Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:49

Gydja schreef:
Op Facebook kwam er een goede deal voor een aantal nintendo spellen voorbij. 2 euro voor een my sims spel, nou dat wilde ik natuurlijk wel :D dus ik berichtje gestuurd krijg reactie of we kunnen afspreken. Tja gevraagd waar ze woonde maar dat is ergens in België. Dat is me echt wat te ver reizen dus gevraagd of ze ook kon verzenden maar dat 'gaat niet zo makkelijk' maar ze kon ook wel in Brussel afspreken. Ik heb haar hartelijk bedankt maar dat ik dat niet ging doen om dat de reis mij al veel meer zou kosten dan het spelletje.

als je wil kan ik wel met haar in Brussle afprkeen en het naar je verzenden? ik zit door de week op kamers in Brussel :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:50

Zoe_97 schreef:
Gydja schreef:
Op Facebook kwam er een goede deal voor een aantal nintendo spellen voorbij. 2 euro voor een my sims spel, nou dat wilde ik natuurlijk wel :D dus ik berichtje gestuurd krijg reactie of we kunnen afspreken. Tja gevraagd waar ze woonde maar dat is ergens in België. Dat is me echt wat te ver reizen dus gevraagd of ze ook kon verzenden maar dat 'gaat niet zo makkelijk' maar ze kon ook wel in Brussel afspreken. Ik heb haar hartelijk bedankt maar dat ik dat niet ging doen om dat de reis mij al veel meer zou kosten dan het spelletje.

als je wil kan ik wel met haar in Brussle afprkeen en het naar je verzenden? ik zit door de week op kamers in Brussel :)

Vind ik super lief maar is dat niet te veel gedoe? Ik vind het nog al wat om een ander voor mij moeite te laten doen voor een spel van maar 2 euro.

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:51

Wat voor simsspel was het dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:53

Gydja schreef:
Zoe_97 schreef:

Vind ik super lief maar is dat niet te veel gedoe? Ik vind het nog al wat om een ander voor mij moeite te laten doen voor een spel van maar 2 euro.

hangt er natuurlijk vanaf waar in Brussel, maar ik ben elke donderdagnamiddag vaak in het centrum (dan heb ik geen les) of ik zit elke dag door de week op 10 minutjes met openbaar vervoer uit het centrum. Je stuurt maar ene pb, dan help ik je graag als je dit wil :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:00

Sammie schreef:
Wat voor simsspel was het dan?

My Sims voor de Nintendo DS. My Sims de gewone eerste. Ze had ook nog my sims kingdom en nog een my sims met agents of zo iets. Maar kingdom vond ik niet zo leuk en die andere vind ik niet zo interessant.

Zoe_97 schreef:
hangt er natuurlijk vanaf waar in Brussel, maar ik ben elke donderdagnamiddag vaak in het centrum (dan heb ik geen les) of ik zit elke dag door de week op 10 minutjes met openbaar vervoer uit het centrum. Je stuurt maar ene pb, dan help ik je graag als je dit wil :)

Is echt super lief maar ik vind niet dat een ander voor mij daar voor op pad moet.
Ik ben mijn eigen DS met mijn spellen kaart kwijt geraakt en speel nu op die van mijn broertje maar misschien moet ik maar een keer het huis op de kop zetten in de hoop dat ik mijn eigen DS terug vind incl spellen. He je aanbod is wel heel aanlokkelijk :') maar aan de andere kant vind ik echt niet dat je dat voor me hoeft te doen (is ook zo'n gedoe). Dat spel vind ik vast nog wel ergens anders ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:51

heb ook weer wat :(

Ik had product X op MP staan.
Buitenlands vrouwtje belde mij er 100 keer over op dat ze hem wou kopen, dus ik zeg stuur een mailtje zodat we gegevens uit kunnen wisselen maar ze bleef maar bellen ( waar ik dus niks vanverstond want der nederlands was niet zo best)
ineens een sms van der als ik mijn bank gegevens wou geven, dus ik een sms terug gestuurd met die gegevens met de vraag erbij dat zij haar adres via de mail wou sturen zodat ik het kon opsturen.

Krijg ik een mail met een adres erin dus ik daar product X naar toe gestuurd, blijkt dat die mail van een " nieuwe koper" was en niet het adres van die buitenlandse mevrouw.
Nu blijkt dat zij in der bankomschrijving der adres heeft gezet maar als je in de app kijkt zie je geen omschrijvingen staan en ik heb die omschrijving dus niet gezien.
Nu blijft ze mij maar bellen en der zoon mij via FB lastig vallen terwijl ik het hele verhaal heb uitgelegd en probeer contact te krijgen met die mensen waar product X is heen gegaan.
Ik reageer altijd direct als ik het gelezen heb en doe mijn best maar nu wordt er gedreigd met politie ed...
wat kan ik nu het beste gaan doen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:56

Oei.. Nogmaals situatie uitleggen en vragen geduld te hebben. Even hopen dat de ontvanger van X terug stuurt óf geld overmaakt. En dan kun je het geld terug storten. Mocht je niks meer horen van ontvanger van X dan ook geld terugstorten.

meer kun je niet doen op dit moment?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:00

nee zo zie ik dat ook!
maar gisteravond mailden ze via FB maar was met de paarden bezig en dat ook gezegd dat ik erop terug kwam en vanmorgen gelijk al dreigen met aangifte ed nou dan zakt mijn broek al af...

maar wie zegt dat het allemaal waar is zoals hun het zeggen...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:31

Ik snap haar wel, ze heeft betaald en niet gekregen, en min of meer buiten haar schuld om.
Ik vind dat je het geld zsm terug moet storten en dan proberen of je het produkt terug kunt krijgen of er voor betaald gaat krijgen. Daar zou ik dus gelijk achter aan, telefoon nummer achter halen en bellen.

Maar wel raar dat mensen (nieuwe koper) direkt adres gegevens sturen. Ik heb dat nog nooit gehad, dat mensen gelijk adres gegevens geven. Weet je zeker dat het een nieuwe koper was en niet één en de zelfde persoon?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:35

Alja schreef:

Buitenlands vrouwtje belde mij er 100 keer over op dat ze hem wou kopen, dus ik zeg stuur een mailtje zodat we gegevens uit kunnen wisselen maar ze bleef maar bellen ( waar ik dus niks vanverstond want der nederlands was niet zo best)
ineens een sms van der als ik mijn bank gegevens wou geven, dus ik een sms terug gestuurd met die gegevens met de vraag erbij dat zij haar adres via de mail wou sturen zodat ik het kon opsturen.

Krijg ik een mail met een adres erin dus ik daar product X naar toe gestuurd, blijkt dat die mail van een " nieuwe koper" was en niet het adres van die buitenlandse mevrouw.
Nu blijkt dat zij in der bankomschrijving der adres heeft gezet maar als je in de app kijkt zie je geen omschrijvingen staan en ik heb die omschrijving dus niet gezien.
Nu blijft ze mij maar bellen en der zoon mij via FB lastig vallen terwijl ik het hele verhaal heb uitgelegd en probeer contact te krijgen met die mensen waar product X is heen gegaan.
Ik reageer altijd direct als ik het gelezen heb en doe mijn best maar nu wordt er gedreigd met politie ed...

Ik krijg sterk het idee dat je met een oplichter te maken heb. Het is allemaal te toevallig voor woorden. En waarom zou iemand alleen zijn adres sturen naar jou?
Nu door te dreigen proberen ze gelijk te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:08

Pff, ben net aan het afspreken met iemand voor de scooter.

Ja nee morgen komen er mensen kijken om 11 uur.. Die boden net 5 min nadat ik vroeg om zijn 06 om af te spreken.. Baal echt heel erg vind ook niet erg netjes..

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:36

Haha! Hier een mailtje of ik niet een nest puppy's wil ruilen tegen een gokkast! :')

Vriendelijk terug gestuurd dat de beste man maar met de gokkast moet spelen en dat de pups geen speelgoed zijn! }>

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:19

Ik heb niet zoveel ervaring met het verkopen van paardenspullen dus misschien dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik heb nooit gebruikte transportbeschermers maat cob op marktplaats staan. Zo goed als nieuw dus, op wat zanderige vlekjes na (die ik er volgens mij best af kan krijgen).
Er biedt nu iemand 12,50, maar ik heb geen idee of dit nou een acceptabel bod is. Zelf vind i het wat laag, maar ik wou toch graag even weten wat jullie zouden doen; accepteren of niet?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:37

Wat heb je er zelf voor betaald? Ik vind het wat weinig (afhankelijk van d ebeschermers, merk etc)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:39

Ik heb een tijd geleden een enorme lading paardenspullen gekocht in één keer, dus ik heb er niet een specifieke prijs voor betaald zeg maar.. Merk kon ik niet vinden op de beschermers.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:41

Zijn het harde of zachte beschermers? Goede kwaliteit? Wat vind je ze zelf waard? Ik blij erbij dat 12,50 wel weinig is. Zou ze er lekker nog even op laten staan em afwachten wat er gaat gebeuren

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:45

Het zijn zachte beschermers. Over de kwaliteit kan ik niet oordelen aangezien ik ze nooit gebruikt heb, maar ik vind ze er goed uitzien en het klittenband werkt ook nog zoals het zou moeten. Heb ze voor 20 euro op mp gezet, de prijs heb ik gebaseerd op vergelijkbare beschermers op bokt en marktplaats. 12,50 vind ik ook te weinig zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:00

Ik zou vragen of 15 ook goed is, vind ik een nette prijs.
Ik zou al blij zijn met 10 eu voor die van mij, haha :p

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:02

Heb een tegenbod van 17,50 gedaan. Kijken wat er gebeurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:03

De scooter waar ik eerder was met afspreken is verkocht aan die ander.. Ben zo boos nog erom, vind het echt geen stijl.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:33

Nou ik kreeg vandaag toch een rare reactie van iemand.
Had geboden op een zweetdeken, stonden er meerdere in de advertentie. En er stond als vp 15 euro. In de tekst stond ook nog eens van bieden mag.
Dus ik netjes gemaild dat ik voor 15 euro incl verzendkosten deken 2 graag wou overnemen, in de hoop ergens rond max 20 euro incl verzendkosten ut te komen.

Krijg ik een mailtje terug, zonder aanhef oid hahaha het bod voor die deken staat op 70 ex.

Dus ik terug gemaild dat ze ook het fatsoen kon hebben en gewoon kon mailen aangezien zij alleen 15 euro neerzet en dat er geboden mag worden. Hoe kan ik dan ruiken dat die 15 euro niet voor die deken is. En dat ik met zon manier van reageren al geen zin meer heb zaken te doen en dat als ze bij iedereen zo reageert ze weinig verkoopt.
Kreeg mailtje terug hij staat toch al gereserveerd en die 15 euro is voor de roze deken. Heb niet de moeite genomen nog te antwoorden..

Maar het jeukte me wel om te antwoorden van wees dan duidelijker in je advertentie..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:56

F_inley schreef:
Alja schreef:

Ik krijg sterk het idee dat je met een oplichter te maken heb. Het is allemaal te toevallig voor woorden. En waarom zou iemand alleen zijn adres sturen naar jou?
Nu door te dreigen proberen ze gelijk te krijgen

Dat vind ik dus ook zo raar, wie stuurt er nu alleen een adres? Zeker als er verder geen andere afspraken zijn gemaakt voor de overname van iets. Misschien een idee om eens wat te gaan googlen en na te trekken na aanleiding van het rekening nummer waar mee het is overgemaakt en het adres waar het naar toe is gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:57

Raar verhaal, niet verstaan maar wel politie contacten??
Mailtjes ed allemaal bewaren. Je weet nooit waar het goed voor is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:19

is ook een raar verhaal, weet ook nog niet zo goed wat ik ermee aan moet..
miss eerst maar op zn beloop laten...
maar vind het vooral heel raar dat ik in een sms heel duidelijk heb gevraagd om de adres gegevens te mailen maar dat zij het dan alleen in de bankomschrijving zet en ook niet terug smst ed.
tegenwoordig kijk ik alleen nog maar via de app op mijn bankrekening en dan zie je geen bankomschrijving staan dus toen ik het bedrag herkende ging ik er vanuit dat het bij het mailtje hoorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:24

Nou ik had vanavond afgesproken om wat op te halen.

Althans bod uitgebracht, reactie gehad dat het goed was, met haar adres en zus en zo was ze thuis ze zag ons wel verschijnen..

Ik teruggemaild dat we er dan vanavond om 7 uur zouden zijn, geen reactie meer op gehad

Wij staan daar.. Niemand thuis..