Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:29

Morrie schreef:
elnienjo schreef:
Over 'n jaar (of met 'n beetje pech 2) is de pandemie voorbij en kun je weer als vanouds op vakantie.

Helaas zijn wij dan niet meer in staat om nog met de caravan op stap te gaan, vrees ik, we gaan allebei lichamelijk er niet op vooruit

Ik hoop dat je toch de mogelijkheid ziet om te gaan en dat we een mooi (veilig) na seizoen krijgen :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:36

Het is voor veel mensen jammer. Maar idd een dooddoener. Je hebt nu echt niks aan dat antwoord.
Collega van mij zou dit jaar afzwaaien. Vind het echt rot dat het zo moet gaan voor hem.
Hij kan niet meer naar kantoor omdat hij onder de risicogroep valt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:41

purny schreef:
Het is voor veel mensen jammer. Maar idd een dooddoener. Je hebt nu echt niks aan dat antwoord.
Collega van mij zou dit jaar afzwaaien. Vind het echt rot dat het zo moet gaan voor hem

ik ga volgende week met pensioen, kan niemand gedag zeggen, zelfs mensen met wie ik 40 jaar gewerkt heb niet. Erg zuur allemaal.....maar hé, we zijn netjes thuis gebleven al die maanden en hebben, voor zover we weten, geen corona opgelopen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:45

Morrie schreef:
purny schreef:
Collega van mij zou dit jaar afzwaaien. Vind het echt rot dat het zo moet gaan voor hem

ik ga volgende week met pensioen, kan niemand gedag zeggen, zelfs mensen met wie ik 40 jaar gewerkt heb niet. Erg zuur allemaal.....maar hé, we zijn netjes thuis gebleven al die maanden en hebben, voor zover we weten, geen corona opgelopen.

Je mag toch gewoon mensen zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:45

Morrie schreef:
purny schreef:

Wij hebben een collega verrast door in zijn tuin een borrel te organiseren op zijn laatste werkdag. Was erg leuk.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:50

En je mag toch gewoon een buiten feestje geven. Zelfs uiteten.
Ja niet bij elkaar op de lip staan, maar afscheid nemen kan.

Ik kreeg hersenletsel, ook geen afscheid. Kan nooit op vakantie door de prikkels. En weet je, dat is over 2 jaar nog zo.
Dat klinkt even heel bot, maar soms denk ik dat wel, kom op, het is tijdelijk voor jullie.
Ja mopperen mag best, maar relativeren ook.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:50

wij mogen alleen thuis werken, geen van mijn collega's komt op het werk en ik heb ook geen tuin, alleen een piepklein balkonnetje. Bovendien doen ze op het werk erg moeilijk over adressen, iets met AVG, dus bijna niemand weet waar ik woon.
Nu zat ik ook niet op een feestje of een receptie te wachten (waar ik wel recht op had) maar even een paar collega's in levende lijve bedanken voor de samenwerking in plaats van per mail.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:55

Maar dan mail je die paar speciale collega's toch en ga je met die uit eten (op kosten van de baas ipv receptie)
Zoiets zou ik eens voor stellen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:58

Morrie schreef:
wij mogen alleen thuis werken, geen van mijn collega's komt op het werk en ik heb ook geen tuin, alleen een piepklein balkonnetje. Bovendien doen ze op het werk erg moeilijk over adressen, iets met AVG, dus bijna niemand weet waar ik woon.
Nu zat ik ook niet op een feestje of een receptie te wachten (waar ik wel recht op had) maar even een paar collega's in levende lijve bedanken voor de samenwerking in plaats van per mail.

Zelf collega's uitnodigen om op een centrale plaats (in de buitenlucht) bij elkaar te komen voor een hapje/drankje zou je toch ook zelf kunnen regelen.

Even aan baas vragen of je de rekening doorboor mag declareren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:00

Wat wordt er dan verschillend mee omgegaan overal.
Ik vind op straat, in de winkels, dat werkelijk NIEMAND anderhalve meter afstand houdt, iedereen loopt als een kip zonder kop lange elkaar heen en zelfs tegen elkaar aan.
En dan bij jou op je werk Morrie is het wel weer heel streng, als er niet binnen de mogelijkheden even iets voor je georganiseerd wordt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:05

_Penotti schreef:

Ik kreeg hersenletsel, ook geen afscheid. Kan nooit op vakantie door de prikkels. En weet je, dat is over 2 jaar nog zo.
Dat klinkt even heel bot, maar soms denk ik dat wel, kom op, het is tijdelijk voor jullie.

Eens bij mij kan er ook niet zo goed in dat mensen zeggen oh nee 1 jaar niet maar het buitenland. Zo heb ik ook een hele eigenwijze opa en oma die perse naar het buitenland willen want zonder vakantie kunnen we niet. Ik heb al gezegd dat ik ze niet kom halen als het land spontaan op slot gaat en je er niet meer uit komt.

Ik kan best een jaar zonder tuurlijk zit ik nu een weekje op Ameland maar als dat niet had gekund had ik er geen probleem mee gehad vermaak me thuis prima. Maar mijn moeder doet ook vrij panisch dat ze niet weg kon on eerste instantie. Ik zeg dan ook wat is een jaar op een mensen leven

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:07

_Penotti schreef:

Ja, en jij kan dan toch ook weer relativeren dat er mensen zijn die het nog erger getroffen hebben dan jij.. er blijven altijd mensen zijn die het erger hebben dan een ander, kom op, dit vind ik echt zo’n dooddoener. Het is heel zuur voor je dat je een hersenletsel hebt, maar dit topic is ook om even je klaagzang kwijt te kunnen. En we mogen best even balen dat het allemaal niet doorgaat en niemand weet wanneer het wel kan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:13

ach ja, ik ben 20 jaar niet op vakantie geweest wegens omstandigheden, 2 jaar geleden voor het eerst weer wel. Ik heb nu 4 maanden thuis gewerkt en ben wel uitgekeken op mijn huis en balkon eigenlijk, maar het is niet anders. Helaas heb ik geen paard meer en een andere hobby is er nooit van gekomen, dat zou wel komen als ik met pensioen was.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:13

Ja sureido, zo relativeer ik het dus wel.
Ik leef nog!
Ik zit af en toe nog op een paard. Geen wedstrijden eer, maar wel nog af en toe er op.
Genoeg met hersenletsel zijn een kasplantje of dood. En dan ben ik er heel goed vanaf gekomen.
Dus ja zo relativeer ik. :j

En ja een keer mopperen mag, maar sommige mensen gaan van de ene mopper naar de ander.
Natuurlijk dat mag ook, moeten ze zelf weten.
Maar ik denk dan dat die het zichzelf zwaarder maken dan nodig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:16

Dat is ook mooi van je Penotti. Maar ik heb er gewoon altijd een hekel aan wanneer je even een keer je dag niet hebt, mensen zeggen: ja maar die heeft ‘t zwaarder. Ik zou zoiets echt nooit zeggen tegen iemand. Iedereen heeft zijn eigen redenen om zich klote te mogen voelen toch.

Ik zit sinds Corona juist heel goed in mijn vel maar ik mis het nu wel gewoon echt heel erg om weer het normale te hebben.

SclimpreJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:17

Zebrastreep schreef:
Ik zeg dan ook wat is een jaar op een mensen leven

Hangt natuurlijk van de leeftijd af. Familie van ons zijn 70ers en hebben een huisje in Frankrijk, prachtig gelegen maar vrij primitief. Voor hen kan het iedere keer de laatste keer zijn dat ze er zonder hulp naartoe kunnen. Voor hen was het wel heel spannend of ze zouden kunnen vertrekken. Dat is toch wel iets anders dan bij jonge mensen die als ze dit jaar niet weg kunnen volgend jaar 2x kunnen gaan.
En ook op pensioenn gaan is toch maar 1 keer. Hoewel, ik heb een collega gehad die 3 keer zijn afscheid gevierd heeft, hij ging op pensioen maar kwam dan weer terug, ging nog eens op pensioen en kwam weer terug. Na de 3de keer was het gelukt :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:17

Morrie schreef:

Maar dat afscheid kan toch nog later? Dat doen ze hier ook. 1 wilde niet daar zijn we wel mee uit eten geweest en heeft toch nog wat aandacht gehad in het algemene afscheid. (In de kantine, alle tafels eruit en alleen rijen stoelen zodat er aan de voor,zij, achterkant 1,5 meter afstand was. Erg ongemakkelijk maar goed) Rest komt gewoon nog. Maar bij ons zijn pensioen feestjes eigenlijk nooit op het moment zelf :+

Verder mag iedereen toch tijd tot tijd klagen. Dat lucht soms ook gewoon even op. Ik ga leed echt niet vergelijken. Soms mag je gewoon even keihard balen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:24

Morrie schreef:

Mail die paar collega's en spreek wat af. Als het er toch maar een paar zijn en je hebt een goede band met ze, dan is er altijd een weg om op een leukere manier afscheid te nemen.

Wij zijn nu ook weer wat aan het organiseren voor een vertrekkende collega. Lunch halen en op een leuke plek op anderhalve meter van elkaar opeten. Nu al zin in.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:27

LadyMadonna schreef:
Bolsenaro voelt zich al veel meter door die chloorhexine (of hoe heet het?)
Hij nam heel demonstratief een tabletje in

Ik zag die video ook net. :') Wat een figuur :x

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:28

Sheran schreef:
@Pandora: dat was ik. Had dat ook gedaan omdat ik dan wat te doen zou hebben in de vakantie, want ik zag het al aankomen. Helaas af moeten zeggen.

Och wat jammer dat het geannuleerd is ! Kwam het vanuit Spanje zelf ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:38

Ik ga zo voor het eerst weer naar de kapper. Wilde het eigenlijk nog wat langer uitstellen maar hierna heeft ze 3 week vakantie dat vond ik wel heel lang. Kan er niks aan doen maar vind dat, dan toch spannend. Maar het is wel hoog nodig!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:50

Al 2 keer naar de kapper geweest, moest wel met mijn pony.
Maar de 2de keer was nog steeds spannend.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:53

Er is niemand die zegt dat je soms niet even flink mag balen, niemands leven gaat van begin tot eind over rozen.

Maar na even een baal periode kijken naar wat je nog wel kan doen, zodat je nog een leuk afscheid kan hebben, is in mijn ogen praktischer dan enkel blijven balen terwijl er wel mogelijkheden zijn.

Ik ben nu hoog zwanger van een tweeling, mijn kraamperiode zal er ook niet zo simpel uitzien als toen er nog geen Corona was, ik mag daar best van balen en vervolgens bedenken hoe we de kraamperiode het beste voor ons te kunnen inkleden met de mogelijkheden die er nu zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:31

Gefeliciteerd cobiie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:36

lenaa_tje schreef:
Ik ga zo voor het eerst weer naar de kapper. Wilde het eigenlijk nog wat langer uitstellen maar hierna heeft ze 3 week vakantie dat vond ik wel heel lang. Kan er niks aan doen maar vind dat, dan toch spannend. Maar het is wel hoog nodig!

Vanmiddag ben ik ook gegaan. De laatste keer was 21-02, dus echt wel nodig.
Mondkapje was verplicht dat binnen met een soort tape werd vastgeplakt zodat de elastiekjes achter de oren weg konden.
Maximaal 2 klanten mochten binnen en de andere vrouw en ik kregen vaste plek.
Bij aankomst verplicht handen met gel inwrijven, bij vertrek werd het aangeboden(ik dus gedaan).
Kapster had ook mondkapje op.
Ventilator was uit (verboden in Frankrijk).
Het was super rustig en het voelde goed.