Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:19

Ik vraag me echt af hoe ze bij de 30% komen want er wordt overal gecontroleerd.

Echter bij restaurants vaak geen legitimatie maar vragen ze geboortedatum etc..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:21

En geloof maar niet dat bij elke manege bij de ingang iemand staat die je QR code controleert. Je kan zo naar binnen lopen. En zo zal het bij vele andere sportclubs ook zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:23

sureido schreef:

Neehoor, er wordt helaas niet overal gecontroleerd. Paar weken geleden wilde ik in Scheveningen uit eten en bij het restaurant waar ik heen wilde werd niet gecontroleerd. Ik ben weggegaan, dat moge duidelijk zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:25

sureido schreef:

Dat is dus niet zo, ze zeggen wel te controleren en het zal per stad/dorp verschillend zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:26

ruitje schreef:
Ik vind de communicatie echt om te janken vanuit de overheid, praat er dan niet omheen, geef gewoon een persco waarin je zegt: ' Ik zat fout een jaar geleden. ' , dat gedraai er omheen met het is geen dwang want je hebt ook nog de 'genezen' optie was echt een heel slecht antwoord imo :o

Geef gewoon toe dat het dwang is en leg uit dat dat moet, wees open en eerlijk, nu gaan mensen alleen maar nog meer de overheid wantrouwen...

Omg ik vond dat echt tenenkrommend om aan te horen!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:34

Mensen doen toch nu ook meer zelftesten? Zouden die testen niet meer echt betrouwbaar zijn? Dus dan zou dat ook de oorzaak van de hoeveelheid besmettingen kunnen zijn?

Oh over die controles... 2 keer gehoord dat iemand zijn QR code moest laten zien verder niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:35

sureido schreef:

Ik ging laatst uit eten en werd niet gecontroleerd.. Weet er meer hier in de omgeving die niet controleren :n

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:39

Hm oke, ik kom in zowel Eindhoven, Tilburg als mijn dorp thuis thuis en daar overal wel :P dus dacht dat ik best een breed beeld had.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:41

Janneke2 schreef:
Maar tja, boos zijn op de brenger van slecht nieuws is een soort van prettig.

Serieus dit ? :') :')
Waarom zou ik boos zijn op de brenger van slecht nieuws in een ander land ?

Waar ik woon, is er geen '' slecht '' nieuws geweest en dus ook geen brenger :+

En voor eens en altijd, ik ben niet voor of tegen vaccineren. Ik ben ook niet voor of tegen lockdowns en maatregelen.
Ik persoonlijk heb nooit last gehad van en met de maatregelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:43

purny schreef:
Mensen doen toch nu ook meer zelftesten? Zouden die testen niet meer echt betrouwbaar zijn? Dus dan zou dat ook de oorzaak van de hoeveelheid besmettingen kunnen zijn?

Oh over die controles... 2 keer gehoord dat iemand zijn QR code moest laten zien verder niks...

Ik heb nu al een aantal keer gezien bij anderen dat de zelftest positief is en de ggd test ook. En dan hadden deze mensen ook al klachten. Dus ik denk toch wel dat ze betrouwbaarder zijn dan we denken.

Toen een collega van mij laatst klachten had vroeg de ggd zelfs of ze ook een zelftest had gedaan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:43

sureido schreef:

Nee hoor, dit is misschien erg regioafhankelijk. Hier 2 cafés waar je zonder iets door kan lopen (mijn broer gaat daar meerdere keren per maand heen), een plek waar ik met mijn moeder ging lunchen (op een woonboulevard) waar we niets hoefden te tonen. En inderdaad op de manege en plaatselijke teamsportvereniging wordt ook nergens naar gevraagd. En dan inderdaad nog de plekken waar ze wel je QR code vragen, maar geen ID.

Ik heb nog maar 2 keer gehad dat ik QR code en ID moest tonen. Daarna plaatsen waar alleen QR code voldoende was en wat plaatsen waar ze niets vroegen.

Maar net zoals je zelf al zegt. Misschien kom ik dan weer uit een regio waar ze er meer schijt aan hebben en mijn beeld dus ook vertekend is :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:46

Wegrestaurants zijn uitgesloten van de qr plicht
Vind ik ook heel raar

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:46

bigone schreef:
sureido schreef:

Dat is dus niet zo, ze zeggen wel te controleren en het zal per stad/dorp verschillend zijn.

Wat ze zeggen en wat ze doen ligt nogal uit elkaar. Reis naar Canarische eilanden: pak papier mee aan eigen verklaringen, QR reiscode, Spaanse QR code. En wat moest in de praktijk laten zien: de Spaanse code bij aankomst op het vliegveld. Dat was het. Schiet mij maar lek.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:49

purny schreef:

Hier zie ik dat veel om me heen en zelf vind ik het uitkomst. Hier zie je ook het probleem dat testlocaties gesloten zijn. Jongeren die eerst op de fiets door de teststraat konden, zijn nu afhankelijk van iemand met een auto en rijbewijs omdat ze verder weg moeten testen. En daarnaast kost het ook meer tijd en geld (benzine is duur!).
En ik heb echt een soort testfobie gekregen en zolang ze zo diep je neus ingaan, ga ik dus echt niet naar de ggd. Helemaal nu met de mondkapjesplicht doet mijn neus van binnen erg zeer. Slijmvliezen zijn erg uitgedroogd. Regelmatig een soort koortslip plekjes maar dan in mijn neus en dat is echt pijnlijk. Ik baal echt dat ze nog geen andere manier van testen aanbieden.
Maar een zelftest is altijd beter dan niets en komt qua betrouwbaarheid ook echt wel in de buurt van de ggd testen hoor. De ggd testen zijn ook niet 100% betrouwbaar.

En de regel dat je bij klachten geen zelftest mag doen is puur omdat de ggd alles wilt kunnen monitoren. Want als een test gevoelig genoeg is om aan te slaan op een asymptomatische besmetting, dan slaat hij natuurlijk ook aan op een besmetting met klachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:50

Ok ik vroeg het me namelijk af... weer wat duidelijker voor mij...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:03

Zelf testen zijn net zo betrouwbaar (ggd werkte lang ook met snel testen) maar zit de grote mits aan: zolang ze wel gewoon goed worden gedaan. Daar zit de fout vaak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:04

sureido schreef:
Zelf testen zijn net zo betrouwbaar (ggd werkte lang ook met snel testen) maar zit de grote mits aan: zolang ze wel gewoon goed worden gedaan. Daar zit de fout vaak.

Precies. Niet diep genoeg is al iets waarbij het fout kan gaan. En dat vind ik dus wel de ellende.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:04

Ik heb net voor het eerst maar 4 zelftesten besteld via de uni. Ze raden aan 2x per week preventief een zelftest te doen namelijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:06

Hoorde dat de thuistesten zelfs eerder fout positief geven dan fout negatief.
Ken ook twee gevallen die idd positieve zelftest hadden maar negatief bij de ggd daarna.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:09

sureido schreef:

Ik heb ze hier liggen en gelukkig kan ik ze ‘onbeperkt’ meepakken op het werk. (Nog) niet gedaan/ nodig gehad maar twijfel nu wel om er gewoon ‘ns eentje te doen terwijl ik bij mijn volle verstand ben, dan weet ik in elk geval wat ik moet als ik níet in orde ben (en dus met reden test).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:13

MyWishMax schreef:
sureido schreef:

Precies. Niet diep genoeg is al iets waarbij het fout kan gaan. En dat vind ik dus wel de ellende.

Ja, dat is wel zo. Je gaat zelf gewoon niet zo diep je neus in. En toch zie ik op me heen dat mensen die dit zo doen positief testen. Daarnaast gaan ze bij kinderen tot 12 ook niet diep de neus in en die testen ook zeer regelmatig positief.
Dus niet zo diep de neus in is wellicht iets onbetrouwbaarder, maar wel een stuk prettiger en toont ook vaak genoeg een besmetting aan.

En misschien gek gedacht, maar als je van te voren je neus snuit dat komen de virusdeeltjes toch ook van achter mee naar voren!? Ik vraag me af hoeveel onbetrouwbaar het ondiep in de neus testen nu werkelijk is. Sowieso is geen enkele test 100% betrouwbaar, ook die van de ggd niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:17

Vaccins als neusspray. Hopelijk werken die niet te verslavend dan :D

Citaat:
Een aantal nieuwe ontwikkelingen in de farma-industrie zouden er wel eens voor kunnen zorgen dat het volgende vaccin een simpele neusspray wordt. “Het zou dé oplossing zijn om nieuwe vaccinatiecampagnes te organiseren.”

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:23

Vayo schreef:
MyWishMax schreef:

Ja, dat is wel zo. Je gaat zelf gewoon niet zo diep je neus in. En toch zie ik op me heen dat mensen die dit zo doen positief testen. Daarnaast gaan ze bij kinderen tot 12 ook niet diep de neus in en die testen ook zeer regelmatig positief.
Dus niet zo diep de neus in is wellicht iets onbetrouwbaarder, maar wel een stuk prettiger en toont ook vaak genoeg een besmetting aan.

En misschien gek gedacht, maar als je van te voren je neus snuit dat komen de virusdeeltjes toch ook van achter mee naar voren!? Ik vraag me af hoeveel onbetrouwbaar het ondiep in de neus testen nu werkelijk is. Sowieso is geen enkele test 100% betrouwbaar, ook die van de ggd niet.

De zelftesten missen rustig 40% van de besmettingen. De pcr van de ggd minder dan 5% van de (aantoonbare) besmettingen. Dat is een enorm verschil. De sneltesten van de ggd zijn ook al minder betrouwbaar dan de pcr-testen, zelfs als ze door een ander afgenomen worden.

De zelftesten zijn enkel bedoeld als extraatje, geen klachten maar voor de zekerheid toch checken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:24

De stokjes van de testen die ik thuis had hebben een inkeping tot waar ie er in moet.
Laatste keer ggd deden ze nu ook een rondje voorin de neus en toen pas ver naar achter.
Ik snuit thuis ook eerst m’n neus net zoals je bij de ggd moet doen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:24

Het zelftesten gaat mij inmiddels steeds beter af. Ik denk echt dat er bij de horeca het nodige mos gaat. Alles staat en valt met controle. Maar wanneer ik dan vanochtend. Onderstaande lees snap ik werkelijk waar niet dat er totaal geen aanpassingen zijn in het basisonderwijs.
Alles kan fysiek door gaan. De 1 is grieperig maar wordt niet getest en kan met snotneus gewoon naar school. De andere heeft Corona en zit thuis en dat af en aan.

Afbeelding

Waarom geen halve groepen, maatregelen etc?
De inspectie komt hier over 2 weken gewoon nog alle groepen fysiek observeren.