Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Ik vraag me echt af hoe ze bij de 30% komen want er wordt overal gecontroleerd.
Echter bij restaurants vaak geen legitimatie maar vragen ze geboortedatum etc..
ruitje schreef:Ik vind de communicatie echt om te janken vanuit de overheid, praat er dan niet omheen, geef gewoon een persco waarin je zegt: ' Ik zat fout een jaar geleden. ' , dat gedraai er omheen met het is geen dwang want je hebt ook nog de 'genezen' optie was echt een heel slecht antwoord imo
Geef gewoon toe dat het dwang is en leg uit dat dat moet, wees open en eerlijk, nu gaan mensen alleen maar nog meer de overheid wantrouwen...
Janneke2 schreef:Maar tja, boos zijn op de brenger van slecht nieuws is een soort van prettig.
purny schreef:Mensen doen toch nu ook meer zelftesten? Zouden die testen niet meer echt betrouwbaar zijn? Dus dan zou dat ook de oorzaak van de hoeveelheid besmettingen kunnen zijn?
Oh over die controles... 2 keer gehoord dat iemand zijn QR code moest laten zien verder niks...
sureido schreef:Ik vraag me echt af hoe ze bij de 30% komen want er wordt overal gecontroleerd.
bigone schreef:sureido schreef:Ik vraag me echt af hoe ze bij de 30% komen want er wordt overal gecontroleerd.
Dat is dus niet zo, ze zeggen wel te controleren en het zal per stad/dorp verschillend zijn.
purny schreef:Mensen doen toch nu ook meer zelftesten? Zouden die testen niet meer echt betrouwbaar zijn? Dus dan zou dat ook de oorzaak van de hoeveelheid besmettingen kunnen zijn?
Oh over die controles... 2 keer gehoord dat iemand zijn QR code moest laten zien verder niks...
sureido schreef:Zelf testen zijn net zo betrouwbaar (ggd werkte lang ook met snel testen) maar zit de grote mits aan: zolang ze wel gewoon goed worden gedaan. Daar zit de fout vaak.
MyWishMax schreef:sureido schreef:Zelf testen zijn net zo betrouwbaar (ggd werkte lang ook met snel testen) maar zit de grote mits aan: zolang ze wel gewoon goed worden gedaan. Daar zit de fout vaak.
Precies. Niet diep genoeg is al iets waarbij het fout kan gaan. En dat vind ik dus wel de ellende.
Vayo schreef:MyWishMax schreef:Precies. Niet diep genoeg is al iets waarbij het fout kan gaan. En dat vind ik dus wel de ellende.
Ja, dat is wel zo. Je gaat zelf gewoon niet zo diep je neus in. En toch zie ik op me heen dat mensen die dit zo doen positief testen. Daarnaast gaan ze bij kinderen tot 12 ook niet diep de neus in en die testen ook zeer regelmatig positief.
Dus niet zo diep de neus in is wellicht iets onbetrouwbaarder, maar wel een stuk prettiger en toont ook vaak genoeg een besmetting aan.
En misschien gek gedacht, maar als je van te voren je neus snuit dat komen de virusdeeltjes toch ook van achter mee naar voren!? Ik vraag me af hoeveel onbetrouwbaar het ondiep in de neus testen nu werkelijk is. Sowieso is geen enkele test 100% betrouwbaar, ook die van de ggd niet.