Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:06

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Bij ons in de gemeente is het aantal besmettingen per 7 dagen hoger dan het ooit is geweest en er zijn ook 6 overlijdens. Zou fijn zijn als de gemeente met 'n update zou komen waar die brandhaarden dan zitten en op welke plekken de meeste risico's zitten.

Dat doen ze niet , verschuilen zich achter privacywet. Terwijl het bvb via postcode cijfers wel geregeld kan worden. Maar in onze gemeente is het de laatste weken ook torenhoog en zo af en toe hoor je viavia dat het daar en daar is. Weten waar besmettingen zitten kan natuurlijk ook averechts werken omdat mensen denken dat het wel veilig is. Maar wat meer openheid zou niet verkeerd zijn . Ggd schreeuwen moord en brand dat ze het overzicht kwijt zijn, begin met postcodes dan zie je meteen waar de clusters zitten en groeiende zijn.

Besmettingen clusteren niet op postcode, maar op plekken waar mensen andere mensen ontmoeten Als iemand besmet raakt zijn er verbanden te trekken met het gezin, werk, ontmoetingen met familie en vrienden etc. Maar buurt is niet zo'n plek. Er zijn niet veel buurten waar men de deur bij elkaar platloopt meer in deze tijd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:35

Ik lees net dat er ook het plan is om dierentuinen en attractieparken te sluiten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:42

bigone schreef:
elnienjo schreef:
Bij ons in de gemeente is het aantal besmettingen per 7 dagen hoger dan het ooit is geweest en er zijn ook 6 overlijdens. Zou fijn zijn als de gemeente met 'n update zou komen waar die brandhaarden dan zitten en op welke plekken de meeste risico's zitten.

Dat doen ze niet , verschuilen zich achter privacywet. Terwijl het bvb via postcode cijfers wel geregeld kan worden. Maar in onze gemeente is het de laatste weken ook torenhoog en zo af en toe hoor je viavia dat het daar en daar is. Weten waar besmettingen zitten kan natuurlijk ook averechts werken omdat mensen denken dat het wel veilig is. Maar wat meer openheid zou niet verkeerd zijn . Ggd schreeuwen moord en brand dat ze het overzicht kwijt zijn, begin met postcodes dan zie je meteen waar de clusters zitten en groeiende zijn.

Ze hoeven geen namen te noemen natuurlijk, maar het zou geruststellend zijn als je voor jezelf kunt nagaan dat je niet in de kringen waar het nu rondspookt verkeert. Een uitbraak in een verpleeghuis werd in de eerste ronde wel gemeld bijvoorbeeld en nu blijft het stil.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:49

moonsparkle schreef:
Ik lees net dat er ook het plan is om dierentuinen en attractieparken te sluiten.

Ik zie niets over vakantieparken. Volgens mij ook een reden tot reizen en waar je veel mensen tegenkomt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:50

elnienjo schreef:
Ze hoeven geen namen te noemen natuurlijk, maar het zou geruststellend zijn als je voor jezelf kunt nagaan dat je niet in de kringen waar het nu rondspookt verkeert.
Citaat:
Een uitbraak in een verpleeghuis werd in de eerste ronde wel gemeld bijvoorbeeld en nu blijft het stil
.

Het zijn er nu zoveel dat ze landelijk gezien niet meer apart benoemd worden.
Net zoals bij scholen; de eerste scholen/BSO enz werden landelijk in het nieuws genoemd maar nu alleen nog maar lokaal.

De schatting is nu dat er ruim 300 verpleeghuizen besmettingen hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:52

Mijn neefje, Duitser en woonachtig in code rood gebied in Duitsland, wilde voor zijn werk in Bremen daar een hotelovernachting boeken.
Hij werd geweigerd toen bij wilde reserveren en woonadres door moest geven.

In Duitsland kan er blijkbaar wel op toegezien worden en geweigerd worden.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:06

@elnienjo hier worden uitbraken in verpleeghuizen gewoon openbaar gemaakt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:15

Vanmiddag meegemaakt dat covid bij sommige ook de hersens aantast. Ik stond in de tram en er was een chinese vrouw. Ze werd door een jongen uitgemaakt dat ze op moest k.. en dat ze China plat moesten bombarderen...
Vond het triest om te zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:19

lenaa_tje schreef:

Zeker niet, verpleeghuizen genoeg die niets zeggen alleen de familie zal op de hoogte zijn, hoop ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:20

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Zeker niet, verpleeghuizen genoeg die niets zeggen alleen de familie zal op de hoogte zijn, hoop ik.

Nou aan de berichtgeving hier op regionale kranten (en ook het aantal besmettingen hier in de regio) lijkt dat hier gewoon niet het geval.
Dat wat jij zegt kwam dan in de eerste golf met zo goed voor?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:52

purny schreef:
Vanmiddag meegemaakt dat covid bij sommige ook de hersens aantast. Ik stond in de tram en er was een chinese vrouw. Ze werd door een jongen uitgemaakt dat ze op moest k.. en dat ze China plat moesten bombarderen...

Wat? Jeetje wat sneu. Zo’n gast mogen ze echt meteen opsluiten van mij. Aso.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:53

Triest hoor om een willekeurige “ Chinees” uitziende persoon uit te gaan schelden. Bizar dat mensen dat doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:59

Het was de eerste keer dat ik dit meemaakte...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:11

purny schreef:
Het was de eerste keer dat ik dit meemaakte...

Er is een nationale partij van met zetels in het parlament.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:13

purny schreef:

Conducteurs worden ook in elkaar geslagen en bespuugd. Er is sowieso veel agressie tegen mensen die hun mond open doen als iemand geen afstand houdt en/of geen mondkapje draagt heb ik 't idee.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:22

In Duitsland vangen ze momenteel een twintigtal belgen op op ic en enkele nederlanders en kregen ook vraag van Lille ( fr )
Belgie heeft 15 ic bedden per 100.000 inwoners ,Duitsland het dubbele
Duitsland heeft de laatste 10 jr gesnoeid in de gewone ziekenhuisbedden maar de ic bedden opgeschaald ivm vergrijzing vd bevolking
Het is er nog steeds heel erg rustig in de ziekenhuizen qua covid daar

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:30

ingedebruijn schreef:
moonsparkle schreef:

Ik zie niets over vakantieparken. Volgens mij ook een reden tot reizen en waar je veel mensen tegenkomt.

Die blijven open. Anders kunnen de Belgen nergens heen tijdens hun verlengde herfstvakantie....

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:44

En de nederlanders (profs ) kunnen hier wedstrijden blijven rijden :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:26

Karl66 schreef:
Het gaat er natuurlijk niet alleen om dat je een mondkapje draagt. Er is een heel scala van maatregelen, inclusief handen wassen, in je elleboog niezen en geen handen schudden. Als je je daar allemaal aan houdt, dan wordt het recht doen van een mondkapje echt niet opeens een onaanvaardbaar risico.

Mondkapjes zijn gewoon één schakeltje in een veel langere keten van maatregelen om het reproductiegetal omlaag te brengen. En zo'n keten werkt alleen maar als alle schakels erin zitten. En als we een extra schakel nodig hebben, zoals minder contact met directe familie als ouders en broers en zussen, dan is dat vervelend. Maar als dat net meehelpt het reproductiegetal net iets verder omlaag te brengen, dan is dat maar zo.

Als mensen iets te gemakkelijk met de regels omgaan en net iets te vaak een schakel er tussen uit laten, dan heb je misschien net die extra schakel wel nodig om het virus onder controle te krijgen. Als mensen die andere schakels net iets vaker wel hadden toegepast, dan was het waarschijnlijk niet nodig geweest. We kunnen dus alleen onszelf als samenleving de schuld geven.

_/-\o_

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:30

Lolaliza schreef:

Alle profs kunnen overal wedstrijden rijden...zitten overal.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:51

Getup schreef:
Lolaliza schreef:

Alle profs kunnen overal wedstrijden rijden...zitten overal.

In Nederland zijn er toch geen wedstrijden meer in de springsport enkel training ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:51

elnienjo schreef:
purny schreef:

Conducteurs worden ook in elkaar geslagen en bespuugd. Er is sowieso veel agressie tegen mensen die hun mond open doen als iemand geen afstand houdt en/of geen mondkapje draagt heb ik 't idee.

Maar hier was geen aanleiding voor.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:54

Lolaliza schreef:
In Duitsland vangen ze momenteel een twintigtal belgen op op ic en enkele nederlanders en kregen ook vraag van Lille ( fr )
Belgie heeft 15 ic bedden per 100.000 inwoners ,Duitsland het dubbele
Duitsland heeft de laatste 10 jr gesnoeid in de gewone ziekenhuisbedden maar de ic bedden opgeschaald ivm vergrijzing vd bevolking
Het is er nog steeds heel erg rustig in de ziekenhuizen qua covid daar

Waarom heeft Duitsland wel voldoende capaciteit terwijl het aantal besmettingen daar ook problematisch is? Toch iets betere zorg misschien?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:56

purny schreef:
elnienjo schreef:

Maar hier was geen aanleiding voor.[/quote]

Eh, als je iemand wijst op zijn verantwoordelijkheden noem ik dat ook niet bepaald aanleiding om iemand te slaan of bespugen. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:03

Nee ik bedoel dat er geen aanleiding was om deze vrouw uit te schelden