Bedankt voor de antwoorden :) Coolblue heeft de 2 waar ik over twijfel beide in voorraad, bij de dichtsbijzijnde winkel.

Nu nog de keuze maken. Wordt het de Samsung Galaxy S24 of A55. De prijs van de s24 is bijna het dubbele van die van de a55. Ik neig naar de S24, vooral opdat ik de afgelopen 15 jaar al de S serie heb.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:39

Ik heb de A55, heel fijne telefoon voor een leuk bedrag. Ik vond de S24 veel te duur.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:59

Als je de afgelopen jaren al de S serie hebt zou ik daar zeker niet van af stappen. Ik heb dat eens probeerd maar ik had binnen een maand mijn A serie verzopen in een stortbui omdat ik er niet bij stil had gestaan dat die niet water en stof dicht zijn. Onhandig bij de paarden...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:04

Ik heb ook ooit een uitstapje gemaakt naar de A serie omdat ik dacht dat ik mijn telefoon toch niet zo intens gebruikte (qua camera, opslaggeheugen etc.). Maar drie maanden later hoogst gefrustreerd toch weer terug naar de S, want ik vraag blijkbaar te veel snelheid en werkgeheugen van mijn telefoon voor de A om aan te kunnen. Als in, ik wil heel snel kunnen schakelen tussen apps en pagina's en daar is de A serie beduidend slechter in (langzamer en haperend switchen, waar ik dus duidelijk te ongeduldig voor ben geworden). En het waterdichte is ook een goede, dat was ook echt irritant ineens.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:22

Of de Samsung winkel zelf (bv in Mall of the Netherlands Leidschendam). Ik raad de fold aan :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:25

De a55 is ook waterdicht, Als in die kan een uur onderwater tot een metere diep volgens de revieuw site.

Ik moet wel erbij zeggen dat ik erg lang doe met m'n telefoons dus die ook niet altijd even snel meer waren haha. S5mini 5 jaar en nu de S10e bijna 6 jaar (die het dus begeven heeft)

Ik twijfel nu vooral omdat volgens de sites de A55 erg dicht bij de S komt en geen budget model meer is. En ik vind het verschil van bijna het dubbele wel erg veel.
De S24 kan dan wel weer langer met z'n baterij zeggen ze. En heeft nog 7 jaar updates terwijl de A55 het maar 4 a 5 jaar heeft..
Keuzes maken is zo niet mijn ding..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:35

Mijn ouders hebben beiden een A serie, prima telefoon voor 65+ maar ik wordt er helemaal kriegelig van.

Ik heb nu een S20 en ik denk dat de volgende een S23 wordt. Vind de 24 echt nog te duur.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:36

Ik heb inmiddels ruim een jaar de A54 en ik vind het echt een prima telefoon, terwijl ik ook altijd de S modellen heb gehad. Hij wordt ook wel nat en stoffig, is tot nu toe geen probleem geweest. Natuurlijk is die S24 een betere telefoon, mijn vriend heeft een S24 Ultra en dat is echt wel een gaaf ding, maar mij het geld echt niet waard.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:37

Ik heb ook de a54 en vind het een fijne telefoon. Maar ik denk dat ik hier na op een s model ga overstappen omdat ik veel film en foto's maak

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:41

Zou bij Coolblue even vragen of je ze beide mag zien/proberen. Die jongens/meiden daar kunnen vaak ook prima de verschillen uitleggen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:18

Ik heb een A serie gehad voor mijn werk en ik vond het een vreselijk ding. Traag en kon echt maar weinig aan.

Heb nu een S24+ en ben daar echt enorm tevreden mee.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:36

Ik heb jarenlang alleen maar A-series gebruikt, tot ik sinds mei dit jaar de S23 heb gekocht en die vind ik beduidend fijner.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:26

De S24 heeft ook fijne AI functies. Daar zou ik ook naar kijken

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 17:13

xColorCross schreef:

Dat zou voor mijn compleet irrelevant zijn.

Mijn samsung is ook hoog bejaard en dringend aan vervanging toe, maar zijn er nog kleine betaalbare samsungs?
Als ik zoek op klein, dan zijn de modellen al meer dan 6 inch, dat vind ik veel te groot. Ik wil graag 5 inch of kleiner (liever nog iets kleiner). Wel met een goede camera. Iemand idee of dat nog bestaat?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 18:58

Els1984 schreef:
xColorCross schreef:

Dat zou voor mijn compleet irrelevant zijn.

Mijn samsung is ook hoog bejaard en dringend aan vervanging toe, maar zijn er nog kleine betaalbare samsungs?
Als ik zoek op klein, dan zijn de modellen al meer dan 6 inch, dat vind ik veel te groot. Ik wil graag 5 inch of kleiner (liever nog iets kleiner). Wel met een goede camera. Iemand idee of dat nog bestaat?

Volgens mij niet. 5 inch is bij Samsung niet bestaand, tenzij je voor de Samsung flip phone gaat.
Apple heeft 2 modellen die onder de 5.5” zitten, er is een iPhone mini voor bepaalde modellen en de SE 2020.
Zie onderstaande odido blog
https://www.odido.nl/blog/beste-kleine-telefoon/

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:05

Ik ben uiteindelijke toch voor de S24 gegaan, door jullie ervaringen. Bedankt voor alle reacties!

Els1984, ik wil het liefst ook een kleine. De s24 is niet veel groter dan m’n s10e. Ik doe het er maar mee. Uiteindelijk went het. Hiervoor de s5mini gehad, die een stuk kleiner was, duurde even maar toch gewend

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:31

Na het lezen hier van de ervaringen met de Samsung telefoons begin ik ook steeds meer te twijfelen om de s24 te halen! Heb nu nog een S20 maar batterij word slecht, deze is ook al een keer vervangen geweest.
Helaas al paar grote kosten gehad deze laatste 2 maanden dus wil eigenlijk nog even uitstellen, stiekeme hoop dat Odido met goede blackfriday actie komt met verlengen in combi met een telefoon aanschaffen.

Edt: als ik nu bij odido verleng kost het toestel mij: 672!
Laatst bijgewerkt door Valerie93 op 03-11-24 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:01

Toevallig, ik heb nu een s10e en laat die vervangen door een s24. Ik wacht alleen nog op een goede aanbieding. Het schijnt dat vóór Black Friday goede,zo niet betere aanbiedingen komen, maar zeker weten doe ik dat niet.. ik hou nu deze site in de gaten, waar alle prijzen van aanbieders van de s24 bijgehouden wordt.

https://tweakers.net/pricewatch/2033874 ... zwart.html

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:13

Misschien dat jullie mij kunnen helpen met een andere vraag,
Voor degene die op videoland de documentaire hebben gezien van/over Def rhymz, weten jullie toevallig wie de 2 artiesten waren die de nummers "doekoe" en "de bom" zongen??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:16

Valerie93 schreef:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met een andere vraag,
Voor degene die op videoland de documentaire hebben gezien van/over Def rhymz, weten jullie toevallig wie de 2 artiesten waren die de nummers "doekoe" en "de bom" zongen??

Postmen toch?