Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:29

Keet schreef:
Tamara schreef:
Ben allerlei dingen aan het bestellen voor de oudste voor school die komende dagen binnenkomen. Rugzak, drinkflessen, gymschoenen, broodtrommel.. Man wat komt dat dichtbij dan die school :=

Gup begint na de zomervakantie :D Eens kijken wat hij allemaal nodig heeft in zo'n continurooster.
Gymschoenen inderdaad. Maar voor de rest, heb geen flauw idee :D

Rugzakje.. 2 bekers, 1 voor water/limo en 1 voor melk, bakjes voor 10 uurtje voor fruit en broodtrommeltje. Ik heb bij mepal van alles besteld (kan je zelf oersonaliseren) en een rugzak van Zebra.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:42

Thanks!

Heb zon leuke serie gezien :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:44

Jeetje Keet, alweer naar school joh. Is die rondreis door de US alweer zo lang geleden.
Leuk met die spinnetjes!

Leuke set Marit! Onwijs lieve foto ook.

Mooi lau! Broekje is idd mooi skinny. Krijg je haar voeten er dan wel fatsoenlijk door de pijpen? Dat vind ik altijd zo’n gewurm met skinny spijkerbroeken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:47

Ja :D 4 jaar en 9 maanden geleden lagen we ongeveer samen in het zwembad :+
Spinnen zijn zijn lievelingsdieren........ zijn spinnentrui is te klein geworden, dus die moet ik binnenkort aanpassen naar een grotere trui denk ik

Tess__

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:06

Wat een lieve foto Marit!!

Schoolfruit is wel een ideale Keet, bij ons op school zijn maandag en vrijdag verplicht fruit voor het 10 uurtje overige dagen mag ook iets anders. Ik (en Mees) zijn zo gewend dat er om 10 uur fruit gegeten word, dat hij elke dag fruit mee krijgt. Het was voor mij bijna een cultuurshock van een volledige suikerban op het KDV naar (bijna) alles mag op school. Hij hoeft maar 1 beker mee omdat hij tussen de middag schoolmelk krijgt bij zijn boterhammen.
Hij heeft een Cars set van Mepal gekregen, met een bakje in zijn broodblik met 2 vakken waar groente oid in kan. Er gaan elke dag twee bruine boterhammen met hartig beleg in, een stuk komkommer en cherrytomaten of paprika in stukken. Op de BSO krijgen ze ook fruit en komkommer, tomaat en paprika daar zijn ze erg blij met Mees hij is één van de weinigen die er heerlijk van zit te eten en die niet zit te koeren dat het konijnenvoer is.

En ja idd, campinsmokings it will be... Ik hoop dat ze lekker weer hebben dan heeft hij aan een beetje korte broeken genoeg. Maargoed, Brabant is natuurlijk niet te vergelijken met onze eigen vakanties vroeger naar Italië waar ik de hele dag in mijn zwembroek (op mijn kaplaarzen) rondliep. Verder ben ik langzaam een beetje om me heen aan het kijken voor het najaar, merk wel dat ik nu met school echt lelijk meer kleding nodig heb.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:10

Gup is nogal picky op eten dus weet niet hoe groot het succes van schoolfruit gaat zijn. Maar voor een euro per week vind ik het ook een prima plan om financieel te steunen en geen gebruik van te maken ;)

Neig naar hem voor een lunchbox met meerdere vakken richting bento stijl zeg maar. Beetje afwisseling.
Wellicht 1 gewone drinkfles voor water en eentje voor tussen de middag met optimel oid.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:26

Hier is is het om 10u fruit (eender wat, van thuis uit meegeven, hij eet dus enkel appel :D ) en in de pauze in de namiddag een koek( zonder chocolade) in een doosje.
Verder drinken ze water in een drinkbus en kunnen ze s middags melk of water kiezen bij hun boterhammen.
Ik geef hem enkel boterhammen mee, want groenten en al zeker koude groenten blieft hij niet. Afwisseling daar heeft hij niet veel mee, boterhammen met salami, kaas en choco.

In september gaat hij naar t 2de kleuterklas en veranderen er een paar dingen ( in rij gaan staan, ouders mogen niet meer tot in de klas, s middags eten in refter in plaats van in klas) en hij start ook in september in revalidatiecentrum dus t zal veel om te verwerken zijn.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 12-07-19 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:27

Mocht je vanmiddag naar die shop gaan Laura, mag ik dan ook bestelling opgeven? O:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:40

Die spinnen zijn heel leuk idd!

Hier ook bento..
Maar ze vroeg of ze alsjeblieft alleen een broodje mee mocht.. want ze was steeds als laatste klaar.. moppie!

Fruit geven wij van thuis mee. ze is ook nogal pickie dus vind ik prima. Komkommer wil ze ook graag mee.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 13:16

]
Wordt alles zoveel viezer op school Tes?

Hier is oma aam de shop geweest. Als je zegt Julia hoeft echt niks meer. Die heeft genoeg.
Dan neem je dus mee

En nog een bijpassend vest bij de toekan short. Maar die heeft ze al aan
De creme trui met roezel hebben we alleen al liggen. In dezelfde maat. Heel jammer want is echt een plaatje. En deels kasjmier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:26

Je moeder heeft wel smaak Lau! Zitten echt hele mooie items bij.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:33

Leuk spul!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:46

Keet schreef:
Spinnen zijn zijn lievelingsdieren........ zijn spinnentrui is te klein geworden, dus die moet ik binnenkort aanpassen naar een grotere trui denk ik

Misschien een tip: Darwin Blair heeft ook een gave, blauwe spinnentrui. En broek. Nu in de sale.

Ik heb van 't zelfde merk dit net binnen:
Afbeelding
Vind de tekeningen echt heel mooi.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:48

Nymeria schreef:
Keet schreef:

Misschien een tip: Darwin Blair heeft ook een gave, blauwe spinnentrui. En broek. Nu in de sale.

Toffe tip! Ga ik gelijk bekijken :D

Denk dat hij er net uitgegroeid is helaas :(
Wel toffe tekeneningen. Die raven trui is tof :D en die dodo's ook!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:09

Die dodo’s zijn gaaf!

Mooi spul Lau <3

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:00

Wauw die zijn gaaf idd, ik ga dat ook eens opzoeken!

Leuk die set met spinnen keet! Hier moet alles geel :+ Heb je geen bericht van school waar in staat wat ze moeten hebben? Had ik hier in een brief. Gelukkig, want ik was die gymschoenen alweer vergeten :+ En dan idd broodtrommel, heb wat snackboxjes voor fruit en dan 2 flessen voor 10 uur en lunch. Kunnen in de koelkast dus dan kan er ook melk mee, anders wordt het water.

Kan me die shock wel voorstellen Tess, ik denk dat er straks voor oudste ook een wereld opengaat... Ik ben thuis ook best streng, hij krijgt eigenlijk nooit snoep en heel af en toe iets maar dan suikervrij. Eigenlijk ook nooit koek, hij is prima tevreden met paprika of tomaatjes. Eet ik zelf ook graag. Krijgt zelden ranja. Maar dat gaat natuurlijk niet op als ie bij vriendjes gaat spelen of als die hier komen. :+

Mooi dat eerste jurkje laura! Sowieso mooie score voor kind wat niks nodig heeft :D Mijn moeder durft niks te kopen, bang dat ik het niks vind. Kans is ook wel aanwezig :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:03

Niet precies nee :n gymschoenen staan wel gemeld. Zal even met een andere mama overleggen. Haar dochter (gup zijn grote liefde) gaat al sinds feb naar school dus die weet het vast wel :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 15:16

Mijn moeder kent mijn smaak. Zou zelf niet alles ook gekozen hebben, maar over het algemeen is het wel gewoon prima.
Die jurkjes ben ik ook echt blij mee. Dat zit altijd goed en die kunnen volgend jaar ook weer.

Heb nu aardig wat jurkjes die einde zomer net wel/niet halen.

De buit voor Sophie. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 12-07-19 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:17

Zo wauw zeg, ik wou dat mijn moeder zo’n goede smaak qua kleren heeft. Waar die af en toe mee aan komt..maar het is lief bedoelt dus zeg ik er niks van. Maar de laatste keer kwam ze met een Duitse bierfest jurk aan ofzo. Sarah vond het wel mooi :D
Afbeelding
Niet echt mijn ding :+
Straks ff bijlezen..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:27

So dan, leuk zeg!

Hoe materialistisch ook, ben soms wel jaloers hoor. Voor m'n nichtje kocht mn moeder ook altijd dingetjes. Schoonmoeder doet dat niet zo, waarschijnlijk ook omdat ik ook een bepaalde smaak heb haha Vind het soms dan wel even slikken, dat mijn mams dat niet meer kan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:36

:(:) dat is ook verdrietig :(:) en dat is zeker iets dat je zal missen :(:) :*
Mijn schoonmoeder is overleden in 2001 dus die heb ik nooit gekend en die heeft ook al haar kleinkinderen (4 in totaal) niet meegemaakt. Schoonvader is inmiddels 2 vrouwen aan dezelfde Kziekte verloren.
De moeder van mijn schoonmoeder leeft nog wel. Die is haar beide kinderen en haar man al verloren. Die is wel blij met de kleinkinderen en achterkleinkinderen. Zeker met Mupje, het enigste meisje

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:55

Snap ik Mies, is echt heel bitter dan. Sterkte!

Ik heb deze even van de fb getrokken, paasei wat een parel:

Afbeelding

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:01

Heel begrijpelijk, michelle. Mijn mama is 16 jaar geleden gestorven, mijn vader 2 jaar geleden en de ouders van mijn vriend zijn ook al gestorven, dus geen grootouders hier.
Vind ik dat ook sneu voor de kinderen, missen toch de warmte van grootouders, op school is het grootouderfeest...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:05

Lijkt me ook zo heftig om dat vangnet te missen dan. Als ik zie hoeveel wij op onze ouders leunen lijkt het me onmogelijk om het zonder hen te doen.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:08

Mijn moeder leeft wel, maar koopt eigenlijk praktisch nooit iets. Ben sowieso regelmatig jaloers als ik lees hoe iedereen hier gesteund wordt en hoeveel aandacht er voor de kleinkinderen is...

Leuk lau! En mooie body mb