Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:27

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Hoe koop je kaartjes voor een voetbalwedstrijd van het EK?

Niemand een idee? Of overheen gelezen?

Gewoon niet :))

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:34

rien10 schreef:
Nikass schreef:
Niemand een idee? Of overheen gelezen?

Google “hoe koop ik voetbal ek kaarten”. Bingo.

Waarom denk je dat ik dat nog niet gedaan heb...
Misschien geldt voor alle vragen die hier gesteld worden "ga maar Googlen"?

gerlindie

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:40

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:14

Ik zou een zoektocht naar zoiets starten bij een betrouwbare bron, zoals de organisatie waar het om gaat of officiële website van een evenement zelf. Dus in dit geval uefa of knvb.

Doorgaans scoren de "handelaren/doorverkopers" vrij goed op google, en daar wil je juist niet zijn...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:41

Dank jullie wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 06:08

Oké, hele domme vraag, maar heb het gegoogeld en kan het dus echt niet vinden. Op een paardenforum kan iemand me vast helpen!
Vroeger, heel erg lang geleden, toen ik met mijn pony startte, had je zo’n startpas en die nam je dan mee op wedstrijd. Nu heb je dus een digitale startpas, moet je daar iets mee? Moet je die ook laten zien? Het combinatie nummer opnoemen? Uit je hoofd leren? op een briefje schrijven?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:34

Sammiex2000 schreef:
Oké, hele domme vraag, maar heb het gegoogeld en kan het dus echt niet vinden. Op een paardenforum kan iemand me vast helpen!
Vroeger, heel erg lang geleden, toen ik met mijn pony startte, had je zo’n startpas en die nam je dan mee op wedstrijd. Nu heb je dus een digitale startpas, moet je daar iets mee? Moet je die ook laten zien? Het combinatie nummer opnoemen? Uit je hoofd leren? op een briefje schrijven?

Nu is mijn wedstrijdcarriere in de endurance vrij kort geweest, maar ik heb nooit een startpaa hoeven laten zien.

Ik schreef me online in, kreeg meestal een bevestiging en dan kwam het goed. Enige dat ik op wedstrijd aan papieren bij had was het paspoort van mijn paard :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:45

Captain schreef:
Cer schreef:
Over beestjes... waarom.. waaaarom komen vliegen de kamer binnenvliegen, om vervolgens om de lamp te gaan vliegen. De lamp is niet aan, er is geen eten oid, er is hier verder niks te doen, maar blijkbaar is dat hun doel in het leven? Zoek een lamp en vlieg eromheen... why ... :')

https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/2741 ... er-de-lamp.

Voor de vraag over de vliegen :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:33

poes schreef:
Captain schreef:

Voor de vraag over de vliegen :)

Ik had deze gemist, maar de link bevestigt mijn vermoeden dat het te maken heeft met hilltopping-gedrag. Bij sommige insectengroepen is dat heel sterk aanwezig. Bekend voorbeeld zijn horzels, die je behalve rondom hun gastheren eigenlijk vooral bovenop heuveltoppen aantreft.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:39

Dus vliegen vinden lampekappen opwindend. Goed om te weten. :')

Nu we het toch over insecten hebben: waarom zitten er zoveel rode soldaatjes in mijn appartement? Ik kan werkelijk nergens een gaatje of kiertje vinden waar ze door naar binnen kunnen, en als ik niet thuis ben zit alles echt potdicht. Ze zijn ook allemaal volwassen, dus het is niet dat er binnen een nest ofzo zit?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:04

Hoe krijg ik een aardbeivlek uit mijn 2 maanden oude zandkleurige stoffen bank? :+ :=

Google geeft vooral tips waarbij de stof in de wasmachine moet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:07

_Karlijn schreef:
Hoe krijg ik een aardbeivlek uit mijn 2 maanden oude zandkleurige stoffen bank? :+ :=

Google geeft vooral tips waarbij de stof in de wasmachine moet.

Van die Vanish droogshampoo voor tapijt misschien?

Weet niet of dat er nog is, maar dat spuit je erop, even laten inwerken en dan verwijderen met een doek

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:43

Een sopje maken met Blue Wonder. Veel Blue Wonder. Echt, wereldspul.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:09

Hoe spelen jullie Rummikub? Mijn oma beweert dat je niet hoeft aan te eten tot 13 als je niet meer kan. Mijn vriendin speelde op stage ook met ouderen en die zeggen het zelfde. Maar wij spelen allebei al heel lang gewoon dat als je niet meer kan je moet aanvullen tot 13 stenen, dus ik ben wel benieuwd hoe andere mensen dat doen :')

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:11

Huh? Als je niet meer kan dan pak je gewoon 1 steen. Of begrijp ik je verkeerd?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:13

Kairos schreef:
Hoe spelen jullie Rummikub? Mijn oma beweert dat je niet hoeft aan te eten tot 13 als je niet meer kan. Mijn vriendin speelde op stage ook met ouderen en die zeggen het zelfde. Maar wij spelen allebei al heel lang gewoon dat als je niet meer kan je moet aanvullen tot 13 stenen, dus ik ben wel benieuwd hoe andere mensen dat doen :')

Zo lang je niet kan moet je een steen pakken. Iedere ronde 1.
Zou dus betekenen dat als je nog 1 steen hebt en je kan niet, je er 12 moet pakken?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:50

furious schreef:
Kairos schreef:

Zo lang je niet kan moet je een steen pakken. Iedere ronde 1.
Zou dus betekenen dat als je nog 1 steen hebt en je kan niet, je er 12 moet pakken?

Ja zo is dat ons allebei dus geleerd :')

Blijkbaar spelen we het allebei dus al jaren verkeerd :+ Bedankt voor het antwoord!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:17

Ik wil graag een kraamcadeautje geven via bol.com (een boek). Kun je er op de 1 of andere manier voor zorgen dat de factuur etc etc niet in dat pakket komen? En dat ze weten dat het van jou komt?

Het lijkt me nogal omslachtig om het eerst naar mezelf te sturen en daarna nog eens naar hen te moeten sturen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:19

Sheran schreef:
Ik wil graag een kraamcadeautje geven via bol.com (een boek). Kun je er op de 1 of andere manier voor zorgen dat de factuur etc etc niet in dat pakket komen? En dat ze weten dat het van jou komt?

Het lijkt me nogal omslachtig om het eerst naar mezelf te sturen en daarna nog eens naar hen te moeten sturen...

In theorie doe je dat door je factuuradres anders op te geven dan je verzendadres, maar dat is bij mij werkelijk nog nooit goed gegaan. :=

Anoniem versturen is niet zo moeilijk: gewoon hun naam erop zetten. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:20

Ik wil zeg maar dat ze wél weten dat het van mij komt :P. Het lijkt me gewoon nogal banketstaaf om als kraamcadeau een pakketje inclusief factuur en alles van bol.com te krijgen en dan niet eens te weten van wie het is :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:23

Sheran schreef:
Ik wil zeg maar dat ze wél weten dat het van mij komt :P. Het lijkt me gewoon nogal banketstaaf om als kraamcadeau een pakketje inclusief factuur en alles van bol.com te krijgen en dan niet eens te weten van wie het is :P

Ik krijg idd dit te horen van Billie

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:24

<3 Thanks!!! Ik hoop dan dat het zo goed gaat :D Ik ga morgen nog wel weer een keer in de boekwinkel kijken, want het is wel een beetje raar als er geen briefje bij kan.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 28-06-21 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:24

Haha, o, sorry, ik las het als "ik wil niet dat de factuur erin zit en dat ze niet weten dat het van mij komt." _O- Volgens mij kun je er wel een verjaardagsboodschap bij doen of niet...?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:25

Ik zie niks...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:26

Voorheen kon je het wel altijd laten inpakken. Nu helaas niet meer :n