Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 23:59

:knuffel:
sureido schreef:
Natuurlijk wil ik niet dat operaties uitgesteld worden, maar ik vind ook dat we niet elke keer alles maar af moeten blazen en sluiten. Onderzoek eens goed wat écht werkt, na 2 jaar weet je toch dat dit ook niks gaat doen.

citaat uit het boek 'In Den Haag wordt slechts geslapen'...?

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:16

Hier ook tot 22.00. Ik scheur nog wel eens door van stal en verbaas me erover hoeveel mensen er nog in de supermarkt lopen om 21.45 uur.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:46

Fitzroy schreef:
Hier ook tot 22.00. Ik scheur nog wel eens door van stal en verbaas me erover hoeveel mensen er nog in de supermarkt lopen om 21.45 uur.

Ik loop ook regelmatig om die tijd nog in de supermarkt. Ik baal er echt van. Raar allemaal weer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 01:02

Fitzroy schreef:

Ik vraag me toch echt af hoe zulke maatregelen tot stand komen. Nu heb je minder spreiding.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 01:20

Loretta schreef:
Fitzroy schreef:

Ik vraag me toch echt af hoe zulke maatregelen tot stand komen. Nu heb je minder spreiding.

Kon wel eens zijn omdat hangjongeren nog wat bij de supermarkt kopen en daar dan nog blijven hangen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 02:20

Ik woon op de biblebelt. Links van ons ligt Woudenberg en rechts Scherpenzeel maar ben nooit bang voor besmetting geworden want die zwaar gelovigen houden toch alles bij hun eigen kliek. Je ziet ze enkel eens in de supermarkt en dan kun je afstand houden.
Sportschool, horeca e.d doen zij niet echt aan. Zie de dames met hun rokken aan enkel wandelen en de kinderen zitten op christelijke scholen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 03:55

Sizzle schreef:
@ Dierenfan, dan doe je toch gewoon zo‘n antistoffen test als je dat wilt, of moet het perse gratis zijn?

Dat is naast dat het mogelijk is ook geldig voor de g2 rechten? Wik best betalen overigens maar als uitkomst is dat ik genoeg antistoffen heb maar dat het niet erkend wordt voor g2 dan moet ik alsnog vaccineren daar voor dus dan weg gegooid geld. Dat vind ik dan weer onnodig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:06

Oh, ik dacht dat je dat wilde vanwege de bijwerkingen.
Maar als je hem dan toch neemt dan maakt het weinig uit inderdaad.
In Zwitserland krijg je dat tegenwoordig een 3 maanden geldigen G mee, maar dat is niet internationaal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:09

In NL niet erkend nee.
Toch vind ik het wel apart. Ze zeggen Ja je weet niet hoe lang geleden je het dan gehad hebt en weten niet hoe lang antistoffen werken. Maar er zijn mensen die 2x Corona hebben gehad binnen een tijdsbestek van een paar maanden. En je QR is zo wel een jaar geldig na besmetting.
Hoe dan?!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:14

Als ze het slim aanpakken kun je nog een hoop epidemiologische data verzamelen.
Stel dat dan een grote groep die een afgelopen genezen QR had dan iedere 3 maanden een antilichaam test doet en die om een handtekening vraagt voor anonieme verwerking van data dan krijg je een hele mooie pool aan data. Win-win zou ik denken.
Maar ja…dat zal vast wel niet kunnen :o

Overigens vraag ik me af hoe dat wel/niet geldig in andere landen werkt. Tot nu toe heb ik eigenlijk gewoon overal mijn lokale app gebruikt en niet de internationale en dat vond met tot nu toe overal prima.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:21

Ik heb hierover gelezen dat de Jonge dit had gevraagd aan omt, maar dat die het niet zag zitten, geen idee waarom...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:21

Daar was hieromtrent gisteravond op tv ook een gesprek over met ( één van de :+ ) ministers van volksgezondheid.
Met die 2G zeggen ze eigenlijk dat testen niet werkt. Terwijl het wel een nuttig instrument blijkt te zijn.
En de antistoffen van mensen die besmet en genezen zijn, daar is nog veel te weinig over bekend hoe lang die nog aanwezig zijn. En zal ook nog wel sterk verschillen van persoon tot persoon.

Maar goed, die 2G is vooral dwang om zich te laten vaccineren. En dat zullen ze in zekere mate ook wel bereiken ermee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:24

Pandora2 schreef:
Daar was hieromtrent gisteravond op tv ook een gesprek over met ( één van de :+ ) ministers van volksgezondheid.
Met die 2G zeggen ze eigenlijk dat testen niet werkt. Terwijl het wel een nuttig instrument blijkt te zijn.
En de antistoffen van mensen die besmet en genezen zijn, daar is nog veel te weinig over bekend hoe lang die nog aanwezig zijn. Wat ook nog wel zal verschillen van persoon tot persoon.

Maar goed, die 2G is vooral dwang om zich te laten vaccineren. En dat zullen ze in zekere mate ook wel bereiken ermee.

Naar mijn weten zeggen ze ermee dat mensen die niet gevaccineerd meer vatbaar zijn om Corona te krijgen, daarnaast verspreiden ze eventueel sneller (dit is niet te meten gezien het mensen wat fraudeert lijkt mij)
Hierdoor zijn zij eigenlijk een gevaar voor zich zelf.
1G alleen getest is eigenlijk niet haalbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:25

Sizzle schreef:
Als ze het slim aanpakken kun je nog een hoop epidemiologische data verzamelen.
Stel dat dan een grote groep die een afgelopen genezen QR had dan iedere 3 maanden een antilichaam test doet en die om een handtekening vraagt voor anonieme verwerking van data dan krijg je een hele mooie pool aan data. Win-win zou ik denken.
Maar ja…dat zal vast wel niet kunnen :o

Overigens vraag ik me af hoe dat wel/niet geldig in andere landen werkt. Tot nu toe heb ik eigenlijk gewoon overal mijn lokale app gebruikt en niet de internationale en dat vond met tot nu toe overal prima.

Ik zei gisteren nog tegen een collega, waarom niet bij iedere bloedafname standaard ook antistoffen test.. Hij had daar om gevraagd bij een bloedonderzoek en mocht niet, want was een heeeel ander onderzoek?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:27

Het testen in het algemeen op besmettingen zou een prima graadmeter voor besmettingen en ziekenhuis kunnen zijn. Maar begin september de regels soepeler en blijkbaar zeer weinig testbereidheid, dan gaat het dus goed fout. Nu 16000 per dag terwijl dat vier weken geleden ook zeker zo was. Want nog geen 50 % ging testen bij klachten. Dus het werkelijke aantal besmette mensen lag vele malen hoger.
Misschien moeten we maar Chinese maatregelen nemen, iedereen testen en zo de actieve besmettingen opsporen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:30

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:
En de antistoffen van mensen die besmet en genezen zijn, daar is nog veel te weinig over bekend hoe lang die nog aanwezig zijn. Wat ook nog wel zal verschillen van persoon tot persoon.

Naar mijn weten zeggen ze ermee dat mensen die niet gevaccineerd meer vatbaar zijn om Corona te krijgen, daarnaast verspreiden ze eventueel sneller (dit is niet te meten gezien het mensen wat fraudeert lijkt mij)
Hierdoor zijn zij eigenlijk een gevaar voor zich zelf.
1G alleen getest is eigenlijk niet haalbaar

Dat is wat onze minister van volksgezondheid erover zei :P
In de context van dat in zijn opinie 3G een betere tool is dan 2G en testen belangrijk blijft om verspreiding tegen te gaan.
Feit is wel dat de vaccins veel te weinig doen tegen besmettingen en verspreiding. Aldus ook onze minister dus. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:32

Ja ik zou dat niet erg vinden bigone.
Maar gok dat een groot deel van iig de niet vaxxers daar ook niet aan willen meewerken.
En hier hoor ik ook vaxxers die niet zomaar willen testen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:45

Pandora2 schreef:

Nee.
'Ze zeggen eigenlijk' vind ik erg vaag.
Ze hebben NIET gezegd dat testen 'niet werkt', of dat het geen nuttig instrument zou zijn.

Maar 2G werkt beter als de R in de maand is. (Dat van het koude seizoen is mijn toevoeging, hoor. Het woord 'seizoenseffect' is wel gevallen.)

Het werkt beter om de ziekenhuizen te ontlasten, want wie ongevaccineerd besmet raakt, loopt vele malen hoger risico op ernstige ziekte en overlijden.
En maakt het leven voor velen die wachten op noodzakelijke operaties moeilijker.

Ik ben de brenger van een boodschap die jij waarschijnlijk niet wil horen en dus probeert weg te redeneren....
Citaat:

Nee.

Kijk eens in het woordenboek.
En er is gisteren letterlijk gezegd dat je het recht hebt om onverstandig te doen en je niet te laten enten.

Drang is iets anders, en daar is de politiek imho veel te laat mee.
(Je weet in de zomer al dat de R per 1 september in de maand komt. Accoord, we hebben een nieuw klimaat : doen we de extra maatregelen vanaf 1 oktober. Nee, het komt na een stevige piek per 13 november....)

Maar tja, boos zijn op de brenger van slecht nieuws is een soort van prettig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:58

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... n-het-niet

Waar en door wie we besmet worden is bijna nooit bekend, volgens dit artikel.

Ik ben zelf begin dit jaar door mijn dochter besmet. Zij was besmet door collega.
En ik had weer mijn man en mijn collega besmet. Zij weer haar zoon; wij konden het goed herleiden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:01

Wanneer je een grote werkkring hebt of feestviert is de bron nauwelijks te achterhalen, bij jullie was het duidelijk maar bij die collega ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:03

Janneke, 2G is wel degelijk een machtsmiddel natuurlijk.
Als je behalve de supermarkt nergens meer heen mag (kapper, kleding, schoenen) en wellicht uiteindelijk niet eens meer naar je eetk (Italie) dan is dat zeker wel een omskachtige verplichting. Er wordt door de overheden gewoon letterlijk gezegd dat ze 2G invoeren omdat uit Oostenrijk gebleken is dat memsen dan wel gaan vaccineren.
In plaats van dat feit te ontkennen is het zinvoller om er over te prateb of het terecht is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:04

Sizzle schreef:
Als je behalve de supermarkt nergens meer heen mag (kapper, kleding, schoenen) en wellicht uiteindelijk niet eens meer naar je eetk (Italie) dan is dat zeker wel een omskachtige verplichting. Er wordt door de overheden gewoon letterlijk gezegd dat ze 2G invoeren omdat uit Oostenrijk gebleken is dat memsen dan wel gaan vaccineren.
In plaats van dat feit te ontkennen is het zinvoller om er over te prateb of het terecht is.

Dikke vingers?? :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:05

Jannkeke, Hugo de Jonge zijn antwoord in de persco op de vraag of hij dit niet zelf zag als dwang was nou niet zo heel sterk. Als je kijkt naar wat hij eerder heeft gezegd is dit in ieder geval het niet nakomen van wat hij eerder heeft gezegd.

En kijk, dat kan ik best beredeneren, want Delta en situatie veranderd en voortschrijdend inzicht.

Dus ik vind er niet zo heel veel van.

Maar het is natuurlijk juist een bevestiging voor de mensen die al 2 jaar roepen: 'Vertrouw de overheid niet, het gaat uiteindelijk uitkomen op dit scenario.' En het gebeurd nog ook....

Ik vind de communicatie echt om te janken vanuit de overheid, praat er dan niet omheen, geef gewoon een persco waarin je zegt: ' Ik zat fout een jaar geleden. ' , dat gedraai er omheen met het is geen dwang want je hebt ook nog de 'genezen' optie was echt een heel slecht antwoord imo :o

Geef gewoon toe dat het dwang is en leg uit dat dat moet, wees open en eerlijk, nu gaan mensen alleen maar nog meer de overheid wantrouwen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:08

Echwel schreef:
Sizzle schreef:
Als je behalve de supermarkt nergens meer heen mag (kapper, kleding, schoenen) en wellicht uiteindelijk niet eens meer naar je eetk werk (Italie) dan is dat zeker wel een omsklachtige verplichting. Er wordt door de overheden gewoon letterlijk gezegd dat ze 2G invoeren omdat uit Oostenrijk gebleken is dat memnsen dan wel gaan vaccineren.
In plaats van dat feit te ontkennen is het zinvoller om er over te prateb praten of het terecht is.

Dikke vingers?? :D

Uh ja…. Ik zie het nu zelf ook :') _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:18

Iedereen in de horeca zegt wel dat het daar niet weg komt maar als uit onderzoek blijkt dat 30 % gewoon niet controleert is dat natuurlijk een wassen neus.
We hebben alleen al 10.000 cafés, stel dat 30 % niet controleert , mensen zonder QR weten ze snel te vinden via berichten onderling. Dan heb je bij een bezetting van 25 mensen zo 75000 mensen die risico lopen. Laat er 5 % besmettingen uit komen dan zijn dat 3750 mensen, per dag. En met een R waarde van 1.2 , reken maar uit.