Dus van 15:25 tot 18:30 onderweg geweest!!!

Had eigenlijk willen studeren in de trein / thuis dus dat kan ik nu doen op mijn zo geliefde vrije dinsdagavond.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Bubblewrap schreef:Bubblewrap schreef:Kun je zoveel man kwijt in bussen? Als meid uit het noorden vond ik het verschrikkelijk druk(en k-k-k-koud)
Duimen dat ik vanavond mijn overstap nog haal. Trein heeft een kwartier vertraging.
Net deze trein kan niet direct een station op kunnen rijden omdat de perrons nog vol waren, en nog achter een stoptrein gezeten. De kans is groot dat ik zo weer een uur mag wachten op mijn overstap. Ik ben vandaag beu
oomens schreef:lucifertje schreef:Getver, wisselstoring! Hebben ze in db ondertussen al paaltjes op het perron of alleen nog maar bovenaan?
Rijden daar andere vervoerders dan NS? Anders zijn paaltjes op het perron toch niet nodig?
Carol_Beer schreef:Misschien ligt het aan mij, maar wat zijn de meeste reizigers toch asociaal.
Ik wilde dus laatst inchecken met een eticket (jeweetwel, zo'n uitgeprint ding met een code), maar die dingen doen het meeste van de tien keer niet.
Ik zit dus te struggelen met dat flutding, komt er ineens een vent van achter die mij vertelt dat ik moet opschieten?! Nadat ik m ff duidelijk heb gemaakt dat ie zn mond mocht houden ben ik op n gegeven moment maar achter een oma door het poortje gegaan, waardoor dat ding ook weer tekeer ging.
Echt, waarom.
lucifertje schreef:Carol_Beer schreef:Misschien ligt het aan mij, maar wat zijn de meeste reizigers toch asociaal.
Ik wilde dus laatst inchecken met een eticket (jeweetwel, zo'n uitgeprint ding met een code), maar die dingen doen het meeste van de tien keer niet.
Ik zit dus te struggelen met dat flutding, komt er ineens een vent van achter die mij vertelt dat ik moet opschieten?! Nadat ik m ff duidelijk heb gemaakt dat ie zn mond mocht houden ben ik op n gegeven moment maar achter een oma door het poortje gegaan, waardoor dat ding ook weer tekeer ging.
Echt, waarom.
Had je wel het juiste poortje? Had vandaag ook een mevrouw die met een papiertje bij het verkeerde poortje stond. Heb haar toen even geholpen dat ze een poortje moet hebben met een glazen plaatje.
Het is wel echt mega vervelend als je daar staat, het ding het niet doet en zo'n vervelende kerel hebt
oomens schreef:lucifertje schreef:Ik vind het wel handig om op het perron paaltjes te hebben. Ben nu vanwege de wisselstoring eerst naar DB gereisd, daar uitgecheckt weer ingecheckt en m'n reis vervolgt naar Utrecht.
Maar waarom uit- en inchecken als je niet van vervoerder wisselt?
JorineV schreef:Is dat zo? Vroeger was dat inderdaad wel het geval, dan moest je een kaartje kopen via station X. Met de invoering van de chipkaart zijn als ik het me goed herinner de tarieven omhoog gegaan, deels om dat soort discussies niet meer te hoeven voeren. Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?
Moet zeggen dat ik nooit let op de afstand, alleen welke route (op dat moment) het snelst is. Daarnaast... als er een probleem is met een trein/traject en je moet omreizen, dan zou het toch heel gek zijn om daar ook nog extra voor te moeten betalen?
Iemand die bij de NS werkt die weet hoe dit nou zit?
oomens schreef:Nayomie schreef:Edit: conducteur zegt net: "ik ga zo de eerste klas legen, iedereen die daar niet hoort komt hierheen dus tassen van de banken af". Vervolgens een halve coupe hierheen gestuurd
Waarom legen als je ze ook allemaal een verplichte upgrade (+€35 boete) kunt verkopen?
Bubblewrap schreef:Ik zit in een trein die zo vol is, dat het treinpersoneel omroept dat het ook geoorloofd is om in de eerste klas te zitten. Is me nog nooit eerder gebeurd.
Tis nog steeds druk op het balkon, ondanks de maatregel.
Aan de andere kant... Ik ben al lang blij dat hij rijdt na het gedoe gister
fohadie schreef:Bubblewrap schreef:Ik zit in een trein die zo vol is, dat het treinpersoneel omroept dat het ook geoorloofd is om in de eerste klas te zitten. Is me nog nooit eerder gebeurd.
Tis nog steeds druk op het balkon, ondanks de maatregel.
Aan de andere kant... Ik ben al lang blij dat hij rijdt na het gedoe gister
Ook aardig voor de mensen die juist een 1eklas ticket kopen omdat ze rustig willen zitten.