Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... s-voor-jou
Zou dat deze zijn?
Toen zou het nog 7 jaar duren… (2012)
996981 schreef:Volgens mij heeft niemand hier ooit beweerd dat men maar “eventjes” moet afvallen
Huertecilla schreef:IMANDRA schreef:Mensen die dus roepen dat er in "twee jaar best wat aan overgewicht gedaan had kunnen worden" praten dus echt complete onzin.
Vínd jij.
Ík begrijp niet hoe je dat kan opmerken.
Sinds maart/april vorig jaar hadden héél veel mensen mákkelijk wat aan overgewicht kunnen doen. Nee geen mening maar evident.
IMANDRA schreef:996981 schreef:Volgens mij heeft niemand hier ooit beweerd dat men maar “eventjes” moet afvallen
Uhm, jawel?Huertecilla schreef:Vínd jij.
Ík begrijp niet hoe je dat kan opmerken.
Sinds maart/april vorig jaar hadden héél veel mensen mákkelijk wat aan overgewicht kunnen doen. Nee geen mening maar evident.
996981 schreef:Dat klopt Imandra. Het kan lastig zijn. Heel lastig zelfs. Dat ontkent niemand. Door echter alsmaar te zeggen hoe lastig het is wordt het per definitie niet makkelijker en de drempel alleen maar hoger. Het lukt immers toch niet.
996981 schreef:Eens Loretta
Vanaf het begin is heel duidelijk geweest dat gewicht invloed heeft op het verloop van Corona. Dat zou een hele mooie stok achter de deur kunnen zijn om te streven naar een gezond gewicht, naast alle andere risicovermindering en gezondsvoordelen die een gezond gewicht oplevert.
Hier in het afgelopen jaar ook teveel buikvet gehad na zwangerschap. Gelukkig nu weer 5kg kwijt door meer te bewegen en gezonder te eten. Ik zal vast niet de enige zijn waarbij dat toch het meest effectief blijkt.
IMANDRA schreef:996981 schreef:Dat klopt Imandra. Het kan lastig zijn. Heel lastig zelfs. Dat ontkent niemand. Door echter alsmaar te zeggen hoe lastig het is wordt het per definitie niet makkelijker en de drempel alleen maar hoger. Het lukt immers toch niet.
Nee niet mee eens. Want omdat mensen doen alsof het allemaal zo makkelijk is valt het juist rauw op je dak dat het jou niet lukt ('het komt door mij, ik faal, want het zou zo makkelijk moeten zijn').
Door te erkennen dat het lastig is en dáár maatregelen/hulp of af te stemmen, bereik je veel en veel meer.
Loretta schreef:Het is ook echt niet makkelijk. Je moet er echt zelf moeite in steken. In de supermarkt wordt je continu met rotzooi verleid. Soms denk ik weleens als je al het ongezonde troep uit de winkel zal bannen hoeveel zou er dan nog over blijven. Ik denk soms minder dan de helft. Complete rekken met koekjes, chips, snacks en andere ultra bewerkte rotzooi. Je moet echt heel erg bewust boodschappen doen en met een plan naar de supermarkt gaan om de verleidingen te weerstaan. Ook is het goed om regelmatig even te kijken of er toch niet weer bepaalde slechte gewoontes in sluipen.
Matheno schreef:Loretta schreef:Het is ook echt niet makkelijk. Je moet er echt zelf moeite in steken. In de supermarkt wordt je continu met rotzooi verleid. Soms denk ik weleens als je al het ongezonde troep uit de winkel zal bannen hoeveel zou er dan nog over blijven. Ik denk soms minder dan de helft. Complete rekken met koekjes, chips, snacks en andere ultra bewerkte rotzooi. Je moet echt heel erg bewust boodschappen doen en met een plan naar de supermarkt gaan om de verleidingen te weerstaan. Ook is het goed om regelmatig even te kijken of er toch niet weer bepaalde slechte gewoontes in sluipen.
Daarom wordt vaak als tip gegeven als je gezonder wil leven: Winkel alleen aan de buitenste rand van de supermarkt. Daar vind je over het algemeen het brood, groentes, fruit en vlees.
Of gewoon naar de groenteboer, de slager en de bakker. Meteen een extra loopje :-D
996981 schreef:Als gezond eten en meer bewegen een individu niet helpt om af te vallen, zal die daar individueel hulp bij moeten zoeken.
En nee, gezonde keuzes maken is niet makkelijk. Nee, het is niet makkelijk om ook bij weinig motivatie, slecht weer of na een rotdag tóch te gaan sporten of de wandelschoenen aan te trekken.
Dat doet niets af aan het feit dat minder calorieën innemen dan je verbruikt in de basis nog steeds de manier is om af te vallen.
996981 schreef:De waarheid zal ergens in het midden liggen Imandra. Zoals jij het brengt krijg ik het gevoel dat mensen het überhaupt maar niet moeten proberen. De kans op falen is immers groot, het is lastig en zwaar en waarschijnlijk is je metabolisme toch al kapot
IMANDRA schreef:996981 schreef:Niemand zegt dat het simpel is. De complexiteit wordt door het grootste gedeelte van de bevolking al her- en erkend. Immers heeft een groot deel van de bevolking overgewicht. Het zou gek zijn als men beweert dat afvallen simpel is, terwijl het ze zelf ook niet lukt.
Is dat zo?