Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:35

Ik heb precies hetzelfde. Alleen zonder kinderwens.

Dus ik heb absoluut geen haast met daten en ik zit zelden nog op datingapps. :=

Ik vind mijn leven nu al een 7,5. En heb niet het idee dat een externe partij die een 10 kan maken. Eerder een 5,5. Dus ik bedank voor dat risico haha.

Ben nu 14 maanden vrijgezel na een relatie van 4 jaar inclusief samenwonen. Heb met 2 mensen gedate. Eentje voor de lol en een met een serieuze intentie maar dat bleek een beetje een creep. :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:35

Fijn als je er zo in staat en denk door juist wel af en toe te daten je heel relaxt kunt daten omdat je geen hoge verwachtingen hebt en echt op zoek kunt naar een leuke klik als toevoeging ipv opvulling voor de eenzaamheid.

Ik bedenk me ook regelmatig dat ik weinig tijd heb voor een man met alle fijne dingen die ik met familie, mijn zoontje en vriendinnen doe en ik ook mijn tijd voor mezelf niet kwijt wil.
Aan de andere kant ben ik daardoor ook wat kritischer. Ik date alleen als iemand me echt leuk lijkt en wil m'n tijd niet verdoen als ik twijfel of t wel wat kan zijn want kan zoveel fijne dingen bedenken die ik anders kan doen. Maar ik weet ook dat samen genieten van de dingen die ik leuk vind ook fijn is en ik ben erg zorgzaam en kan daar ook terug van genieten. Dus ik weet met de tijd dat ik het wel nodig heb.

Dus ergens als iemand leuk genoeg is gaat die behoefte wel veranderen hoe je je tijd wilt verdelen en zzo niet alleen maar fijn dat je zo happy bent met hoe alle nu is toch?

Dat gezegd te hebben, vrijdag heb ik dus een date. Naar die kerel erg nieuwschierig. Dus nog niet mee gepraat want is via Breeze maar ben enorm benieuwd maar merk verder dat ik weinig zin heb om fanatiek te swipen. Ik geniet veel te veel van alle leuke dingen en heb deze 2,5e week verder geen date tijd over :')

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 23:04

Ik ken het gevoel en toch is het cliché als die leukerd er is maak je daar tijd voor. Niemand hoefde mij te bellen om savonds nog op pad te gaan. Nu stap ik in de auto om kneuterig samen een filmpje te kijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 07:26

Zonnetje81 schreef:
Ik ken het gevoel en toch is het cliché als die leukerd er is maak je daar tijd voor. Niemand hoefde mij te bellen om savonds nog op pad te gaan. Nu stap ik in de auto om kneuterig samen een filmpje te kijken.

En dat is dan ook prima. Maar ik mis het niet dus ik ben niet fanatiek opzoek. En ik vermoed ook niet dat ik iemand in het echt tegenkom. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 07:35

Dat heb ik ook. Al jaren. Als ik iemand tegenkom zie ik het wel maar dat gebeurt niet. Ik kom nooit een interessante man tegen. En als dat al sporadisch een keer gebeurt hebben ze een partner. Ik ben uitermate happy alleen. Ik ben ook graag alleen. Ik zal ook zeker niet gaan samenwonen, dat zal dan LATten worden. Maar eigenlijk zit ik dus totaal niet te wachten op een partner. Ben inmiddels al bijna 19 jaar alleen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 07:38

Ik ben een meelezer nu maar ik vind ghosten ook echt niet oké. Vervelend dat je in het verleden slechte ervaringen ermee hebt gehad, alleen m.i. geen reden om anderen dan ook zo te behandelen. Ook ik heb wel gehad dat iemand door ging, maar diegene kreeg dan een waarschuwing en ging vervolgens op de block als hij doorging. Simpel en dan hebben ze het aan zichzelf te danken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 07:49

Tanya schreef:
Ik ben een meelezer nu maar ik vind ghosten ook echt niet oké. Vervelend dat je in het verleden slechte ervaringen ermee hebt gehad, alleen m.i. geen reden om anderen dan ook zo te behandelen. Ook ik heb wel gehad dat iemand door ging, maar diegene kreeg dan een waarschuwing en ging vervolgens op de block als hij doorging. Simpel en dan hebben ze het aan zichzelf te danken

Ik zou ook niet ghosten hoor.

Maar als iemand je wil bereiken en stalken dan heeft blokkeren echt geen effect. Ja averechts effect.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:08

Tussen drammen en stalken zit nog een groot gat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:11

Zonnetje81 schreef:
Tussen drammen en stalken zit nog een groot gat.

Voor veel mannen is dat gat kleiner dan je denkt helaas. :)

Ik blokkeer mensen daarom niet. Ghosten doe ik ook niet trouwens. Maar ik snap het soms wel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:27

Ik ben daar heel makkelijk in geworden. Als iemand m'n grenzen niet respecteert of respectloos denkt te kunnen zijn dan is het gewoon op de blok. Daar ga ik m'n tijd niet aan verdoen. Iets te veel gekkies tegen gekomen dus daarom ook voorzichtig geworden met m'n telefoonnr te geven.

Ik denk dat de echte gekkies je toch wel gaan stalken als ze dat willen. Want die nemen ook geen genoegen met genegeerd worden.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:54

En zo heb ik dus nu een hijger. Dat was ook iemand die geen nee accepteerde en ik geblokt heb. Die belt nou 1 of 2x in de maand met een geheim nummer Smorgens vroeg. Erg triest.
Ik ben ook niet van het ghosten overigens, ben van mening om de eer aan mezelf te houden en te zeggen dat het 'm niet word. Op die ene na gaat dat meestal goed

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:00

Als je die belletjes even 1 seconden op neemt dan kan je daarna melding maken bij je provider. Als er verbinding tot stand gekomen is kunnen zij wel het nr achterhalen en een waarschuwing sturen naar dat nr.

Ik heb 2x melding gedaan toen m'n ex anoniem bleef bellen met een nieuw nr. De oude had ik wel geblokkeerd. Na 2x een waarschuwing gekregen te hebben stopte het gelukkig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:43

je kan je telefoon instellen dat mensen tijdens bepaalde uren twee keer moeten bellen voor die overgaat.

Dan komen ze de eerste keer direct op voicemail, pas als ze binnen de paar seconden direct nog eens bellen, gaat die rinkelen.
Dat even tijdelijk instellen wellicht?

Waar dat mensen zich eigenlijk mee bezig houden ...

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:00

Ik heb al meerdere keren meldimg gemaakt, maar het blijft helaas doorgaan. Ik heb nu anonieme nummers op stil staan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 15:37

Ghosten vind ik echt een naar iets. Zelf 1 keer meegemaakt. Was daar idd 2 of zelfs 3 keer geweest.

Dat iets verwaterd kan altijd natuurlijk en is iets heel anders.

Deze week best apart: ik kreeg een bericht op feeld van een man waar ik al langer een match mee was. Of we een groepschat zouden aanmaken. Prima, dus zijn partner erbij en mijn vriend. Er werd verder niks gezegd of gevraagd, behalve dat ze een relaxte avond hadden en wat ze aten. Mijn vriend meldde zich ook even maar was aan het streamen.
Paar dagen later nog niks, dus toen hebben wij maar wat in de groep gegooid. Wederom niks.
Tja. Dan ben ik er wel klaar mee en vertrek ik weer uit de groep. Niet geghost, want die man was nog een match dus kon me altijd berichten. Plus ik heb gezwaaid voor ik vertrok.

We zijn geen match meer.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:22

Hier een hele leuke breeze date gehad gisteren. Thuis nog afgesloten na het drankje en vanmiddag is hij terug gekomen en zijn we nog het bos door gesjokt door de sneeuw. Kan eigenlijk weinig nadelen bedenken behalve ons kind ritme... ivm vakanties konden we het inplannen maar eigenlijk lopen alle dagen anders behalve donderdag eens in de 2 weken. Hij woont wel echt op een steen worp afstand ook. Ergens wil ik wel ontdekken of er wat meer in zit maar het ongedwongen spontaan daten wordt wel een stuk ingewikkelder op deze manier := als ik het had geweten had ik hem niet geliked, maar verder lijkt het mij een lieve leuke normale kerel en eigenlijk al mijn eisen kan ik aanvinken verder :') . Het is overduidelijk ook wel wederzijds in hoe hij zich gedraagt dus dat is wel leuk.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:39

Oei dat lijkt me idd lastig, hopelijk vinden jullie hierin een weg :j

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:20

Herfstblad schreef:
Wie heeft dit nog meer? Ik ben aan het Tinderen met een man. Nog geen eerste date gehad. Maar op de app klinkt hij leuk. Maar los dat het spannend is om op date te gaan betwijfel ik het wel echt wil. Ik bedoel ik zit nu heerlijk op de bank Emily in Paris te kijken met een lekkere koffie. Heerlijk voor mijzelf gekookt. Mijn huisje aan het opknappen en in september weer een fantastische reis op de planning. Ik heb echt dat kneuterige vrijgezellen leventje. Ik ben niet bang om dingen alleen te doen. En met een vent erbij ontploft dat heb ik het idee.

Maar daarintegen kan ik mij wel eenzaam voelen als ik door de instagram ga van familie en ik zie leuke gezinnetjes met schattige baby's. Want ik heb wel een kinderwens. Liever die baby dan die man. Maar verliefd zijn lijkt mij ook heerlijk..

Ik had exact hetzelfde, maar 2 maanden geleden toch een erg leuk iemand leren kennen en die maakt het dagelijkse leven eigenlijk nog beter. Ik kan nog steeds op de bank iets kijken maar dan met hem erbij. Interesses komen erg goed overeen en zo niet, doen we individueel ons ding zonder gezeur.

Ik dacht ook dat het niet kon, maar momenteel toch erg positief verrast. :D Dus ik zeg, geef het een kans! Als je het niet voelt dan gewoon niet mee verder gaan. Je voelt het als het juist zit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:32

MayoNeighs schreef:
Herfstblad schreef:
Wie heeft dit nog meer? Ik ben aan het Tinderen met een man. Nog geen eerste date gehad. Maar op de app klinkt hij leuk. Maar los dat het spannend is om op date te gaan betwijfel ik het wel echt wil. Ik bedoel ik zit nu heerlijk op de bank Emily in Paris te kijken met een lekkere koffie. Heerlijk voor mijzelf gekookt. Mijn huisje aan het opknappen en in september weer een fantastische reis op de planning. Ik heb echt dat kneuterige vrijgezellen leventje. Ik ben niet bang om dingen alleen te doen. En met een vent erbij ontploft dat heb ik het idee.

Maar daarintegen kan ik mij wel eenzaam voelen als ik door de instagram ga van familie en ik zie leuke gezinnetjes met schattige baby's. Want ik heb wel een kinderwens. Liever die baby dan die man. Maar verliefd zijn lijkt mij ook heerlijk..

Ik had exact hetzelfde, maar 2 maanden geleden toch een erg leuk iemand leren kennen en die maakt het dagelijkse leven eigenlijk nog beter. Ik kan nog steeds op de bank iets kijken maar dan met hem erbij. Interesses komen erg goed overeen en zo niet, doen we individueel ons ding zonder gezeur.

Ik dacht ook dat het niet kon, maar momenteel toch erg positief verrast. :D Dus ik zeg, geef het een kans! Als je het niet voelt dan gewoon niet mee verder gaan. Je voelt het als het juist zit.

Oh bedankt voor dit berichtje. Dit is wel wat ik even nodig had. Ik ben ook totaal niet van het willen kruisen met kinderen ofzo. Dat is het vooral en de tijd om elkaar echt te leren kennen en ook zonder kids vind ik belangrijk. Maargoed aan de andere kant geen haast dus ergens maakt dat het daardoor ook wel dat het in een rustig tempo moet.
Uiteindelijk denk ik ook als het echt zo leuk kan worden dan komt dat praktische later wel nog ook. Maargoed eerst maar eens voelen komende week hoe het contact is enzo. Denk dat ik daarin ook wel snel een gevoel heb of iets de moeite waard is.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:27

Met welke intentie daten jullie? Om echt de liefde van je leven te vinden? Om het gewoon gezellig te hebben met iemand en een leuke tijd? Niet perse in het kader van seks hoor of juist wel alleen voor de seks? Wanneer worden jullie intiem met iemand?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:45

Ligt per moment. Momenteel wil ik wel weer iemand vinden voor de lange termijn maar als ik dat niet tegenkom vermaak ik me prima. Date alleen als ik denk dat het echt potentie heeft voor long term of als ik op dat moment geen vaste scharrel heb. Voor time beiing heb ik vaak 1 kerel waarmee ik wat scharrel tot ik weer iemand ontmoet of weer zin heb om serieus te daten. En hoe snel intiem. Ligt aan hoe het voelt. Er moet vooral een klik en het moment ervoor zijn. Soms kan dat vrij snel zijn, soms toch wat dates maar eerlijk vind ik een klik op dat vlak ook belangrijk. Ik heb liever dan wat sneller dat contact dan 3 maanden daten en te merken dat er totaal geen klik is.

Dat gezegd, gisteren voor de 4e keer in een week die breeze kerel gezien. Zoontje sliep en hij kwam spontaan aangewandeld. Ondanks ander kind ritme vond ik het wel leuk dat dat dus kan. Gisteren toen hij weg was besloten dat ik het echt wel een interessante kerel vind en kijk zelfs een beetje uit naar zondag avond als hij nog langs komt. Hij is niet zon apper maar als ik hem zie is hij wel erg enthousiast. Plan is volgende week donderdag date avond te hebben, dan beiden kindloos en we werken maandag thuis dus heb wel besloten dat ik dan daar de lunch pauze door breng haha :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:47

Ik leerde Tinder 5 jaar geleden kennen. Toen had ik mijn relatie (na 20 jaar, 4 kinderen) verbroken. Ik zocht dus echt alleen seks, wilde geen relatie meer.

Vond het ideaal, via Tinder dus ook meerdere sekspartners gevonden. Echt een heerlijke tijd gehad.

Nu heb ik nog wel Tinder, maar doe er vrijwel niks mee. Sporadisch eens een gesprek maar ben niet meer op zoek.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:57

Ik vraag mij altijd af, als je al kinderen hebt en wat "ouder" bent, ben je dan nog zenuwachtig voor een date? Zijn jullie überhaupt zenuwachtig?

Oh maar Steenbok zo langs lopen klinkt spontaan, maar ook weer onhandig qua timing, wie weet zit jij net in je niet zo charmante outfit te chillen en moet je eigenlijk je huis schoonmaken.

Ik had op oudejaarsavond spontaan een tinder date. Kerel woont ook heel dichtbij en waren beide alleen. Gezellig gehad, wat intimiteit maar ook weer gelijk afgekapt. Ik ga wel met mezelf afspreken dat ik geen alcohol ga drinken op sowieso de eerste date omdat je met alcohol misschien toch wat sneller dingen laat gebeuren en ik dat gewoon niet wil. Binnenkort heb ik een wandeldate gepland staan met een man! Op de app wel echt een leuke man.

En ik heb via de app hele leuke gesprekken met z'n sportschool dude. Je weet wel, die dan dan met z'n blote gespierde bovenlijf op de foto staat. Echt een lopende redflag geloof ik. Maar ik vind het gezellig.

Ik date nu vooral om het daten zelf. Gewoon gezelligheid, om uit te zoeken wat ik leuk vindt en wat bij mij past en als mr. Right er tussen zit is het helemaal leuk! Maar eigenlijk wil ik ook geen man in mijn huis de komende jaren. Vandaag ook weer thuis komen van het werk, koffietje erin, uitgebreid douchen en daarna pas koken voormezelf en wat dingetjes hier en daar en zo heerlijk op bed. Dan wil je geen man die de aardappelen om 6 uur op tafel wil hebben staan; dan mag hij dat mooi zelf doen..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 22:06

Nee nee spontaan in de zin van ik stelde voor of hij langs kwam en 3 kwartier later zat hij op de bank :')
Zo makkelijk ging dat nooit met dates. Of zowel door afstand, zoontje thuis of vaak toch al plannen. Ik had toevallig m'n huis netjes zodat ik toch stiekem mezelf ff kon fatsoeneren :')

En wandel dates vind ik ook ideaal. Gratis, na een rondje kun je makkelijk naar huis als er geen klik is en lekker bezig. Ben benieuwd. Veel plezier!
Hoelang was jij nu vrijgezel? Ik herken het wel hoor wat je zegt. Ik denk als de juiste er is dat je die aanpassing wel wilt doen of zich aan jou aanpast. Tot die tijd gewoon lekker genieten toch. Ik vind dat daten met meerderen ook fijn. Merk daardoor steeds beter wat ik vereisten vind en wat ik wel makkelijker los kan laten.
Sommige dingen triggeren ook heel erg door ervaringen met m'n ex. Fijn ook om te merken hoe ik soms (onterecht) kan reageren en daar weer wat van te leren voor nieuwe dates

Herfstblad schreef:
Ik vraag mij altijd af, als je al kinderen hebt en wat "ouder" bent, ben je dan nog zenuwachtig voor een date? Zijn jullie überhaupt zenuwachtig?

Oh maar Steenbok zo langs lopen klinkt spontaan, maar ook weer onhandig qua timing, wie weet zit jij net in je niet zo charmante outfit te chillen en moet je eigenlijk je huis schoonmaken.

Ik had op oudejaarsavond spontaan een tinder date. Kerel woont ook heel dichtbij en waren beide alleen. Gezellig gehad, wat intimiteit maar ook weer gelijk afgekapt. Ik ga wel met mezelf afspreken dat ik geen alcohol ga drinken op sowieso de eerste date omdat je met alcohol misschien toch wat sneller dingen laat gebeuren en ik dat gewoon niet wil. Binnenkort heb ik een wandeldate gepland staan met een man! Op de app wel echt een leuke man.

En ik heb via de app hele leuke gesprekken met z'n sportschool dude. Je weet wel, die dan dan met z'n blote gespierde bovenlijf op de foto staat. Echt een lopende redflag geloof ik. Maar ik vind het gezellig.

Ik date nu vooral om het daten zelf. Gewoon gezelligheid, om uit te zoeken wat ik leuk vindt en wat bij mij past en als mr. Right er tussen zit is het helemaal leuk! Maar eigenlijk wil ik ook geen man in mijn huis de komende jaren. Vandaag ook weer thuis komen van het werk, koffietje erin, uitgebreid douchen en daarna pas koken voormezelf en wat dingetjes hier en daar en zo heerlijk op bed. Dan wil je geen man die de aardappelen om 6 uur op tafel wil hebben staan; dan mag hij dat mooi zelf doen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 22:29

Herfstblad schreef:

Ik wist duidelijk wat ik wilde, maar die allereerste keer was ik idd wel zenuwachtig. Op de app klikte het supergoed, maar ik toch al 20 jaar geen ander gehad.. eenmaal daar was echt meteen het ijs gebroken en bleek hij in echt nog veel geweldiger te zijn. Hij is 2.5 jaar mijn sekspartner geweest, tot ie heel plotseling overleed.

Ik datete ook met anderen, en uitgangspunt was altijd seks. Met de 1 was het maar eenmalig (als er toch die klik niet was) een aantal werden echt sekspartners.

Ook weleens gehad dat het live echt niet klikte en ik weer naar huis ging, goede reminder om niet meteen bij iemand thuis af te spreken. Niks gebeurd hoor, maar dat was wel een situatie van: ‘als ik nu een verkeerde had getroffen..”
(Ik had nl ook verkeerd ingeschat dat we wel een match waren :Y) )