Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:18

Misschien vindt ze je bod gewoon te laag? Heb wel vaker dat mensen niet reageren, maar dat zijn vaker kopers dan verkopers idd.
Ik kreeg de melding dat vinted DE vanaf nu met Frankrijk en Italië kan handelen, superfijn en perfecte timing voor mij!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:22

Oeh goed nieuws, hopelijk wordt het op een gegeven moment dan ook een keer doorgetrokken naar NL :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:25

Arzil schreef:
Eerst komt ze 3 dagen niet online en nu zie ik dat ze gewoon online is geweest, maar ze reageert niet. Nee is ook een antwoord he.
Heeft ook nog geen reviews ofzo, dus zal wel nieuw zijn en misschien niet weten hoe het werkt. Ik ga er toch maar eens een berichtje achteraan gooien.

Er zijn toch geen regels met "hoe het werkt"? Ze zal er niet zo enthousiast over zijn.
---

Ik had een mooie jurk gescoord, dus de verkoper een bericht gestuurd dat ik er erg blij mee was. Kreeg ik de volgende beoordeling: "Fijne communicatie, dankbare koper" :))

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:27

Ja hier ook de vraag voor m'n bsn maar kon hem wel wegdrukken.. Vind het een beetje vreemd :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:29

Is alleen wanneer je meer dan 30 stuks verkocht hebt maar indien je eigen kleding verkoopt en geen handel bedrijft ( prof) is het geen enkel probleem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:39

Hier geen vraag om BSN nummer. Misschien heb ik die al een tijd geleden gehad...? Staat me wel iets van bij dat ik een poos geleden weer iets moest doen dat me eigenlijk niet aanstond :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 23:00

Had ariats gekocht voor een heel leuke prijs, is net dat pakket nu verloren….
Ik krijg wel mijn geld terug, maar had liever de ariats gehad…. Balen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:15

BSN toevallig twee weken geleden in moeten vullen. Uiteindelijk ontkom je er niet aan.

Nou mijn pakket wat tot twee keer toe naar het verkeerde pakketpunt is bezorgd is nu voor de tweede keer terug bij mij (na een aantal dagen kwijt te zijn geweest). Echt zonder te overdrijven er zaten wel acht stickers op...zouden ze het dan zelf nog snappen bij DHL? Blijkbaar niet want twee van die stickers bevatten het juiste adres..om het vervolgens naar een totaal ander pakketpunt te brengen.

Koper wil het niet voor een derde keer kopen. Snap ik helemaal. Waardeloos dit.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:45

Als je er echt aan wilt ontkomen; account verwijderen, 1 a 2 maanden wachten en opnieuw beginnen. Niet de bedoeling natuurlijk :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:37

Arzil schreef:
Ik heb nu iemand die niet reageert op een bod dat ik zaterdag heb gedaan. Eerst komt ze 3 dagen niet online en nu zie ik dat ze gewoon online is geweest, maar ze reageert niet. Nee is ook een antwoord he.
Heeft ook nog geen reviews ofzo, dus zal wel nieuw zijn en misschien niet weten hoe het werkt. Ik ga er toch maar eens een berichtje achteraan gooien.

Ik krijg heel vaak biedingen die ik echt onzin en niet de moeite waard vind en die beantwoord ik allemaal niet.

Ik had mijn schoenen er al heel scherp geprijsd opstaan omdat ik er vanaf wil en ik vind dan 40% lager bieden minachtend naar mij als verkoper, dus daar reageer ik dan gewoon niet op.

Dan is wat het me oplevert en wat het me nog kost (netjes inpakken, naar een pakketpunt rijden op een onhandige plek, etc) niet meer in verhouding.
Ik heb het dan over schoenen in zeer nette staat die we voor 15 euro opstaan en waar mensen dan nog 9 voor gaan bieden ofzo.

Ik weet natuurlijk niet waar jij op geboden hebt.
Maar in mijn geval is geen reactie dat ik het bod niet de moeite waard vind om voor in actie te komen.

Het staat iedereen vrij om lager te bieden, het staat mij vrij om daar wel of niet op te reageren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:33

Same, ik reageer regelmatig niet op biedingen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:47

Degene waar ik het als eerste aan verkocht heb, bevestigt het niet. Dus ik heb van anderen verzendingen wel al geld ontvangen maar dat van haar komt niet vrij. Super irritant.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:53

Heb een nieuw kinderslaapmasker erop staan voor 3 euro, krijg ik een bod van 12 euro voor dat masker en 2 kinder merk PJ' s, terwijl het totaal voor de 3 een 14 euro is.
Ik weiger, zeg dat de prijzen al bodemprijzen zijn, en dan krijg je "dan laat ik het, ik nam de pj' s erbij omdat verzenden voor het masker alleen doortikt"
Ik zou eerder denken dat je het masker erbij neemt. Die kinderpj' s zijn het dure merkspul.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:57

Tja als je op zoek bent naar het masker.... en PJ's niet echt nodig hebt maar wel leuk zijn voor erbij.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:25

Dan zou ik er 1 nemen. Masker en 1 PJ en verzenden kom je dan op 10 euro schat ik. Om dan 14 ipv 12 euro te veel te vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:35

Tja dat gezeik sowieso vaak om 1 of 2 euro. Maar dat "wat doe je nou moeilijk over 2 euro" zegt zij op een ander forum wellicht over jou denk ik dan altijd maar als ik zo iemand tref :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:23

Sommige mesen zijn gewoon echt heel erg. En als je dan nee zegt op hun bieding, dan zijn ze nog zuur aan het doen ook.

Ik verkocht een pop voor 70 euro. Krijg een of andere Franse miep, die bood 40. Ik zeg nee, ik wil er 70 voor hebben,

Zij: "Hahahaha, voor dat bedrag verkoop je haar nooit!"
Ik: "Het eet geen brood, ik wacht het gewoon af."
Zij: "En toch verkoop je het niet"
Ik: "Nee, zeker niet aan jou, fijne dag verder!"

2 dagen later: Pop verkocht voor 70 euro aan iemand in Nederland. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:01

Ja die ervaring heb ik hier ook :j

Maar ook wel als potentiële koper dat je denkt van oef dat is wel heel prijzig voor Vinted begrippen.
Dat ze geen wat realistischer bod willen en je het in het jaar daarna steeds weer een beetje ziet zakken in prijs maar dan hoef ik het inmiddels al niet meer omdat ik het al 5x voor een betere prijs had kunnen kopen :=

Maargoed ik heb zelf ook wel wat dingen die er al langer op staan. Voor een eerlijke prijs. Maar geen jubelkoopje. Nou prima dan staat het er lekker op te wachten op iemand die het echt waardeert :j

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:11

Ik deed bij iemand een bod wat geweigerd werd, ze wilde de vraagprijs. Krijg ik 2 maanden later een bod van die persoon van nog steeds dezelfde vraagprijs. Dus ik stuurde mijn eerdere bod weer, wat weer werd geweigerd. :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:25

Ja dan bieden ze 10 euro voor een NIEUW gaastra vest, dan lekker laten hangen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:35

Vind altijd heel dubbel. Ben nu ook aan kijken naar nieuwe skikleding. Zie ik bijvoorbeeld ski pully voor 90€ erop staan. Staat “nieuw zonder kaartje” en is nieuw 119€. Maar met kopersbescherming + verzendkosten zit je alweer op bijna 100€. Ja voor dat verschil ga ik liever voor nieuw uit winkel met garantie :’) maar ja als je minder gaat bieden is het snel ‘hoe durf je minder te bieden voor artikel dat zoveel waard is’

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:36

Je dat snap ik, ik vind minimaal de helft eraf. Maar ja 10 euro voor een vest van 100+ nieuw...
Ik vraag maar 25 euro.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:44

Ik verkoop een vaas.
Pakket tot en met 5 kg.
Nu heb ik een koper en die wilt dat ik de advertentie ergens anders zet ivm verzendkosten.
Moet ik dit doen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:46

magicmist schreef:
Ik verkoop een vaas.
Pakket tot en met 5 kg.
Nu heb ik een koper en die wilt dat ik de advertentie ergens anders zet ivm verzendkosten.
Moet ik dit doen?

Ja
Gewoon op klein zetten
Scheelt heel veel

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:48

Alja schreef:
magicmist schreef:
Ik verkoop een vaas.
Pakket tot en met 5 kg.
Moet ik dit doen?

Ja
Gewoon op klein zetten
Scheelt heel veel

Zal eens kijken.
Want zit wel met het gewicht. Is vrij zwaar namelijk