Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:23

Steeph schreef:
SavannahNx schreef:
Hoe kan ik spinnendraden hebben in mn gezicht terwijl ik gewoon midden op straat loop? Soms ook in mijn 6-10 meter brede tuin loop ik tegen spinnenwebben aan midden in de tuin. Ze kunnen toch niet een web spannen in het niks?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Herfstdraad

Aaaaah

Macs

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:53

Hoe the f.. doe je een plastron mooi om met speld waarbij de 2 lapjes OP elkaar liggen?
Ik heb voor de eerste keer zo'n ding en vriendin zegt dat ze normaal al wat schuin over elkaar liggen dus zij wist het ook niet (en nu voel ik me echt een groentje :') )

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:28

Even googlen op plastron vouwen en je vind wel handleidingen. Tenminste, zoveel jaar terug toen ik t nodig had wel :)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:29

Wanneer is iemand slim?En wanneer dom?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:30

Ik heb heel YouTube en google al afgezocht. Er is ooit duidelijke beschrijving op bokt geweest maar daar is het plaatje weggevallen :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:39

Macs schreef:
Hoe the f.. doe je een plastron mooi om met speld waarbij de 2 lapjes OP elkaar liggen?
Ik heb voor de eerste keer zo'n ding en vriendin zegt dat ze normaal al wat schuin over elkaar liggen dus zij wist het ook niet (en nu voel ik me echt een groentje :') )

Heb je een kant en klare of één die je zelf moet knopen?

Zelf knopen is dit wel een goeie: https://youtu.be/vylTesbXMro

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 04:36

Nathalie18x schreef:

"If you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life thinking it's stupid."
Of iets in die trant.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:44

Nathalie18x schreef:

"dom" of "slim" zijn interpretaties van intelligentie die enkel afgemeten kunnen worden in vergelijking met een gemiddelde.
Dus als je het heel simpel bekijkt ligt het erg aan het gezelschap waar je je in bevindt :P
Intelligentie is ook meetbaar met verschillende onderzoeken, en ook dat wordt afgezet tegen een bepaald gemiddelde.

Dan kom je op dit model uit:

Afbeelding

Maar persoonlijk vind ik dat intelligentie alleen niet maakt dat iemand dom of slim bent... ook hoe je je ontwikkeld hebt, of je doortastend of naïef bent maakt ook heel erg veel uit imo.
Ik ken heel veel mensen die met een universitaire opleiding extreem dom over komen en echt gekke dingen kunnen zeggen die voor anderen weer simpel zijn.
Of mensen die qua IQ niet zo hoog scoren maar zeer gehaaide zakenmannen zijn geworden, puur op karakter.

Daarom vind ik de uitspraak van Einstein ook briljant, want in veel gevallen klopt dit geheel.

HappyHorse4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:28

Kan een papegaai die heeft leren praten, een andere papegaai, hem laten na-apen? Dus die andere papegaai ook "leren" praten? En als die papegaai die door die door de eerste papegaai heeft leren praten,dan papegaai 3 "leren" praten? En als je dan zo door gaat, tot papegaai 100 ofzo, Klinkt het praten dan nog wel als praten, of is het het gekras geworden dat ze normaal doen? :') *disclaimer: ik weet dat een papegaai niet echt "leert" praten, maar mensen letterlijk na-praat :) *

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:30

HappyHorse4 schreef:
Kan een papegaai die heeft leren praten, een andere papegaai, hem laten na-apen? Dus die andere papegaai ook "leren" praten? En als die papegaai die door die door de eerste papegaai heeft leren praten,dan papegaai 3 "leren" praten? En als je dan zo door gaat, tot papegaai 100 ofzo, Klinkt het praten dan nog wel als praten, of is het het gekras geworden dat ze normaal doen? :') *disclaimer: ik weet dat een papegaai niet echt "leert" praten, maar mensen letterlijk na-praat :) *

Denk het wel. Ze bootsen ook geluiden na die ze vaak horen (denk aan een lekkende kraan bv.) Dus als ze opgesloten zitten met zn 2en, zal de ene het geluid van de ander ook gaan nabootsen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:56

Ja dat kan. Dat heet imitatie, of via de model rival methode (leuk filmpje op youtube van 2 vogels!).
Meestal moet er dan wel een beloning aan hangen. Of het dier het echt uit zichzelf gaat doen zonder dat het positieve gevolgen of nut heeft voor hem betwijfel ik.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:57

Ik denk dat het dan niet meer echt verstaanbaar is. Ik zie het voor me als een hele rij telefoons die allemaal aan het bellen zijn :+ Als jullie snappen wat ik bedoel. Ligt er natuurlijk wel aan hoe veel papegaaien het zijn.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:20

Ik gok dat je dan uiteindelijk hetzelfde zou krijgen als bij een doorfluister spelletje. De laatste papegaai zegt iets heel anders dan de eerste.
Of misschien ook vergelijkbaar, mensen die in het buitenland gaan wonen maar toch generaties lang bij elkaar (Nederlandse koloniën in Amerika bijvoorbeeld), daar spreken ze dan feitelijk nog steeds Nederlands, want de taal is van ouder op kind doorgegeven, maar het is totaal niet meer vergelijkbaar met ofwel het ‘originele’ Nederlands (dus ten tijde van vertrek) of het Nederlands dat er op dat moment in Nederland word gesproken.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:27

Kan prima, hoewel er natuurlijk wel wat ruis op komt.
Onze papegaaien hebben van elkaar leren miauwen en een lasergevecht houden. Wat hilarisch is, aangezien je dus uit verschillende hoeken en in verschilliende stemmetjes 'pieuw pieuw' 'pgghhhhiiiiii' 'psshhhhhheeee' hoort :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:11

Hoppit, dat is echt briljant. _/-\o_

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:57

Als je in een achtbaan zit vanboven in een looping (dus je hangt ondersteboven) en je kotst. Wat gebeurt er met je kots? Vliegt het in je gezicht? Valt het recht omlaag? Of vliegt het naar voren? Of schuin naar achter op je t shirt? En als je kots recht naar beneden valt, en je rijdt snel genoeg, kan je kots dan terug op je hoofd vallen?

Mijn leerkracht fysica en biologie wisten het antwoord niet :7

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:00

julie0307 schreef:
Als je in een achtbaan zit vanboven in een looping (dus je hangt ondersteboven) en je kotst. Wat gebeurt er met je kots? Vliegt het in je gezicht? Valt het recht omlaag? Of vliegt het naar voren? Of schuin naar achter op je t shirt? En als je kots recht naar beneden valt, en je rijdt snel genoeg, kan je kots dan terug op je hoofd vallen?

Mijn leerkracht fysica en biologie wisten het antwoord niet :7

Je kots vliegt tegen je aan omdat jij niet sneller kan overgeven dan dat je vooruit geduwd wordt. Het kan ook niet snel genoeg naar beneden vallen omdat jij alweer tegen je kots aan vliegt. Wsnl landt het ergens midden op je gezicht, mits je rechtop blijft zitten :') Als je naar voren buigt zal het op je kin/borst landen

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:06

Als je hard genoeg gaat, krijg je het volgens mij terug in je gezicht. Net zoals tegen de wind in piesen.
If not, dan denk ik dat het gewoon recht naar beneden valt (massa), met uiteraard windrichting en dergelijke meegenomen. Aangezien een looping een krul is (anders heb je een cirkel ;) ), zou je die dus ook beneden in je snufferd kunnen krijgen, als de wind net compenseert voor de afwijking in de krul (je komt beneden niet loodrecht onder je hoogste punt uit). Maar wederom krijg je hem dan redelijk frontaal denk ik, aangezien je dan een horizontale baan maakt en de kots een min of meer vertikale baan.

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:06

De onderschriften op instagram (van een vriendin van mij) verdwijnen steeds als ze de foto post. Weet iemand hoe dit kan? :)

Kan op google niets vinden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:15

Alaskan schreef:
De onderschriften op instagram (van een vriendin van mij) verdwijnen steeds als ze de foto post. Weet iemand hoe dit kan? :)

Te veel hashtags?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:59

Ghostattack schreef:
Alaskan schreef:

Te veel hashtags?

Bedankt! :) dit was inderdaad het geval haha.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:21

Ik heb een halve avocado liggen, moet ik die vandaag nog opeten of zal ie morgen nog goed zijn?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:27

Denk dat hij bruin wordt, een beetje citroensap kan daar wel wat bij helpen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:36

In aluminiumfolie blijft die nog wel een paar daagjes oke. Door het licht worden ze bruin.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:09

^ luchtdicht verpakt in folie in de koelkast is dat best nog een dag of wat houdbaar.
Verkleurde avocado kan je overigens nog gewoon eten, als hij rot is ruikt je dat wel :)