Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:34

Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Gecondoleerd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:39

Ach Babootje, gecondoleerd. Veel sterkte Y;(

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:41

Babootje schreef:

Ik las het al op Facebook.

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:46

mvdende schreef:
Mijn vader vorige week moest ook verplicht een mandje. Ik natuurlijk ook.

Op een gegeven moment zie ik een lonely mandje in de winkel staan, met jawel de door pap uitgekozen producten.

We moeten er nog even aan wennen dat mandjes continu meegenomen moeten worden.

Vandaag ga ik een rondje boeren winkels doen. Wil even naar de zuivelboerderij en kijken voor wat locale eieren enz.

Mijn ouders komen dit weekend hier Pasen vieren, zusje en vriend blijven thuis. Toch wat onwerkelijk om niet met zn 5en Pasen te kunnen vieren.

2 jaar geleden zaten we met Pasen in Duinerell en vorig jaar in Landal Twenhaarsveld.... Dit jaar dus Tuinasie.

Ik zet mijn winkelkarretje ook ergens heen en ga los vervolgens de boodschappen pakken. Dat mag ook gewoon want de reden van een karretje is bij mijn weten dat zr tellen hoeveel karren er in de winkel zijn

Babootje gecondoleerd :(:) heel veel sterkte!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:47

Babootje schreef:

Gecondoleerd, heel veel sterkte!

speurneusc schreef:
wat ik me afvraag, is die grote vakantie van scholen nou zo verplicht? Reizen is voorlopig toch uitgesloten, laat de kinderen dan de afgelopen weken inhalen ipv zich druk te maken dat ze zoveel achterstand oplopen.

Hier worden vanuit school alle vakken gewoon gegeven incl toetsen. Hebben alle dagen van 8-14.00 of 8.45-14.00 gewoon les volgens het reguliere rooster (alleen duren de lessen 10 minuten korter).
Dus nee daar ben ik het persoonlijk niet mee eens, daarnaast houd dat in dat de leerkrachten die nu gewoon doorwerken geen vakantie hebben?

Scum

Sterkte Babootje :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Gecondoleerd Babootje, heel veel sterkte.

Denise_Storm

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:50

Gecondoleerd en heel veel sterkte Babootje... Y;(

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:52

Babootje gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:52

Gecondoleerd, Babootje. Heel veel sterkte de komende tijd. :(:)

Ik werk ook gewoon door en de kinderen ook. Dus die vakantie is echt wel nodig voor bijtanken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:54

Maar met 3 weken ben je ook wel bijgetankt. Ik moet zeggen dat ik daar ook al eens aan gedacht heb.. inhalen in de zomervakantie. Want op vakantie gaan zit er nu toch niet in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:57

Gecondoleerd Babootje

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:59

Gecondoleerd babootje.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:05

MarliesR schreef:
veerledec schreef:

Ik skip even de andere discussie en kom hier (nog een keer) op terug: dit is niet waar. Ook in Nederland worden overlijdens buiten het ziekenhuis gewoon meegenomen. Het gaat dan wel alleen om bevestigde Covid-19 sterfgevallen.

Ja, maar even los van de situatie in België (ik heb zo uit mijn hoofd geen idee of die "COVID verdacht" ook in de cijfers meenemen) is dat in NL wel een probleem.

Zoals ook uit de technische briefing kwam en wat ik heb gehoord van mijn zusje die op een verzorgingstehuis werkt, wordt daar (nu) alleen tot de eerste twee bevestigde besmettingen getest en daarna is de rest "Covid verdacht". Wanneer die overlijden wordt dat echter dus niet meegenomen in de cijfers. Bij dat verpleeghuis in Rotterdam gaat het dan dus waarschijnlijk al om 15 mensen. Waar mijn zusje werkt nu zo rond de 14 totaal. En dat zijn dan maar twee van die gemelde 900 verzorgingstehuizen.

Even dit weer vanonder de stapel berichten halen :+
Covid-verdacht wordt hier idd ook meegenomen in de cijfers. Zowel van de mensen die overlijden in de rusthuizen als de mensen die thuis overlijden.
Omdat er hier in de woon-zorgcentra al bijna geen testen zijn en omdat Volksgezondheid die tellingen op deze manier wil hebben.

Babootje gecondoleerd. Veel sterkte in deze moeilijke situatie Y;(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:06

Scum schreef:
Maar met 3 weken ben je ook wel bijgetankt. Ik moet zeggen dat ik daar ook al eens aan gedacht heb.. inhalen in de zomervakantie. Want op vakantie gaan zit er nu toch niet in.

Vergeet dat kinderen 6 hebben en wij 5.
Dan kan er dus nog wel een week af inderdaad om op 4 voor de kinderen te komen en op 3 vóór ons. Tja dan haal je dus ook niks in.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:14

Gecondoleerd Babootje :(

speurneusc schreef:
wat ik me afvraag, is die grote vakantie van scholen nou zo verplicht? Reizen is voorlopig toch uitgesloten, laat de kinderen dan de afgelopen weken inhalen ipv zich druk te maken dat ze zoveel achterstand oplopen.

Ik denk niet dat het zo simpel is. Als dan de scholen open mogen en ze gooien gelijk ook de horeca open zitten wij straks zonder jobstudenten en mensen die wel gewoon een terrasje willen doen want ‘we hebben zo lang thuis gezeten’. En dat is nog maar 1 voorbeeld van de gevolgen, leraren moeten door werken, hoe zit het dan met OV? Daar zullen meer mensen ingezet moeten etc...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:15

lenaa_tje schreef:
Dan kan er dus nog wel een week af inderdaad om op 4 voor de kinderen te komen en op 3 vóór ons. Tja dan haal je dus ook niks in.

Nee joh, die laatste dag rennen we toch met z’n allen de school uit om 6 weken later weer eens terug te komen om te zien of er al leerlingen zijn? :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:16

Chocopasta schreef:
lenaa_tje schreef:

Nee joh, die laatste dag rennen we toch met z’n allen de school uit om 6 weken later weer eens terug te komen om te zien of er al leerlingen zijn? :P

Sowieso :j :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:16

Zou het buiten de examens, voor de kinderen echt een ramp zijn 2 maanden geen onderwijs?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:18

Gecondoleerd Babootje.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:20

Babootje schreef:

Gecondoleerd Babootje....heel veel sterkte

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:20

Babootje, gecondoleerd en heel veel sterkte.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:22

Echwel schreef:
Zou het buiten de examens, voor de kinderen echt een ramp zijn 2 maanden geen onderwijs?

Ik ben niet zo bang dat we het niet rechttrekken. Ik denk wel dat voor eventueel meer uitvallers zorgt binnen een schooljaar. Dat zijn kinderen die eigenlijk al wat boven hun macht werken maar met hard werken en begeleiding op school het redden. Als ouders het dan niet lukt om bij te springen, wat begrijpelijk is. Zullen zij uitvallen.

Basisonderwijs vind ik lastig. Juist voor groep 1 tot en met 4 (en misschien wel nog langer) zijn meer dingen belangrijk. Daar ontwikkelen kinderen zich heel anders. Is er dan niet zo n stabiele thuisomgeving.

We zijn natuurlijk nu gewoon bezig hè dus normaal hebben ze ook gewoon zomervakantie. Dus ondanks dat het tempo lager ligt geloof ik wel dat ze stof eigen maken.
Ik spreek al mijn lessen in, probeer ze online te laten werken, ik geef over individueel feedback ipv. Klassikaal. Het is gewoon anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:22

Echwel schreef:

Wat zijn twee maanden op 14 jaar...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:26

Babootje gecondoleerd.

Ik zie die 1,5 meter samenleving ook nog niet voor me. Buiten dat is ook niet eens zeker of die 1,5 meter wel genoeg is. Ik heb meer hoop op het onderzoek wat nu in Duitsland loopt. Hebben ze bijvoorbeeld corona patiënten opgedragen thuis niks te poetsen en dan monsters te nemen van deurkrukken, aanrecht etc. Ze doen uitgebreid onderzoek naar immuniteit. Ze hebben iig door uitgebreid testen daar maar een sterftecijfer van ik meen 0,37 procent. Ze willen in de deelstaat net over de grens bij Sittard al een en ander versoepelen. Dus is goed om te kijken bij hen en daar lering uit te trekken. Iig testen, testen testen is het devies. Dat doen ze daar veel meer dan hier. Dat zouden ze hier imo ook moeten doen. Pas dan heeft zo'n voorgestelde app ook zin bijvoorbeeld.