Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:58

Ik zou dat zeker niet doen. Gewoon op het passende pakket houden. Jij bent degene die er gezeik mee krijgt als er iets verkeerd gaat. Ik blijf liever eerlijk. Dan maar een doetje :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:21

Zonnetje81 schreef:
Je dat snap ik, ik vind minimaal de helft eraf. Maar ja 10 euro voor een vest van 100+ nieuw...
Ik vraag maar 25 euro.

Dit is dus zo'n voorbeeld van een bod dat ik echt minachtend vind naar jou als verkoper en op zo'n bod zou ik dus gewoon niet reageren.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:21

Doubtless schreef:
Arzil schreef:
Eerst komt ze 3 dagen niet online en nu zie ik dat ze gewoon online is geweest, maar ze reageert niet. Nee is ook een antwoord he.
Heeft ook nog geen reviews ofzo, dus zal wel nieuw zijn en misschien niet weten hoe het werkt. Ik ga er toch maar eens een berichtje achteraan gooien.

Er zijn toch geen regels met "hoe het werkt"? Ze zal er niet zo enthousiast over zijn.
---

Ik had een mooie jurk gescoord, dus de verkoper een bericht gestuurd dat ik er erg blij mee was. Kreeg ik de volgende beoordeling: "Fijne communicatie, dankbare koper" :))

'Hoe het werkt' bedoel ik niet met 'regels' maar als in bod afwijzen of nieuw bod doen. Toen ik net op vinted zat snapte ik er ook de ballen van. Inmiddels weet ik dus wel 'hoe het werkt'.

Ik had 7,50 en daarna 8 euro geboden voor 2 artikelen van 11 euro tesamen.

Maar een bod afwijzen vind ik wel zo netjes toch. In plaats van iemand gewoon ghosten. Is kleine moeite vind ik persoonlijk. Ik heb ook biedingen die ik lukraak afwijs of biedingen waar ik nog onderhandelruimte in zie. De eerste wijs ik af, de 2e geef ik een tegenbod.

Zonnetje81

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:58

Ik vind op zulke bedragen afdingen beetje nutteloos. Of het nou 8 of 11 is…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:01

Ja ik vind het ook flauw om dan niet even op "bod afwijzen" te klikken. Maar steek er ook niet mijn hand voor in het vuur dat ik het ook vast wel eens gedaan heb of zal doen, als ik om welke reden dan ook die dag wat makkelijker denk "stik er in" als er een idioot bod gedaan wordt :=

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:27

Waarom zou je op zulke bedragen niet mogen bieden dan? Hanteren jullie daar een ondergrens voor? Er zijn genoeg zaken waar ik gelijk op koop druk omdat ik het het echt waard vind, maar in dit geval vind ik het niet zo. Dan doe ik dus een bod.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:40

Dat is ook het lastige en waarom ik het best wel flauw vind om niet even die knop te klikken dat je het bod niet accepteert :j Want ik kan wel beledigd zijn door dat bod omdat ik goed weet wat iets waard is en wat er doorgaans voor betaald wordt. Omdat ik wel vaker iets dergelijks heb verkocht / gekocht en het wel een beetje in de gaten houd.

Maar degene die biedt kan heel prima niet beseffen dat de prijs echt al fair is. Omdat die er geen verstand van heeft waarom mijn artikel (bvb. iets duurs van echte degelijke wol) meer zou moeten kosten dan een grofweg zelfde soort kledingstuk van polyester van de "altijd bodemprijzen winkel".

Of dat je als potentiële koper denkt van ja is wel leuk voor erbij maar voor deze prijs vind ik het teveel, ik kijk even of het voor wat minder weg mag. Of soms kijken mensen ook naar welk bedragje ze nog in hun portemonnee hebben zitten volgens mij := Vragen staat vrij toch.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:30

Arzil schreef:
Waarom zou je op zulke bedragen niet mogen bieden dan? Hanteren jullie daar een ondergrens voor? Er zijn genoeg zaken waar ik gelijk op koop druk omdat ik het het echt waard vind, maar in dit geval vind ik het niet zo. Dan doe ik dus een bod.

Omdat het al de moeite niet is om in te pakken en weg te brengen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:38

Voor welke bedrag vind jij het wel de moeite dan?

Ik denk misschien iets te simpel daarvoor. Voor 1 euro verkoop ik net zo graag. :’) kleding ligt gesorteerd klaar en ik heb zakken en kaartjes liggen. Dat is een kwestie van 2 minuten inpakken, indien nodig label printen. En onderweg naar het sporten of na werktijd breng ik het naar de pakketdienst.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:20

Nee, voor 1 euro ga ik geen moeite doen om wat in te pakken en naar een pakketpunt te brengen wat voor mij nergens op de route zit, waar ik altijd speciaal voor naartoe moet.

Dan gaat het liever in de bak van het Leger des Heils naast de supermarkt, dan dat ik zoveel moeite moet doen om wel 1 euro over te houden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:01

Hier hetzelfde. Is ook de reden dat ik geen babykleding upload. Heb geen zin in gepingel om 1 of 2 euro meer of minder.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 00:02

Daarom zet ik de kinderkleding enkel in pakketten er op, dan is het de moeite.

Hier op een week tijd 2 pakjes zoek…. Was maanden geleden.
Zuur..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 07:26

Ja bij goedkopere dingen beter een pakket :j

Ik heb als ondergrens 4 euro voor een verkoop. Voor minder heb ik het gevoel dat ik er op toe leg :=
Moet toch altijd met de auto op pad naar pakketpunt.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 08:19

Hier ook een hoop pakketjes kwijt of al een maand onderweg. Tracking wordt niet bijgewerkt enz.
Voornamelijk Homerr en DPD.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:22

Krijg nu mail dat het pakket verkeerd bezorgd is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:25

Ugh word gek van dpd.. koos er nu voor na grap van DHL dat retour afzender ging.

Maar dit is nu al 3x dat dpd zomaar ander pakketpunt kiest :(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:09

Gaat lekker allemaal...

Ik dacht dat ik ook alles gehad had. Ik had zojuist iemand die me en kleurenpalet stuurde een of ik even de exacte kleur van de vesten waar ze (veel te laag!) op bood aan wilde wijzen. Ik heb gezegd dat ieder beeldscherm en paar ogen anders is en ik me daar niet aan waag.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:21

Ik ben ook weer wat actiever op Vinted en sommige mensen... Een artikel van 4 euro willen ze 101 aanfoto's van, 101 afmetingen... Ik begin er niet aan. Mijn foto's zijn echt duidelijk genoeg.

Of een koper die wilde annuleren omdat ik 'niet antwoordde'. Net na aankoop had ik gestuurd dat ik het zo snel mogelijk zou verzenden. De trui lag nog bij mijn ouderlijk huis, waar ik niet vaak kom. Dus na 4 dagen heb ik het verzonden. Geduld is ook ver te zoeken soms.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:30

Pffft inderdaad wat een gedoe.
Een vriendin had hoge laarzen te koop.
Of je ermee kon autorijden, of ze dat wilde proberen.
Die IDIOOT doet dat ook nog.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:32

Hier allemaal Duitsers die alleen met paypal willen handelen en incl verzenden bieden, heb je toch niks aan :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:34

Hoe kan je dat zien?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:38

Dat zeggen ze erbij, dan staat iets voor bv 15 euro op vinted en sturen ze een tekstbericht met iets als ''ik bied 10 incl verzenden via paypal''. Duitsers geven nog meer gedoe dan Franse mensen tot nu toe
Maar het verzenden gaat wel súpersnel, binnen een dag is het bij de persoon thuis tot nu toe bij alles wat ik verstuurd heb :) Maar ben toch blij dat we met Italië en Frankrijk kunnen, hopelijk komt snel NL en België erbij!

Oh en ze kunnen ook de vertaalknop niet vinden haha. Op zich logisch als je sinds vinted bestaat alleen in je eigen taal hoeft te communiceren en ineens krijg je in allerlei talen berichten

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:50

Gianti schreef:
Ugh word gek van dpd.. koos er nu voor na grap van DHL dat retour afzender ging.

Maar dit is nu al 3x dat dpd zomaar ander pakketpunt kiest :(

Hier ook, drie pakketten die respectievelijk 100, 68 en 43 kilometer verderop liggen. Zucht! Bezorgd bij het dichtstbijzijnde pakketpunt omdat de mijne dicht was. En dan begint de communicatie met Vinted, nou ja de monoloog.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:49

Hier helaas ook een mindere koop binnen. Had hele mooie Guess schoenen gekocht, ook vlot binnen. Maar nu blijkt er binnenin 1 van de schoenen een gat in de zool te zitten. Daar zakt de voet in met lopen, dus zo niet draagbaar helaas. (Foto is met binnenzooltje eruit) Ze waren niet echt goedkoop, ik wacht de reactie maar even af.. Verkoopster verkocht ze voor haar zus.

Afbeelding
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:18

nanoukkie schreef:
Ik ben ook weer wat actiever op Vinted en sommige mensen... Een artikel van 4 euro willen ze 101 aanfoto's van, 101 afmetingen... Ik begin er niet aan. Mijn foto's zijn echt duidelijk genoeg.

Of een koper die wilde annuleren omdat ik 'niet antwoordde'. Net na aankoop had ik gestuurd dat ik het zo snel mogelijk zou verzenden. De trui lag nog bij mijn ouderlijk huis, waar ik niet vaak kom. Dus na 4 dagen heb ik het verzonden. Geduld is ook ver te zoeken soms.

Dat hè
Iemand die bij een trui van 2 euro de lengte wil weten en toen ik zei dat ik daar niet aan begon nog zes advertenties doorstuurde waar ze de lengte van wou weten want nu was het wel een hoger bedrag maar ook 6 x meer werk