Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Maar zwaar overgewicht is er niet van de een op andere dag he… degene die twee kilo te zwaar is en op tijd op de rem trapt verdient toch net zo goed credits? In de basis moet diegene immers precies hetzelfde doen om af te vallen; gewoontes doorbreken.
Popstra schreef:Het scheelt al als je een ouderwets boodschappenlijstje maakt en enkel die boodschappen doet plus niet elke dag gaan maar bijv 2x in de week.
Ik zie bijv bij een Jumbo altijd enorm veel suikergoed vooraan liggen en richting de kassa’s. Echt schappen/kisten/rekken vol!! Niet normaal wat een troep.
Ik zou geeneens weten wat ik moest kiezen bij zo veel aanbod en neem dus niks mee.
Een verwennerijtje komt bij ons enkel in het weekend. Een klein taartje ofzo.
Het is allemaal de discipline in je mindset. Gewoon niet alles maar vreten wat je voor handen krijgt.
Maar dan die truc van het rijk wat betreft plan de hoge BTW afschaffing op groente en fruit. Het computer systeem kan dat nog niet verwerken. Gaat jaren duren eer dat wel kon.
Memories schreef:996981 schreef:Maar zwaar overgewicht is er niet van de een op andere dag he… degene die twee kilo te zwaar is en op tijd op de rem trapt verdient toch net zo goed credits? In de basis moet diegene immers precies hetzelfde doen om af te vallen; gewoontes doorbreken.
Mwah, ik vind het echt enorm anders als iemand met zeer ernstige obesitas diens hele levensstijl om weet te gooien en tientallen kilo’s afvalt dan iemand die slechts een paar kilootjes afvalt en al op het randje van een normaal gewicht zat. Die laatste persoon hoeft zeer waarschijnlijk veel minder aanpassingen te doen en minder hardnekkige gewoontes te doorbreken.
Popstra schreef:Het scheelt al als je een ouderwets boodschappenlijstje maakt en enkel die boodschappen doet plus niet elke dag gaan maar bijv 2x in de week.
Ik zie bijv bij een Jumbo altijd enorm veel suikergoed vooraan liggen en richting de kassa’s. Echt schappen/kisten/rekken vol!! Niet normaal wat een troep.
Ik zou geeneens weten wat ik moest kiezen bij zo veel aanbod en neem dus niks mee.
Het is allemaal de discipline in je mindset. Gewoon niet alles maar vreten wat je voor handen krijgt.
Maar dan die truc van het rijk wat betreft plan de hoge BTW afschaffing op groente en fruit. Het computer systeem kan dat nog niet verwerken. Gaat jaren duren eer dat wel kon.
purny schreef:Popstra schreef:Het scheelt al als je een ouderwets boodschappenlijstje maakt en enkel die boodschappen doet plus niet elke dag gaan maar bijv 2x in de week.
Ik snap ook niet waarom een fles slimpie 2,19 kost voor een halve liter en een fles gewone ranja 0,79 cent voor een liter...
purny schreef:@ 996981: Bij de leefstijlinterventie leer je bewuste keuzes maken. Je moet je eerst bewust worden van het feit waarom je iets doet.
Waarom iemand ranja koopt is gewoon persoonlijk en qua smaak. Goedkoop ook wel.
Maar ik snap ook niet waarom er zoveel mensen zijn die die gore avocado's kopen
purny schreef:@Imandra: Mensen zijn al gezonder gaan leven. Er wordt meer gefietst en er zijn leefstijl groepen geïntroduceerd. Maar het zit vaak in je mindset. Als je je lekkerder in je vel voelt zitten zul je makkelijker afvallen.
996981 schreef:In jou ogen blijkbaar niet. Ook goed
996981 schreef:Maar zwaar overgewicht is er niet van de een op andere dag he… degene die twee kilo te zwaar is en op tijd op de rem trapt verdient toch net zo goed credits? In de basis moet diegene immers precies hetzelfde doen om af te vallen; gewoontes doorbreken.
996981 schreef:Omdat diegene waarschijnlijk al betere gewoontes had (bewust of onbewust)
996981 schreef:Waarom zou diegene met twee kilo niet de rest van zijn leven op moeten letten? Ook dat zijn vooroordelen. Slanke mensen krijgen vaak het verwijt dat het voor hen makkelijk praten is. Waarom? Wie zegt dat zij niet ook bewust bezig zijn met eten en bewegen en juist daarom niet zwaar worden?
Het werkt twee kanten op hè? Twee kilo zijn twee kilo. Dat zijn niet kilo’s als het om iemand gaat met obesitas en kilootjes als het gaat om randje overgewicht. Die twee kilo zullen bij beide personen op dezelfde manier verloren moeten worden
Echwel schreef:Juist al die zoetstoffen zorgen voor gewichtstoename
Je lichaam denkt suikers te krijgen en wordt bedrogen, dus gaat het steeds meer snakken naar nog meer zoetigheid.
Dus wat mij betreft mogen alle zoetstoffen wel duurder, gelijk met de suikertaks..
Als je bv kijkt met thee hoeveel smaken je hebt, kruiden thee enz, ook zoete smaken
Dat is al veel gezonder
Echwel schreef:Ben ik niet met je eens
Als je daardoor liters Light gaat eten en drinken is het gewoon fout, ze zijn heel verslavend
Echwel schreef:Juist al die zoetstoffen zorgen voor gewichtstoename
Je lichaam denkt suikers te krijgen en wordt bedrogen, dus gaat het steeds meer snakken naar nog meer zoetigheid.
Dus wat mij betreft mogen alle zoetstoffen wel duurder, gelijk met de suikertaks..
Als je bv kijkt met thee hoeveel smaken je hebt, kruiden thee enz, ook zoete smaken
Dat is al veel gezonder
Echwel schreef:Ben ik niet met je eens
Als je daardoor liters Light gaat eten en drinken is het gewoon fout, ze zijn heel verslavend
996981 schreef:Hoezo moet iemand die niet van overgewicht afkomt minder opletten? Iedereen heeft een bepaalde calorie behoefte. Ga je erover kom je aan. Het maakt daarin geen verschil of je ooit overgewicht hebt gehad of niet.
Voor iedereen is het opletten.
Shadow0 schreef:Echwel schreef:Ben ik niet met je eens
En alweer is een eigen mening blijkbaar relevanter dan daadwerkelijk aangetoonde feiten... Schaf de wetenschap maar af, waar heb je onderzoek voor nodig als je ook zelf kunt bedenken hoe je vindt dat het werkt?
Echwel schreef:Nou ja zal het diëtiste en psycholoog bij de obesitas kliniek vertellen dat ze het niet weten..