Babootje schreef:Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.
Gecondoleerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Mijn vader vorige week moest ook verplicht een mandje. Ik natuurlijk ook.
Op een gegeven moment zie ik een lonely mandje in de winkel staan, met jawel de door pap uitgekozen producten.
We moeten er nog even aan wennen dat mandjes continu meegenomen moeten worden.
Vandaag ga ik een rondje boeren winkels doen. Wil even naar de zuivelboerderij en kijken voor wat locale eieren enz.
Mijn ouders komen dit weekend hier Pasen vieren, zusje en vriend blijven thuis. Toch wat onwerkelijk om niet met zn 5en Pasen te kunnen vieren.
2 jaar geleden zaten we met Pasen in Duinerell en vorig jaar in Landal Twenhaarsveld.... Dit jaar dus Tuinasie.
Babootje schreef:Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.
speurneusc schreef:wat ik me afvraag, is die grote vakantie van scholen nou zo verplicht? Reizen is voorlopig toch uitgesloten, laat de kinderen dan de afgelopen weken inhalen ipv zich druk te maken dat ze zoveel achterstand oplopen.
MarliesR schreef:veerledec schreef:
Ik skip even de andere discussie en kom hier (nog een keer) op terug: dit is niet waar. Ook in Nederland worden overlijdens buiten het ziekenhuis gewoon meegenomen. Het gaat dan wel alleen om bevestigde Covid-19 sterfgevallen.
Ja, maar even los van de situatie in België (ik heb zo uit mijn hoofd geen idee of die "COVID verdacht" ook in de cijfers meenemen) is dat in NL wel een probleem.
Zoals ook uit de technische briefing kwam en wat ik heb gehoord van mijn zusje die op een verzorgingstehuis werkt, wordt daar (nu) alleen tot de eerste twee bevestigde besmettingen getest en daarna is de rest "Covid verdacht". Wanneer die overlijden wordt dat echter dus niet meegenomen in de cijfers. Bij dat verpleeghuis in Rotterdam gaat het dan dus waarschijnlijk al om 15 mensen. Waar mijn zusje werkt nu zo rond de 14 totaal. En dat zijn dan maar twee van die gemelde 900 verzorgingstehuizen.
Scum schreef:Maar met 3 weken ben je ook wel bijgetankt. Ik moet zeggen dat ik daar ook al eens aan gedacht heb.. inhalen in de zomervakantie. Want op vakantie gaan zit er nu toch niet in.
speurneusc schreef:wat ik me afvraag, is die grote vakantie van scholen nou zo verplicht? Reizen is voorlopig toch uitgesloten, laat de kinderen dan de afgelopen weken inhalen ipv zich druk te maken dat ze zoveel achterstand oplopen.
lenaa_tje schreef:Vergeet dat kinderen 6 hebben en wij 5.
Dan kan er dus nog wel een week af inderdaad om op 4 voor de kinderen te komen en op 3 vóór ons. Tja dan haal je dus ook niks in.
Chocopasta schreef:lenaa_tje schreef:Vergeet dat kinderen 6 hebben en wij 5.
Dan kan er dus nog wel een week af inderdaad om op 4 voor de kinderen te komen en op 3 vóór ons. Tja dan haal je dus ook niks in.
Nee joh, die laatste dag rennen we toch met z’n allen de school uit om 6 weken later weer eens terug te komen om te zien of er al leerlingen zijn?
Echwel schreef:Zou het buiten de examens, voor de kinderen echt een ramp zijn 2 maanden geen onderwijs?