Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:38

Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, mijn hele familie niet (alleen mijn oma maar die leeft niet meer), maar het valt me op dat mensen soms bidden maar Jezus en soms naar God. Klopt dat? En waneer bid je naar de een en wanneer naar de ander? Puur interesse.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:17

Mag je ook met z'n drieën in een mantelzorgwoning wonen, man vrouw en zoon. Man zit in rolstoel. Zoon heeft een beperking en woont daarom nog bij z'n ouders.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:28

Suzanne F. schreef:
Is Marktplaats dood ofzo? Ik heb er echt mooie spullen opstaan en vraagprijs op bieden staan. En gewoon 0 reacties. Ook heb ik er een gloednieuwe merktas op en dan krijg je een bod van 10 euro.

Het is momenteel herfstvakantie dus veel mensen zijn weg. Heeft er misschien ook mee te maken?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:02

Hier niet meer hoor :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:08

Hier akkoord en betaal verzoek gedaan.

Nu nog betalen...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 00:00

_Karlijn schreef:
Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, mijn hele familie niet (alleen mijn oma maar die leeft niet meer), maar het valt me op dat mensen soms bidden maar Jezus en soms naar God. Klopt dat? En waneer bid je naar de een en wanneer naar de ander? Puur interesse.

Hangt misschien van het geloof af? Mijn Schoonmoeder bid juist naar Maria ipv Jezus of God.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 00:03

fjordjes schreef:
Mag je ook met z'n drieën in een mantelzorgwoning wonen, man vrouw en zoon. Man zit in rolstoel. Zoon heeft een beperking en woont daarom nog bij z'n ouders.

Ik weet dit niet zeker, maar volgens mij gaat dit via de gemeente. Ik las laatst in het AD van een man die zijn huis uitgezet werd of zelf iemand het huis uit moest zetten omdat er teveel personen in een mantelzorgwoning woonden dan waar een vergunning voor afgegeven was door de gemeente. Niet zo zwart wit antwoord kan er op deze vraag gegeven worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:34

Volgens mij ging dat om een man die met zijn vrouw ruim woonde. En een mantelzorgwoning had voor de ouders van 1 van hen. En de moeder van de ander ook in een deel van hun huis woonde. Super oplossing natuurlijk, dat zij voor al hun nog overgebleven ouders konden zorgen +:)+

Maar daar moest een maatwerk oplossing voor gevonden worden door de gemeente om dat "legaal" te krijgen. Hun huis was legaal verbouwd. De mantelzorgwoning was legaal. Maar dat moeder in dat deel van hun huis haar intrek nam daar verslikte het systeem zich in.

Kwestie van dit soort dingen goed navragen bij de gemeente dus.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:41

Komt dus op hetzelfde neer als wat ik al schreef: bij de gemeente navragen, er is geen duidelijk antwoord op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 09:58

fohadie schreef:
Komt dus op hetzelfde neer als wat ik al schreef: bij de gemeente navragen, er is geen duidelijk antwoord op.

Inderdaad, elke gemeente heeft andere inzichten, regels en ook manieren van handhaving.
Dus ik zou het altijd navragen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:07

_Karlijn schreef:

Maakt niet zo heel veel uit. In de Bijbel staat meerdere keren: wie tot Jezus bidt, bidt tot de Vader. Er is geen weg tot de Vader, dan door Jezus. Of bijv om vergeving, dan kan je bidden tot Jezus die aan het kruis stierf. Maar er zijn ook momenten om gewoon tot God bidden, of tot de Vader. (Ik merk dat ik zelf bijv bid tot de Vader wanneer ik steun of troost zoek) Uiteindelijk is het allemaal 1 God (De Drieenige God, Vader Zoon en Geest) en komt het bij ‘Dezelfde’ terecht, dus maakt het niet heel veel uit. Wordt ook vaak door elkaar gebruikt omdat het toch 1 God is. Ik moet zeggen dat ik er zelf eigenlijk niet eens op let of onderscheid in maak, omdat het gewoon God is tot wie je bidt; en Jezus daarin hoort.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:16

Amado7 schreef:
_Karlijn schreef:

Maakt niet zo heel veel uit. In de Bijbel staat meerdere keren: wie tot Jezus bidt, bidt tot de Vader. Er is geen weg tot de Vader, dan door Jezus. Of bijv om vergeving, dan kan je bidden tot Jezus die aan het kruis stierf. Maar er zijn ook momenten om gewoon tot God bidden, of tot de Vader. (Ik merk dat ik zelf bijv bid tot de Vader wanneer ik steun of troost zoek) Uiteindelijk is het allemaal 1 God (De Drieenige God, Vader Zoon en Geest) en komt het bij ‘Dezelfde’ terecht, dus maakt het niet heel veel uit. Wordt ook vaak door elkaar gebruikt omdat het toch 1 God is. Ik moet zeggen dat ik er zelf eigenlijk niet eens op let of onderscheid in maak, omdat het gewoon God is tot wie je bidt; en Jezus daarin hoort.

Ah oke, ik snap het nu iets meer. Bedankt voor je uitleg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:24

Ik wil alleen maar muziek op mijn uitvaart, geen speeches. Mag dat??
Bijvoorbeeld de Peer Gynt Suites.
Of viool consert van Chaikowski.
Of Peleas et Melisande van Alexander Litwinowski.

Zoo mooi, mooier dan welke toespraak dan ook. :D

Over 39 jaar dan he? Ik wil nog even door. *\%/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:39

Je kan bij Monuta je wensen vastleggen Rien, heb ik ook gedaan.
Vrijdag afscheid genomen van een vriendin, 4 jaar ouder dan ik bah -O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 23:56

Mijn ouders wilden dat allebei ook dus we hebben dat ook zo geregeld. Niet een lang stuk, maar een paar waar zij veel mee hadden en voor een deel hen ook verbonden.

Dat stukje ‘geen toespraken’ ging niet zonder slag of stoot := Hebben we ook nog best commentaar op gehad. Bizar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 07:42

Je mag het hebben zoals je het wil toch? Mijn moeder heeft aangegeven helemaal niks te willen. Geen dienst, geen muziek, geen koffie en cake.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 03:35

chanicha schreef:
Je kan bij Monuta je wensen vastleggen Rien, heb ik ook gedaan.
Vrijdag afscheid genomen van een vriendin, 4 jaar ouder dan ik bah -O-

Oh bah. Gecondoleerd en sterkte toegewenst.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:12

Dank je Rien, je wordt dan even met je neus op de feiten gedrukt dat we allemaal mensen van de dag zijn -O-

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:52

Wat voor soort toetsenbord typt nou het lekkerst? ik heb op mijn werk een toetsenbord met lage toetsen en hoewel het makkelijk typt maak ik ook snel typfouten. Thuis heb ik een toetsenbord met hogere toetsen, waar ik minder fouten op maak maar die wel zwaarder typt. Heeft iemand een grandioze tip voor een fijn toetsenbord met draad of specificaties om rekening mee te houden? :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:55

chanicha schreef:
Dank je Rien, je wordt dan even met je neus op de feiten gedrukt dat we allemaal mensen van de dag zijn -O-

:(:)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:32

Snippergroen schreef:
Wat voor soort toetsenbord typt nou het lekkerst? ik heb op mijn werk een toetsenbord met lage toetsen en hoewel het makkelijk typt maak ik ook snel typfouten. Thuis heb ik een toetsenbord met hogere toetsen, waar ik minder fouten op maak maar die wel zwaarder typt. Heeft iemand een grandioze tip voor een fijn toetsenbord met draad of specificaties om rekening mee te houden? :D

Ik zweer bij hogere toetsen, het is idd iets zwaarder maar daardoor maak je wel veel minder snel typfouten. Met die lage toetsen kan ik helemaal niets :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:17

Foaly schreef:
Snippergroen schreef:

Ik zweer bij hogere toetsen, het is idd iets zwaarder maar daardoor maak je wel veel minder snel typfouten. Met die lage toetsen kan ik helemaal niets :+

Hier juist de voorkeur voor lagere toetsen en niet echt clicky switches. maar weer geen linear, want die vind ik vaak te sponzig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:58

Ik wil graag de lage toetsen. Die hoge kosten meer energie en daar typ ik dus langzamer mee.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:27

Met kickboxen verstap ik me met regelmaat :+. Ik vind het wel leuk, dus stoppen zou ik jammer vinden. Echter elke keer als ik me verstap, doet mijn knie niet veel pijn, maar waarschijnlijk net genoeg om hem te gaan ontlasten :7 Hierdoor heb ik nu voor de 2e keer in 1.5 maand tijd weer last van overbelastingsklachten.

Nu dacht ik, zou ik daar tijdens kickboxen een brace voor kunnen dragen? En hoe kom ik erachter wat voor brace dit moet zijn?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:40

Kairos schreef:
Met kickboxen verstap ik me met regelmaat :+. Ik vind het wel leuk, dus stoppen zou ik jammer vinden. Echter elke keer als ik me verstap, doet mijn knie niet veel pijn, maar waarschijnlijk net genoeg om hem te gaan ontlasten :7 Hierdoor heb ik nu voor de 2e keer in 1.5 maand tijd weer last van overbelastingsklachten.

Nu dacht ik, zou ik daar tijdens kickboxen een brace voor kunnen dragen? En hoe kom ik erachter wat voor brace dit moet zijn?

Misschien beter om aan je techniek te werken om te voorkomen dat je je verstapt.

Een brace is symptoom bestrijding.
Een goede basishouding lijkt me beter.