Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:36

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:44

Bij ons in de AH ook een bordje, maximaal 10 producten bij de zelfscan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 21:56

imaudy schreef:
Ik heb ds website van AH ook bekeken. Zag niks staan.
Als het niet mag dan mag het niet maar als het wel mag dan wel he :P

Er bestaan ook franchisers hè.. :)*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:00

Ik heb het toch over een bordje? Dus het zal per winkel verschillen maar bij ons staan er dus bordjes.. niet op de website.

En ik kom het echt steeds meer tegen. Die bordjes dus. Omdat mensen niet zelf nadenken dat een volle kar simpelweg niet de bedoeling is.

Hier dus een stuk of 24 zelfscans . En dan nog weleens een rij. Waar ligt dat grotendeels aan?
Mensen die een half uur de tijd nemen hun boodschappen te scannen en dan rustig in te pakken ;)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:02

Cer schreef:
Apart.. op de ah site staat er niks over

https://www.ah.nl/over-ah/winkelservices/zelfscannen

Ik ga rustig met mn mandje bij de zelfscan staan en op mn gemakje mn tas inpakken .. dat is het grote voordeel ervan, niet dat gehijg in je nek :)

Maar goed er zijn genoeg kassa’s, dat scheelt ook. En ik heb nooit een kar

Jaa een mandje doe ik ook wel eens, maar zeker niet een grote kar vol. Sws doe ik dat met een handscan, ga dat ook niet op de band bij een normale kassa leggen. Veel te veel werk. :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:07

nicole_floor schreef:
Cer schreef:

Ik ga rustig met mn mandje bij de zelfscan staan en op mn gemakje mn tas inpakken .. dat is het grote voordeel ervan, niet dat gehijg in je nek :)

Jaa een mandje doe ik ook wel eens, maar zeker niet een grote kar vol. Sws doe ik dat met een handscan, ga dat ook niet op de band bij een normale kassa leggen. Veel te veel werk. :')

In een mandje passen ook 30 producten.Gebruik ook nooit een winkelwagen. Ik gebruik een sleurmandje :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:08

Eapy schreef:

Dat is niet veel zeg. Kleine AH in grote stad denk ik?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:08

Cer schreef:

Bij ons worden mensen met dikke karren weggestuurd. Best wel terecht denk ik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:10

Urbanus schreef:
Cer schreef:

Bij ons worden mensen met dikke karren weggestuurd. Best wel terecht denk ik.

Een hele kar vol. Dat zijn ook wel 75 -100 producten.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:11

Bij onze jumbo staat er een bordje met maximaal 5 producten (of 15)
En bij de AH niks, maar er staat meestal de langste rij bij de kassa. Vgm is zelfscan ook niet bedoeld voor karren maar mandjes. Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:12

imaudy schreef:
Eapy schreef:

Dat zal er inderdaad ook mee te maken hebben. Ik woon in een klein dorp en bij ons is het dus zo dat werkelijk iedereen altijd naar de zelfscan gaat, omdat er maar 1 kassa open is (waar niet eens een caissière achter zit, die komt pas als er wat mensen staan). Dus iedereen gaat met z'n karren naar de zelfscan.

Ik erger me aan mezelf. Ik heb per ongeluk mijn boek bij een vriendin laten liggen en ik wilde het zo graag uitlezen ;(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:13

Maar wanneer doe je het dan van je kar naar je tas? Wij hebben geen inpak tafels, dus mensen pakken hun tas in bij de zelfscan
Of moet je dan je tas in je kar hebben tijdens t winkelen en dan meteen in de tassen inpakken die in de kar staan?

Want juist met een volle kar, die dan dus blijkbaar naar de gewone bemande kassa moet, is het bij die bemande kassa irritant omdat vaak alles op de band gepleurd wordt en je als een malle je tassen moet inpakken, of alles weer in je kar moet gooien en het, ergens in de weg staand, moet proberen in te pakken?
Bij ons heeft de Aldi geen zelfscan en daar gaat dat dus zo.. als je niet opschiet komen de boodschappen van de volgende klant ook al aangesjeesd :+

Nou ja ik denk altijd maar “maak je niet druk.. er zijn belangrijkere dingen dan een kar bij een zelfscan, of de rij bij de flessen automaat :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:26

imaudy schreef:
Eapy schreef:

Ik kom uit een dorp. Bij ons hangen ook bij de meeste supermarkten bordjes met maximaal 10. Vind dat ook niet meer dan normaal, je bent niet alleen. Als je veel spullen hebt pak je een handscanner of ga je bij normale kassa. Paar dingen kan je bij zelfscan doen, dan hoeft niet iedereen op je te wachten.
Laatst bijgewerkt door Tiahastrona op 08-04-24 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:29

Cer schreef:
Maar wanneer doe je het dan van je kar naar je tas? Wij hebben geen inpak tafels, dus mensen pakken hun tas in bij de zelfscan
Of moet je dan je tas in je kar hebben tijdens t winkelen en dan meteen in de tassen inpakken die in de kar staan?

En dan heb je net je tas fatsoenlijk ingepakt, krijg je steekproefcontrole. Of je even alle producten weer uit je tas wil halen :') _O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:36

Hier 11 zelfscankassa’s en 1 normale kassa die in ieder geval als ik er ben eigenlijk nooit open is. Iedereen gaat dus langs de zelfscankassa en ik hoef ook eigenlijk nooit te wachten, er zijn altijd wel scanners vrij. Dus ik zie het probleem niet van zelf scannen en zou daar dus ook totaal niet aan denken, dat er ongeschreven regels zijn van andere klanten, mocht ik een keer in een andere winkel zijn. Behalve als er dus een duidelijk bordje zou hangen met een max aantal producten maar dan is het een regel van de winkel zelf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:08

lieke2 schreef:
Cer schreef:

En dan heb je net je tas fatsoenlijk ingepakt, krijg je steekproefcontrole. Of je even alle producten weer uit je tas wil halen :') _O-

Bij sommige staat dus dan weer een bordje, eerst scannen voordat u uw producten in uw tas stopt.
Dat is dus als je bij de zelfscan 1 voor 1 je artikelen scant.

Zal ook niet bij alle appies zo zijn, maar ik heb het gezien.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:43

Tiahastrona schreef:
imaudy schreef:

Ik kom uit een dorp. Bij ons hangen ook bij de meeste supermarkten bordjes met maximaal 10. Vind dat ook niet meer dan normaal, je bent niet alleen. Als je veel spullen hebt pak je een handscanner of ga je bij normale kassa. Paar dingen kan je bij zelfscan doen, dan hoeft niet iedereen op je te wachten.

Denk dat het daar misschien te maken heeft met weinig personeel. Met maximaal 10 producten kan er ook niet teveel gejat worden.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 00:29

Nyaleti schreef:
Wat is er mis met de Jumbo?
Persoonlijk ben ik geen fan omdat hun eigen merk vaak van mindere kwaliteit is dan menig andere supermarkt. Veel supermarkten halen hun "eigen merk" spul bij dezelfde fabriek met een ander bedrukt plastikje erom, maar Jumbo haalt ook echt van een andere leverancier. Die is net wat minder in kwaliteit, cake is net wat droger bijvoorbeeld. Zo kunnen ze wel de goedkoopste blijven, maar ik betaal zelf toch liever paar cent meer elders.

Voor A-merk producten zijn ze prima, niks mis mee verder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 00:38

Dat ik de koningin niet kon vinden in de kast.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 06:33

imaudy schreef:
Eapy schreef:

Nee, AH XL :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 06:49

imaudy schreef:

Ik kom uit een dorp. Bij ons hangen ook bij de meeste supermarkten bordjes met maximaal 10. Vind dat ook niet meer dan normaal, je bent niet alleen. Als je veel spullen hebt pak je een handscanner of ga je bij normale kassa. Paar dingen kan je bij zelfscan doen, dan hoeft niet iedereen op je te wachten.[/quote]

Denk dat het daar misschien te maken heeft met weinig personeel. Met maximaal 10 producten kan er ook niet teveel gejat worden.[/quote]

Nee, is een grote winkel, altijd genoeg personeel. Iedereen mag naar de scan. Als je veel hebt, dan wel van tevoren scannen. Zo is het systeem ook bedacht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:02

Miin ergernis is niet dat mensen volle karren afrekenen bij de zelfscankassa. Die mensen hebben al met een handscanner alles ingescand en het is alleen betalen.

De ergernis gaat om mensen die volle karren eerst nog moeten gaan staan scannen bij de zelfscankassa. Waarbij de helft van de zooi van die plankjes valt omdat het gewoon niet ingericht is om veel producten te scannen en neer te zetten :=.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:06

Cer schreef:

Want juist met een volle kar, die dan dus blijkbaar naar de gewone bemande kassa moet, is het bij die bemande kassa irritant omdat vaak alles op de band gepleurd wordt en je als een malle je tassen moet inpakken, of alles weer in je kar moet gooien en het, ergens in de weg staand, moet proberen in te pakken?
Bij ons heeft de Aldi geen zelfscan en daar gaat dat dus zo.. als je niet opschiet komen de boodschappen van de volgende klant ook al aangesjeesd :+

Nou ja ik denk altijd maar “maak je niet druk.. er zijn belangrijkere dingen dan een kar bij een zelfscan, of de rij bij de flessen automaat :D

Ik heb inderdaad mijn tassen in de kar staan, dan scan ik het product met de handscan en stop ik het in de tas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:08

nicole_floor schreef:
Ik heb inderdaad mijn tassen in de kar staan, dan scan ik het product met de handscan en stop ik het in de tas.

Dit. Zo simpel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:22

Ik doe vanuit mandje scannen en dan in de tassen doen. Zolang er geen bordje hangt doe ik het zo.
Ik heb werkelijk nog nooit een bordje gezien.
Verwacht er dan nu wel eentje bij de jumbo omdat dat van die 15 producten nieuw is.

Maar goed, ik kom ook liever niet in de winkel op het spitsuur en als dat wel zo is dan heb ik ook maar een paar producten.