Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:52

Was 15:00 vrij in Utrecht in de omgeving van de uithof (was 15:25 op centraal). En ben nu net pas thuis... Ik kan niet tegen staan in de trein (misselijk en duizelig) en mensen om me heen (Bah prikkels). Dus ben in Amersfoort de trein uit gegaan, richting Apeldoorn. Vanaf daar met mijn vader meegereden naar Zwolle. De persoonlijke ruimte en stoelverwarming heb ik errrrrg gewaardeerd. :D
Dus van 15:25 tot 18:30 onderweg geweest!!! :=
Had eigenlijk willen studeren in de trein / thuis dus dat kan ik nu doen op mijn zo geliefde vrije dinsdagavond. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:53

Bubblewrap schreef:
Bubblewrap schreef:
Kun je zoveel man kwijt in bussen? Als meid uit het noorden vond ik het verschrikkelijk druk :') (en k-k-k-koud)

Duimen dat ik vanavond mijn overstap nog haal. Trein heeft een kwartier vertraging.

Net deze trein kan niet direct een station op kunnen rijden omdat de perrons nog vol waren, en nog achter een stoptrein gezeten. De kans is groot dat ik zo weer een uur mag wachten op mijn overstap. Ik ben vandaag beu :+

Kom maar bij mij eten. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:07

Inmiddels wat telefoontjes verder, en ik kan bij een vriendin (tevens bokker) slapen.
Anders werd ik door mijn broer opgehaald := Maar dat is ook nog wel een rit!

Het mag duidelijk zijn... De overstap red ik niet :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:16

oomens schreef:
lucifertje schreef:
Getver, wisselstoring! Hebben ze in db ondertussen al paaltjes op het perron of alleen nog maar bovenaan?

Rijden daar andere vervoerders dan NS? Anders zijn paaltjes op het perron toch niet nodig?

Ik vind het wel handig om op het perron paaltjes te hebben. Ben nu vanwege de wisselstoring eerst naar DB gereisd, daar uitgecheckt weer ingecheckt en m'n reis vervolgt naar Utrecht.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:22

Misschien ligt het aan mij, maar wat zijn de meeste reizigers toch asociaal.
Ik wilde dus laatst inchecken met een eticket (jeweetwel, zo'n uitgeprint ding met een code), maar die dingen doen het meeste van de tien keer niet.
Ik zit dus te struggelen met dat flutding, komt er ineens een vent van achter die mij vertelt dat ik moet opschieten?! Nadat ik m ff duidelijk heb gemaakt dat ie zn mond mocht houden ben ik op n gegeven moment maar achter een oma door het poortje gegaan, waardoor dat ding ook weer tekeer ging.
Echt, waarom.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:26

Carol_Beer schreef:
Ik wilde dus laatst inchecken met een eticket (jeweetwel, zo'n uitgeprint ding met een code), maar die dingen doen het meeste van de tien keer niet.
Ik zit dus te struggelen met dat flutding, komt er ineens een vent van achter die mij vertelt dat ik moet opschieten?! Nadat ik m ff duidelijk heb gemaakt dat ie zn mond mocht houden ben ik op n gegeven moment maar achter een oma door het poortje gegaan, waardoor dat ding ook weer tekeer ging.
Echt, waarom.

Had je wel het juiste poortje? Had vandaag ook een mevrouw die met een papiertje bij het verkeerde poortje stond. Heb haar toen even geholpen dat ze een poortje moet hebben met een glazen plaatje.
Het is wel echt mega vervelend als je daar staat, het ding het niet doet en zo'n vervelende kerel hebt

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:37

lucifertje schreef:
Carol_Beer schreef:
Echt, waarom.

Had je wel het juiste poortje? Had vandaag ook een mevrouw die met een papiertje bij het verkeerde poortje stond. Heb haar toen even geholpen dat ze een poortje moet hebben met een glazen plaatje.
Het is wel echt mega vervelend als je daar staat, het ding het niet doet en zo'n vervelende kerel hebt

Ja, dat was het probleem ook, die dingen herkennen die code vaak gewoon niet!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:02

lucifertje schreef:
Iemand is aan het bellen en uitgebreid aan het spreken over gynaecologen, echos etc etc.. gewoon nee, doe dat thuis lekker.

Als ik de verhalen van Bubblewrap lees, kan ik me voorstellen dat iedereen al lang slapen is tegen de tijd dat deze persoon thuis is. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:15

lucifertje schreef:
Ik vind het wel handig om op het perron paaltjes te hebben. Ben nu vanwege de wisselstoring eerst naar DB gereisd, daar uitgecheckt weer ingecheckt en m'n reis vervolgt naar Utrecht.

Maar waarom uit- en inchecken als je niet van vervoerder wisselt?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:42

MarlindeRooz schreef:
Ja ze hadden echt prima bussen in kunnen zetten oid. :n

Helaas, zo makkelijk gaat dat niet. Die bussen moeten ergens vandaan komen en de chauffeurs ook. Het lijkt makkelijk, maar het is lastiger dan je denkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:51

oomens schreef:
lucifertje schreef:

Uuuuh poortjes

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:59

MarlindeRooz schreef:
oomens schreef:

Uuuuh poortjes

Uuuuh, op station Den Bosch staan helemaal geen poortjes en is alles wat via de rails gaat NS.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:03

oomens schreef:
lucifertje schreef:

Ik vind het lastig uit leggen. Je checkt bv in op station Lunetten en wilt naar Den Bosch. De kortste route is vanaf Lunetten met de stoptrein naar DB. Als je ervoor kiest,omdat bv de IC wel rijdt, om via Utrecht centraal naar DB te reizen moet je het stuk Utrecht Lunetten - Utrecht Centraal wel betalen. Check je dus in Uterecht niet uit en in reis je een deel zwart.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:22

Is dat zo? Vroeger was dat inderdaad wel het geval, dan moest je een kaartje kopen via station X. Met de invoering van de chipkaart zijn als ik het me goed herinner de tarieven omhoog gegaan, deels om dat soort discussies niet meer te hoeven voeren. Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?

Moet zeggen dat ik nooit let op de afstand, alleen welke route (op dat moment) het snelst is. Daarnaast... als er een probleem is met een trein/traject en je moet omreizen, dan zou het toch heel gek zijn om daar ook nog extra voor te moeten betalen?

Iemand die bij de NS werkt die weet hoe dit nou zit?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:35

JorineV schreef:
Is dat zo? Vroeger was dat inderdaad wel het geval, dan moest je een kaartje kopen via station X. Met de invoering van de chipkaart zijn als ik het me goed herinner de tarieven omhoog gegaan, deels om dat soort discussies niet meer te hoeven voeren. Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?

Moet zeggen dat ik nooit let op de afstand, alleen welke route (op dat moment) het snelst is. Daarnaast... als er een probleem is met een trein/traject en je moet omreizen, dan zou het toch heel gek zijn om daar ook nog extra voor te moeten betalen?

Iemand die bij de NS werkt die weet hoe dit nou zit?

degene die daar graag antwoord op had willen geven is de mond gesnoerd, omdat dit een klaagtopic was (sorry ik ben flauw vandaag).

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:35

Ja oeps dat zag ik te laat pas, verkeerde topic voor vragen!

Ergert verder :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:37

oomens schreef:
Nayomie schreef:
Edit: conducteur zegt net: "ik ga zo de eerste klas legen, iedereen die daar niet hoort komt hierheen dus tassen van de banken af". Vervolgens een halve coupe hierheen gestuurd _O-

Waarom legen als je ze ook allemaal een verplichte upgrade (+€35 boete) kunt verkopen?

ik vind dit juist wel grappig en een menselijke oplossing. Waarom gelijk op de bon slingeren als het doel ook zo, op veel eenvoudigere wijze, te behalen is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:37

JorineV schreef:
Ja oeps dat zag ik te laat pas, verkeerde topic voor vragen!

Ergert verder :D

:D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:08

Ik zit in een trein die zo vol is, dat het treinpersoneel omroept dat het ook geoorloofd is om in de eerste klas te zitten. Is me nog nooit eerder gebeurd.
Tis nog steeds druk op het balkon, ondanks de maatregel.

Aan de andere kant... Ik ben al lang blij dat hij rijdt na het gedoe gister :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:38

Mensen die in de bus heel breed gaan zitten en dan nog breder gaan zitten als je aanstalten maakt om ernaast te gaan zitten.. sorry maar we moeten toch echt allemaal mee :n

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:13

Bubblewrap schreef:
Ik zit in een trein die zo vol is, dat het treinpersoneel omroept dat het ook geoorloofd is om in de eerste klas te zitten. Is me nog nooit eerder gebeurd.

Ook aardig voor de mensen die juist een 1eklas ticket kopen omdat ze rustig willen zitten. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:18

fohadie schreef:
Bubblewrap schreef:

Ook aardig voor de mensen die juist een 1eklas ticket kopen omdat ze rustig willen zitten. :x

Met deze drukte konden ze niet anders. Het plaatsen van veel mensen op 1 plek is gevaarlijk, liever iets spreiden...

Maar voor de rest met je eens ;)

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:06

Nog erger dan vertraging, vind ik bussen en trams die te vroeg wegrijden van de halte, en dan niet 1 minuut maar gerust meer dan 5. Sta je dan. Keurig op tijd.

Zal wel aan het verkeer liggen (je kan ook niet zomaar de straat blokkeren natuurlijk), maar absoluut een ergernis.

@lucifertje, je had gelijk hoor: als je afwijkt van de reisplanner moet je gewoon tussentijds uit- en inchecken. Snap nu waarom je dan een paaltje op het perron wil hebben.

Ooit gehad bij Roozendaal (?) richting België, overstap naar andere vervoerder dus uit- en inchecken. Maar ze hebben die paaltjes goed verstopt dus als je daar niet bekend bent, mis je gewoon je overstap.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:21

Net in de sprinter een man die luidruchtig gaat bellen en op z'n gemak een joint aan het draaien was :+

Gelukkig hoefde ik niet zolang meer met die trein.

Nu dacht ik even rustig in de stilte coupé te zitten gaat er weer iemand luidruchtig bellen.
Heb haar gewoon aangesproken, was er even klaar mee :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:05

Ik denk dat een reiziger die dezelfde trein als ik had, zich rot heeft geërgerd aan zichzelf :')
Meneer kwam op Amsterdam CS de trein richting Enkhuizen in, en reed mee tot Hoorn, vlak voor we daar stopten heeft hij aan de conductrice gevraagd hoe hij nou verder moest naar Enschede _O- Dat is zeg maar 3 uur bij Hoorn vandaan. Hij was een beetje laat met vragen, aangezien hij op dat punt al in Utrecht had kunnen zijn, maar hij stond een stuk verder van huis dus :=