Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:03

Steeph schreef:
Mijn hele familie.

Opa ligt wat slecht door z'n eigen domme eigenwijsheid. Oma gooit regelmatig updates in de groepsapp waarin eigenlijk alleen maar staat "het is nog steed poedersuiker. De dokter komt vanmiddag". Ik heb daar precies nul aan toe te voegen, dus ik lees alles, maar reageer zelf niet. Nou waren ze er met z'n tweeën heilig van overtuigd dat ik boos was, omdat ik niet reageerde. Dinsdag hadden ze gebeld, maar stond ik bij een cursus dus ik had geen tijd voor een lang gesprek, ik zou ze woensdag even bellen. Woensdag neemt er niemand op. Gister avond om 19u nog eens geprobeerd, neemt er weer niemand op. Half uur later nog een keer geprobeerd, toen nam oma op. Ze vertelde meteen dat ze dachten dat ik boos was want ik had niks van me laten horen in de app, ik had ze niet gebeld toen ze jarig waren. Nee duh, jullie zaten in het ziekenhuis, je had wel wat beters aan je hoofd. Daarnaast zouden we eigenlijk komen op jullie verjaardag, maar obviously ging dat dus niet door omdat jullie in het ziekenhuis zaten. Nouja, afgesproken dat ik dan vanaf nu zal reageren in de groepsapp. Daarna vertelde opa ook nog dat hij het zo vervelend vond dat ik geen dankjewel had gezegd toen ze (meer dan een jaar geleden) hier waren en een envlopje met kaart mee hadden gebracht. Ik had wel gezegd dat ik het een mooie kaart vond, maar geen dankjewel >;)
Nou, toen was ik op de kast.
En hij vond het ook nog zoooo vervelend dat er woensdag en donderdag de eerste keer niemand op had kunnen nemen! Joh, dikke prima, blijkbaar is iemand bezig met wat andes en dan probeer ik het later gewoon nog eens. Dat kon hij niet begrijpen :n

Vanochtend stuurde oma weer een appje in de groepsapp waarop ik letterlijk alleen heb gereageerd "Goed dat de dokter nog even komt". Meteen wordt ik als een soort puppy beloont. Ga toch weg man. Zo geen zin in dit soort familie gezeik. Meteen een mooi voorbeeld voor bij de psycholoog over twee weken :evaw:

Herkenbaar voor die leeftijd.... Ik ben tegelijk met mijn nichtje zwanger. Dus wij een leuke foto gemaakt van de buiken, kaartje van late maken en opgestuurd. Nichtje werd erover gebeld met bedankje, ikke niet. Vond ik niet erg (ik weet hoe erg ze het waardeert), maar als ik haar andersom niet bedank is de wereld te klein...... Nu ging ik 2 weken later op visite en die kaart staat pontificaal op tafel, dus ik zei nog; "leuke kaart he!" Nou heel verhaal hoe leuk ze het vond en hoe blij ze ermee was. Dus ik; "ja je hebt me er niet eens voor bedankt! Hahaha" ;) Bewust overduidelijk als geintje bedoelt. Toen was er paniek..... Dag erna belde ze me (maar ik zat op de fiets) maar ik nam niet op. Dus belde ze mijn man (maar die fietste naast me) dus nam ook niet op. Toen belde ze mijn moeder, want ik zal wel boos op dr zijn en hoe kon ze dit goedmaken? "Oma, ik ben niet boos...."
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 06-05-22 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:04

Sterkte Lau, wat ontzettend verdrietig, echt ronduit klote.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:06

fotolijstje schreef:
Waarom kunnen jongens niet de hint begrijpen als je niet op ze reageert :roll:

leer dat maar, mannen snappen geen hints.
Daar moet je alles in drievoud uitleggen....

Dus als er een irritant is, gewoon zeggen, nou kappen jonguh. Je begrijpt toch ook wel als ik niet op je reageer dat ik je bewust aan het vermijden ben. Dus klaar nu met berichten sturen.

Lau, heel veel sterkte :knuffel:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:07

Lau schreef:
Mijn relatie is over

Sterkte :(:)...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:12

DuoPenotti schreef:
fotolijstje schreef:
Waarom kunnen jongens niet de hint begrijpen als je niet op ze reageert :roll:

leer dat maar, mannen snappen geen hints.
Daar moet je alles in drievoud uitleggen....

Dus als er een irritant is, gewoon zeggen, nou kappen jonguh. Je begrijpt toch ook wel als ik niet op je reageer dat ik je bewust aan het vermijden ben. Dus klaar nu met berichten sturen.

Lau, heel veel sterkte :knuffel:

In drievoud hoeft niet, maar gewoon duidelijk en concreet zeggen wat je bedoelt helpt enorm.
Waarom moeten (veel) vrouwen altijd in hints en signalen en verborgen boodschappen communiceren? Daar heb je toch gewoon woorden voor?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:19

De twee mooiste verjaardagscadeaus ooit gekregen afgelopen dagen
Hierdoor geen excuus meer om niet te starten.

Erger me alleen zo aan dat ik niet weet welk niveau
Niveau 1 zit ik met overgang draf-galop. Iets wat ik absoluut niet kan uit schrik (paard mag bokken, steigeren en volledig los gaan, geen probleem mee. Overgang draf-galop en ik blokkeer)
Niveau 2 zit ik met de contra die door ruiterfout heel veel miscommunicatie bezorgt
Niveau 3 zit ik met de wissel, springt die vanzelf, maar neemt hij dus na de wissel wel eens controle over.

Paard kent al zijn oefeningen
Ik ken al mijn oefeningen
Maar samen blijft het “misgaan” door mijn scheefheid ter compensatie van mijn lichaam.
En hierdoor al zo vaak uitgesteld.
Dus keuzes en twijfels

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:22

oomens schreef:
In drievoud hoeft niet, maar gewoon duidelijk en concreet zeggen wat je bedoelt helpt enorm.
Waarom moeten (veel) vrouwen altijd in hints en signalen en verborgen boodschappen communiceren? Daar heb je toch gewoon woorden voor?

:D

Je hebt gelijk hoor.
Dat hints gebeuren is ook niet mijn ding.
Maar dat is denk ik, even over 1 kam geschoren, wel een groot verschil tussen man en vrouw.
De vrouw die subtiele hints geeft en vervolgens boos is dat de man ze niet doet.

Wij thuis, jongens en meiden zijn opgevoed met de woorden.
Ik kan niet ruiken wat je wil, dus als er iets is zeg je het maar. }>

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:37

GUSTIxBILL schreef:

Niveau 1 zit ik met overgang draf-galop. Iets wat ik absoluut niet kan uit schrik (paard mag bokken, steigeren en volledig los gaan, geen probleem mee. Overgang draf-galop en ik blokkeer)
Niveau 2 zit ik met de contra die door ruiterfout heel veel miscommunicatie bezorgt
Niveau 3 zit ik met de wissel, springt die vanzelf, maar neemt hij dus na de wissel wel eens controle over.

Maar samen blijft het “misgaan” door mijn scheefheid ter compensatie van mijn lichaam.
Dus keuzes en twijfels

Ach mens, gewoon doen
En aan jezelf werken om rechter te worden

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 11:54

Ik ben nogsteeds heel zielig en ziek en het irriteert me mateloos.
Ik heb de mannengriep

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:09

Zo sollicitatiegesprek en ik ben echt heel zenuwachtig

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:10

Dat ik geen lauwe thee meer kan drinken omdat mijn maag dan gewoon omdraait

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:15

Ik heb sinds gisteren veel pijn in heel mijn lichaam, ik weet alleen niet waarom. Word er helemaal gek van

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:41

Eerst vanmorgen dodelijk ongeluk in Alblasserdam. Nu schijnt er ook nog een schietpartij (met mogelijk dodelijk afloop) geweest te zijn op de zorgboerderij vlakbij de moestuin in Alblasserdam. Nu ga ik wel wachten tot vanavond om naar de moestuin te gaan, want mensen worden geadviseerd om uit de buurt te blijven.

Gaat lekker. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:44

Marcella schreef:
Eerst vanmorgen dodelijk ongeluk in Alblasserdam. Nu schijnt er ook nog een schietpartij (met mogelijk dodelijk afloop) geweest te zijn op de zorgboerderij vlakbij de moestuin in Alblasserdam. Nu ga ik wel wachten tot vanavond om naar de moestuin te gaan, want mensen worden geadviseerd om uit de buurt te blijven.

Gaat lekker. -O-

Niet schijnt, is zo: https://www.nu.nl/binnenland/6199202/tw ... epakt.html

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:57

Ik zit het ook net te lezen, er is inmiddels wel een verdachte opgepakt. Wat een paniek zal dat geweest zijn!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:06

Eerst was het 1 dode, maar was eerst nog nergens bevestigd door de politie dus ben dan maar gewoon voorzichtig betreffende verkeerde informatie verstrekken. Was eerst ook nog niet helemaal duidelijk of het de dader was.

Maar dan nog word iedereen geadviseerd om weg te blijven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:24

Sterkte Lau, relatie over is heel verdrietig :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:25

Vreselijk op een plek waar juist mensen zitten die zulke plekken heel hard nodig zijn en juist veilig moeten zijn.... veilige plek is nu wel weggenomen door een banketstaaf persoon die het nodig vindt om te gaan schieten.

Heel triest allemaal... krijg er gewoon beetje kippenvel van bah ! Wat een ellende doet men elkaar tegenwoordig aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:27

Marcella schreef:
Eerst was het 1 dode, maar was eerst nog nergens bevestigd door de politie dus ben dan maar gewoon voorzichtig betreffende verkeerde informatie verstrekken. Was eerst ook nog niet helemaal duidelijk of het de dader was.

Maar dan nog word iedereen geadviseerd om weg te blijven.

Dit was om half 12 al bekend, hoor. Maar maakt niet uit, verder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:28

Zebrastreep schreef:
Vreselijk op een plek waar juist mensen zitten die zulke plekken heel hard nodig zijn en juist veilig moeten zijn.... veilige plek is nu wel weggenomen door een banketstaaf persoon die het nodig vindt om te gaan schieten.

Heel triest allemaal... krijg er gewoon beetje kippenvel van bah ! Wat een ellende doet men elkaar tegenwoordig aan.

Ik vind vooral dit heel raar:

Citaat:
De zorgboerderij waar het incident plaats zou hebben gevonden, heet Tro Tardi en richt zich op dagbesteding voor zowel kinderen als volwassenen. Dat kunnen mensen met bijvoorbeeld een verstandelijke beperking, autisme of alzheimer zijn. Daarnaast biedt de zorgboerderij plaats aan jongeren en volwassenen die "de draad in hun leven weer op moeten pakken", bijvoorbeeld als onderdeel van een re-integratietraject.

:?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:39

waarom is dat raar?
Zie daar niets raars staan eigenlijk :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:49

DuoPenotti schreef:
waarom is dat raar?
Zie daar niets raars staan eigenlijk :)

Ik denk dat ik t raar lees, ik las het als bijvoorbeeld mensen die re-integreren na een gevangenisstraf. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon na ziekte zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:51

_San87_ schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik vind vooral dit heel raar:

Citaat:
De zorgboerderij waar het incident plaats zou hebben gevonden, heet Tro Tardi en richt zich op dagbesteding voor zowel kinderen als volwassenen. Dat kunnen mensen met bijvoorbeeld een verstandelijke beperking, autisme of alzheimer zijn. Daarnaast biedt de zorgboerderij plaats aan jongeren en volwassenen die "de draad in hun leven weer op moeten pakken", bijvoorbeeld als onderdeel van een re-integratietraject.

:?

Dat gebeurd heel vaak dat alles op een zorgboerderij door elkaar zit. In ieder geval is de combi verstandelijke beperking en psychiatrie niet heel vreemd om een dagbesteding. Of het altijd werkt is maar de vraag. Ik heb ook wel plekken gezien waar mensen van een volwassen leeftijd en licht verstandelijke beperking werd samengevoegd met kinderen met erge gedragsproblemen. Of het altijd even goed werkte was het tweede...

Ik vind het mengen persoonlijk niet zo heel fijn werken. Ik krijg ook heel af en toe cliënten voor mijn neus die meer richting psychiatrie gaan. Niet mijn afdeling en voor mij als redelijke nieuweling in de zorg nog heel lastig te begeleiden. Dan heb ik toch liever alleen de mensen met een matig tot zware beperking

Ik heb zelf ook als bijbaan in een kringloop gewerkt waar ook vooral mensen werkten die moesten reïntegreren in de maatschappij. Uiteindelijk zijn de meeste weer in het criminele circuit beland. In de meeste gevallen werkt het helaas niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 13:57

Heel veel sterkte Lau :(:) , wees lief voor jezelf en neem de tijd.

GUSTIxBILL schreef:

Dus keuzes en twijfels

Nog gefeliciteerd :)F [&]
Om de problemen op niveau 2 en 3 op te lossen zul je toch eerst je probleem op niveau 1 moeten oplossen. Om dat te doorbreken, heb je onderstaande al geprobeerd?
- Ga lichtrijden op het verkeerde been
- Maak flink vaart in draf, geen probleem dat het paard in galop valt, want dat is de gang waar je heen wil, ga dan gewoon door in galop
- Geef, blijf daarbij lichtrijden!!, de galophulp (tenzij je al in galop gevallen bent natuurlijk). Kies daarvoor een handige plek. Is het probleem terug vallen en achter het been komen: spring aan op de hoek voor de lange zijde zodat je gelijk lekker vooruit kan. Is het probleem rennen: kies dan de 2e helft van de volte richting het schot/hoek.

Ook voor jou: wees lief voor jezelf (en het paard), vertrouwen opbouwen is eerst het belangrijkste. Het maakt niet uit hoe je in galop komt en waar het hoofd is. Ga lekker een paar rondjes over de hoefslag lekker voorwaarts de bak rond, geen oefeningen, geen gekkigheid, hoeken lekker afronden. Terug in draf en jezelf belonen. En als dat goed gaat hou je het eerst daarbij. Je hoeft niet direct én links én rechts. Doe je volgende keer gewoon de andere kant. Pas als dit goed gaat ga je sleutelen aan de kwaliteit van de overgang. Succes!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:24

Roodvos schreef:
Heel veel sterkte Lau :(:) , wees lief voor jezelf en neem de tijd.

GUSTIxBILL schreef:

Dus keuzes en twijfels

Nog gefeliciteerd :)F [&]
Om de problemen op niveau 2 en 3 op te lossen zul je toch eerst je probleem op niveau 1 moeten oplossen. Om dat te doorbreken, heb je onderstaande al geprobeerd?
- Ga lichtrijden op het verkeerde been
- Maak flink vaart in draf, geen probleem dat het paard in galop valt, want dat is de gang waar je heen wil, ga dan gewoon door in galop
- Geef, blijf daarbij lichtrijden!!, de galophulp (tenzij je al in galop gevallen bent natuurlijk). Kies daarvoor een handige plek. Is het probleem terug vallen en achter het been komen: spring aan op de hoek voor de lange zijde zodat je gelijk lekker vooruit kan. Is het probleem rennen: kies dan de 2e helft van de volte richting het schot/hoek.

Ook voor jou: wees lief voor jezelf (en het paard), vertrouwen opbouwen is eerst het belangrijkste. Het maakt niet uit hoe je in galop komt en waar het hoofd is. Ga lekker een paar rondjes over de hoefslag lekker voorwaarts de bak rond, geen oefeningen, geen gekkigheid, hoeken lekker afronden. Terug in draf en jezelf belonen. En als dat goed gaat hou je het eerst daarbij. Je hoeft niet direct én links én rechts. Doe je volgende keer gewoon de andere kant. Pas als dit goed gaat ga je sleutelen aan de kwaliteit van de overgang. Succes!

Heel lief je advies, maar niet gevraagd. Heb intensieve lessen, rijd alleen onder begleiding.

stap galop gaat vanzelf
Draf galop ging tot ik met paard en al gevallen ben en paard op mij heb gehad omdat ze struikelde 16jaar terug super.
Daarna is de eerste oefening/overgang die ik alle paarden die ik ooit gereden heb geleerd heb de stap galop. Dit omdat ik mentaal blokkeer en hierdoor alles vergeet. Versnellen en in galop laten vallen werkt dus zeer zeker volledig averechts (ik wou niet in galop, bak te zwaar. Toenmalige instructeur besloot anders, en heeft paard op de stem in galop gezet, waardoor ik niet voorbereid was)
Ik kan met dit paard verder alles, ter plaatsen galopperen-uitgestrekte galop en terug ter plaatse.
Echter is deze voor ik hem gekocht heb altijd met stang en trens gereden en nooit onder niveau 2 uitgebracht . En rijd ik hem op een trens, met volledig losse teugel als ik wil.
Heeft 3 jaar bloed zweet en tranen ingezeten om dit paard te doen ontspannen.
Contra gaat aan 1 kant mis omdat ik uit balans zit en teveel naar rechts zit. Dit door verdraaide nekwervel, knie die uit de kom schiet en een enkel vol pinnen. Hierdoor zit ik scheef naar een kant en compenseer ik dit met de rest van mij lichaam. Geen plaatje nodig denk ik. Hier word vollop aan gewerkt met ruiter en zit lessen, fysio en kine.
Ivm de wissel: zelfde zit probleem in combinatie met een schouder die durft uit te vallen door die verdraaide wervel en knel zittende zenuw.

Paarden die ik zelf tot dit niveau gereden of getraind heb kennen dus niets anders. Hij is echter opgeleerd door de ouders van succesvol internationale ruiter. Stuk gevoeliger dus voor mijn mankementen. Ik weet dat dit dus bij mij ligt. En hier word vollop aan gewerkt.
Maar om nog 3 jaar thuis in de bak te blijven brengt ook niets op.

Ergernis is dus vooral gebrek aan zelfvertrouwen, uitstel gedrag
Dus erger me aan mezelf, omdat ik weet dat als het punt daar is hij er is voor mij. Bewijst hij elke verplaatsing en clinic opnieuw.