Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:23

Lolaliza schreef:
Getup schreef:
Lolaliza schreef:
En de nederlanders (profs ) kunnen hier wedstrijden blijven rijden :j

Alle profs kunnen overal wedstrijden rijden...zitten overal.

In Nederland zijn er toch geen wedstrijden meer in de springsport enkel training ?

In het buitenland zijn wedstrijden. In de eventingsport wel iig.

Getup

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:26

Dat bedoelde ik inderdaad ook.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:35

Nou nee hoor. In Italie bijv gaan grote shows niet door, Frankrijk (Equita Lyon) ook niet..alles is postponed

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:45

Getup schreef:

Dat zei ik toch ook dat jullie hierheen komen op wedstrijd ...als opmerking dat belgen naar de pretparken in nl komen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:46

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:48

Popstra schreef:
Nou nee hoor. In Italie bijv gaan grote shows niet door, Frankrijk (Equita Lyon) ook niet..alles is postponed

In Italie zijn er wel wedstrijden :j
Spanje en Portugal ook
Frankrijk ook
Meestal met weinig tot geen publiek

Een groot deel is natuurlijk afgelast vooral als je hallen moet afhuren dan is zonder publiek gewoon niet te doen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:53

Lolaliza schreef:
Getup schreef:

Dat zei ik toch ook dat jullie hierheen komen op wedstrijd ...als opmerking dat belgen naar de pretparken in nl komen

"Jullie" komen nergens, want ik woon niet in NL. Heb ook geen behoefte aan een NL tegen België of andersom gedoe.

Profis mogen op wedstrijd. Waar dan ook. Zag resultaten langskomen van bijvoorbeeld springruiters in Spanje.

Verder doet toch iedereen waar ie zin in heeft, dus heeft het geen zin in België ( bijvoorbeeld dus) alles dicht te doen, als vervolgens alles naar omliggende landen trekt.

Hebben het nu over België, maar t zou in elk ander willekeurig land ook zo gaan als daar van alles dicht is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:57

Loretta schreef:
Lolaliza schreef:
In Duitsland vangen ze momenteel een twintigtal belgen op op ic en enkele nederlanders en kregen ook vraag van Lille ( fr )
Belgie heeft 15 ic bedden per 100.000 inwoners ,Duitsland het dubbele
Duitsland heeft de laatste 10 jr gesnoeid in de gewone ziekenhuisbedden maar de ic bedden opgeschaald ivm vergrijzing vd bevolking
Het is er nog steeds heel erg rustig in de ziekenhuizen qua covid daar

Waarom heeft Duitsland wel voldoende capaciteit terwijl het aantal besmettingen daar ook problematisch is? Toch iets betere zorg misschien?

Geen betere zorg, maar een andere visie op zorg. In Duitsland is men van mening dat er plek moet zijn voor iedereen op de IC en dat iedereen maximale zorg moet krijgen tot het einde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:58

Bij ons is het nu mega verwarrend.
De overheid heeft tegen een lock-down besloten maar de individuele kantons nemen verschillende beslissingen. Zo is kanton Geneve nu in een lock-down. Nu moet je dus steeds ook goed opletten in welk kanton je staat want de regels zijn overal anders.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:01

Zo bedoelde ik het ook Getup

Die van ons hebben 6 weken in Spanje gesprongen en nu in Portugal momenteel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:58

Dochter van mijn collega is vandaag positief getest en ze was dit weekend bij hun thuis. Hij gaat dus nu in quarantaine en eind vd week testen, maar vandaag wel veel contact met hem gehad op kantoor. Ze willen bij ons niet aan thuiswerken, dus hoop dat dit de eye-opener is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 00:51

Dat is ook lekker zeg. Je kunt wel thuiswerken? Volgens mij kan dat voor een bedrijf ook 2 weken sluiten betekenen als ze zich niet aan die regel houden.
Ik had vandaag BHV cursus, deze cursus wordt als kritisch gezien door het werk, en daarom wel gegaan. Heb me niet echt prettig gevoeld, ben vanaf maart al thuis aan het werk en nu met 9 tot 10 personen in een lokaaltje. Stonden wel schermen tussen de stoelen, maar ik geloof niet dat die lokalen een goede ventilatie hebben. Manlief was ook niet blij met die cursus. Maar weer even mezelf opsluiten en bij de minste snotter of kuch laat ik me wel testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 01:23

Neonlight schreef:
Dat is ook lekker zeg. Je kunt wel thuiswerken? Volgens mij kan dat voor een bedrijf ook 2 weken sluiten betekenen als ze zich niet aan die regel houden.
Ik had vandaag BHV cursus, deze cursus wordt als kritisch gezien door het werk, en daarom wel gegaan. Heb me niet echt prettig gevoeld, ben vanaf maart al thuis aan het werk en nu met 9 tot 10 personen in een lokaaltje. Stonden wel schermen tussen de stoelen, maar ik geloof niet dat die lokalen een goede ventilatie hebben. Manlief was ook niet blij met die cursus. Maar weer even mezelf opsluiten en bij de minste snotter of kuch laat ik me wel testen.

Dat ik dit zelf als angstig persoon Maar ik denk dat opsluiten niet nodig is. Ik sluit mij ook niet elke week op als ik naar school ga en met 10 mensen in een lokaal zit en bij ons op school is de ventilatie ook niet al te best oftewel een raam open

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 06:41

Hier kon geen raam open, zit geen raam in het lokaal. Alleen tijdens de pauzes ging de deur open om te luchten.
Nu moet ik de komende dagen toch werken, mezelf opsluiten is dan niet zo'n probleem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:13

Hier zijn de BHV trainingen online of worden opgeschort.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:19

Relaxed schreef:
Dochter van mijn collega is vandaag positief getest en ze was dit weekend bij hun thuis. Hij gaat dus nu in quarantaine en eind vd week testen, maar vandaag wel veel contact met hem gehad op kantoor. Ze willen bij ons niet aan thuiswerken, dus hoop dat dit de eye-opener is.

Hier in België is thuiswerken nu verplicht als het kan. Op mijn freelance job (boekhouding/administratie in een bouwonderneming) was de vrouw van de baas besmet, gelukkig werk ik er meestal alleen, maar nu had hij wel mondkapje op, al vermoed ik dat ie wettelijk gezien in quarantaine moest.

Ik draag sowieso al vaker mondkapjes, wij Belgen worden het al gewoon, gister ook toen DA/TA kwam voor tanden en kreupelheidsonderzoek van mijn paarden, heb ik constant mondkapje op gehad, veel te blij dat ik ondanks verkoudheid vorige week negatief getest ben.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:35

Het mondkapje beschermt jou niet, maar doet een klein beetje voor de bescherming van een ander. En zo zie je maar weer dat waar mondkapjes de norm worden, het vertrouwen daarin zo groot wordt dat andere maatregelen minder van belang worden geacht. De quarantaine van je baas bijvoorbeeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:43

Neonlight schreef:

Bij ons hebben ze dit jaar spontaan besloten dat je vanaf nu maar om het jaar je BHV hoeft te herhalen. Ook de ontruimingsoefening is dit jaar niet door gegaan. Ik hoef pas volgend jaar op BHV herhaling.

Relaxed dat is niet fijn.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:00

veerledec schreef:
Het mondkapje beschermt jou niet, maar doet een klein beetje voor de bescherming van een ander. En zo zie je maar weer dat waar mondkapjes de norm worden, het vertrouwen daarin zo groot wordt dat andere maatregelen minder van belang worden geacht. De quarantaine van je baas bijvoorbeeld.

Dat is een fabeltje dat in het begin verspreid werd omdat er toch geen mondmaskers genoeg voorhanden waren. Ze beschermen wel degelijk behoorlijk (zolang je er natuurlijk niet continu doorheen gaat hoesten of niezen). De virologen hier in België hebben min of meer toegegeven dat ze begin dit jaar "gelogen" hebben over het nut van mondmaskers onder druk van de politiek (omdat er geen mondmaskers voorhanden waren voor de burgers en ze die wilden vrijhouden voor de zorg). Als beiden eentje dragen, is het besmettingsrisico klein. Natuurlijk is anderhalve meter afstand de belangrijkste, al zou ik niet in een kleine ruimte op 2 meter van iemand durven zitten die loopt te hoesten of te niezen.

Maar ik snap je standpunt wel hoor, was hetgeen hier paar maand geleden ook vaak gezegd werd, hier zijn we intussen al meer "mondmasker minded" doordat we er min of meer aan gewoon zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:02

Nou ik ben benieuwd, in principe is vanavond toch een persconferentie? Las dat in regio Rotterdam 5 van de 9 ziekenhuizen een patiënten stop hebben en dat bij een ziekenhuis de patiënten op de eerste hulp bleven liggen omdat er geen bedden meer waren.

Las ook dat veel gemeenten een vuurwerkverbod willen zodat er minder eerste hulp nodig is. Aan de ene kant mijn hond is bang voor vuurwerk maar dat was voor ons ook een reden om soms ergens anders oud en nieuw te vieren wat het ook speciaal maakt, maar toch een gek idee dat het dan een beetje een dag lijkt te worden als de anderen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:23

Ik zou zo blij zijn met het vuurwerk verbod... Maar ik ben dan ook zelf enorm bang ervoor en vorig jaar was ik diep ongelukkig. Slapen kon ik niet, het leek tot 4 uur s’nachts wel oorlogsgebied hier ze bleven maar knallen -O-

En dan die knallen zijn nú al volop bezig en ik schrik mij iedere keer weer een ongans. Wat dat betreft vind ik het wonen in Nederland en de randstad echt vreselijk.

Maar de vraag is of het echt helpt, want stiekem afsteken gebeurd toch wel en de pakkans is klein want stiekem afsteken gebeurd elk jaar al minstens 2 maanden voor 31 december...
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 03-11-20 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:24

Hier net zo daarom gingen we dan soms naar een honden hotel of huisje maar ook dat maakte oud en nieuw wel speciaal. Maar ik ga ook niet weg met corona.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:26

Ik ben juist bang dat een vuurwerkverbod niks uit gaat halen. Ik ben zelfs bang dat het dit erger gaat maken, meer illegaal vuurwerk en agressie tegen hulpverleners.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:29

moonsparkle schreef:
Hier net zo daarom gingen we dan soms naar een honden hotel of huisje maar ook dat maakte oud en nieuw wel speciaal. Maar ik ga ook niet weg met corona.

Mijn hondje is zo bang dat is zo zielig, paar jaar geleden van langsfietsende jongen een rotje naast haar ontploft

Wij pakken camper en gewone auto, gaan 30km verderop het bos in voor paar dagen.
Kan gewoon naar huis om te douchen enz
Maar voor de hondjes heb ik het in de kou zitten over :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:30

Zelfs als er een verbod zou zijn geloof ik niet dat het hier zal helpen. Andere jaren politie gebeld voor oud en nieuw omdat er halve bommen afgestoken werden en tegen mijn huis aangegooid. Maar politie kwam gewoon niet of pas uren later en ondanks dat ik wist wie het gedaan hadden konden ze er niks mee want geen heterdaad. Het helpt alleen voor de mensen die legaal vuurwerk halen en zich toch al houden aan regels, maar het is wel makkelijk als er niks mag

Ik zou er wel blij mee zijn, beter omdat mensen hopelijk binnen blijven dan en beter voor de dieren.

Ik had een hond die heel bang was voor vuurwerk, maar ik kon niet naar vuurwerk vrije gebieden. Nu nog 1 hond die gewoon boos wordt.

Dat illegale vuurwerk is er altijd al. Hier al jaren gedoe in het dorp met politie /me met o&n. En dat zijn altijd mensen met illegaal vuurwerk, want dat knalt beter.