Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Ineke2 schreef:
De hele week is er eentje om snel te vergeten. Hoeveel slecht / vervelend nieuws kan een mens krijgen zeg -O-

:(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Marcella schreef:
Heeft u een bijstandsuitkering en woont u samen, bent u getrouwd of alleenstaande ouder? Dan mag u 1700 euro per jaar per huishouden aan giften ontvangen zonder gekort te worden op uw bijstand. Voor alleenstaande is het 1200.

Nu heel benieuwd hoe die financieel adviseur dat ziet. :+ Heb een mailtje gestuurd voor afspraak. :+

Zoals ik al dacht wordt genaaid door mijn broertje (figuurlijk voor de beelddenkers). :')

Dat is wel zeker dat je broer je erbij lapt. Goed dat je zelf ook een gesprek aangaat! Succes!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Marcella schreef:
Heeft u een bijstandsuitkering en woont u samen, bent u getrouwd of alleenstaande ouder? Dan mag u 1700 euro per jaar per huishouden aan giften ontvangen zonder gekort te worden op uw bijstand. Voor alleenstaande is het 1200.

Nu heel benieuwd hoe die financieel adviseur dat ziet. :+ Heb een mailtje gestuurd voor afspraak. :+

Zoals ik al dacht wordt genaaid door mijn broertje (figuurlijk voor de beelddenkers). :')

Daarom waarschuwde ik gisteren Marcella, die giften heb je anders niks aan!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Suzanne F. schreef:
Je had toch geen bijstand maar ww?

Jij bent slimmer dan mijn broertje. :D

Je mag door voor de koelkast.

prompter schreef:
Daarom waarschuwde ik gisteren Marcella, die giften heb je anders niks aan!

Ja nee financieel adviseur heeft ervoor geleerd dus die weet het. 8)7

Maar ww gaat wel richting eind dus mogelijk wel bijstand uiteindelijk. :=

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

Precies, en dan kun je je geld gelijk bij de belastingdienst inleveren als je in de bijstand zit :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:28

Vond ook dat als je vrij kan besteden dat het dus gewoon inkomen is. Zal Belastingdienst weer leuk vinden. :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Bijstand kan de erfenis ook opeisen. Is mij ooit uitgelegd.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

Herinner me ineens dat ik nog langs het oude huis van mijn oma moet om nog de overgebleven spullen van de paarden op te halen. Misschien iets om morgen na het uitmesten te doen. Houd er niet van daar bezig te zijn, nadat ze twee jaar geleden is overleden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Dit...ik ga met mn adhd hoofd 100% vergeten op een later moment nog een keer terug te gaan vragen
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Polarize schreef:
Dit...ik ga met mn adhd hoofd 100% vergeten op een later moment nog een keer terug te gaan vragen
[ Afbeelding ]

Een herinnering met geluidje in je telefoon zetten?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Ik moest een nieuwe laptop voor werk. Want die andere had ik immers al bijna 3 jaar, werkte uitstekend dus dan maar vervangen -O- Dat was al ergenis 1, waarom iets vervangen dat het super goed doet en nog niet zo oud is??? Stomme maatschappij (beveiliging niet up to date te houden ofzo).

Anyway. Nu een nieuwe laptop. Die dus blijkbaar tig keer meer geluid maakt. Waar ik bij de andere niet kon horen of hij nu aan of uit stond, is de nieuwe continu zachtjes aan het loeien. Zo'n geluid alsof je de hoge stofzuigerpiep bij de buren hoort.. (eerst dacht ik ook, ze hebben nu toch wel alles gestofzuigd, wanneer houdt t op?) := Oh. En ik moet m echt dicht klappen, want hij reageert blijkbaar op beweging en gaat dus ook savonds laat aan (en stofzuigen) als m'n kat op her bureau springt :=

Kleine ergenis, en als ik dat zo type besef ik me dat het positief is als dit m'n grootste ergenis is vandaag :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Ineke2 schreef:
Polarize schreef:
[ Afbeelding ]

Een herinnering met geluidje in je telefoon zetten?

Ja doe ik ook altijd!! Met een apart alarmpje zodat het opvalt (dus niet de standaard piep die ik altijd gebruik). Of ipv een agenda herinnering, een wekker op een bepaalde dag & tijdstip zetten met de beschrijving erbij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

sonjim schreef:
Bijstand kan de erfenis ook opeisen. Is mij ooit uitgelegd.

Er is alleen nog geen sprake van erfenis gezien mijn oom leeft.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Ik heb al mijn alarmen en meldingen op mn telefoon uit staan _O- juist omdat ik dingen vergeet schrik ik me echt kapot van dat soort alarmen en herinneringen als het met een geluidje is

Nee een vriendin heeft mij gebracht, dus heb de link bij haar gedropt om in de gaten te houden :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

Ik schrik er ook van, maar dat is toch eigenlijk wel de bedoeling :') om je alert te maken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Ja nadat bij mij de schrik een paar keer is over geslagen in paniekaanvallen belast ik maar andere mensen met mn herinneringen :') meestal gewoon mijn moeder tho, die wist waar ze aan begon toen ze zei dat ik dacht wel mocht doen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Je hebt ook heel lieflijke alarmen die je zacht kunt zetten. Bv vogeltjes (gebruik ik sochtends), misschien dat dat wat is. Op z'n zachtst. En dan denk je op een geven moment 'hup wat hoor ik nou zo zachtjes'. Misschien maakt dat het schrik effect minder :(:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:42

Meiden hoe gaan wij slapen vanavond? Man zelfs mijn slaapkamer die normaal gesproken wel redelijk koel blijft is nu echt een zweethok.
Kan het raam ook niet open laten vannacht want dan ben ik bang dat de katten op zelfstandig avontuur gaan :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

Ik heb het trillen altijd uit.
Als dat op tafel klinkt, verschrikkelijk.

Geluiden kun je idd lieve hebben.

Zo had Huawei idd mooie forest geluiden met opstaan.
Die heb ik mee gekopieerd naar mijn huidige Samsung.

Maar voor alles zet ik alarmen.
Want ik vergeet echt alles.

Zelf een alarm nu in de auto.
Want tijdsbesef is er geen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:50

Ik heb dus zo’n wake-up light met vogelgeluiden. Werd ik altijd wakker van.

Maar ik zet nu dat ding plus twee alarmen die keihard onder m’n kussen af gaan op m’n telefoon. En tegelijk trilt mn horloge ook. :+

Slaapgebrek maakt dat ik blijkbaar opeens dieper slaap ofzo?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

Nyaleti schreef:
Meiden hoe gaan wij slapen vanavond? Man zelfs mijn slaapkamer die normaal gesproken wel redelijk koel blijft is nu echt een zweethok.
Kan het raam ook niet open laten vannacht want dan ben ik bang dat de katten op zelfstandig avontuur gaan :=

Mn broer had zn dure ventilator toren hier laten staan toen ie uit huis ging dus die staat nu met een timer erop aan op mijn kamer :')
Vorige zomer heb ik een matras op de grond gelegd en ben ik daar gaan liggen, hitte stijgt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Gisteren geërgerd in Wuppertal (Duitsland), een straat naar beneden is nog leuk....
Maar dezelfde straat naar boven lopen, en dat ruim 10% helling heeft, is totaaaaal niet leuk.. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Als ik niet zo allergisch voor muggen was had ik op het balkon geslapen. :')

Heb nu alleen tv aan als licht. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Nyaleti schreef:

Is nu niet direct echt behulpzaam, maar misschien iets voor een toekomst: wij hebben stevige horren voor de ramen, dus wij hebben de ramen vaak open zonder bang te hoeven zijn dat de katten gaan avonturen :=

Hopelijk kun je wat verlichting (of verluchting) vinden!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:23

Marcella, klamboe pakken of binnententje van gaas.

Hoe kan het dat mijn nieuwe werklaptop niet uit gaat als ik via het startmenu zeg dat ie uitgeschakeld moet worden??
Kreeg op mn kop dat ik m niet mocht dichtklappen maar moest afsluiten, stond al 8 dagen aan.
Ehm dat doe ik ook??!!
Getest en gaat niet uit.
Wel met opnieuw opstarten maar dan begint ie weer opnieuw te tellen. Iemand een idee?