Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:41

Ik moet ook nog steeds gaan.
Ik stond toen net op het punt een afspraak te maken dat het niet meer mocht.
Ik vind een "oud wijf" met lange haren niet mooi. Heel vaak bij een ander wel, maar bij mezelf niet.
Ondanks dat ik dik haar heb en wat slag.
Raar maar waar :+
Maar nu ik weer een klein staartje kan vind ik het toch ook best wel handig.
En ik heb 1 grijze lok, de rest heeft nog wel goed kleur en die vind ik ook wel grappig.
Ben nu steeds aan het bedenken, wat doe ik, toch alles er weer af, of zo nog even verder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:53

sureido schreef:
Heb vandaag wel echt een Corona dip. Er waren zoveel leuke festivals gepland, vakantie, etc.. als ik dan filmpjes zie van herinneringen van feestjes denk ik echt had ik hier maar meer van genoten. :+

Dat is niet tof :(:)

Ik heb juist dat ik in mijn eigen woonomgeving loop en denk, wat is het eigenlijk mooi hier. Ik vond het al prachtig, maar ben mijn eigen huis, tuin en de buurt waar ik woon nog meer gaan waarderen door de periode dat we veel thuis zaten. Kan ook oprecht genieten van een ommetje in de buurt. Al vind ik het ergens ook wel jammer dat er nu weer zoveel meer mensen op straat zijn :o

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:06

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:07

_Penotti schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/buitenland ... a21f95957/

Ik ben toch wel heel benieuwd wat dit gaat doen.
Losgeslagen pubers op vakantie, die dadelijk weer terug komen.

Ja me too.... Al viel dat Groningse studentengebeuren in Italië ook mee uiteindelijk toch?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:15

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik ga zo voor het eerst weer naar de kapper. Wilde het eigenlijk nog wat langer uitstellen maar hierna heeft ze 3 week vakantie dat vond ik wel heel lang. Kan er niks aan doen maar vind dat, dan toch spannend. Maar het is wel hoog nodig!

Vanmiddag ben ik ook gegaan. De laatste keer was 21-02, dus echt wel nodig.
Mondkapje was verplicht dat binnen met een soort tape werd vastgeplakt zodat de elastiekjes achter de oren weg konden.
Maximaal 2 klanten mochten binnen en de andere vrouw en ik kregen vaste plek.
Bij aankomst verplicht handen met gel inwrijven, bij vertrek werd het aangeboden(ik dus gedaan).
Kapster had ook mondkapje op.
Ventilator was uit (verboden in Frankrijk).
Het was super rustig en het voelde goed.

Dat klinkt ook fijn!
Hier maar 1 klant per keer (m’n vader en ik gaan altijd samen dus 1 in de auto wachten) moest bij binnenkomst handen goed wassen en daarna niks aanraken. Deuren/ramen open.
En normaal ontsmet ze alles (stoel etc) tussen de klanten door maar wij hebben aangegeven dat, dat voor ons niet hoefde. Dat zou gek zijn.
Dus het was prima! En nodig nu heb ik weer model in m’n haar :') en m’n krullen/slag weer terug.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:50

Ik heb gewoon de tondeuse over het hoofd van m’n man gehaald, standje 3 en het staat stukken beter dan wat de kapper ervan maakt. Ik ben 1 x geweest. 1 klant in de zaak, handen ontsmetten, bril mocht ik niet aanraken/afzetten. Het was goed weer dus de deur stond open. Geen mondkapjes.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:54

Bril mocht ik wel afzetten/aanraken maar dat kan bij mij ook niet anders. Je kan mijn haar echt niet knippen zonder dat ik hem afzet :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:59

Ik heb ook baalmomenten gehad. Het gekke is dat nu er veel weer wel kan en mag ik nergens zin in heb. Geen zin om uit eten te gaan, geen zin om in de stad te lopen en dat ik EU niet door reis met de paarden op dit moment dat normaal wedstrijdseizoen is voor mij ben ik ook niet rouwig om.
Ik heb er een soort van vrede mee nu lijkt wel dat het een ,,verloren,, jaar is.
Ben alleen maar thuis en voel me hier het prettigst.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:08

Sommige dingen zijn wel heel raar geregeld; familielid zit op een half open afdeling.
Tot de gammele partytent in elkaar waaide waar je longontsteking op zou lopen, mocht er geen familie op de afdeling komen.
Nu mag je met afstand op bepaalde tijden mits patiënt gereserveerd heeft, samen in de serre zitten.
Maar je mag patiënt wel ophalen in de auto om ergens wat te drinken.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:09

Hahaha! Nu dat jullie het toevallig over de kapper hebben;

Ik ga morgen als Samson, vrijwillig mijn laatste krachten verliezen door mijn laatste lange haren af laten knippen. Het is zo dun aan het worden en weinig, ik lijk wel zon oude man die die 25 haren laat groeien om over de zijkant te kammen zo ongeveer.

Maar ik ben dus al 10 jaar niet meer naar een kapper geweest (wel geknipt zo af en toe). Ik vind het echt verschrikkelijk want ik ben er van overtuigd dat kort haar mij niet staat, maar dit is echt nog erger zoals het nu is...

Is zo ongeveer een van de eerste dingen die ik dus ga ondernemen, buiten het boodschappen doen 1x in de week en vorige week dus huisarts, vind het echt op het kinderachtige af spannend.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:19

Ik was al weer vrij snel nadat het weer mocht naar de kapper geweest. Nou ja de kapper komt bij ons thuis dus scheelt weer dat je niet naar een salon hoeft. Geen moment onveilig gevoeld ( en ik ben echt een angsthaas betreft ziektes ). Nu heb ik lang haar dus op zich is het ook niet vaak nodig. Maar heb er nu wel een stukje af laten knippen de rest was aardig dood aan het gaan. Nu ga ik over het algemeen niet heel vaak naar de kapper toe. Mijn moeder was haar haar zat dus die wou al snel een afspraak.... Ik had persoonlijk nog even gewacht maar het is goed gegaan.

Ik merk wel dat in dorpjes met winkels het afstand houden niet te doen is. Mensen houden zich er niet meer aan lijkt het of gaan midden in het pad staan of zijn helemaal in een soort tunnelvisie aan het winkelen. Ik dacht nog zal ik mijn mondkapje op doen? Niet dat dat veel zin heeft trouwens. Wel moet ik zeggen de Duitse toeristen houden zich er erg goed aan! Komen standaard winkels binnen met mondkapjes en geven goed ruimte.

Merk wel dat er veel mensen hoesten en niezen. Vraag mij dan af was dat altijd al zo en komt dat nu omdat je er gewoon extreem op let of hangt er hier toch wat rond? Denk ook steeds als ik het nu niet heb opgelopen dan heb ik weer extreem mazzel gehad.

Thuis gaat het wel beter hoor! In 1 week 1 geregistreerde besmetting in Drenthe en ook nog wel een eindje van mij vandaan. Vindt het nog steeds bizar dat het in Drenthe heel erg meevalt met de besmettingen haast onvoorstelbaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:21

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:22

Sinds we weer naar kantoor gaan zijn ook de regelmatige terrasjes met collega‘s weer helemaal in ere hersteld. Ik moet zeggen dat ik me daar ook prima bij voel, we zijn zo‘n klein vast clubje dat ik dat een acceptabel risico vind kwa traceerbaarheid.
2 collega‘s zijn in de afgelopen tijd getest na een beetje keelpijn maar negatief.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:25

Morrie schreef:
Ik heb gewoon de tondeuse over het hoofd van m’n man gehaald, standje 3 en het staat stukken beter dan wat de kapper ervan maakt. Ik ben 1 x geweest. 1 klant in de zaak, handen ontsmetten, bril mocht ik niet aanraken/afzetten. Het was goed weer dus de deur stond open. Geen mondkapjes.

Wat stom... dat ontsmet je je handen toch nog een x?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:10

Waarom mag de bril niet op en af bij de kapper. Dat mocht ik wel en lag gewoon op "mijn planlje", waar ook mijn boek lag en die bij elke klant opnieuw schoongemaakt wordt en ontsmet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:12

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:14

pien_2010 schreef:
Waarom mag de bril niet op en af bij de kapper. Dat mocht ik wel en lag gewoon op "mijn planlje", waar ook mijn boek lag en die bij elke klant opnieuw schoongemaakt wordt en ontsmet?

Bij mij dus ook! Ze maakte wel de fout om hem aan te geven maar ik ben ook best wel blind en dat weet ze :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:16

Ik snap die overfocus op het aanraken eigenlijk sowieso niet zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:37

Shadow0 schreef:
Ik snap die overfocus op het aanraken eigenlijk sowieso niet zo.

Geen idee verder. Ik doe dat gewoon niet bij vreemden omdat dat gezegd wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:42

Nouja,bij mij mag een klant nadat de handen gedesinfecteerd zijn niets meer met die handen doen, anders kan ik weer opnieuw beginnen. Maar dat was voor corona al, en dan vooral met het oog op bacteriën. Met name telefoons zijn goor

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:48

pien_2010 schreef:

Geen idee. Ik vraag nooit naar het waarom, ik volg gewoon altijd orders op. Denk pas achteraf dat iets misschien raar was

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:49

LadyMadonna schreef:
Nouja,bij mij mag een klant nadat de handen gedesinfecteerd zijn niets meer met die handen doen, anders kan ik weer opnieuw beginnen. Maar dat was voor corona al, en dan vooral met het oog op bacteriën. Met name telefoons zijn goor

Dat vind ik ook wel wat anders. Die heeft iemand ook niet nodig om weer buiten te komen. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:51

lenaa_tje schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat vind ik ook wel wat anders. Die heeft iemand ook niet nodig om weer buiten te komen. :+

Jij bent toch manicure of nagelstyliste. Dat vind ik echt heel wat anders. De kapper raakt mij totaal niet aan op mijn haar na.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:58

België komt nu ook met verplichte mondkapjes op meer plekken.

België verplicht mondmasker in winkels, musea en bioscopen
https://nos.nl/l/2340140

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:59

Ben echt even enorm aan het stressen.
We hadden een afscheid van een collega dus we zouden met de sectie afscheid nemen (30 mensen). Zou in de tuin zijn. Ok. Prima. Nu regende het vandaag dus werd het verplaatst naar binnen. Maar er was echt veel ruimte dus er kon voldoende afstand gehouden worden. Niet chill, maar ok.
Nu kwam ik daar aan en achteraf had ik gewoon meteen rechtsomkeert moeten maken. Er waren twee ruimtes. In de ene ruimte, de meest frisse, ben ik zelf gaan zitten met 7 anderen, op 1,5 meter afstand. In de ruimte ernaast was iedereen aan het praten, lachen, van het buffet aan het eten, zonder 1,5 meter afstand. Zeg maar deze situatie:
Afbeelding
Af en toe liepen er mensen heen en weer. Ik wilde toch graag wachten op de speech en ons gezamenlijke cadeau maar dat duurde en duurde maar. Ben er in totaal 2 uur geweest. Heb zelf stil op een stoel in die zijkamer gezeten. Maar nu ben ik thuis en ben ik half getraumatiseerd :P. Ben nu thuis en volledig in de stress, zie nu allemaal beelden voor me van die feesten waarbij corona zo erg verspreid werd en alles... en ik ben ook uitermate geschokt door de manier waarop collega's ermee omgingen... alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Alsof je iemand een dier ziet mishandelen die daar dan ook nog om lacht (daar krijg ik altijd een bepaald gevoel van walging en wereldvreemdheid bij)
Heb zelf wel afstand gehouden maar ben toch bang.