Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:00

Mijn kledingkast is verkocht! Eerst een afspraak gemaakt met iemand die niet kwam opdagen. Erna een deel onzinbiedingen en iemand die hem wilde hebben maar pas 2 weken later kon komen. Dat afgewacht en van te voren de maten doorgegeven en ze zou met een busje komen en haar broer als hulp.
Mijn man moest werken en ze wilden de kast nog zien voor die uit elkaar gehaald werd. Begrijp ik ook maar dan moesten wij hem wel uit elkaar halen, met 3en, geen probleem.
Na een hoop gedoe kregen wij eindelijk de schuifdeuren eruit, die bleven ergens achter klemmen en wij wilden niet alles uit elkaar schroeven, maar daardoor pasten ze niet door de trappenhal. Uiteindelijk via het balkon alles beneden gekregen.
Na 1.5 uur was alles beneden en bleek het busje te klein te zijn. Mijn kinderen moesten allang in bed liggen dus mijn moeder gebeld om op te passen, alles in mijn trailer geladen. De kast bij mij laten staan wilde ik niet, naar boven terug ging niet en beneden was geen optie ivm ruimtegebrek en buiten durfde ik niet ivm regen.
Trailer aangekoppeld, 3 keer alles gecontroleerd en ik rij de oprit af en schiet die alsnog van de trekhaak af, ik voelde het gebeuren en remde meteen en nu heb ik een schaafplek op mijn bumper.
Uiteindelijk is de kast bij hun gekomen 30 km verderop maar het heeft al met al 3 uur geduurd! Wat een gedoe om een stomme kast

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:08

Ik heb een fijne ervaring!
We willen buitenritjes gaan filmen die we maken en daarom had ik op marktplaats gespeurd naar een betaalbare action cam. Gereageerd op één, snel de deal gesloten.

Krijg ik hem net binnen, zit er een extra accu bij, heel veel accesoires, een SD kaartje en de factuur waaruit blijkt dat er nog een jaar garantie op zit. Heb hier echt een koopje aan gehad! Dat herstelt het vertrouwen. :D

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:23

Hier een vreemde verkoper. Of ik ben vreemd kan ook. Op iets gebied, gelijk de vraagprijs dus hij ging akkoord. Ik wilde het verzenden, was no problemo. Fijn! Nu verstuurde hij een berichtje dattie morgen toch op 2 minuten afstand moest werken waar het oorspronkelijk naar toe verzonden moest worden. Dus wilde hij het brengen. Fijn, maar dan wil ik graag mijn verzendkosten terug. Aangetekend en verzekerd verzenden tikt toch aan. Maar nu reageert hij niet meer. Prima, dan verkoop je niets. Gelukkig niet direct betaald, maar met oversteken. Ben benieuwd hoe het afloopt.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:32

Ik kom hier eventjes onder mijn steen vandaan.

Een singel gekocht via MP en super afgehandeld. Ik wou de verkoper dan ook wel 5 sterren geven, maar ik kan helemaal nergens iets vinden waar ik een verkoper kan beoordelen? :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:38

Het kan nog niet bij elke categorie

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:41

Ah, op die fiets. Dankjewel!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:57

Justme_Lisaa schreef:
Hier een vreemde verkoper. Of ik ben vreemd kan ook. Op iets gebied, gelijk de vraagprijs dus hij ging akkoord. Ik wilde het verzenden, was no problemo. Fijn! Nu verstuurde hij een berichtje dattie morgen toch op 2 minuten afstand moest werken waar het oorspronkelijk naar toe verzonden moest worden. Dus wilde hij het brengen. Fijn, maar dan wil ik graag mijn verzendkosten terug. Aangetekend en verzekerd verzenden tikt toch aan. Maar nu reageert hij niet meer. Prima, dan verkoop je niets. Gelukkig niet direct betaald, maar met oversteken. Ben benieuwd hoe het afloopt.

Hoezo, de persoon komt het brengen, dan kun je dat toch ook zien als bezorg kosten? Hij neemt wel de moeite om het te brengen en je weet zeker dat het goed aankomt. Geen kans op kwijt geraakte of beschadigde pakketje. Ik vind het wel een goede service.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:08

ik ook. heb al vaker dingen gebracht tegen bezorgkosten. voor niets gaat de zon op.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:38

Snap het probleem ook niet zo.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:14

Nou ja, ik wel. Als je er sowieso toch er op 2 minuten bent, vind ik niet dat je zo'n hoog bedrag hoeft te krijgen. Tuurlijk, hij krijgt wat maar ik ben van mening dat het niet voor het hele bedrag hoeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:14

Ik zou het als verkoper dan gewoon op de post doen en niet die extra moeite doen om het af te geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:16

Justme_Lisaa schreef:
Nou ja, ik wel. Als je er sowieso toch er op 2 minuten bent, vind ik niet dat je zo'n hoog bedrag hoeft te krijgen. Tuurlijk, hij krijgt wat maar ik ben van mening dat het niet voor het hele bedrag hoeft.

Maar zij vraagt alle verzendkosten terug, dan kan je verwachten dat iemand afhaakt..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:24

Het wordt toch bij je bezorgd?
Of de verkoper dat nou zelf doet, of dat PostNL het doet. Wat maakt dat uit?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:51

Ik zou dan ook mijn verzendkosten terug willen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:52

Ik zou voorstellen om de verzendkosten te splitsen. Ondanks die 2 minuten, neemt hij toch de moeite om het bij je langs te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:52

just_kiki schreef:
Ik zou dan ook mijn verzendkosten terug willen.

Waarom dan? Hij neem toch de tijd en moeite om het te komen brengen? :?

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:35

Hij neemt wel tijd en moeite om het bij je te brengen. Ik zou voorstellen een deel van de verzendkosten terug te krijgen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:02

Als iemand dat van mij terug zou vragen zou ik het alsnog op de post doen eigenlijk. Zo van dan niet joh..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:43

Ja, want een auto rijdt op water en iemand zijn tijd is natuurlijk ook gratis, haha! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:57

Stel dat ik wat verkoop, en de koper woont bijvoorbeeld vlakbij een locatie waar ik sowieso op korte termijn nog naartoe moet en ik bied als verkoper met die reden zelf aan om het te brengen, dan zou ik idd de verzendkosten terugbetalen. Ik bied het immers zelf aan, toch? En anders was ik daar ook sowieso in de buurt geweest zonder benzinevergoeding (tenzij voor werk mss).

Wil je toch vergoeding, bied dan gewoon aan dat je het komt brengen tegen verzendkosten. En zwijg erover dat je in de buurt moet zijn.
Of als de koper vraagt of het gebracht kan worden, dan is bezinekosten aanrekenen ook normaal.

Maar als je het zelf gaat aanbieden omdat je toch in de buurt bent?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:31

1st World Problems...... :roll:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:08

Ik zou het dan ook gewoon opsturen.

Ga geen extra moeite doen en een rondje omrijden als iemand zo op de centjes is.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:25

Ach zo vaak al gehad dat het bleef hangen op € 2 verschil met verzendkosten, terwijl het item zelf eigenlijk al voor een koopje was in mn ogen.

Dubbel gevoel en baal toch wel behoorlijk. Anderhalf jaar geleden erachter gekomen dat ik een stofwisselingsafwijking heb, inmiddels met een aangepast dieet gaat het super, klachten zijn bijna verdwenen en als vanzelf inmiddels 10 kg lichter. Helaas ben ik gek op mooie spulletjes, en heb nu dus 2 kledingmaten kleiner. Gisteren toch maar een berg bovenkleding die echt te groot was op marktplaats gezet, en dan met name de items die eigenlijk amper gebruikt zijn. Afgelopen tijd al flink wat verkocht zoals mn dure Pikeur rijbroeken en splinternieuw Pikeur wedstrijdjasje, dat deed toch behoorlijk pijn omdat de nieuwprijs per item rond de € 200 was en nu voor € 30/ € 50 kwijt raakte uiteindelijk. Helaas heb ik er niets meer aan en meer krijg je er gewoon niet meer voor. Ben nog steeds aan het afvallen, fijn maar baal toch weer van de extra uitgaven om alles weer te vervangen. Ga maar eens een minimalistische ruiter clausule garderobe samenstellen :Y)

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:27

BopjeBo schreef:
Ach zo vaak al gehad dat het bleef hangen op € 2 verschil met verzendkosten, terwijl het item zelf eigenlijk al voor een koopje was in mn ogen.

Dubbel gevoel en baal toch wel behoorlijk. Anderhalf jaar geleden erachter gekomen dat ik een stofwisselingsafwijking heb, inmiddels met een aangepast dieet gaat het super, klachten zijn bijna verdwenen en als vanzelf inmiddels 10 kg lichter. Helaas ben ik gek op mooie spulletjes, en heb nu dus 2 kledingmaten kleiner. Gisteren toch maar een berg bovenkleding die echt te groot was op marktplaats gezet, en dan met name de items die eigenlijk amper gebruikt zijn. Afgelopen tijd al flink wat verkocht zoals mn dure Pikeur rijbroeken en splinternieuw Pikeur wedstrijdjasje, dat deed toch behoorlijk pijn omdat de nieuwprijs per item rond de € 200 was en nu voor € 30/ € 50 kwijt raakte uiteindelijk. Helaas heb ik er niets meer aan en meer krijg je er gewoon niet meer voor. Ben nog steeds aan het afvallen, fijn maar baal toch weer van de extra uitgaven om alles weer te vervangen. Ga maar eens een minimalistische ruiter clausule garderobe samenstellen :Y)

marktplaats <<)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:04

Klopt, alleen is mn nieuwe maat slecht te vinden en heb lengtemaat helaas.